ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیس اتحادیه طلا و جواهر: تشدید جدال لفظی میان تهران و واشنگتن باعث افزایش قیمت #سکه در بازار شده است

ابراهیم محمد ولی، رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر معتقد است که تشدید جدال لفظی میان تهران و واشنگتن و واکنش مردم در فضای مجازی به آن باعث افزایش قیمت #سکه در بازار شده است. روز یکشنبه ۳۱ مرداد، حسن روحانی خطاب به دونالد ترامپ گفت: «با دم شیر بازی نکن» و ترامپ روز دوشنبه خطاب به روحانی در توئیتر خود نوشت: «دیگر هرگز ایالات متحده را تهدید نکن، وگرنه مستوجب عواقبی خواهی شد که در طول تاریخ تاکنون کمتر کسی با آن روبه‌رو شده ‌است. ما دیگر کشوری نیستیم که حرف‌های دیوانه‌وار تو در مورد خشونت و مرگ را تحمل کنیم. مراقب باش.» در بازار طلای ایران، قیمت هر قطعه قیمت سکه تمام طرح جدید به سه میلیون و ۳۶۶ هزار تومان، سکه تمام طرح قدیم به سه میلیون و ۱۳۰ هزار تومان، نیم‌سکه به یک میلیون و ۶۲۵ هزار تومان و ربع‌سکه به ۸۱۵ هزار تومان رسیده است. همچنین، بنا به گزارش ایسنا، قیمت سکه آتی تحویل دی ماه ۱۳۹۷ به بیش از ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسیده است. قیمت سکه آتی تحویل شهریور ماه سال ۱۳۹۷ بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. با توجه به این افزایش قیمت، بازار طلا در رکود عجیبی بسر می‌برد.

#رانندگان_کامیون و #حمل_و_نقل_جاده‌ای #اعتصاب_سراسری را از سر گرفتند

#رانندگان_کامیون و #حمل_و_نقل_جاده‌ای روز دوشنبه اول مرداد #اعتصاب_سراسری در اعتراض به عدم توجه به مطالبات صنفی خود اعتصاب سراسری را از سر گرفتند. تصاویر و کلیپ‌هایی از جاده‌های خلوت و رانندگان اعتصابی در رفسنجان، شهر کرد، جاده کنگاور به همدان، قزوین، پایانه اعلان بار تبریز، بوشهر، دشت ارژن شیراز، کرمانشاه، پایانه بندر امام، پایانه اصفهان، و جاده تهران ساوه منتشر شده است. اعتصاب سراسری رانندگان کامیون و حمل و نقل جاده‌ای نخستین بار در خرداد و در اعتراض به افزایش هزینه‌ها و ثابت ماندن کرایه بار، عدم پرداخت سهم دولت برای بیمه رانندگان و سایر مطالبات صنفی آغاز شد و در تداوم خود تامین سوخت جایگاه‌های بنزین و تامین مواد او لیه کارخانه‌ها را مختل کرد. دور تازه اعتصاب سراسری رانندگان کامیون و حمل و نقل جاده‌ای در پی آن آغاز شد که وعده‌های نمایندگان مجلس، رئیس سازمان تامین اجتماعی، و نمایندگان دولت به رانندگان نتیجه‌ی عملی در بر نداشت. انجمن صنفی رانندگان کامیون که تشکلی همسو با دولت است روز ۲۹ تیر تصمیم رانندگان به اعتصاب سراسری را تکذیب و اعلام کرده بود «رانندگان بخش حمل و نقل کالای کشور در روز دوشنبه اول مرداد هیچگونه اعتصابی نخواهند داشت.»‌ امروز همزمان با آغاز اعتصاب مجدد رانندگان، صدا و سیمای جمهوری اسلامی به نقل از معاون وزیر راه و شهرسازی از «تمهیدات دولت برای حل مشکلات کامیونداران» خبر داد و معاون دادگستری استان فارس نیز تهدید کرد کسانی که کامیونداران را «تحریک به اعتصاب و اختلال در تامین مایحتاج عمومی مردم» کنند مورد پیگیری قضایی قرار خواهند گرفت.

قیمت #سکه و #طلا باز هم رکورد زد. رسانه‌های سپاه می‌گویند ولی‌الله #سیف، رئیس کل #بانک_مرکزی تا آخر هفته عزل می‌شود

به گزارش خبرگزاری‌های داخلی، دوشنبه ۱ مرداد قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد، ­به ۳ میلیون و ۳۶۰ هزار تومان رسید. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم به ارزش ۳ میلیون و ۸۰ هزار تومان به فروش رسید. بر اساس این گزارش، هر قطعه سکه گرمی ۴۶۰ هزار تومان معامله شد و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۲۷۷ هزار و پانصد تومان فروخته شد. رسانه‌های وابسته به سپاه گزارش داده‌اند که حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی قصد دارد ولی الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی را تا آخر هفته جاری برکنار کند. خبرگزاری تسنیم از علی دیواندری، علی طیب‌نیا، حمید پورمحمدی و محمد نهاوندیان به عنوان گزینه‌های روحانی به جای سیف نام برده است.

بلیت سفر به #تایلند و #مالزی نایاب شد. بانک‌های عامل همچنان تحت فشار آژانس‌های مسافرتی حواله #ارز_مسافرتی صادر می‌کنند

خبرگزاری دانشجویان ایران گزارش داده است که بلیت سفر به تایلند و مالزی به سودای دریافت ارز مسافرتی نایاب شده. بعد از آنکه بانک مرکزی ایران اعلام کرد ارز مسافرتی حذف می‌شود، قیمت ارز در بازار تکان خورد. کارمندانی از بانک تجارت و سامان به خبرگزاری ایسنا گفته‌اند به دلیل فشار آژانس‌های مسافرتی، بانک‌های عامل همچنان حواله ارز مسافرتی را صادر می‌کنند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران: بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ تن از #بنگاهداران مسکن تهران، #روحانی هستند

مصطفی قلی خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران، در گفتگو با خبرگزاری مهر گفته: «بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ تن از #بنگاهداران مسکن روحانی هستند، و با لباس #روحانیت در صنف خرید و فروش املاک مشغول یه فعالیت هستند.»، به گفته قلی خسروی، ۴۰۰ پزشک نیز همزمان با طبابت، محوز بنگاه معاملات املاک دارند. ۴۰ درصد بنگاهداران پایتخت نیز مهندس عمران‌اند که علاوه بر خرید و فروش املاک، در کار ساخت و ساز هم فعال هستند. ۳۵۰ نفر از مشاوران املاک نیز زن هستند. در این گفتگو، رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران گفته، هفته‌ای ۱۰ تا ۱۲ فقره شکایت مردمی از مشاوران املاک به این اتحادیه می‌رسد. با توجه به نوسان‌ دائم بازار و بحران‌های اقتصادی، واسطه‌گری و دلالی مسکن از جمله مشاغل پرسود در ایران به حساب می‌آید. تنها در فاصله فروردین سال گذشته تا فروردین امسال متوسط قیمت یک متر مربع واحد مسکونی یک میلیون و ۶۵۹ هزار تومان افزایش یافته است.

در ایستگاه مترو #برلین افراد ناشناس دو کارتن‌خواب را آتش زدند

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس صبح دوشنبه ۲۳ ژوئیه/ ۱ مرداد افرادی ناشناس دو کارتن‌خواب ۴۷ و ۶۷ ساله را در ایستگاه مترو «شونه‌وایده» برلین به آتش کشیدند. روزنانه بیلد گزارش داده که رهگذران با استفاده از دستگاه اطفای حریق یکی از رستوران‌های اطراف، به کمک دو کارتن‌خواب شتافتند. کارتن‌خواب‌ها در بیمارستان تحت درمان قرار گرفته‌اند. روز گذشته در شهر مونیخ، ده‌ها هزار نفر در اعتراض به سیاست‌های احزاب راست در خیابان‌ها تجمع کردند.

حمله مسلحانه به ساختمان استانداری در #اربیل عراق

دوشنبه ۲۳ ژوئیه، دو مرد مسلح به ساختمان استانداری اربیل در اقلیم کردستان حمله کردند. مهاجمان از پنجره به سمت نگهبانان آتش گشودند و سپس با فریاد «الله اکبر» وارد ساختمان شدند. به گفته طاهر عبدالله، معاون استاندار اربیل، این حمله ساعت ۷: ۴۵ دقیقه انجام شده، و مهاجمان پس از ورود در طبقه سوم ساختمان سنگر گرفته‌اند. نیروهای امنیتی خیابان‌های اطراف استانداری را بسته‌اند. در جریان این حمله، دو نیروی پلیس زخمی شده‌اند.

#ترامپ به #روحانی: دیگر #هرگز_آمریکا_را_تهدید_نکن یا مستوجب عواقبی خواهی شد که در طول تاریخ کمتر کسی با آن روبه‌رو شده

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در پیامی که در توییتر منتشر کرده به حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی می‌گوید «دیگر هرگز ایالات متحده را تهدید نکن یا مستوجب عواقبی خواهی شد که در طول تاریخ تاکنون کمتر کسی با آن روبه‌رو شده ‌است. ما دیگر کشوری نیستیم که حرف‌های دیوانه‌وار تو در مورد خشونت و مرگ را تحمل کنیم. مراقب باش.» رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران یکشنبه ۳۱ تیر، در همایش روسای نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور در تهران در سخنانی خطاب به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفته بود: «کسی که اندکی سیاست بفهمد، نمی‌گوید جلوی صادرات نفت ایران را می‌گیریم. تنگه‌های زیادی داریم؛ تنگه هرمز فقط یکی از آنهاست. آقای ترامپ! ما مرد شرف و ضامن امنیت آبراه منطقه در طول تاریخ هستیم؛ با دم شیر بازی نکن، پشیمان‌کننده است.» ترامپ پیام بامداد دوشنبه یکم مرداد را در واکنش به این سخنان روحانی ابلاغ کرده.

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵,۸ ریشتر، حوالی #سیرچ در ۶۰ کیلومتری #کرمان را لرزاند. مردم سراسیمه به خیابان‌ها ریختند

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، ساعت یک و ۹ دقیقه و ۱۹ ثانیه بامداد دوشنبه ۱ مرداد زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵,۸ ریشتر، حوالی سیرچ در ۶۰ کیلومتری کرمان را لرزاند. بنا بر اعلام مرکز لرزه‌نگاری ایران این زمین‌لرزه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین روی داد. خبرگزاری تسنیم گزارش داده که شدت زمین‌لرزه به حدی بود که مردم سراسیمه به خیابان‌ها آمدند. ابتدا خبرگزاری‌های داخلی گزارش داده بودند که کسی در این زلزله مجروح نشده اما سپس تعداد مجروحان ۹۱ نفر اعلام شد. زمین‌لرزه سیرچ، پس از زمین‌ لرزه تازه‌آباد در استان کرمانشاه و زمین‌لرزه منطقه رویدر در استان هرمزگان در روز یکشنبه ،سومین زمین‌لرزه با قدرتی بالای پنج ریشتر ،ظرف ۲۴ ساعت گذشته در ایران به شمار می‌رود.