ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دستور وزارت ارشاد اسلامی: استفاده از زنان در تبلیغات محیطی و مجازی ممنوع است

در ادامه سیاست‌های سرکوبگرانه جمهوری اسلامی ایران علیه زنان، سایت دیده‌بان ایران تصویر دستور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مؤسسه‌های آموزشی سینمایی و هنری را منتشر کرده که بر اساس آن «هرگونه استفاده از زن در تبلیغات» ممنوع اعلام شده است. در متن این نامه به ابلاغ مصوبات عفاف و حجاب و تصمیمات شورای عالی انقلاب فرهنگی ارجاع داده و خطاب به مراکز آموزشگاه‌های آزاد سینمایی و هنری اعلام شده است «هرگونه تبلیغات محیطی- مجازی با حضور بانوان ممنوع می‌باشد». دیده بان ایران گزارش کرده است که پیش از این استفاده از زنان در برخی تیزرهای تبلیغاتی صدا وسیما ممنوع شده بود.

افراد ناشناس مجید عبدالباقی، برادر مالک ساختمان متروپل آبادان را با شش گلوله کُشتند

در آبادان مجید عبدالباقی، برادر مالک ساختمان دو قلوی متروپل که دوم خرداد فرو ریخت و جان دستکم ۴۷ نفر را گرفت، هدف گلوله افراد ناشناس قرار گرفت و در بیمارستان مُرد. نصرالله حسونی، رئیس بیمارستان نفت آبادان در گفت و گو با خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی مرگ مجید عبدالباقی را تأیید کرد و گفت: پیکر بی‌جان مجید عبدالباقی که ظهر امروز مورد حمله مسلحانه قرار گرفته بود به بیمارستان نفت منتقل شد اما اقدام‌های پزشکی برای نجات او به دلیل شدت جراحات بی‌نتیجه بود. فرماندار ویژه آبادان هم گفت که افراد ناشناس در مجتمع مسکونی به او تیراندازی کردند و از صحنه متواری شدند. خبرگزاری رکنا که اخبار حوادث را پوشش می‌دهد از شلیک شش گلوله به بدن مجید عبدالباقی خبر داده است. حسین عبدالباقی، برج‌ساز شریک سازمان منطقه آزاد اروند، شهرداری آبادان و خرمشهر و دیگر نهادهای حکومتی و نظامی در خوزستان بود که بنا به ادعای مقام های دولتی در هنگام ریزش ساختمان متروپل در زیر آوار ماند و جانش را از دست داد.

«وزیران خارجه ایران و عربستان سعودی در بغداد دیدار می‌کنند»

وزیر خارجه عراق از برنامه‌ریزی برای دیدار وزیران خارجه جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی در بغداد خبر داد. فواد حسین در یک گفت و گوی طولانی با «روداو»، شبکه خبری کردی همسو با دولت اقلیم کردستان، گفت که در سفرش به عربستان سعودی با محمد بن سلمان، ولیعد پادشاهی سعودی دیدار کرده و او گفته که برای دیدار وزیران خارجه ایران و عربستان سعودی در بغداد میانجیگری کنید. فواد حسین افزود: ما در حال برنامه‌ریزی برای اعلام زمان دیدار وزیران خارجه دو کشور هستیم. ایران و عربستان سعودی تا به حال پنچ مرتبه در بغداد مذاکره کرده‌اند. حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه جمهوری اسلامی گفته بود که این پنج دور مذاکرات در سطح امنیتی بوده و عربستان سعودی برای مذاکره سیاسی و علنی اعلام آمادگی کرده است. ایران به تازگی روابط خود را با امارات متحده عربی و کویت هم که پس از حمله گروهی از بسیجیان به سفارت سعودی در تهران کاهش یافته بود، بهبود بخشیده است. امارات متحده عربی اعلام کرده که سفیر به ایران اعزام می‌کند. کویت نیز سفیر خود را به تهران معرفی کرده است.

ولایتی: پوتین شخصیتی معنوی دارد، ما به روسیه و چین وابسته نیستیم

علی اکبر ولایتی، مشاور رهبر جمهوری اسلامی گفت که پوتین «چهره‌ای معنوی» است و این را از رفتارش می‌توان مشاهده کرد: «رفتار آقای پوتین و اعتقاداتش که در اعمالش بروز می‌کند، اعتقاد به معنویت است؛ به این ترتیب که در گذشته حاکمان کرملین بی‌خدا و آتئیست بودند و اکنون از رئیس تا پایین‌ترین حد سکنه‌های آن کشور نوعاً یا مسیحی هستند، یا مسلمان و یا به کلیسا می‌روند یا به مسجد.» ولایتی در سال‌های گذشته مسئولیت ارتباط رهبر جمهوری اسلامی با ولادیمیر پوتین را بر عهده داشته است و دست‌کم دو نوبت نامه محرمانه علی خامنه‌ای را با خود به مسکو برده است. او در مصاحبه با وبسایت علی خامنه‌ای گفت که چین هم مانند دوره مائوتسه تونگ کمونیستی نیست و سیاست نه شرقی و نه غربی جمهوری اسلامی با ارتباط با چین و روسیه خدشه‌دار نشده است و ایران به این دو کشور وابسته نیست. مشاور رهبر جمهوری اسلامی گفت که ایران در زمان حکومت پهلوی وابسته به انگلیس و آمریکا بود و حتی رزمایش‌های نظامی مشترک با آن‌ها بر اساس اهداف غرب برگزار می‌شد ولی در دوران جمهوری اسلامی رزمایش‌های نظامی مشترک با روسیه و چین به گونه‌ای برگزار می‌شود که ایران محل برگزاری و اهدافش را مشخص می‌کند. ولایتی روسیه، چین و ایران را سه قدرت برتر خاورمیانه خواند و گفت اتحاد این سه کشور در مقابل اهداف توسعه طلبانه غرب قرار دارد. او با تکرار موضع رهبر جمهوری اسلامی درباره جنگ اوکراین گفت که اگر پوتین به همسایه جنوبی‌اش حمله نمی‌کرد، غرب و ناتو برنامه‌های بزرگی برای ضربه زدن به روسیه داشتند.

امام‌جمعه کرج: با اجرای کمپین‌های فرهنگی به دنبال «حذف فیزیکی امام» هستند

محمد مهدی حسینی همدانی، نماینده رهبر جمهوری اسلامی در استان البرز، علی خامنه‌ای را با امام سوم شیعیان مقایسه کرد و گفت کمپین‌های اعتراض به حجاب اجباری مرحله «پیش از حذف فیزیکی امام» است. حسینی همدانی گفت که «تشکیل گروه‌ها و دسته‌های خاص» مرحله سیاسی، اقدامات فرهنگی برای مقابله با امام، اقدام فرهنگی و مقدمه «اقدام نظامی» و «حذف فیزیکی امام» است. امام‌جمعه کرج با انتقاد از کمپین چهره‌های مذهبی برای مخالفت با حجاب اجباری گفت: «خط تحریف در موضوعات روز جامعه همچون عفاف و حجاب فعال. اخیر این خط تحریف پویشی تحت عنوان «من محجبه و مخالف گشت ارشادم» راه انداخته است.» او این کمپین مخالفت با حجاب اجباری را با جنگ صفین و مجریانش را با سپاه معاویه مقایسه کرد: «دشمن چون در برنامه‌هایی که برای ۲۱ تیرماه، روز عفاف و حجاب داشت، پیروز نشد امروز این پویش راه انداخته که مشابه قرآن بر سرنیزه کردن سپاه معاویه در جنگ صفین است.»