ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دانشمندان: #گرمایش_زمین در کمتر از ۳۰ سال، ۲۸ تریلیون تن از یخ‌های قطبی را ذوب کرده است

نتایج یک پژوهش علمی نشان می‌دهد از سال ۱۹۹۴ تاکنون ۲۸ تریلیون تن از یخ‌های زمین به خاطر گرمایش ناشی از تغییرات اقلیمی ذوب شده‌اند. هر تریلیون عددی معادل هزار میلیارد یا ۱۰ به توان ۱۲ است. به نوشته گاردین این رقم «سرسام‌آور» حاصل پژوهش گروهی از دانشمندان بریتانیایی ست که با تحلیل تصاویر ماهواره‌ای از قطب شمال و جنوب، و کوه‌های یخ، تغییر پوشش یخی زمین را اندازه‌گیری کرده‌اند. دانشمندان می‌گویند آب شدن این یخ‌ها که در کمتر از ۳۰ سال اتفاق افتاده، به افزایش سطح دریاها منجر شده است؛ افزایشی که ممکن است تا پایان قرن به یک متر برسد. هر یک سانتی‌متر افزایش سطح دریاها به معنای آواره شدن نزدیک به یک میلیون نفر از کسانی‌ خواهد بود که در مناطق پایین‌تر از سطح دریاها زندگی می‌کنند.

#یاور_سلطانی و #فرید_محمدنژاد، فعالان مدنی ترک به یک سال #حبس_تعزیری محکوم شدند

بر اساس ابلاغیه‌ شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو ماکو به تاریخ شنبه اول شهریور ۹۹، یاور سلطانی، خبرنگار و مسئول صفحه اینستاگرامی «ماکو تایمز» به اتهام «دعوت به تجمع با هدف کشتار و قتال» از سوی قاضی علی عرفانی علمداری، به یک سال حبس تعزیری محکوم شده است. فرید محمدنژاد، ادمین صفحه‌ «یورت تی‌وی» هم با اتهامی مشابه به یک سال حبس محکوم شده است. یاور سلطانی تیر ماه امسال با انتشار ویدئویی در صفحه‌ اینستاگرامی ماکو تایمز ضمن اشاره به تظاهرات علیه نژادپرستی در نقاط مختلف جهان بعد از مرگ جورج فلوید، خواستار برنگشتن مجسمه ابوالقاسم فردوسی به میدان «هفته فلکه‌سی» ماکو شده بود. در آن زمان این مجسمه از این میدان برداشته شده بود. چند روز پس از انتشار این ویدئو، سلطانی توسط سازمان اطلاعات سپاه دستگیر شد. در کیفرخواست صادره، سه نهاد اداره‌ اطلاعات، اطلاعات نیروی انتظامی و سازمان اطلاعات سپاه به‌طور همزمان علیه مدیر مسئول ماکو تایمز اعلام جرم کردند. کیوان پورعظیم، بازپرس پرونده با تبدیل قرار‌ بازداشت به قرار وثیقه و قرار تعویق مبنی بر محرومیت از فعالیت در فضای مجازی، دستور آزادی موقت یاور سلطانی را صادر کرد. با اعلام جرم دادستانی ماکو علیه یاور سلطانی، قاضی عرفانی با استناد به ماده ۵۱۲ قانون مجازات اسلامی که دایر بر دعوت و تحریک به جنگ و کشتار به قصد برهم زدن امنیت است، او را به یک سال حبس تعزیری محکوم کرد. یاور سلطانی دانش‌آموخته‌ مکانیک سیالات و فعال دانشجویی سابق دانشگاه ارومیه و دانشجوی فعلی دانشگاه آزاد ماکو است.

علی خامنه‌ای خطاب به هیات دولت: بنا را بر این بگذارید که تحریم‌ها تا ۱۰ سال دیگر ادامه دارد

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی یکشنبه دوم شهریور با ویدیو کنفرانس در جلسه هیات دولت شرکت کرد و از دولت حسن روحانی، رئیس جمهوری خواست که در سال آخر فعالیت خود به مردم گزارش «جامع و صادقانه» بدهد و برخی از «کارهای اساسی» را که ممکن است در دولت فعلی جواب ندهد، برای دولت بعد «به یادگار بگذارد». در شرایطی که دولت با بحران شیوع کرونا و کسری بودجه سنگین ناشی از تحریم‌های اقتصادی مواجه است، خامنه‌ای به مناسبت «هفته دولت» و با ادبیاتی پدرسالارانه از اعضای هیات دولت خواست در یکسال باقی مانده مشکلات کلان اقتصاد ایران اعم از تولید، نرخ تورم، سقوط ارزش پول ملی و واردات بی‌رویه را برطرف کرده و طرح‌های ناتمام خود را تمام کنند. رهبر ایران گفت: «اقتصاد کشور به هیچ وجه نباید به تحولات خارجی پیوند بخورد زیرا این یک خطای راهبردی است». علی خامنه‌ای بدون اشاره به نقش شخص او و نهادهای تحت حمایتش در اعمال تحریم‌های سنگین نفتی و مالی علیه ایران و باقی‌ماندن این تحریم‌ها، در اظهاراتی جالب توجه گفت: « نباید برنامه ریزی اقتصادی برای کشور، معطل لغو تحریم‌ها یا نتیجه انتخابات فلان کشور شود. باید بنا را بر این گذاشت که تحریمها به عنوان مثال تا ده سال دیگر ادامه دارد». خامنه‌ای اما اضافه کرد: ممکن است آنها «تصمیمات خوب» بگیرند که در آن صورت از آن استفاده می کنیم اما مسائل اقتصادی کشور نباید موکول به تحولات خارجی شوند.

پس از انصراف #محمدجواد_حق‌شناس، #محسن_هاشمی رفسنجانی برای چهارمین سال پیاپی در مقام رئیس شورای اسلامی شهر تهران باقی ماند

انتخابات هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران یکشنبه دوم شهریور برگزار شد و محسن هاشمی تنها نامزد ریاست با ۱۸ رای برای چهارمین سال پیاپی در مقام رئیس شورا باقی ماند. تنها رقیب هاشمی محمدجواد حق‌شناس بود که دقایقی پیش از آغاز رای‌گیری از نامزدی برای ریاست شورا کناره‌گیری کرد. او گفت که با پیامکی که از سوی یکی از «بزرگان اصلاحات» برایش ارسال شد، تصمیم به انصراف گرفت. براساس گزارش رسانه‌های ایران اعضای شورای شهر تهران ابراهیم امینی را به عنوان نایب رئیس و زهرا نژادبهرام و آرش حسینی میلانی را به عنوان منشی هیئت رئیسه برگزیدند.

رئیس اتحادیه تولید‌کنندگان نوشت‌افزار می‌گوید در آستانه #بازگشایی_مدارس تقاضا برای #نوشت‌افزار تا ۷۰ درصد کاهش و قیمت ۲۰ درصد افزایش یافته است

در نزدیکی سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس، محمودرضا صنعتکار، رئیس انجمن تولیدکنندگان نوشت‌افزار ایران گفت؛ قیمت نوشت افزار ۲۰ درصد در مقایسه با یک سال قبل گران شده و تقاضا ۶۰ تا ۷۰ درصد کاهش یافته است. او سیاست‌های ارزی بانک مرکزی را یکی از اصلی‌ترین دلایل افزایش قیمت نوشت‌افزار عنوان کرد و افزود: این بانک ارز مورد نیاز برای تامین مواد اولیه تولیدکنندگان نوشت‌افزار را به موقع تامین نکرد و این مسئله باعث شد مواد اولیه برخی تولیدکنندگان حدود سه ماه در گمرک بماند و آنها جریمه دیرکرد بپردازدند. صنعتکار در باره میزان تقاضا برای نوشت‌افزار در شرایطی که کمتر از یک ماه به بازگشایی مدارس مانده است هم گفت: شیوع کرونا تقاضا برای نوشت افزار را در مقایسه با سال قبل ۶۰ تا ۷۰ درصد کاهش داده است.