ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تجاوز فرمانده نیروی انتظامی چابهار به یک دختر نوجوان روستایی

به گزارش خبرگزاری حال وش، فرمانده انتظامی شهرستان چابهار، «سرهنگ ابراهیم کوچکزایی» در حین بازجویی از یک دختر نوجوان مظنون به قتل به او تجاوز جنسی کرده است. بنا بر این گزارش، روز پنجشنبه ۲۳ تیرماه ۱۴۰۱، در یکی از روستاهای شهرستان چابهار یک زن به قتل رسیده و پس از آن جسد این زن در یک ساختمان‌های در حال ساخت در روستا نزدیک منزل او پیدا شده است. خانواده مقتول موضوع قتل را به پلیس اطلاع داده‌اند. از آنجا که مقتول به خانه همسایه ها رفت و آمد داشته، پلیس همسایه‌ها را به عنوان مظنون بازجویی می‌کند. پس از مرحله نخست بازجویی، در نوبت دوم در روز پنجشنبه ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۱، بازجویی یکی از خانواده های روستا مستقیما توسط فرمانده نیروی انتظامی به شهر چابهار احضار می شود و ابراهیم کوچکزایی روز پنجشنبه دهم شهریورماه از ساعت ۱۲ تا ۲ و ۴۰ دقیقه شخصا از تعدادی زن بازجویی می‌کند. یکی از افرادی که بازجویی می‌شود یک دختر نوجوان ۱۵ ساله بوده است. بر اساس گفته‌های این دختر‌ نوجوان، کوچکزایی به این دختر گفته است که «باید بدن او را بازدید بکند». کوچکزایی به بهانه بازجویی، این دختر را عریان کرده و پس از آن به او تجاوز کرده است. این دختر پس از رفتن به روستا ماجرای تجاوز را به مادر خود اطلاع داده است.

مجید توکلی هم بازداشت شد

مجید توکلی، از فعالان سیاسی و فعالان دانشجویی سابق شبانه در تهران بازداشت شد. محسن توکلی، برادر او که ساکن شیراز است در توییتر نوشت مأموران امنیتی حدود ساعت یک و ۳۰ دقیقه نیمه‌شب برادرش را بازداشت کردند. او افزود مأموران نامه دادستانی در دست داشتند و هنگام یورش رعب و وحشت ایجاد کردند. آن‌ها گفته‌اند مجید را به دادسرای ناحیه ۳۳ می‌برند. لپ‌تاپ، ‌گوشی و مقداری وسایل دیگر مجید توکلی را هم ضبط کرده‌اند. شب گذشته نیروهای امنیتی تلاش کردند که حسین رونقی، یکی دیگر از فعالان سیاسی را بازداشت کنند اما موفق نشدند. رونقی قرار است روز شنبه به دادسرای اوین برود. در روزهای اخیر چندین نفر از فعالان سیاسی و اجتماعی، از جمله نیلوفر حامدی خبرنگار روزنامه شرق که قتل مهسا امینی را فاش کرد، فاطمه سپهری از امضاکنندگان نامه درخواست استعفای رهبر جمهوری اسلامی، مسعود کردپور، فعال حقوق بشر در کردستان و حشمت‌الله طبرزدی دبیرکل جبهه دمکراتیک ایران بازداشت شده‌اند.

در جریان اعتراض‌ها به قتل حکومتی مهسا (ژینا) امینی، چندین نفر در زاهدان بازداشت شدند

اعتراضات مردمی نسبت به قتل حکومتی مهسا امینی که از ۲۵ شهریور ماه آغاز شد، به سایر شهرها از جمله، زاهدان در استان سیستان و بلوچستان تسری یافته است. بنا بر گزارش خبرگزاری «حال‌وش» که اخبار و گزارش‌های مربوط به نقض حقوق بلوچ‌ها در ایران را پوشش می‌دهد، پنجشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۱، حوالی ساعت ۸ الی ۸:۳۰ در تقاطع بلوار معلم و بزرگمهر تجمع اعتراضی شهروندان با دخالت نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد. بر اساس این گزارش نیروهای امنیتی لباس شخصی که برخی از آن‌ها در لباس رفته‌گر بودند از داخل کوچه‌ها با حمله به معترضان، گلوله ساچمه‌ای شلیک کردند و دست‌کم ۳۵ نفر را بارداشت ‌و به مکان نامعلومی منتقل کردند. به نوشته «حال‌وش»، جو امنیتی شدیدی در سطح شهر حاکم است و تجمع بیش از دو نفر را ممنوع کرده‌اند. طی روزهای اخیر با شدت گرفتن اعتراض‌ها نسبت به قتل حکومتی مهسا (ژینا) امینی و برگزاری تجمعات مردمی در شهرهای مختلف ایران به‌ویژه در شهرهای کُردنشین، ده‌ها تن از معترضان کشته، زخمی یا بازداشت شدند. حکومت در روزهای گذشته با گسترده‌تر شدن اعتراضات مردمی اینترنت را در شهرهای مختلف که محل اعتراضات هستند، قطع یا محدود کرده است.

«دستگیری بازدارنده»؛ مجوز رئیس قوه قضائیه برای دستگیری فعالان و معترضان

در پی درخواست سپاه پاسداران از قوه قضائیه برای سرکوب اعتراضات در ایران، غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی به دادستان کل کشور و مراجع قضائی دستور داد تا برای مقابله با آن‌چه او «عناصر اصلی اغتشاشگر و آشوب‌طلب حرفه‌ای» خواند، «برخورد بازدارنده» صورت گیرد و روند رسیدگی به پرونده‌های قضائی آن‌ها نیز سریع انجام شود. محسنی اژه‌ای همچنین از کلیه دادستان‌ها و مسئولان قضائی در نقاط مختلف کشور خواست تا در این زمینه «بدون هیچ‌گونه اغماض و کوتاهی» اقدام کنند. رئیس قوه قضائیه همچون دیگر رهبران جمهوری اسلامی و به روال همیشگی حکومت اسلامی اعتراضات مردمی را به «دشمنان و عناصر وابسته به گروهک‌های معاند» نسبت داد.

عادی‌سازی − عضو هیئت مرگ در نشست خبری نیویورک: ماجرایی که برای مهسا امینی اتفاق افتاد، ممکن است در هرجای دنیا رخ بدهد

به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم رئیسی، عضو هیئت مرگ در جریان اعدام‌های ۶۷، و اینک رئیس دولت سیزدهم پس از شرکت و سخنرانی در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد و برگزاری یک نشست خبری، نیویورک را به مقصد تهران ترک کرد. او در بخشی از سخنانش در جمع خبرنگاران در نیویورک با اشاره به جنبش بزرگی که در واکنش به قتل حکومتی مهسا امینی در سراسر ایران به راه افتاده گفت: «ماجرایی که برای مهسا امینی اتفاق افتاد، ممکن است در هرجای دنیا رخ بدهد.» در این معنا رئیس دولت سیزدهم اعتراضات سراسری را یک اتفاق ساده می‌داند در حالی که در کل گسترش یافته و تاکنون چند ده کشته داده است. رئیسی در بخش دیگری از سخنانش گفت: «اعتراضات چه صنفی و چه اعتراضاتی که درباره مسایل مختلف مطرح است، همواره بوده و هست و شنیده می‌شود؛ ولی باید بین اعتراض و اغتشاش تفاوت گذاشت؛ هیچ کس اغتشاش را قبول ندارد.» رییسی در ادامه گفت: «امروز آزادی بیان در جمهوری اسلامی ایران به نحوی است که در محافل عملی و سیاسی و فرهنگی و رسانه‌ها نظرات مختلف مطرح می‌شود ولی اعتراض با اغتشاش متفاوت است.» سخنان تکراری درباره برجام، رابطه جمهوری اسلامی با شرق و غرب و بحران فلسطین از دیگر مضامین مطرح‌شده در نشست خبری رئیس دولت سرکوبگر با خبرنگاران در نیویورک بود.