ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#بهمن_کشاورز، مدافع استقلال وکیلان دادگستری درگذشت

بهمن کشاورز، وکیل دادگستری و رئیس پیشین اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری سه‌شنبه ۳ اردیبهشت در اثر ایست قلبی در یکی از بیمارستان‌های تهران درگذشت. بهمن کشاورز در سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۰ و ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ ریاست اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران را به عهده داشت. او همچنین در دادگاه غلامحسین کرباسچی در سال ۱۳۷۶ وکالت شهردار وقت تهران را به عهده گرفت. کشاورز از منتقدان ماده ۱۸۷ قانون برنامه سوم توسعه بود که بر اساس آن قوه قضائیه به بهانه تسهیل خدمات قضایی، افرادی را بدون آنکه امتحان کانون وکلا را با موفقیت گذرانده باشند به عنوان کارشناس رسمی دادگستری به کار می‌گرفت.

#محمدرضا_نسب_عبداللهی، سردبیر سایت‌های #انار_پرس و #آبان_پرس بازداشت شده است

ماموران امنیتی عصر روز شنبه ۳۱ فروردین #محمدرضا_نسب_عبداللهی، سردبیر سایت‌های #انار_پرس و #آبان_پرس را در شهرستان انار بازداشت کرده‌اند. گفته می‌شود بازداشت‌کنندگان او نیروهای #اطلاعات_سپاه بوده‌اند. به گزارش منابع حقوق بشری، محمدرضا نسب عبداللهی، روزنامه‌نگار اهل انار ساکن #شیراز است که با دختر کوچکش برای دیدار با خانواده به زادگاهش رفته بود اما عصر روز ‌شنبه در حالی که با برادرش در خیابان بودند، به دست نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت شده است. ماموران او را برای تفهیم اتهام به دادسرا منتقل کرده‌اند و بعد به خانه مادری‌اش رفته‌اند و لپ‌تاپ و گوشی و دیگر وسایل شخصی او را با خود برده‌اند. نیروهای امنیتی اما شنبه شب با همسر نسب عبداللهی در شیراز تماس گرفته‌اند و از او خواسته‌اند به خانه برود تا ماموران برای تفتیش خانه بروند، اما وقتی او به خانه رسیده، کار تفتیش انجام شده بوده. به دنبال این تفتیش، ماموران کامپیوتر و برخی دیگر از وسایل شخصی محمدرضا نسب عبداللهی را با خود برده‌اند. در حال حاضر از وضعیت نسب عبداللهی اطلاعی در دست نیست اما گفته می‌شود که او را به کرمان منتقل کرده‌اند. نسب عبداللهی، سال ۹۲ به طور غیابی و به اتهام «نشر اکاذیب» به شش ماه حبس تعزیری محکوم شده بود. او در واکنش به این حکم گفته بود: «دادگاه غیابی برای کسانی است که یا متواری‌اند یا محل سکونتشان مشخص نیست در حالی که هم نشانی و هم شماره تلفن همراه من در پرونده‌ام موجود است.» نسب‌عبداللهی پرونده خود را مطبوعاتی خوانده و گفته بود در صلاحیت دادگاه عمومی نیست که به آن رسیدگی کند.

دولت #سریلانکا: بمب‌گذاری‌ها به تلافی حمله به مسلمانان #کرایست‌چرچ #نیوزیلند انجام شد

دولت سریلانکا اعلام کرد که انفجارهای زنجیره‌ای عید پاک به تلافی حملات ماه گذشته علیه مسلمانان در شهر کرایست چرچ نیوزیلند انجام شده است. به گزارش خبرگزاری رویترز، رووان ویجه‌واردن، یک مقام رسمی دولت سریلانکا گفته است که دو گروه «جماعت ملی توحید» و «جی ام آی» مسئول حملات عید پاک به سه هتل و به دو کلیسای کاتولیک و یک کلیسای پروتستان در سریلانکا هستند. در جریان این حملات تاکنون دست‌کم ۳۱۰ نفر کشته و ۵۰۰ نفر مجروح شده‌اند. گروه دولت اسلامی (داعش) ادعا کرده که مسئولیت این حملات با این گروه است.

تولید #خودروهای_سواری در #ایران ۳۸ درصد کاهش یافت

انجمن خودروسازان ایران سه‌شنبه ۳ اردیبهشت اعلام کرد که تولید انواع خودروی سواری در اسفند ۹۷ نسبت به مدت مشابه در سال ۹۶، ۳۸ درصد کاهش یافته است. بر اساس این گزارش تولید انواع خودروی سواری در خودروسازی مدیران و خودروسازان بم متوقف شده. تولید خودرو در شرکت کارمانیا ۸۵,۲درصد و تولید خودرو در خودروسازی بهمن ۷۰,۴ درصد کاهش یافته است. میزان تولید در گروه صنعتی ایران‌خودرو ۳۴,۱ درصد و در خودروسازی سایپا ۳۸ درصد افت کرده است. ایران‌خودرو و سایپا دو شرکت بزرگ خودروسازی ایران‌اند.

متوسط درآمد شاغلان تمام‌وقت استان #تهران بین دو تا شش میلیون تومان در نوسان است

شرکت «ایران تلنت» در حلقه‌ای از ۴۰ هزار نفر از شاغلان تمام‌وقت استان تهران یک نظرسنجی درباره سطح حقوق ماهانه کارمندان انجام داده. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) نتایح این نظرسنجی نشان می‌دهد که در سال ۱۳۹۷ متوسط درآمد کارشناسان دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و متوسط درآمد مدیران میانی چهار میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و متوسط درآمد مدیران ارشد شش میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بوده است. بر اساس این نظرسنجی افراد شاغل در شرکت‌های بازرگانی بیشترین حقوق را دریافت می‌کنند و در مقایسه با بخش خصوصی سطح تحصیلات افراد در بخش دولتی تأثیر بیشتری بر دستمزد آنها دارد. بر اساس قانون بودجه می‌بایست دولت ۴۰۰ هزار تومان به صورت علی‌الحساب به کارمندان پرداخت کند. این مبلغ هنوز واریز نشده. روز گذشته محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه با بخشنامه‌ای دستور پرداخت این مبلغ تا پایان هفته جاری را داد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی: #شرکت‌های_سوخت‌رسان از #سوخت‌رسانی_به_هواپیماهای_ایرانی خودداری می‌کنند

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی سه‌شنبه ۳ اردیبهشت در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران اعلام کرد شرکت‌های سوخت‌رسان هواپیما در بسیاری از کشورهای اروپایی و حتی در کشورهایی مانند ترکیه، لبنان، کویت و امارات از سوخت‌رسانی به هواپیماهای ایرانی خودداری می‌کنند. مقصود اسعدی سامانی گفت: «بسیاری از شرکت‌های سوخت‌رسان هواپیما که چند ملیتی هستند و سهام‌دار آنها آمریکایی است و یا با آمریکایی‌ها مراوده دارند، اعلام کرده‌اند که به شرکت‌های هواپیمایی ایرانی سوخت‌رسانی نخواهند کرد.» به گفته دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی به همین سبب هواپیماهای ایرانی برای تأمین سوخت معمولاً یک نشست و برخاست اضافه دارند. برای مثال اگر قرار باشد پروازی از ایران به فرانکفورت برود در مسیر بازگشت از آلمان و پس از سوار کردن مسافران به یکی از فرودگاه‌های یک کشور دیگر برود و پس از سوخت‌گیری به ایران بازگردد.

#احمد_مرتضوی_مقدم به‌عنوان رئیس جدید دیوان عالی کشور منصوب شد

ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه حجت‌الاسلام احمد مرتضوی مقدم را به‌عنوان رئیس دیوان عالی کشور منصوب کرد. غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه سه‌شنبه ۳ اردیبهشت گفت رئیس قوه قضائیه طی دو نشست طولانی با قضات عالی کشور و بر اساس مشورت‌هایی که از این طریق صورت گرفت مرتضوی مقدم را به این سمت منصوب کرد. مرتضوی مقدم، معاون دادستان کل کشور، از قضات قدیمی دیوان عالی کشور و رئیس دادگاه تجدیدنظر انتظامی قضات بوده و بیش از ۳۰ سال در دستگاه قضائی جمهوری اسلامی فعالیت داشته است.

مرحله سوم #انتخابات_پارلمانی_هند برگزار شد

مرحله سوم از هفت مرحله انتخابات پارلمانی هند امروز سه‌شنبه ۳ اردیبهشت / ۲۳ آوریل آغاز شد. بزرگ‌ترین انتخابات دموکراتیک جهان ۲۲ فروردین / ۱۱ آوریل شروع شده بود. در مجموع ۱۸۸ میلیون نفر در ۱۵ ایالت و منطقه روز سه‌شنبه حق رأی دارند. به‌گفته کمیسیون انتخابات هند مراحل رأی‌گیری تا ۱۹ مه (۲۹ اردیبهشت ۹۸) ادامه خواهد یافت و نتایج انتخابات ۲۳ مه (۲ خرداد ۹۸) اعلام خواهد شد. ارندرا مودی، نخست‌وزیر هند و رهبر حزب ناسیونالیست بهاراتیا جاناتا با هدف یک دوره پنج ساله دیگر در انتخابات شرکت می‌کند. مودی و حزبش هنوز از بالاترین بخت برای به دست آوردن بیشترین تعداد کرسی‌های پارلمان هند برخوردارند.

بخش اول #بودجه معوق سال ۹۷ #دانشگاه‌ها تازه پرداخت شد

عبدالرضا باقری، قائم مقام وزیر علوم ایران اعلام کرد که سازمان برنامه و بودجه در پایان وقت اداری ۳۱ فروردین‌ماه بخش اول بودجه معوق سال ۹۷ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی را پرداخت کرد. بدین ترتیب با وجود آغاز سال جدید دانشگاه‌ها در حال حاضر حدود ۹۰ درصد از بودجه سال گذشته خود را دریافت کرده‌اند. به‌گفته باقری سازمان برنامه و بودجه وعده داده است معوق اعتبار سال گذشته دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی به صورت صدردصد پرداخت خواهد شد. به گفته وحید احمدی، رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور، حدود ۹۰ درصد بودجه دانشگاه‌های ایران را دولت تأمین می‌کند.

رئیس #اتاق_بازرگانی_تهران در سمت خود ابقا شد

مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران در سمت خود ابقا شد. براساس گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) او در نخستین جلسه هیئت نمایندگان نهمین دوره اتاق بازرگانی تهران که به انتخاب اعضای هیئت رئیسه اختصاص داشت، به‌عنوان تنها کاندیدای ریاست اتاق تهران، با ۵۰ رأی موافق برای چهارسال دیگر در این سمت باقی ماند. اعضای اتاق بازرگانی تهران ۶۰ نفر هستند که ۴۰ نفر از آن‌ها با رأی اعضای اتاق بازرگانی تهران انتخاب شده و ۲۰ نفر دیگر به عنوان نمایندگان دولت از سوی وزرای کشاورزی و وزیر صنعت معدن و تجارت معرفی می‌شوند. علاوه بر خوانساری، علا میرمحمد صادقی و محمد اتابک نیز به‌ترتیب به‌عنوان نایب رئیس اول و دوم انتخاب شدند که آن‌ها نیز تنها کاندیداهای سمت‌های مذکور بودند. به نوشته وب‌سایت ایران اکونومیست مسعود خوانساری در این جلسه گفت اتاق بازرگانی تهران «کارگروه ویژه مقابله با تحریم‌ها» را فعال خواهد کرد.

وضعیت آماده‌باش برای #سیل و تخلیه روستاهای مناطق پرخطر در #سیستان_و_بلوچستان

حجم سیلاب ورودی از افغانستان به استان سیستان و بلوچستان و شکستگی دایک کانال نیاتک در این استان بسیاری از روستاها را در معرض سیل قرار داده است. به نوشته خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از استاندار سیستان و بلوچستان، آب با حجم ۲هزار و ۵۰۰ متر مکعب بر ثانیه در حال ورود به شمال استان است و تا کنون چندین روستا تخلیه شده و ساکنان آن‌ها در مکان‌های امن از جمله روستاهای هیرمند اسکان داده شده‌اند. با این وجود چندین روستای هیرمند نیز در معرض آبگرفتگی قرار دارند. طبق اعلام مدیرعامل جمعیت هلال احمر این استان روستای ارگ میرعلی در محاصره کامل سیلاب قرار گرفته و هیچ گونه دسترسی به این روستا وجود ندارد. روستاهای دهمرده، یوسف زهی و عنایت نیز در خطر سیلاب قرار دارند. به گفته عبدالرحمن شهنوازی، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان پنج مسیر ارتباطی در هیرمند به دلیل جاری شدن سیلاب همچنان مسدود است و سیلاب‌های غیرقابل کنترل افغانستان از طریق رودخانه هیرمند با حجم زیاد همچنان درحال وارد شدن به منطقه سیستان است که تلاش می‌شود به سمت تالاب بین‌المللی هامون هدایت شوند. مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان می‌گوید سیلاب در منطقه سیستان، موجب خروج مارهای سمی از لانه‌هایشان و تهدید مضاعف جان ساکنان این منطقه شده است.

جایزه ده‌میلیون دلاری #آمریکا برای افشای کانال‌های مالی #حزب‌الله_لبنان

به گزارش خبرگزاری رویترز وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا دوشنبه اعلام کرد آمریکا برای افشای اطلاعاتی که بتوانند در تجهیز مالی حزب‌الله لبنان اختلال ایجاد کند تا سقف ۱۰ میلیون‌ دلار جایزه می‌دهد. این جایزه شامل سرنخ‌های اطلاعاتی مربوط به فعالیت‌های تجاری حزب‌الله و کانال‌های مالی و شرکت‌هایی‌ست که با وجود تحریم‌ها نقل و انتقال پول را برای این گروه انجام می‌دهند. آمریکا حزب‌الله را یک گروه «تروریستی» محسوب می‌کند که در حال حاضر سه وزیر کابینه لبنان را در اختیار دارد. رویتزر می‌گوید با افزایش قدرت سیاسی حزب‌الله لبنان در دولت این کشور، آمریکا به‌دنبال فشار بیشتر بر این گروه شبه‌نظامی تحت حمایت جمهوری اسلامی ست.

#خامنه‌ای: #اذن_شوهر برای فعالیت در #فضای_مجازی لازم نیست

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا حضور و فعالیت زن بدون اذن شوهر در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی جایز است یا نه، این حضور را بی‌اشکال دانسته است. پرسش درباره حضور زنان در شبکه‌های اجتمای با این قید مطرح شده که این حضور ممکن است همراه با ارتباطات متقابلی با نامحرمان باشد. علی خامنه‌ای در پاسخ گفته درباره حضور زنان در فضای مجازی، اذن شوهر لازم نیست، مگر اینکه موجب تضییع حق شوهر یا تصرف در اموال او شود. او در عین حال تاکید کرده «هر گونه ارتباط با نامحرم که مستلزم مفسده یا خوف وقوع در حرام باشد، جایز نیست.»

#ظریف به #نیویورک رفت

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران بامداد سه‌شنبه ۲۳ آوریل/ ۳ اردیبهشت برای شرکت در نشست «روز بین‌المللی چندجانبه‌گرایی و دیپلماسی برای صلح» در مجمع عمومی سازمان ملل متحد عازم نیویورک شد. مجید تخت روانچی که به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل منصوب شده نیز برای آغاز مأموریت خود همراه ظریف به نیویورک رفت.