ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مدیرعامل سازمان‌ #تاکسیرانی: طرح برقی کردن تاکسی با چند مسئله روبه‌رو است

توضیحات مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران نشان می‌دهد که طرح برقی‌کردن تاکسی به زودی امکان‌پذیر نیست. به گزارش خبرگزاری تسنیم (نزدیک به سپاه پاسداران)، علیرضا قنادان جمعه یکم شهریور گفت که برقی‌کردن ناوگان تاکسی تهران با چند مسئله (یا به عبارتی مشکل) روبه‌رو است. مسئله اول این است که خودروهایی که برای تاکسی استفاده می‌شوند باید از متوسط خودروهای شهری از استاندارد بالاتری برخوردار باشند، زیرا مسافت بیشتری را می‌پیمایند. دوم، باید ایستگاه‌هایی برای شارژ خودروها نصب شوند؛ سوم، باید به هزینه و روش بهره‌برداری از خودروهایی که به رانندگان واگذار می‌شود توجه شود، و میزان توانایی مالی رانندگان برای تعمیرات و نگهداری از خودرو مد نظر قرار گیرد؛ در آخر، سرمایه‌گذاران باید ریسک انجام این پروژه‌ها را بپذیرند. قنادان افزود که با توجه به این مسائل تا کنون برقی‌کردن خودروها میسر نشده است، زیرا زمانی که واردات ممکن بود سرمایه‌گذار وجود نداشت، و حالا که سرمایه‌گذار وجود دارد واردات ممکن نیست. مدیرعامل تاکسیرانی شهر تهران همچنین گفت خودروی تولید داخلِ آماده برای اجرای این پروژه وجود ندارد.

مقام #سازمان_حفاظت_محیط‌زیست: باغ‌های وحش و باغ‌های پرندگان ایران از حداقل استانداردهای جهانی فاصله دارند

جمعه یکم شهریور شهاب‌الدین منتظمی، مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط‌زیست درباره وضعیت نامناسب باغ‌وحش‌ها در سراسر ایران به روزنامه اعتماد گفت: «تقریباً همه باغ‌های وحش و باغ‌های پرندگان در ایران از حداقل استانداردها فاصله دارند.» به گفته این مقام مسئول در مجموع ۷۴ باغ‌وحش و مرکز نگهداری حیوانات در ایران وجود دارد که ۳۷ مرکز از این مراکز باغ پرندگان هستند. مأموران سازمان محیط زیست بر این مراکز نظارت دارند. اما به سبب انکه باغ‌وحش‌ها و باغ‌های پرندگان درآمدزا نیستند، مسئولان اداره محیط زیست از آن واهمه دارند که با اعمال فشار بر صاحبان باغ‌های وحش و باغ‌های پرندگان به قاچاق حیوانات دامن بزنند.

کارشناس حسابداری مالیاتی: #ظرفیت_مالیاتی_پزشکان ایران نزدیک هزار میلیارد تومان است اما بیشترین مالیاتی که #سازمان_امور_مالیاتی از پزشکان گرفته ۱۵۰ میلیارد تومان است

سازمان نظام پزشکی، سازمان امور مالیاتی و سازمان دامپزشکی با صدور بخشنامه مشترکی افرادی را که در حرفه پزشکی و دامپزشکی مشغول فعالیت هستند، ملزم به استفاده از کارتخوان کرده‌اند. غلامحسین دوانی عضو جامعه حسابداران رسمی ایران و کارشناس ارشد حسابداری مالیاتی جمعه یکم شهریور درباره اختلافات سازمان امور مالیاتی و سازمان نظام‌پزشکی به خبرنگار ایرنا گفت: «پزشکان هم مانند بقیه باید مالیات دهند. بخشی از پزشکان به نسبت اینکه قشر خاص و تحصیلکرده‌ای هستند، تاکنون پول ویزیت را نقد می‌گرفتند و مالیات نمی‌دادند. ظرفیت مالیاتی پزشکان کشور نزدیک هزار میلیارد تومان است اما بیشترین مالیاتی که پرداخته‌اند ۱۵۰ میلیارد تومان است.» سازمان نظام پزشکی در نامه‌ای به سازمان امور مالیاتی خواهان آموزش پزشکان برای استفاده از دستگاه‌های کارتخوان شده است. دوانی در ادامه گفت‌وگو با ایرنا این نامه را شرم‌آور خواند: «چطور یک بقال در یک روستای دورافتاده می‌تواند دستگاه کارت‌خوان در بقالی‌اش نصب کند اما پزشکان نمی‌توانند و خواهان آموزش هستند. نظام‌پزشکی دنبال بهانه بهتری باشد.»

در اینترنت: تاکنون بیش از یک میلیون و ۹۷ هزار دامنه فعال فارسی به ثبت رسیده و پسوند دات‌آی‌آر (ir.) بیش‌ترین دامنه‌ فعال را دارد

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) طبق آخرین آمار موجود در مرکز ثبت دامنه کشوری ایران، از ابتدای ثبت دامنه‌های فارسی در ایران تاکنون یک میلیون و ۹۷ هزار و ۶۹۳ دامنه ثبت شده است و از بین پسوندهای ثبت‌شده‌ فارسی، پسوند ir با یک میلیون و ۸۹ هزار و ۲۱۰ دامنه‌ فعال در صدر قرار دارد. بیش‌ترین سهم عملاً متعلق به همین پسوند است چنانکه از میان دیگر پسوندهای فارسی، هر کدام کمتر از ۵۰۰۰ دامنه را ثبت کرده‌اند. دامنه‌هایی که بیش‌تر از ۱۰۰۰ مورد ثبت‌شده دارند، co.ir با ۳۹۶۹ مورد، دامنه ایران با ۱۸۵۷ مورد و دامنه ac.ir با ۱۳۳۶ دامنه‌ فعال هستند. هم‌چنین دامنه‌های دیگری وجود دارند که کمتر از ۱۰۰۰ مورد به نام آن‌ها ثبت شده است. دامنه id.ir با ۵۱۸ مورد، دامنه org.ir با ۲۹۹ مورد، دامنه sch.ir با ۲۵۵ مورد و دامنه gov.ir با ۲۱۷ مورد نیز در رتبه‌های بعدی فهرست قرار دارند. کمترین دامنه ثبت‌شده نیز متعلق به دامنه net.ir با ۳۲ دامنه فعال است.

در ایران در چهار ماه نخست سال معادل ۲۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون نخ #سیگار مصرف شد

بر اساس آماری که وزارت صنعت و معدن در روز جمعه یکم شهریور منتشر کرده در چهار ماه نخست سال جاری در ایران ۱۸ میلیارد نخ سیگار تولید شده که نسبت به تولید ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون نخ سیگار در مدت مشابه سال گذشته، تولید سیگار در کارخانجات داخلی ۴۲,۴ درصد افزایش داشته است. بر اساس همین آمار مصرف سیگار در ایران در چهار ماه نخست سال ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ مشابه و معادل ۲۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون نخ بوده است.

#پیروز_حناچی، شهردار تهران: سهم اجاره‌بها در سبد خانوار ایرانی به بیش از ۵٠ درصد رسید. چالش مسکن سرنوشت‌ساز است

پیروز حناچی شهردار تهران جمعه یکم شهریور در یکصد و دومین نشست مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران که در دفتر شهردار تهران برگزار شد اعلام کرد «سهم اجاره‌بها در سبد خانوار ایرانی به بیش از ۵٠ درصد رسیده و این یعنی رسیدگی به چالش مسکن از ضرورتی سرنوشت‌ساز برخوردار است.» نعمت‌الله ترکی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران پنجشنبه ۳۱ مرداد به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: «خانوارهای استان تهران به طور متوسط ۱۰,۵ واحد درصد بیشتر از میانگین کل کشور در بخش اجاره بها هزینه کرده‌اند.»

وزیر خارجه #کره_شمالی: #پمپئو «گیاه زهرآگین» و یک فرد گستاخ است

وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگو با واشنگتن اگزماینر گفته بود واشنگتن به اعمال سخت‌ترین تحریم‌های اقتصادی تا خلع سلاح کامل هسته‌ای کره شمالی ادامه می‌دهد. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس این اظهارات سبب خشم ری یونگ هو، وزیر خارجه کره شمالی شد. ری یونگ هو گفت نمی‌تواند نسبت به سخنان پمپئو بی‌تفاوت باشد زیرا همزمان با بالا گرفتن احتمال از سرگیری مذاکرات دو کشور مطرح شده‌اند. وزیر خارجه کره شمالی از همتای آمریکایی خود به عنوان یک «سبزی زهرآگین» یاد کرد و او را گستاخ خواند، زیرا به تعبیر او، پمپئو در سفرهای مکررش به کره شمالی و دیدار با کیم جونگ اون، برای خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی و ارتقاء روابط دوجانبه «التماس» کرده بود.