ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نشست #جی۷ در تورنتو خواهان گفت‌وگو با #روسیه برای حل بحران #سوریه شد

۷ کشور صنعتی غرب ( #جی۷ ) در اجلاس خود در تورنتو کانادا آمادگی خود را برای گفت‌وگو با روسیه درباره بحران سوریه اعلام کردند اما ابتکار مشخصی در این زمینه ارائه ندادند. آن‌ها در بیانیه پایانی خود گفته‌اند حل سیاسی مسئله #سوریه بدون #روسیه ممکن نیست.

حمایت آملی لاریجانی از پلیسی که یک زن را کتک زد: یک‌قدم هم عقب‌نشینی نکنید

#آملی_لاریجانی در واکنش به برخورد خشن یکی از ماموران #پلیس_تهران با یک زن جوان که در روزهای گذشته با واکنش‌های بسیاری روبرو شد، از ماموران #پلیس خواست که در هر حال اقتدار خود را حفظ کنند. او گفت: من از برخی عقب‌نشینی‌ها تعجب می‌کنم. #نیروی_انتظامی نباید یک قدم عقب‌نشینی کند. رئیس دستگاه قضایی ایران افزود: نباید اجازه داد که هرکسی در مقابل اقدامات نیروی انتظامی مقاومت کند یا ماموری را مورد اهانت قرار دهد. خشونت کلامی و فیزیکی یکی از ماموران پلیس تهران با یک زن جوان با انتقاد‌های فراوانی روبرو شد. روزنامه #کیهان اما خواستار تقدیر از مامور پلیس شده است.

تسنیم: #شیعیان_یمن از سلاح جدید خود رونمایی کردند این سلاح در حمله به نیروهای #سعودی استفاده می‌شود

خبرگزاری #تسنیم به‌نقل از #صالح_الصماد، از مسئولان #انصارالله_یمن از سلاح جدید توپخانه‌ای شیعیان خبر داد و نوشت این سلاح در روزهای آینده در نبرد با ائتلاف عربی به رهبری #عربستان_سعودی استفاده خواهد شد. تسنیم نوشته این سلاح «بومی» است. ایران متهم است که به شیعیان یمن سلاح می‌رساند.

چهار زندانی با اتهام قتل در #زندان_مرکزی_ارومیه# اعدام شدند. رسانه‌های رسمی خبر این اعدام‌ها را منتشر نکرده‌اند

سحرگاه دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، چهار زندانی به نام‌های طیب شیخ‌نژاد، قادر محمدحسن، اسلام رشیدپور و سلطان با اتهام قتل در #زندان_مرکزی_ارومیه #اعدام شدند. خبر این اعدام‌ها در رسانه‌های رسمی ایران اعلام نشد.

یک عضو شورای شهر مشهد به اتهام فساد مالی دستگیر شد

به گفته معاون دادستان #مشهد یک عضو #شورای_شهر مشهد #بازداشت شد. حیدری اتهام این عضو شورای شهر را #فساد_مالی و اعمال نفوذ اعلام کرد. پیش از تعطیلات نوروز نیز یکی دیگر از اعضای شورای مشهد دستگیر شده بود. اتهام او اما شرکت در #پارتی_شبانه اعلام شده و به قید وثیقه آزاد است. نام هیچ یک از این دو عضو شورا تا به حال افشاء نشده است.

جان باختن یک زندانی در زندان مرکزی شهر زاهدان

یک زندانی در بند هشت #زندان_مرکزی_زاهدان جان باخته است. گفته ‌می‌شود #نصیر_زورقی روز دوم اردیبهشت ماه به علت سکته جان خود را از دست داده است. خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان #حقوق_بشر در #ایران این زندانی را فردی ۳۱ ساله معرفی کرده است. نصیر زورقی هفت سال گذشته را به اتهام «آدم‌ربایی» در حبس گذرانده بود. زندانیان بند هشت زندان مرکزی #زاهدان اما در شرایط بدی نگهداری می‌شوند و با مشکلاتی جدی در زمینه محرومیت از تغذیه مناسب، عدم رسیدگی پزشکی، نداشتن وسایل بهداشتی، نبود تهویه هوای مناسب و همچنین محروم ماندن از مرخصی مواجه هستند. به گزارش هرانا، آمار زندانیان این بند بیشتر از ظرفیت موجود است، اکثر زندانیان از داشتن تخت محروم‌اند و به ناچار «کف خوابی» می‌کنند.

#صلاح_عبدالسلام به جرم تلاش برای کشتن مأموران پلیس در مارس ۲۰۱۶ در دادگاه #بروکسل به ۲۰ سال زندان محکوم شد

دادگاه #بروکسل #صلاح_عبدالسلام مظنون اصلی #ترورهای_پاریس را به‌دلیل تلاش برای کشتن مأموران پلیس در مارس ۲۰۱۶ مجرم شناخت و به ۲۰ سال زندان محکوم کرد. عبدالسلام در دادگاه غایب بود.

۲۰۰ #کارگر #شیر_وارنا از آغاز سالجاری #شغل خود را از دست دادند. وارنا سال پیش نیز ۲۰۰ کارگر را #اخراج کرد

۲۰۰ #کارگر #شیر_وارنا ورامین پس ازتعطیلات نوروز بیکار شدند. به گفته دبیر خانه کارگر #ورامین تولید در #وارنا متوقف شده و کارگران ان با چندین ماه مزد معوقه بلاتکلیف شده‌اند. #بدهی به #نظام_بانکی و #تامین_اجتماعی از دلایل توقف تولید در این شرکت اعلام شد. مدیران وارنا سال گذشته هم ۲۰۰ #کارگر را اخراج کردند. #کارگران_اخراجی حداقل سه ماه #دستمزد_معوق طلب دارند.

#اعتصاب_عمومی در ایستگاه‌های قطار فرانسه و #ایر_فرانس این هفته نیز ادامه خواهد داشت

ایستگاه‌های قطار #فرانسه و #ایر_فرانس که در هفته گذشته اعتصاب کرده بودند این هفته نیز به اعتصاب ادامه می‌دهند. اصلاحات دولت در راه آهن فرانسه و حقوق کم در ایرفرانس دلایل این اعتصاب‌اند.

با گسترش حرم #عبدالعظیم در #شهرری بقایای جنازه‌ای پیدا شد که می‌گویند جنازه #رضاشاه است

به دنبال گسترش و توسعه بخش غربی حرم شاه عبدالعظیم در شهرری، تجهیزات مکانیکی به طور اتفاقی به جنازه‌ای برخورد کرده‌اند که به گفته منابع محلی در محل آرامگاه رضاشاه قرار دارد. این احتمال وجود دارد که جنازه یافت‌شده متعلق به بنیانگذار سلسله پهلوی باشد. در اردیبهشت‌ ۱۳۵۹ نیروهای سپاه پاسداران به دستور صادق خلخالی، حاکم شرع وقت آرامگاه رضا شاه را در کمتر از ۲۰ روز تخریب کردند. محسن فروغی آرامگاه رضاشاه را در سمت غرب حرم شاه‌عبدالعظیم ساخته بود. ۱۷ اردیبهشت ۱۳۲۹، جنازه رضاشاه با هواپیما و سپس با قطار مخصوص به تهران حمل و با تشریفات رسمی به شاه عبدالعظیم برده شد و در آرامگاه ویژه او دفن شد.

دو تن دیگر از فلسطینی‌هایی که به دست نظامیان #اسرائیل در ناآرامی‌های #غزه زخمی شده بودند بر اثر جراحات وارده جان باختند

شمار کشته‌شدگان #فلسطینی ناآرامی‌های جمعه گذشته تاکنون در #غزه به شش نفر رسید. دو تن دیگر از فلسطینی‌ها که توسط نظامیان #اسرائیل زخمی شده بودند جان خود را از دست دادند. صدها فلسطینی نیز زخمی شده‌اند.

محمد باقر #نوبخت سخنگوی دولت در واکنش به انتشار عکس‌های #کاوه_مدنی: اشخاص را با تهمت از گردونه خارج نکنیم

محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت روحانی درباره انتشار عکس‌هایی از کاوه مدنی، معاون مستعفی حفاظت محیط زیست گفته است: «نباید به آسانی کسی را با تهمت خارج کنیم. عکس‌ها مربوط به همان فضای خارج است و افشای اسرار افراد نادرست است. معتقدم باید نگران نفوذ بود، اما اینکه هر ایرانی که در خارج تحصیل کرده و به کشور آمده را نفوذی بدانیم، یک بحث افراطی است.» عکس‌هایی از کاوه مدنی در یک مهمانی در مالزی در حال رقصیدن منتشر شده بود. با انتشار این عکس‌ها کاوه مدنی ۲۵ فروردین از ایران خارج شد و از حفاظت محیط زیست استعفا داد. وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه در زمینه اتهام نفوذی بودن فعالان محیط زیست با هم اختلاف داشتند. علی خامنه‌ای ۲۹ فروردین در سخنانی در جمع وزیر و کارمندان وزارت اطلاعات یک بار دیگر نسبت به خطر «نفوذ» هشدار داد. دادستان تهران کاوه مدنی را به جاسوسی متهم کرده است.

۱۶ کشته در حمله #طالبان به سربازان و پلیس #افغانستان در ولایت #بادغیس

در دو حمله جداگانه شامگاه یکشنبه ۲۲ آوریل/ ا اردیبهشت گروه طالبان به سربازان و نیروهای پلیس افغانستان در ولایت بادغیس در شمال غرب این کشور ۱۶ نفر کشته شدند. شبکه طلوع افغانستان گزارش داده که یکی از حملات در شهر قلعه نو اتفاق افتاد که در جریان آن ۹ سرباز کشته شدند. هدف حمله دیگر طالبان یک پاسگاه پلیس در ولسوالی قادس بود. در این حمله۷ مامور پلیس کشته شدند.

در اثر تورم ابرها و بارندگی همزمان با گرد و خاک، روز «#لالی» در #خوزستان شب شد

گرد و خاک توأم با تورم ابرها و بارندگی روز را در شهر لالی در استان خوزستان شب کرد. شهر در ساعت ۱۰.۳۰ صبح دوشنبه ۳ اردیبهشت مانند شب تاریک است. لالی از شهرهای بختیاری‌نشین استان خورستان است و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، حدوداً ۱۶ هزار نفر جمعیت دارد.

#شهیندخت_مولاوردی دستیار #روحانی در #حقوق_شهروندی: #اسیدپاشی به صورت #زنان در حال تکرار است

شهیندخت مولاوردی درباره انگیزه اسیدپاشی به صورت زنان ایرانی توضیح نداد. او فقط به گفتن این نکته بسنده کرد که مجلس شورای اسلامی قصد دارد قانونی جامع و بازدارنده را تهیه کند. در اسیدپاشی‌های زنجیره‌ای در سال ۹۳ در اصفهان گروهی به شکل برنامه‌ریزی شده به چندین زن حمله کردند. برخی شهروندان پیش از این حملات پیام‌هایی دریافت کرده بودند که در آنها گفته شده بود به زودی به روی کسانی که «بد حجاب» خوانده شده‌اند، اسید ریخته خواهد شد. مولاوردی گفته است که این پرونده همچنان باز است و از دستگیری مسببان هم اطلاعی ندارد.

اعتراض یک دانشجو در #افغانستان به برگزاری #نمایشگاه_کتاب ایران در دانشگاه #کابل: من در ایران #حق_تحصیل نداشتم

بصیره اختر دانشجوی #دانشگاه_کابل به برگزاری #نمایشگاه_کتاب ایران در #افغانستان اعتراض کرد. این دانشجو در مقابل نمایشگاه کاغذ نوشته‌ای در دست داشت که بر روی آن نوشته بود: «من در #ایران حق_کسب_تعلیم نداشتم!». نمایشگاه کتاب ایران در #افغانستان ۲ اردیبهشت بازگشایی شد.

محمد جواد #ظریف، وزیر خارجه ایران در گفت‌وگو با نیویورکر درباره «#مرگ_توافق»: دیپلماسی نمی‌میرد اما یک‌طرفه هم نیست

نشریه نیویورکر در سفر شش روزه محمد جواد ظریف به نیویورک گفت‌وگویی با وزیر خارجه ایران انجام داده. ظریف در بخشی از این گفت‌وگو در پاسخ به اینکه آیا در صورت «مرگ توافق»، احتمال اینکه ایران بار دیگر با آمریکا مذاکره کند وجود دارد یا خیر گفته است:«دیپلماسی هیچوقت نمی‌میرد، اما اینطور نیست که فقط یک مسیر به دیپلماسی وجود دارد و آن هم ایالات متحده آمریکا است.» ظریف در فراز دیگری از این گفت‌وگو آمریکا را به عهدشکنی و زیاده‌خواهی متهم کرده است: «ایالات متحده نه تنها سهم خودش از برجام را اجرا نکرده، بلکه مطالبات بیشتری را هم مطرح کرده است.» رئیس جمهور آمریکا ۱۲ مه درباره برجام تصمیم خود را اعلام می‌کند.

#کره_جنوبی پخش برنامه‌های تبلیغاتی علیه #پیونگ‌یانگ را از بلندگو‌های مرزی متوقف کرد

کره جنوبی از سال ۱۹۶۳ تاکنون در ۱۱ نقطه از مرز خود با کره شمالی بلندگو‌های تبلیغاتی نصب کرده است که در مواقع تنش میان دو کشور از این ابزار برای اطلاع‌رسانی علیه دولت و حکومت کره شمالی استفاده می‌شود. وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرده که با توقف بلندگوهای مرزی قصد دارد فضای مناسبی برای گفت‌وگوهای صلح فراهم آورد. جمعه این هفته مون‌جه این رئیس جمهور کره جنوبی و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی برای نخستین بار در پانمونجوم گفت‌وگوهای رو در رو را آغاز می‌کنند. یکی از موضوعات نشست وزیران خارجه گروه هفت نیز گفت وگوی رو در روی ترامپ با کیم جونگ اون است.