ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمار جدید #وزارت_بهداشت از #کرونا در ایران: درگذشتگان ۵۴۸۱ نفر، مبتلایان ۸۷۰۲۶ نفر

وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ظهر پنج‌شنبه ۴ اردیبهشت آخرین آمار رسمی در مورد شیوع ویروس جدید کرونا در ایران را اعلام کرد. بر این اساس در ۲۴ ساعت گذشته، با جان باختن ۹۰ نفر از بیماران مبتلا به کرونا، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری به ۵۴۸۱ نفر رسید. همچنین از ظهر دیروز (چهار‌شنبه) تا ظهر امروز (پنج‌شنبه)، ۱۰۳۰ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به ۸۷۰۲۶ نفر افزایش یافت. وزارت بهداشت گفته است که تاکنون ۶۴۸۴۳ نفر از بیماران کووید۱۹ در کشور بهبود یافته‌اند. ۳۱۰۵ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی ایران و #پاکستان: با بیماری کرونا #مبادلات_تجاری با پاکستان قطع شده است

محمود تهی‌دست، عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی ایران و پاکستان گفت: «بیماری کرونا موجب بروز مشکلات فراوان در مرزهای ما با کشور پاکستان شده است و در حال حاضر هیچگونه مبادلاتی با کشور پاکستان نداریم.» او دلیل این موضوع را محدودیت‌های دولت پاکستان در مرزهای خود با ایران در دوران کرونا دانست و افزود: «اگر پاکستان به این محدودیت‌ها ادامه دهد با مشکلات جدی روبه‌رو خواهیم شد.» به‌گفته او، ممکن است در این مدت فعالیت در مرزها وجود داشته باشد، اما «این فعالیت‌ها به صورت قاچاق و غیررسمی بود». تهی‌دست ضمن اشاره به امکان این‌که مرزهای ایران با پاکستان باز شود، گفت: «اما مرزهای آن‌ها همچنان بسته است» و «ممکن است حتی پس از بازگشایی مرزها، بسیاری از رانندگان به دلیل خطر ابتلا به بیماری کرونا و قرنطینه از فعالیت خودداری کنند.»

واکنش #ظریف به توییت #ترامپ: نظامیان آمریکایی حق ندارند هزاران مایل دورتر خشم دریانوردان ما را برانگیزند

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران به توییت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا درباره تهدیدات قایق‌های سپاه پاسداران واکنش نشان داد. او در صفحه توییتر خود نوشت: «ارتش آمریکا بیش از ۵۰۰۰ مورد مبتلا به کووید-۱۹ دارد. دونالد ترامپ باید به نیازهای آن‌ها رسیدگی کند نه این‌که اقدام به تهدیدهایی کند که از سوی تروریست‌های صدام مورد تشویق واقع می‌شود. همچنین، نظامیان آمریکایی حق ندارند که در ۷۰۰۰ مایل دورتر از خانه، موجب برانگیختن خشم دریانوردان ما در سواحل خلیج فارس‌مان شوند.» روز گذشته، چهارشنبه ۳ اردیبهشت / ۲۲ آوریل، دونالد ترامپ در توییتی نوشت: «به نیروهای دریایی آمریکا دستور داده‌ام که اگر قایق‌های ایرانی در دریا مزاحم کشتی‌هایمان شدند به تک‌تکشان شلیک و آن‌ها را نابود کنند.» او عصر چهارشنبه نیز در نشست خبری روزانه خود درباره رویکرد نظامی آمریکا در مقابله با ایران در خلیج فارس گفت آمریکا حضور قایق‌های مسلح ایرانی در اطراف کشتی‌های خود «تحمل نمی‌کند». چهارشنبه هفته گذشته ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین اعلام کرد که قایق‌های سپاه پاسداران «با سرعت و به قصد ایجاد مزاحمت» به چند کشتی‌ جنگی آمریکا که در آب‌های مشترک شمال خلیج فارس در حال تمرین نظامی بودند با سرعت زیاد نزدیک شدند و از کنار آن‌ها عبور کردند. روابط عمومی نیروی دریایی سپاه چند روز بعد در اطلاعیه‌ای ادعا کرد نیروهای آمریکا در دو نوبت در روزهای ۱۸ و ۱۹ فروردین با «بی‌توجهی به اخطار نیروهای سپاه و اعمال رفتاری پرخطر» سد راه یک کشتی سپاه شده‌ بودند.

قیمت #دلار مجدداً وارد محدوده ۱۶ هزار تومان شد

به گزارش سایت‌های ارز و طلا قیمت دلار در بازارهای ایران مجدداً وارد محدوده ۱۶ هزار تومان شد. بر همین اساس پنجشنبه ۴ اردیبهشت هر دلار آمریکا به قیمت ۱۶۴۲۰ تومان در تهران به فروش رسید. قیمت یورو در سایت‌های ارز و طلا ۱۷۷۸۰ تومان به ثبت رسیده است. هر سکه آزادی هم به قیمت ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش رسید. صرافی‌های مجاز بانک مرکزی روز گذشته (چهارشنبه) قیمت هر دلار آمریکا را ۱۵۵۰۰ تومان اعلام کرده بودند. یورو هم به قیمت ۱۶۶۰۰ تومان به فروش رسید. اواخر آبان ۹۸ با سرکوب خونین اعتراضات به افزایش قیمت بنزین قیمت دلار و قیمت یورو از محدوده ۱۱ هزار تومان وارد محدوده ۱۳ هزر تومان شد. با ترور قاسم سلیمانی و انفجار هواپیمای اوکراینی با دو موشک سپاه قیمت دلار به حدود ۱۵ هزار تومان جهش یافت. در فروردین و اردیبهشت ۹۹ اما نوسانات قیمت ارز کاهش پیدا کرد. اکنون به سبب آشکار شدن پیامدهای اقتصادی همه‌گیری ویروس کرونا در ایران و دشواری‌های تجارت خارجی به سبب انسداد سویفت به سمت ایران قیمت دلار جهش‌های تازه‌ای را تجربه می‌کند.

در سرتاسر #آلمان زدن ماسک در مکان‌های عمومی اجباری می‌شود

به گزارش خبرگزاری آلمان همزمان با بازگشایی مشاغل و کسب و کارها زدن ماسک در مکان‌های عمومی از دوشنبه هفته آینده در این کشور اجباری می‌شود. بر همین اساس شهروندان در اتوبوس‌ها و قطارها، در ساختمان‌های عمومی و هنگام خرید، باید بینی و دهان خود را بپوشانند. در صورت عدم استفاده از وسایل حفاظتی در برابر صورت شهروندان جریمه می‌شوند. دریکی از ایالت‌های آلمان برای مثال این جریمه ۲۵ یورو است. از هم‌اکنون رسانه‌های آلمانی اطلاعات مفصلی درباره انواع ماسک‌ها، طرز تهیه و کاربردهای متفاوت آن در اختیار شهروندان قرار می‌دهند. در آلمان تاکنون حدود ۱۵۰ هزار مورد قطعی ابتلا به بیماری کووید ۱۹ شناسایی شده و از این جمعیت ۵۳۱۵ نفر هم جان خود را در اثر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند: ۶۳ نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت. آلمان به مقابله با پیامدهای اقتصادی همه‌گیری ویروس کرونا هزار میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار اختصاص داده است.

رئیس #سازمان_جهانی_بهداشت: تا مدت‌ها با مسئله #کرونا دست به گریبان خواهیم بود

تدروس آدهانوم، رئیس سازمان جهانی بهداشت عصر چهارشنبه ۲۲ آوریل/ ۳ اردیبهشت هشدار داد که ویروس کرونا در بخش‌هایی از آفریقا و آمریکای جنوبی در حال شیوع است و در همان نسبت به بازگشایی سفرها هشدار داد. آدهانوم در جمع خبرنگاران در ژنو گفت: «اکثر کشورهای جهان هنوز در آغاز همه‌گیری ویروس هستند و در برخی از کشورها که از پیک همه‌گیری عبور کرده بودند، شیوع مجدداً اوج گرفته است.» رئیس سازمان جهانی بهداشت گفت: «اشتباه نکنید. ما هنوز راه درازی را در پیش داریم. این ویروس مدت زیادی با ما خواهد بود.» آدهانوم در ادامه از پیشرفت‌هایی در مقابله با همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ در غرب اروپا خبر داد.