ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#خامنه‌ای در دیدار با مسئولان نظام، رابطه ج.ا. با آمریکا را به قصه «تام و جری» تشبیه کرد

از سخنان #خامنه‌ای در دیدار با مسئولان نظام در روز دو م خرداد ۱۳۹۷: «همه‌ی این توطئه‌ها هم شکست خورده؛ شما جمهوری اسلامی را مقایسه کنید که بعد از ۴۰ سال با توانایی‌های گوناگون دارد حرکت می‌کند و پیش می‌رود. و همه‌ی این‌ها شکست خورده ... مثل گربه‌ی معروف داستان تام و جری؛ و باز هم شکست خواهد خورد. ما در شکست دشمن شک نداریم و هرکس که با معارف اسلامی آشنا باشد این را می‌داند.»

#سازمان_عفو_بین‌الملل با صدور اطلاعیه #اقدام_فوری خواهان توقف روند اجرای حکم #اعدام #رامین_حسین‌پناهی شد

#سازمان_عفو_بین‌الملل ضمن صدور اعلامیه #اقدام_فوری درباره #رامین_حسین‌پناهی، #زندانی_سیاسی_کرد محبوس در #زندان_سنندج که به #اعدام محکوم شده است، درباره احتمال اجرای قریب‌الوقوع این حکم هشدار داده است. بر اساس اطلاعیه #عفو_بین‌الملل که در آن به گفته‌های وکیل این زندانی محکوم به اعدام استناد شده، حکم اعدام رامین حسین‌پناهی که به تایید #دیوان_عالی_کشور رسیده است، به دفتر #اجرای_احکام کیفری سنندج رفته و قرار است پس از ماه رمضان که روز ۲۴ خرداد به پایان می‌رسد، اجرا شود: «وکیل آقای حسین‌پناهی روز ۱۷ ماه می/۲۷ اردیبهشت، از ارجاع پرونده او به دفتر اجرای احکام زندان سنندج در استان کردستان مطلع شده است.» مسئولان زندان سنندج هم روز ۲۹ اردیبهشت ماه به رامین حسین‌پناهی خبر داده‌اند که حکم او بعد از ۲۴ خرداد ماه اجرا خواهد شد. پیش از این قرار بود این حکم در روز ۱۳ اردیبهشت اجرا شود اما به دلایلی که از سوی مقام‌های قوه قضاییه اعلام نشدند، اجرای آن به تاخیر افتاده است. عفو بین‌الملل دلیل این تاخیر در اجرای حکم اعدام رامین حسین‌پناهی را اعتراض‌های گسترده و عمومی به این حکم دانسته است. این سازمان همچنین تاکید کرده است رامین حسین‌پناهی در جریان یک #دادرسی کاملا ناعادلانه به اعدام محکوم شده و به همین دلیل حکم اعدام او باید لغو شود.

#زینب_طاهری، وکیل #محمد_ثلاث درخواست اعاده دادرسی و توقف حکم اعدام موکلش را به #دیوان_عالی_کشور داد

زینب طاهری، وکیل محمد ثلاث که به اعدام محکوم شده به رسانه‌های داخلی گفته است که درخواست اعاده دادرسی را در دیوان عالی کشور به ثبت رسانده و خواهان توقف حکم اعدام موکلش شده است. محمد ثلاث متهم است که در ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ هم‌زمان با درگیری دراویش گنابادی با مأموران پلیس در محدوده خیابان پاسداران تهران، با اتوبوس به سمت گروهی از مأموران حرکت کرده و سه نفر از آنها را کشته است.ثلاث در سومین و آخرین جلسه دادگاه خود گفته بود این عمل را عامدانه انجام نداده است. به گفته زینب طاهری شنبه ۵ خرداد دیوان عالی کشور شعبه‌ای را برای رسیدگی به درخواست اعاده دادرسی محمد ثلاث مشخص خواهد کرد.

#نبیه_بری، سیاستمدار شیعه و از متحدان #حزب‌الله برای ششمین بار رئیس پارلمان #لبنان شد

به گزارش خبرگزاری رویترز، نبیه بری، سیاستمدار ۸۰ ساله شیعه لبنانی و از متحدان حزب‌الله چهارشنبه ۲۳ مه/ ۲ خرداد برای ششمین بار پیاپی، با ۹۸ رأی به عنوان رئیس پارلمان لبنان انتخاب شد. ۲۹ نماینده رأی سفید دادند و یک رأی «باطل» اعلام شد. ایلی الفرزلی، نماینده مسیحی نزدیک به جریان ۸ مارس و از متحدان بشار اسد با ۸۰ رأی به عنوان معاون نبیه بری انتخاب شد. به این ترتیب پارلمان لبنان به سمت حزب‌الله باز هم گرایش بیشتری پیدا کرد. انتظار می‌رود که سعد حریری مجدداً به عنوان نخست‌وزیر لبنان انتخاب شود. تا تشکیل دولت ائتلافی او ریاست دولت لبنان را همچنان به عهده خواهد داشت.

بانک #تی بی سی #گرجستان: ایرانیایی که می‌خواهند در #گرجستان ملک بخرند می‌توانند با مبایعه‌نامه یا قرارداد رسمی پول واریز کنند

بانک «تی بی سی» گرجستان چهارشنبه ۲۳ مه/ ۲ خرداد با صدور بخشنامه دومی اعلام کرده که ایرانیان می‌توانند با در دست داشتن مبایعه‌نامه و یا قرارداد رسمی و ارائه این مدارک به اپراتور و مدیریت شعبه‌های بانکی، برای خرید ملک در این کشور پولشان را به یک حساب در تی بی سی واریز کنند. بانک «تی بی سی» گرجستان اعلام کرده بود که تراکنش‌های مالی برای ایرانیان بدون اقامت در این کشور ممنوع است. به دنبال صدور این بخشنامه حساب بانکی گروهی از ایرانیان در تفلیس و دیگر شهرهای گرجستان مسدود شده بود. به گزارش بانک مرکزی، گرجستان طی ماه‌های گذشته یکی از مقاصد ارزی ایرانیان بوده و مردم ارز زیادتری را نسبت به دوره‌های قبل به حساب‌های بانکی در این کشور وارد کرده‌اند. این مسئله حساسیت گرجستان را به دنبال داشته و بر اساس استانداردهای پولشویی حساب‌های بانکی ایرانیان را مسدود کرده است.

بر اثر #خشکسالی ۸۲۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی #کرمان خسارت وارد شده است

احمد مسعودی مدیر جهاد کشاورزی #کرمان می‌گوید به دلیل #خشکسالی به بخش کشاورزی کرمان ۸۲۳ میلیارد تومان خسارت وارد آمده است. مسعودی از تغییرات کشت در این شهرستان بر اساس کمبود و بحران آب خبر داد و افزود میزان بارندگی کم سبب کاهش محصول و نیز افزایش آفات و بیمارهای گیاهی شد به‌طوری که در بخش پسته که میانگین تولید کرمان بین ۲۵ تا ۳۰ هزار تن در سال بود احتمالاً تنها ۴ هزار تن محصول برداشت خواهد شد. این میزان کاهش تولید، افزون بر خسارت فراوان به بخش کشاورزی در بخش‌های کارگری، تجاری و صنعتی نیز مشکل ایجاد خواهد کرد. در محصول گردو هم به‌طور میانگین ۶۰ درصد کاهش محصول وجود خواهد داشت. علی بابایی، فرماندار کرمان نیز گفت: «اگر سال‌ها پیش باور این‌که روزی، #جنگ_آب رخ خواهد داد سخت بود امروز این حرف زیاد دور از ذهن نیست.»

محمد جواد #ظریف، وزیر خارجه ایران: سیاست خارجی #آمریکا استیجاری شده

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران چهارشنبه ۲ خرداد در حاشیه برگزاری نشست هیأت دولت، سخنان مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا را نمایانگر «ورشکستگی ایالات متحده» جلوه داد و گفت که سیاست خارجی آمریکا «استیجاری» شده: «هر گروه فشاری که بتواند بیشتر هزینه کند می‌تواند بیشتر این سیاست خارجی را به آن سمت حرکت دهد.» وزیر خارجه آمریکا دو هفته بعد از خروج آمریکا از برجام در سخنانی با عنوان «توافق: یک استراتژی تازه برای ایران» در بنیاد هریتج واشنگتن استراتژی تازه ایالات متحده آمریکا را اعلام کرد: آمریکا برای تحدید نفوذ منطقه‌ای ایران و نظارت بر برنامه موشکی سپاه سخت‌ترین تحریم‌های اقتصادی را علیه ایران اعمال خواهد کرد، مگر آنکه جمهوری اسلامی ایران ۱۲ شرط از جمله عقب‌نشینی از سوریه و عراق و توقف غنی‌سازی اورانیوم و نظارت بر تأسیسات نظامی‌اش را بپذیرد. محمد جواد ظریف در واکنش به این سخنان گفته است: «هیچکدام از این مباحث حرف‌های جدیدی نبود منتها ایشان با شدت بیشتری برخی از این حرف‌ها را مطرح کردند.»

#وزارت_ارتباطات توصیه می‌کند از نسخه فیلترگریز #تلگرام استفاده نکنید، ضمن تأکید بر این که این وزارتخانه «تصمیم گیر پالایش و فیلتر سایتها و نرم‌افزارها نمی‌باشد»

مردم همچنان از #تلگرام استفاده می‌کنند و طرح #فیلترینگ کامل آن شکست خورده است. استفاده از نسخه‌های غیررسمی هم در ایران رواج یافته که فیلترگریز هستند. #وزارت_ارتباطات در این مورد اطلاعیه‌ای منتشر کرده که در آن آمده است: « وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تا کنون هیچ گونه سروری در اختیار تلگرام و یا نسخه‌های غیررسمی آن قرار نداده است و آنچه از امکانات وجود داشته با ابلاغیه مرکز ملی فضای مجازی، در اختیار پیام رسان‌های بومی مجاز قرار گرفته است.» در پایان این اطلاعیه پس از تأکید بر عدم استفاده از نسخه‌های غیررسمی تلگرام، آمده است: « همچنین در پاسخ به این سوال که چرا محدودیت برای این‌گونه نسخه‌ها ایجاد نمی‌شود، همانگونه که قبلا اعلام شده بود مجددا تاکید می گردد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تصمیم گیر پالایش و فیلتر سایتها و نرم‌افزارها نمی‌باشد.»

معاون فرهنگی #قوه_قضاییه: در سال ۹۷ کارمندان #دستگاه_قضا با احترام بیشتری با مخاطبان برخورد خواهند کرد

حجت‌الاسلام هادی صادقی معاون فرهنگی قوه قضائیه چهارشنبه ۲ خرداد اعلام کرده که از این پس مسئولان دستگاه قضایی جمهوری اسلامی قصد دارند با احترام با مراجعه‌کنندگان رفتار کنند و شأن انسانی متهمان را پایمال نکنند: «از همکاران مجموعه قضایی خواسته شده تا احترام به ارباب رجوع را در صدر کار خود قرار دهند. حتی اگر ارباب رجوع متهم یا مجرم باشد، شأن انسانی او رعایت شود.» معاون فرهنگی قوه قضائیه از همکارانش در دستگاه قضائی خواسته است که «سختی‌های این کار [احترام به ارباب رجوع و در نظر گرفتن شأن انسانی مراجعه‌کنندگان] را تحمل کنند. هادی صادقی گفته برای جبران این سختی‌ها، اگر کارمندان قوه قضائیه مطابق دستورالعملی که تدوین شده عمل کنند و به ارباب رجوع احترام بگذارند تشویق می‌شوند. به کسانی که دستورالعمل را رعایت نکنند، تذکر داده می‌شود.