ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#وزیر_بهداشت: به جز سهمی کوچک از یک میلیارد دلاری که وعده داده شد از #صندوق_توسعه_ملی برداشت کنیم، چیزی دریافت نکرده‌ام

سعید نمکی، وزیر بهداشت در یادداشتی درباره شیوع ویروس جدید کرونا در ایران، با بیان این‌که «هرچه می‌گوییم همه‌گیری را نمی‌شود با التماس و تمنا و بدون کمک‌های ویژه مهار کرد کسی باور نمی‌کند»، نوشت: «پاییز سنگینی فرامی‌رسد. موج حمله جدیدی شکل گرفته، یک میلیارد دلاری که رهبری از صندوق توسعه موافقت کردند ماه‌هاست به جز سهم کوچکی نگرفته‌ام. نمی‌دانم برای کدام کار مهم‌تر گذاشته‌اند؟» وزارت بهداشت برای مهار ویروس کرونا با کمبود‌هایی مواجه است. در استان‌هایی که ویروس کرونا در آن‌ها شیوع بیشتری دارد کمبود امکانات پزشکی مشهود است. علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در فروردین سال جاری برای حل این مشکل، با درخواست برداشت یک ‌میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی موافقت کرد. برداشت‌ها از صندوق توسعه ملی نشان از وضعیت اقتصادی بد کشور دارد. صندوق توسعه ملی در سال ۱۳۸۹ برای جبران کاستی‌های اداره حساب ذخیره ارزی بنیان گذاشته شد. هدف از ایجاد صندوق توسعه ملی تغییر نگاه به درآمدهای نفتی و تبدیل بخشی از عواید ناشی از فروش نفت و گاز و میعانات گازی و فرآورده‌های نفتی به «ثروت‌های ماندگار، مولد و سرمایه‌های زاینده اقتصادی و نیز حفظ سهم نسل‌های آینده از منابع نفت و گاز و فراورده‌های نفتی» و کاهش وابستگی هزینه‌های جاری دولت به درآمدهای نفتی بود. اصلی‌ترین منبع مالی صندوق توسعه ملی درآمدهای نفت و گاز است.

آلکسی #ناوالنی از بیمارستان شاریته برلین مرخص شد

آلکسی ناوالنی، از منتقدان کرملین که مسموم شده بود از بیمارستان شاریته برلین مرخص شد. این بیمارستان اعلام کرد که حال جسمانی ناوالنی بهتر شده است به‌طوری که می‌توان به درمان حاد پزشکی او پایان داد. پزشکان معالج بهبودی کامل او را ممکن دانستند اما هنوز برای ارزیابی پیامدهای احتمالی طولانی‌مدت مسمومیت خیلی زود است. ناوالنی ۴۴ ساله ۳۰ مرداد / ۲۰ اوت در پرواز از مسکو به تامسک سیبری بدون هیچ‌گونه پیش‌زمینه‌ای بیمار شد، به بیمارستانی در اومسک انتقال یافت و به اغما فرورفت. نزدیکان و همکاران ناوالنی ادعا کردند که او در طی پرواز فقط یک لیوان چای نوشیده و احتمال دادند که چای مسموم بوده است. در بیمارستان مقامات بهداشتی اعلام کردند که آزمایش‌های لازم را انجام داده‌اند و هیچ نشانه‌ای از مسمومیت در بدن او نیافته‌اند و تنها در ادرار ناوالنی کافئین و الکل یافت شده است. این سیاستمدار مخالف ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه سپس به آلمان منتقل شد و از یکم شهریور / ۲۲ اوت در بیمارستان شاریته برلین تحت درمان قرار گرفت. کارشناسان اعلام کردند که ناوالنی با سم اعصاب از نوع نوویچوک مسموم شده است. این سم تنها در آزمایشگاه‌های دولتی قابل تولید است. آلمان، سوئد و فرانسه تأیید کردند که ناوالنی با سم نوویچوک مسموم شده و خواهان توضیح روسیه در این‌باره شدند. روسیه اما اتهامات مربوط به دست داشتن در این اقدام را رد می‌کند.

به دلیل #کرونا شمار کسانی که ابتدا در کشورهای اتحادیه اروپا تقاضای #پناهندگی می‌کنند، کاهش یافته است

شمار اولین درخواست‌های پناهندگی در اتحادیه اروپا به دلیل شیوع ویروس جدید کرونا، در نیمه نخست سال ۲۰۲۰ به میزان قابل توجهی کاهش یافت. براساس گزارش اداره آمار یورواستات در لوکزامبورگ، در این مدت در مجموع ۱۹۶ هزار و ۶۰۰ نفر برای اولین بار در یکی از ۲۷ کشور اتحادیه اروپا درخواست پناهندگی داده‌اند. این در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۴ درصد کمتر است. در این گزارش آمده است که این موضوع به دلیل اقدامات اضطراری است که کشورهای اتحادیه اروپا از ابتدای ماه مارس به دلیل همه‌گیری کووید-۱۹ در پیش گرفتند. در نتیجه، در سه ماهه دوم شمار درخواست‌ها ۶۸ درصد کاهش یافت و به حدود ۴۶ هزار و ۵۰۰ نفر رسید. ۱۴ هزار و ۲۰۰ نفر از پناهجویان در آلمان تقاضای پناهندگی داده‌اند.

علیرضا #رزم_حسینی گزینه روحانی برای وزارت #صمت، از راه نرسیده ناگزیر به ترک مجلس شد

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری اسلامی، علیرضا رزم حسینی را به عنوان وزیر پیشنهادی صمت به مجلس معرفی کرد. نامه رییس جمهوری برای معرفی گزینه پیشنهادی وزارت صمت چهارشنبه ۲ مهر در صحن علنی اعلام وصول شد. به گزارش تسنیم، پس از اعلام وصول این نامه علیرضا رزم حسینی به همراه حسینعلی امیری و محمدرضا پورابراهیمی وارد صحن علنی مجلس شد که این اقدام با اعتراض برخی از نمایندگان مواجه شد. نمایندگان معتقد بودند حضور رزم حسینی در جلسه خلاف آیین‌نامه است. علی بابایی کارنامی نماینده ساری در مجلس با فریادهای خود اعلام می‌کرد که حضور رزم حسینی در جلسه غیر قانونی است که برخی از نمایندگان با قرار گرفتن در کنار صندلی این نماینده خواستار آرام شدن او شدند. پس از اعتراضات نمایندگان وزیر پیشنهادی صمت جلسه علنی امروز را ترک کرد.

رییس کل سازمان نظام پزشکی به #کرونا مبتلا شد

حسین کرمانپور مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی در توییتر اعلام کرد که محمدرضا ظفرقندی رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان بستری شده است. بیمارانی در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند که دچار افت اکسیژن در خون شده باشند و از تنگی نفس رنج ببرند. ظاهراً حال عمومی محمدرضا ظفرقندی خوب است. مسئولان رسماً اعلام کرده‌اند که ایران وارد موج سوم همه‌گیری کرونا شده. وضع تهران به عنوان تقاطعی برای گسترش ویروس در سراسر ایران فوق‌ قرمز اعلام شده است.