ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#سپاه در واکنش به #حمله_تروریستی_اهواز: در آینده نزدیک انتقام مهلکی می‌گیریم

#سپاه_پاسداران_ایران در بیانیه‌ای در واکنش به حمله تروریستی به رژه این نهاد نظامی در #اهواز خوزستان یکشنبه اول مهر تهدید کرد که به زودی «انتقام مهلکی» خواهد گرفت. سپاه در این بیانیه همچون علی خامنه‌ای، رهبر ایران و دیگر مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی مسئولیت حمله تروریستی در اهواز را متوجه «استکبار جهانی و ارتجاع منطقه» دانست. ترکیباتی که در گفتار تندروهای ایران در اشاره به ایالات متحده و چند کشور عربی حوزه خلیج فارس از جمله عربستان و امارات متحده به کار می‌روند. عباس عراقچی، معاون وزارت خارجه ایران نیز یکشنبه از احضار کاردار امارات به خاطر به گفته او «اظهارات جانبدارانه» از عوامل حمله اهواز خبر داده بود. سپاه در بیانیه‌اش هشدار داده که «تحت تدابیر و سیاست‌های بالادستی، در فراهم سازی شرایط و ابزارهای لازم برای تعقیب و مجازات سخت جنایتکاران در جغرافیای منطقه و فراتر از آن ، از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.» پیش‌تر نیز محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی حمله تروریستی اهواز را محکوم و «برخی مقامات کشورهای منطقه» را نیز چنین تهدید کرد که باید «ضمن تصحیح رفتارهای خصمانه خود با جمهوری اسلامی ایران، از پیشگاه ملت بزرگ ایران عذرخواهی کنند، در غیر این صورت نیروهای مسلح حق پاسخ کوبنده به دشمنی‌ها با ملت ایران را برای خود در هر زمان و مکان محفوظ می‌دارند و جنایتکاران را در هر نقطه‌ از جهان تحت تعقیب قرار خواهند داد.» در حمله چهار مهاجم مسلح به رژه سپاه در اهواز ۲۶ تن کشته شدند و ۶۱ تن زخمی. «جنبش ملی مقاومت الاحواز» و «دولت اسلامی» (داعش) مسئولیت آن را پذیرفته‌اند. درباره دیگر واکنش‌ها به این حمله به گزارش مشروح زمانه مراجعه کنید.

#رودی_جولیانی، وکیل #ترامپ: حکومت ایران از طریق #تحریم_اقتصادی برانداخته می‌شود

#رودی_جولیانی، وکیل #دونالد_ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا شنبه ۳۱ شهریور / ۲۲ سپتامبر گفت که #تحریم‌های_اقتصادی علیه ایران برای فشار وارد کردن و ایجاد یک «انقلاب موفق» اعمال شده است. این سخنان بر خلاف سخنان مقام‌های رسمی وزارت خارجه آمریکا است که گفته بودند #تغییر_رژیم سیاست ایالات متحده در قبال ایران نیست. جولیانی در نشست شورای ملی مقاومت وابسته به سازمان مجاهدین خلق گفت که «نمی‌دانم چه زمانی می‌خواهیم آنها را #براندازیم. شاید چندروز، چند ماه، چند سال. اما حتما رخ خواهد داد.» دونالد ترامپ هشتم مه از توافق هسته‌ای (#برجام) خارج شد و دستور بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران را داد. دور اول تحریم‌ها بازگشته و دور دوم که صنعت نفت را هدف قرار می‌دهد، ۱۳ آبان (چهارم نوامبر) اجرایی خواهد شد. رودی جولیانی در چندین مراسم سازمان مجاهدین خلق به عنوان سخنگو شرکت کرده است.

#الیاس_حضرتی: #محمد_شریعتمداری، وزیر صنعت با هماهنگی روحانی استعفا داد

#الیاس_حضرتی، نماینده تهران و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یکشنبه اول مهر به خبرگزاری «خانه ملت» گفت که #محمد_شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت (#صمت) با هماهنگی #حسن_روحانی، رئیس‌جمهوری استعفا داده است. خبرگزاری «تسنیم»، وابسته به سپاه پاسداران گزارش داده که چند عضو دیگر کمیسیون اقتصادی مجلس این خبر را تأیید کرده‌اند اما وزارت صمت در این باره اظهارنظری نکرده و این خبر از سوی دیگر منابع رسمی دولتی تأیید نشده است. خبرگزاری کار ایران (ایلنا) شنبه گزارش داد که طرح استیضاح شریعتمداری هفته جاری در کمیسیون صنایع و معادن مجلس بررسی می‌شود. استیضاح وزیر صنعت ششم شهریور با ۵۱ امضاء تحویل هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی شد. مجلس دو روز پیش از آن مسعود کرباسیان، وزیر اقتصاد را استیضاح و برکنار کرد. پیش از این از تیم اقتصادی دولت، ولی‌الله سیف، رئیس کل سابق بانک مرکزی ایران برکنار شده بود. علی ربیعی، وزیر کار نیز مرداد در مجلس استیضاح شد. محمد شریعتمداری، وزیر صمت متهم به سوءمدیریت در توزیع ارز دولتی در میان واردکنندگان کالا و فساد در واردات خودرو است.

#پکن سفیر #آمریکا را در واکنش به تحریم‌های واشنگتن بر بخش توسعه تجهیزات #وزارت_دفاع_چین احضار کرد

#چین به تندی از #تحریم‌های_ایالات_متحده علیه بخش توسعه تجهیزات وزارت دفاع آن کشور انتقاد کرده است. پکن سفیر آمریکا را برای اعتراض به تحریم‌ها فراخواند. این تحریم‌ها پس از آن وضع شد که چین از روسیه موشک‌های زمین به هوای #اس-۴۰۰ و جت‌های جنگنده #سوخو اس‌یو-۳۵ خرید. بر اثر این تحریم‌ها، لی شانگفو، مدیر این بخش توسعه تجهیزات وزارت دفاع چین نیز در فهرست تحریم و منع صدور ویزا قرار گرفته است. سخنگوی وزارت دفاع چین در واکنش به این تحریم‌ها گفته است که حرکت ایالات متحده «تخطی آشکار از قواعد اولیه روابط بین‌الملل است» و «نمایش خشنی از هژمونی‌طلبی». روسیه نیز این تحریم‌ها را محکوم کرد و به آمریکا هشدار داد که «در حال بازی با آتش است». وزارت خارجه ایالات متحده اما می‌گوید خرید چین از روسیه ناقض تحریم‌های واشنگتن علیه مسکو به خاطر مداخله در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا است. روابط چین و آمریکا بر اثر #جنگ_تجاری دو طرف تنش‌آلودتر نیز شده است.

مسئول فروش فرآورده‌های نفتی ایران به کشتی‌های منطقه در بوشهر، از کشور فرار کرد

مسئول فروش فرآورده‌های نفتی ایران به کشتی‌ها منطقه (بانکرینگ) در بوشهر که با اتهام اختلاس چند ده میلیارد تومان مواجه بود، متواری شده است. خبرگزاری امنیتی فارس می‌گوید این متهم در دو سال و نیم گذشته این سمت را بر عهده داشته است. بنابر این گزارش، متهم پیش از فرار خانواده‌اش را نیز به گرجستان فرستاده بود. در حال حاضر حراست شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تیمی را جهت بررسی این موضوع به بوشهر اعزام کرده است. بانکرینگ یا سوخت‌رسانی دریایی، شبکه گسترده‌ای از سازمان‌ها و مراودات تجاری را در بر می‌گیرد. این صنعت پرسود از محل پالایشگاه و انبارهای نفت تأمین می‌شود و تأثیر به سزایی در رونق اقتصادی مناطق ساحلی و بندرها دارد. سوخت‌رسانی دریایی به معنی فراهم‌آوری سوخت مورد نیاز کشتی‌ها است و شامل بارگیری سوخت به کشتی سوخت‌بَر و پخش آن بین مخزن‌های سوخت در دسترس می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: «نورچشمی‌ها» #ارز_دولتی دریافت کردند، #بانک_مرکزی اسامی را منتشر نمی‌کند

#محمد_حسن‌نژاد، نماینده #مرند و #جلفا و عضو #کمیسیون_اقتصادی در مجلس شورای اسلامی ایران یکشنبه اول مهر در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا) از تعلل #بانک_مرکزی در انتشار اسامی دریافت‌کنندگان #ارز_دولتی انتقاد کرد. او گفت که این کار دو دلیل دارد و دلیل نخست محافظت از اطلاعات محرمانه تجاری است. اما دلیل دوم به باور این نماینده مجلس این است که «ارز دولتی برای واردات کالاهای غیرضروری به افراد خاص و خودی تعلق گرفته و اکنون نمی‌توانند اسامی را منتشر کنند؛ چون ممکن است اعلام این اطلاعات، دامن خودشان را بگیرد... مسلما تعداد قابل توجهی نورچشمی هم وجود داشته‌اند که ارز به جای بخش تولید، به آن‌ها تعلق گرفته و میزان قابل توجهی سود بادآورده نصیب آنان کرده است.» اقتصاد ایران با خروج ایالات متحده از توافق هسته‌ای (#برجام) دچار بحران شد. واحد پول ملی در مدت کوتاهی ۵۰ درصد از ارزش‌اش را از دست داد و نرخ تورم نسبت به سال قبل افزایش یافت. در چنین شرایطی رهبران جمهوری اسلامی خواهان مجازات به گفته آنها «اخلالگران ارزی» شدند و دولت نیز وعده شفافیت داد و بانک مرکزی موظف به انتشار اسامی دریافت‌کنندگان ارز دولتی شد. رئیس این بانک نیز تغییر کرد.

قیمت آهن و فولاد ۷۵ درصد و محصولات مرتبط با آن ۱۰۰ درصد افزایش یافته است

محمد آزاد، رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد می‌گوید قیمت آهن و فولاد در سال جاری ۷۵ درصد افزایش یافته است. او اضافه کرد قیمت محصولات مرتبط با آهن و فولاد نیز به نسبت مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۰۰ درصد رشد داشته است. محمد آزاد به خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) گفته «بازار این محصولات تابع قیمت‌های جهانی است و از سوی دیگر تحت تأثیر درآمدهای ارزی به‌ واسطه صادرات قرار گرفته است و باوجود اینکه مازاد نیاز داخلی صادر می‌شود، جذابیت درآمدهای صادراتی بر قیمت داخلی هم تأثیرگذار بوده است». به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد، «رشد قیمت آهن و فولاد با وجود فعالیت کارخانه‌ها بزرگ فولاد در کشور، قیمت نهایی محصولاتی همچون لوازم‌خانگی، خودرو و پروفیل را به‌شدت افزایش داده است».

طرح #استیضاح #وزیر_صنعت در کمیسیون صنایع و معادن مجلس بررسی می‌شود

به گزارش خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا)، طرح #استیضاح #محمد_شریعتمداری، وزیر صنعت و معدن و تجارت (#صمت) هفته جاری در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بررسی می‌شود. استیضاح وزیر صنعت ششم شهریور با ۵۱ امضاء تحویل هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی شد. مجلس دو روز پیش از آن مسعود کرباسیان، وزیر اقتصاد را استیضاح و برکنار کرد. پیش از این از تیم اقتصادی دولت، ولی‌الله سیف، رئیس کل سابق بانک مرکزی ایران برکنار شده بود. علی ربیعی، وزیر کار نیز مرداد در مجلس استیضاح شد. محمد شریعتمداری، وزیر صمت متهم به سوءمدیریت در توزیع ارز دولتی در میان واردکنندگان کالا و فساد در واردات خودرو است.