ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

صدور حکم #شلاق برای یک #فعال_تلگرامی در #بانه

#دادگاه شهرستان #بانه در استان کردستان #شجاع_حسین‌زاده، مدیر کانال تلگرامی #بانه‌نیوز را به ۷۴ ضربه #شلاق محکوم کرد. به گزارش آژانس خبری موکریان، حسین‌زاده از سوی شعبه ۱۰۲دادگاه کیفری دو شهرستان بانه به اتهام «توهین به رئیس‌جمهور» به تحمل ۷۴ ضربه #شلاق_تعزیری محکوم شده است. شجاع حسین‌زاده ضمن تایید این خبر گفته است: «اوایل فیلترینگ شبکە اجتماعی تلگرام پستی با مضمون طنز در کانال منتشر کردیم که اشاره داشت به چرخاندن کلید آقای روحانی در جهت مخالف و اینکه به برخی از وعده‌های خود عمل نکرده است که این پُست تلگرامی در دادگاه توهین به رئیس جمهور قلمداد شد و بنده از طرف دادگاه به شلاق محکوم شده‌ام.» به گفته این فعال تلگرامی حکم صادره غیابی بوده و ظرف مدت ۲۰‌ روز پس از ابلاغ قابل واخواهی در دادگاه خواهد بود. صدور و اجرای حکم شلاق در ایران در حالی است که میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی صراحتا استفاده از مجازات‌های غیر‌انسانی و موهن از جمله #اعدام و شلاق را ممنوع کرده و ایران نیز این میثاق‌نامه را پذیرفته است.

#اتحادیه_اروپا برای جبران منافع اقتصادی ایران از #برجام ۱۸ میلیون یورو به ایران می‌پردازد

به گزارش خبرگزاری رویترز، اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که برای جبران منافع اقتصادی ایران از برجام، ۱۸ میلیون یورو به ایران می‌پردازد. این مبلغ بخشی از یک بسته بزرگ‌تر به ارزش مجموعاً ۵۰ میلیون یوروست. فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این بیانیه گفته است که کشورهای اروپایی به همکاری با ایران پایبندند. اتحادیه اروپا ۸ میلیون یورو را به بخش خصوصی که شامل مؤسسات کوچک و متوسط و سازمان توسعه تجارت است، اختصاص داده و مقرر کرده که ۸ میلیون یورو دیگر هزینه پروژه‌‌های محیط زیستی و ۲ میلیون یورو صرف مبارزه با مواد مخدر بشود.

#علی_خامنه‌ای، #رهبر_جمهوری_اسلامی و فرمانده کل قوا دریادار پاسدار #علیرضا_تنگسیری را به فرماندهی #نیروی_دریایی #سپاه پاسداران منصوب کرد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی رهبر جمهوری اسلامی، علی خامنه‌ای فرمانده کل قوا در حکمی دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری را به جای دریادار پاسدار علی فدوی به سمت فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران منصوب کرد. خامنه‌ای در حکم انتصاب تنگسیری به این سمت وظایف او را به این شکل مشخص کرده است: «بهره‌گیری از کارکنان متدین و انقلابی، ارتقاء آموزش و مهارت‌ها و تجهیزات و امکانات دریایی و اشراف اطلاعاتی توأم با رشد روزافزون توان و آمادگی‌های رزمی، تعالی معنوی و بصیرتی، توجه به نیازهای معیشتی با رویکرد ساخت نیروی دریایی متحرک و رو به رشد تراز انقلاب اسلامی، در تعامل اثربخش و هم‌افزا با خانواده بزرگ سپاه و بسیج و بخش‌های ذی‌ربط لشکری و کشوری در امور دریایی.» خامنه‌ای در حکم جداگانه‌ای، علی فدوی را به سمت هماهنگ‌کننده نیروی دریایی سپاه منصوب کرده. نیروی دریایی سپاه پاسداران با ۱۰۰۰ قایق تندرو کلاس عاشورا، طارق، و ذوالجناح کنترل خلیج فارس و تضمین حاکمیت ایران بر جزایر سه‌گانه و به این ترتیب تنگه هرمز را به عهده دارد. کنترل دریای عمان و دریای خزر به نیروی دریایی ارتش محول شده.

#نازنین_زاغری، #زندانی_سیاسی #دوتابعیتی برای سه روز به مرخصی آمده است

کمپین #حقوق_بشر #ایران گزارش کرده است که #نازنین_زاغری برای اولین بار پس از دو سال #زندان، به مدت سه روز به مرخصی آمده و توانسته است فرزند خردسالش را در آغوش بگیرد. #نازنین_زاغری_رتکلیف، شهروند ایرانی-بریتانیایی، بیشتر از دو سال پیش هنگام خروج از #ایران در فرودگاه «امام خمینی» همراه دختر خردسالش بازداشت شد و از آن زمان تاکنون زندانی بوده است. این کارمند بنیاد تامسون رویترز توسط مراجع قضایی ایران به جرم توطئه برای سرنگونی حکومت جمهوری اسلامی به پنج سال زندان محکوم شده است. او این اتهام را رد کرده و دستگاه قضایی ایران هم تاکنون مصادیق جرم او را اعلام نکرده است. با وجود دوتابعیتی بودن خانم زاغری، مقام‌های دولت حسن روحانی و مسئولان قوه قضاییه می‌گویند که تابعیت مضاعف را به رسمیت نمی‌شناسند و خانم زاغری مطابق قوانین جمهوری اسلامی دادگاهی و زندانی شده است. رییس دادگستری تهران اما دوم خرداد ماه گفته بود پرونده خانم زاغری دو بخش دارد که در مورد یک بخش حکم قطعی است و بخش دوم نیز همچنان مفتوح است.» غلامحسین اسماعیلی اعلام کرده بود نخستین جلسه دادگاه نازنین زاغری برگزار شده و جلسه بعدی نیز به زودی برگزار خواهد شد. او به اتهامات این شهروند ایرانی-بریتانیایی اشاره نکرده بود.

#فاطمه_سعیدی، نماینده #مجلس_شورای_اسلامی: #محمد_حبیبی، فعال صنفی معلمان در بند قاتلان و دزدان محبوس است

فاطمه سعیدی، نماینده تهران و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اعلام کرده که محمد حبیبی، معلم معترض همچنان در بند قاتلان و دزدان محبوس است. سعیدی به رسانه‌های داخلی گفته است: «در ابتدا ما تقاضای جابجایی ایشان را به زندان اوین داشتیم و حتی آقای رحیمی، معاون پارلمانی قوه قضاییه هم در این راستا همکاری‌هایی را صورت دادند و نامه‌ای هم ارسال کردیم اما تلاش‌هایمان با موفقیت روبرو نشد. خانواده ایشان و همسرشان به ما گفتند محیطی که در زندان آقای حبیبی به عنوان یک معلم روزهای خود را سپری می‌کند بین کسانی است که به جرم ضرب و شتم، قتل و دزدی دستگیر هستند.» محمد حبیبی، فعال صنفی معلمان، ۲۰ اردیبهشت ۹۷ در تجمع فرهنگیان به مناسبت هفته معلم بازداشت و یک مرداد در دادگاه انقلاب محاکمه و به اتهام «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام و اخلال در نظم» به ترتیب به ۷ سال و نیم حبس، ۱۸ ماه حبس، ۱۸ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

۶۰ نفر از نمایندگان #پارلمان_اروپا در نامه‌ای به #حسن_روحانی خواهان آزادی #نسرین_ستوده شدند

۶۰ تن از نمایندگان #پارلمان_اروپا به #حسن_روحانی رئیس‌جمهوری ایران نامه نوشتند و در آن ضمن ابراز نگرانی نسبت به بازداشت نسرین ستوده، وکیل و فعال حقوق بشری، خواهان استفاده روحانی از اختیارات خود برای آزادی بی‌قید و شرط او شدند. آن‌ها همچنین اتهام جدید «جاسوسی» به نسرین ستوده را نگران‌کننده خوانده و به روحانی گفته‌اند از دستگاه قضایی بخواهد که درباره اتهامان نسرین ستوده اطلاع‌رسانی کرده و به روند دادرسی احترام بگذارد. این نمایندگان پارلمان اروپا تأکید کرده‌اند که از نسرین ستوده همچنان حمایت خواهند کرد. شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب، علاوه بر اتهام تبلیغ علیه نظام و اهانت به رهبر جمهوری اسلامی، در ماه گذشته برای این فعال حقوق بشر به اتهام جاسوسی هم حکم صادر کرد. نسرین ستوده ۲۳ خرداد بازداشت شد. او در ماه‌های گذشته وکالت دختران خیابان انقلاب را به عهده داشت و شکایت بازپرس یکی از پرونده‌های دختران انقلاب به عنوان دلیل بازداشت نسرین ستوده ذکر می‌شد. این وکیل دادگستری، پیش از این در ۱۳ شهریورماه ۱۳۸۹ بازداشت و به ۱۱ سال حبس تعزیری، ۲۰ سال محرومیت از وکالت و ۲۰ سال ممنوعیت از خروج از کشور، محکوم شده بود. در دادگاه تجدیدنظر حکم این فعال حقوق بشر به شش سال حبس تعزیری و ۱۰ سال محرومیت از شغل وکالت کاهش یافت. او در سال ۱۳۹۲ پس از گذراندن سه سال از مدت محکومیتش از زندان آزاد شد. نسرین ستوده در سال ۱۳۹۱ در حالی که در زندان بود به‌همراه جعفر پناهی، فیلمساز نامدار ایرانی، به‌طور مشترک برنده جایزه ساخاروف اتحادیه اروپا شد.

#سازمان_ملل نسبت به شیوع سومین موج #وبا در #یمن هشدار داد

سازمان ملل متحد نسبت به شیوع سومین موج وبا در یمن هشدار داد. استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل اعلام کرده که از آوریل ۲۰۱۷ تاکنون بیش از یک میلیون و صد هزار نفر در یمن به وبا مبتلا شده‌اند. دست‌کم ۲۳۰۰ نفر تاکنون در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. به گفته دوجاریک، سازمان ملل متحد تلاش کرده‌ است با واکسیناسیون ۳۸۵ هزار نفر از ساکنان شهر اب در یمن مانع از شیوع مجدد اپیدمی وبا شود. در ماه مه سال جاری در عدن، در جنوب یمن نیز ۲۷۵ هزار نفر در برنامه واکسیناسیون سازمان ملل شرکت کردند.

#کارگران معترض نیشکر #هفت_تپه از خبرنگاران دعوت کردند که برای پوشش خبری اعتصاب آن‌ها در اعتراض به «زمین‌خواری کارفرما» به این شرکت بروند

کارگران معترض نیشکر هفت‌تپه که از پنج روز قبل تاکنون در اعتراض به عدم پرداخت دستمزدشان در اعتصاب به سر می‌برند از خبرنگاران رسانه‌های داخلی دعوت کرده‌اند که برای پوشش خبری این اعتصاب به کارخانه نیشکر هفت‌تپه بروند. علاوه بر عدم پرداخت سه ماه دستمزد و هشت ماه حق بن، کارگران به زمین‌خواری کارفرما نیز معترض‌اند. سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه می‌گوید اسناد واگذاری واحد «خوراک دام» این مجتمع به شرکت «سرزمین مهر و ماه» را منتشر کرده است. این سندیکا اعلام کرده که شرکت نامبرده متعلق به فرزندان مدیران فعلی نیشکر هفت‌تپه است.

#قیس_خزعلی، دبیرکل «#عصائب_اهل_حق» خواهان تغییر نظام پارلمانی #عراق به نظام ریاستی شد

قیس خزعلی، روحانی شیعه عراقی و «عصائب اهل حق»، گروه شبه‌نظامی شیعه طرفدار ایران پیشنهاد داده است که برای پایان دادن به «سهمیه‌بندی‌ها و فساد» در عراق ، نظام پارلمانی این کشور به نظام ریاستی تغییر کند. احزاب عراقی که در انتخابات پارلمانی این کشور به پارلمان راه یافته‌اند در حال گفت‌وگو برای تشکیل فراکسیون اکثریت‌اند. دادگاه فدرال عراق نتایج انتخابات پارلمانی را تأیید کرده و جبهه‌های النصر، الحکمه، سائرون و الوطنیه در بیانیه پایانی نشست هتل بابل با تشکیل هسته اولیه فراکسیون اکثریت موافقت کرده‌اند.

#زهرا_نعمتی، عضو تیم‌ ملی تیراندازی با کمان #بانوان_معلول_ایران در اثر یک کژتابی از رقابت‌های #ریکرو #بازی‌های_آسیایی حذف شد

زهرا نعمتی، عضو تیم‌ملی تیراندازی با کمان بانوان معلول ایران به مرحله یک شانزدهم نهایی ریکرو بازی‌های آسیایی رسیده بود که در اثر یک کژتابی حذف شد. به گزارش خبرگزاری‌های داخلی «مسئولان» به او گفتند هنگام صرف ناهاراست و مرحله بعدی ساعت ۱۴ آغاز می‌شود. نعمتی با همین تصور برای صرف ناهار محل را ترک کرد اما مسابقه برگزار نشد و غیاب او به منزله انصراف از شرکت‌ در رقابت‌ها محسوب شد. زهرا نعمتی نخستین زن در تاریخ ورزش ایران است که موفق به کسب مدال طلا در سطح بازی‌های جهانی المپیک و پارالمپیک شده است. او هم‌چنین، در ۲۹ مه ۲۰۱۳ (۸ خرداد ۱۳۹۲) در مراسم کمیته بین‌المللی المپیک در سن پترزبورگ روسیه مفتخر به دریافت جایزه معتبر ورزشکار برتر پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن از سوی «بنیاد بین‌المللی اسپورت آکورد» شد.