ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#آفریقای_جنوبی با بیش از ۱۰۰ هزار نفر مبتلا به #کرونا، بیشترین تعداد مبتلایان در قاره آفریقا را دارد

شمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا در آفریقای جنوبی به بیش از ۱۰۰ هزار نفر رسیده است. وزارت بهداشت در پرتوریا اعلام کرد که این تعداد اکنون ۱۰۱ هزار و ۵۹۰ نفر است. آفریقای جنوبی کشوری است که با فاصله بسیار بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ را در قاره آفریقا دارد. اخیراً تعداد مبتلایان جدید ثبت‌شده در این کشور به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. براساس آمار سازمان جهانی بهداشت، آفریقای جنوبی بیش از نیمی از کل تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در آفریقا را به خود اختصاص داده است. تعداد درگذشتگان رسمی ثبت‌شده بر اثر کرونا در آفریقای جنوبی ۱۹۹۱ نفر است. در مدت ۲۴ ساعت گذشته ۶۱ نفر دیگر به شمار جان باختگان از این ویروس در آفریقای جنوبی افزوده شد.

آمار جدید وزارت بهداشت از کرونا در ایران: درگذشتگان ۹۸۶۳ نفر، مبتلایان ۲۰۹۹۷۰ نفر

وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ظهر سه‌شنبه ۳ تیر آخرین آمار رسمی در مورد شیوع ویروس جدید کرونا در ایران را اعلام کرد. بر این اساس در ۲۴ ساعت گذشته، با جان باختن ۱۲۱ نفر از بیماران مبتلا به کرونا، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری به ۹۸۶۳ نفر رسید. همچنین از ظهر دیروز (دوشنبه) تا ظهر امروز (سه‌شنبه)، ۲۴۴۵ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به ۲۰۹۹۷۰ نفر افزایش یافت. وزارت بهداشت گفته است که تاکنون ۱۶۹۱۶۰ نفر از بیماران کووید۱۹ در کشور بهبود یافته‌اند و ۲۸۴۶ نفر در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

معاون وزارت کشور در واکنش به یورش به #جمعیت_امام_علی: فعالیت این جمعیت ربطی به اتهام اقدام علیه امنیت ملی ندارد

به دنبال دستگیری سه‌ عضو ارشد «جمعیت امام علی» ، زهرا عابدینی، معاون مشارکت‌های اجتماعی وزارت کشور سه‌شنبه سوم تیر بسته شدن دفاتر این جمعیت و توقف فعالیت دیگر اعضای آن را رد کرد و در مورد بازداشت‌شدگان گفت: «محور صحبت‌ها و فعالیت این افراد در زمینه آسیب‌های اجتماعی است و ربطی به اتهامات مطرح شده مبنی بر اقدام علیه امنیت ملی ندارد. روز گذشته پیگیر کارهای آن‌ها بوده‌ایم و قرار بود وثیقه ببریم تا بعد از تفهیم اتهام با قرار وثیقه آزاد شوند اما ما هیچ پاسخ درست و رسمی نشنیدیم». به نوشته خبرگزاری کار ایران (ایلنا) عابدینی «شورای ملی توسعه و حمایت از سازمان‌های مردم‌نهاد» وزارت کشور را مرجع اصلی نظارت بر فعالیت سازمان‌های خیریه و رسیدگی به تخلفات احتمالی خواند و گفت: «اگر مواردی در ارتباط با فعالیت‌های جمعیت مطرح باشد طبیعتا مرجع رسیدگی به فعالیت موسسات مردم نهاد شورای ملی توسعه و حمایت از سازمان‌های مردم نهاد است و به طور طبیعی اگر موضوع تخلف تشکلی مطرح باشد مراتب تخلف در این شورا بررسی خواهد شد و در صورتی که شورای ملی رای به انحلال و جلوگیری از فعالیت تشکلی بدهد طبق قوانین باز هم تصمیم شورای ملی با تایید مراجع قضایی قابلیت اجرایی شدن پیدا خواهد کرد». نیروی‌های امنیتی یکشنبه یکم تیر شارمین میمندی‌نژاد موسس جمعیت امام علی، مرتضی کی منش، مسئول رسانه‌ای و کتایون افرازه بازرس علی‌البدل این جمعیت را بازداشت کردند. براساس اطلاعیه روابط عمومی جمعیت امام علی، بازداشت این افراد با شکایت قرارگاه ثارالله سپاه انجام شده و از محل نگهداری بازداشتی‌ها اطلاعی در دست نیست. مسئولان قوه قضائیه هم وکیل پیشنهادی را رد کرده‌اند.

در #پاکستان ویروس #کرونا در حال گسترش است اما دولت محدودیت‌ها را لغو می‌کند

دیوان عالی پاکستان با این ادعا که این کشور «تحت تأثیر جدی ویروس جدید کرونا قرار نگرفته است» و «هیچ بیماری کووید ۱۹در کشور وجود ندارد»، این هفته مراکز خرید را بازگشایی کرد. این تصمیم در حالی صورت می‌گیرد که از ماه مارس، پاکستان دست‌کم ۴۳۹۶۶ مورد ابتلا و بیش از ۹۰۰ مورد مرگ در اثر این ویروس داشته است و شمار این افراد همچنان در حال افزایش است. با توجه به حداقل آزمایش‌هایی که انجام می‌شود، تعداد واقعی به مراتب بیشتر از این ارقام رسمی است. همچنین حداقل ۵۰۰ نفر از کادر بهداشتی پاکستان نیز به این ویروس آلوده شده‌اند، که نشان می‌دهد با وجود انکار قاضی‌های دیوان عالی، پاکستان تحت تأثیر جدی کووید ۱۹ قرار دارد. رأی دیوان عالی کشور بازتاب تلاش گسترده‌ مقام‌های فدرال پاکستان برای بی‌اهمیت جلوه دادن تأثیر کووید ۱۹ است. عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان تصمیم برای ایجاد محدودیت‌ها را گزینه‌ای بین مرگ با گرسنگی و مرگ ناشی از کووید ۱۹ دانسته بود. وزیر برنامه‌ریزی فدرال نیز مرگ در اثر کووید ۱۹ را با مرگ‌ومیر در تصادفات رانندگی مقایسه کرده بود. هفته گذشته، پاکستان به یکی از معدود کشورهایی تبدیل شد که به‌رغم افزایش ابتلا به کووید ۱۹ محدودیت‌ها در بازار و اجتماعات را کاهش داد، بدون آن‌که قوانینی در مورد فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک یا سایر اقدامات ضروری برای مقابله با گسترش ویروس، به‌اجرا بگذارد. کارشناسان امور بهداشتی در پاکستان نسبت به افزایش ابتلا به کووید ۱۹ و کاهش زودهنگام محدودیت‌ها هشدار داده‌اند.

معاون وزیر بهداشت: باور مردم به رعایت بهداشت #کرونا کاهش یافته است

ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت که برای بازدید از نحوه اجرای پروتکل‌های بهداشتی در حرم رضوی به مشهد سفر کرده است، در حاشیه نشست ستاد استانی پیشگیری از کرونا در خراسان رضوی در جمع خبرنگاران گفت: «بررسی‌ها نشان می‌دهند در برخی از شهرهای کشور باور مردم نسبت به اصول بهداشتی در پیشگیری از کرونا ۷۰ درصد و در تهران بین ۹ تا ۱۱ درصد کاهش داشته است.» به گزارش ایرنا حریرچی در ادامه این گفت‌وگو عدم رعایت موازین بهداشتی و فاصله‌گذاری فیزیکی در مکان‌هایی مانند مراکز خرید و پاساژها، خودروها و مکان‌های حمل و نقل عمومی، دفاتر پیشخوان‌های دولت، دفاتر پلیس و برخی از مطب‌های پزشکان خصوصی را از چالش‌های مبارزه با هنه‌گیری ویروس کرونا دانست. حریرچی ادعا کرد که پروتکل‌های بهداشتی در حرم رضوی و در مساجد به میزان ۴۰ درصد بیشتر از سایر مکان‌ها رعایت می‌شود. بر اساس آمار وزارت بهداشت تاکنون در ایران ۲۰۷ هزار و ۵۲۵ نفر به بیماری کویید ۱۹ مبتلا شده‌اند و ۹ هزار و ۷۴۲ نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.