ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هفت تن از #کارگران_زندانی #آذرآب آزاد شدند

هفت تن از #کارگران کارخانه #آذرآب که روز یکشنبه ۲۸ مهر بازداشت شده بودند، سه‌شنبه ۳۰ مهر آزاد شدند. سایر کارگران دستگیر شده همچنان در بازداشت به سر می‌برند. «کمپین دفاع از بازداشت‌شدگان هفت‌تپه و زندانیان ترقی‌خواه» با اعلام این خبر اسامی هشت تن از کارگران زندانی را به این شرح اعلام کرده است: اشکان مددی، محسن ملکی، مصطفی شمس، محمد نادعلیان، علی تاج‌فر، محمد باجلان، داوود آبادی، و کمانی. کارگران مجتمع آذرآب که خواستار خلع ید از مالک خصوصی شرکت و پرداخت مطالباتشان هستند روز ۲۸ مهر در حالی که چند روز از آغاز اعتصابشان می‌گذشت در اعتراض به بی‌توجهی مسئولان مسیر راه‌آهن شمال-جنوب را مسدود کردند. نیروی انتظامی با گاز اشک‌آور و باتوم به کارگران حمله، و ۲۱ تن از آن‌ها را دستگیر کرد. به گزارش کمپین دفاع از بازداشت‌شدگان هفت‌تپه و زندانیان ترقی‌خواه دو کارگر دیگر نیز در سرویس کارخانه دستگیر شده‌اند. اعتصاب کارگران روز بعد از حمله نیروی انتظامی ادامه یافت و خواست آزادی کارگران زندانی نیز به خواست کارگران افزوده شد.

تجمع کارگران اخراجی #شرکت_حمل_و_نقل_خلیج_فارس مقابل فرمانداری #اسلامشهر

ده‌ها تن از #کارگران_اخراجی #شرکت_حمل_و_نقل_خلیج_فارس روز چهارشنبه اول آبان مقابل فرمانداری شهرستان اسلامشهر تجمع کردند. کارگران به دلیل مخالفت با تبدیل قرارداد خود از مستقیم به پیمانکاری اخراج شده‌اند و خواستار بازگشت به کارند. کارگران در روزهای گذشته نیز مقابل فرمانداری اسلامشهر دست به اعتراض زده‌اند اما مسئولان شهرستان به اعتراض آنان اعتنایی نکرده‌اند. در مرداد ماه سال جاری کارفرمای جدید این شرکت قراردادهای حدود ۱۰۰ کارگر این شرکت را لغو و از ورورد آن‌ها به شرکت جلوگیری کرده است. این کارگران که پنج تا ۲۳ سال سابقه کار دارند، می‌بایست از این پس تحت پوشش پیمانکاران با قراردادهای سه ماهه تا یک ساله برای شرکت کار کنند. یکی از کارگران اخراجی به خبرگزاری دولتی ایلنا گفته است: «سالهاست زیرنظر مستقیم شرکت حمل و نقل خلیج فارس در بخش‌های خدماتی، فضای سبز، اداری، ناوگان و سایر بخش‌ها با عناوین شغلی راننده، آبدارچی، نظافتچی، برنامه‌ریز و... به سختی کار کرده‌اند و اکنون بعد از سالها تلاش در مخالفت با پیمانی شدن کنار گذاشته شده‌ایم.» شرکت خلیج فارس یک شرکت حمل و نقل بین‌المللی است. این شرکت در تیر سال ۹۵ زمانی که یک هزار و ۲۸۶ نیروی کار داشت، به شرکت «احیا گستر هرمز» واگذار شد.

#وزیر_صنعت از توقف تولید چهار نوع #خودرو خبر داد

رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران از توقف تولید چهار نوع خودرو تا پایان سال جاری و ابتدای سال آینده خبر داد. تولید پژو «جی‌ال‌ایکس ۴۰۵» بنزینی تا پایان امسال و تولید سه نوع پراید نیز در دی‌ماه ۹۸، اردیبهشت و تیرماه ۹۹ متوقف خواهد شد. رحمانی این اقدام را در راستای «اصلاح ساختار و ساماندهی صنعت خودرو» به‌عنوان یکی از برنامه‌های وزارت صنعت عنوان کرد. او همچنین از جایگزین شدن خودروهای جدید به جای محصولاتی که از رده خارج می شوند، خبر داد. وزیر صنعت در حالی این سخنان را بیان می‌کند که خرید و فروش خودرو در ایران به حداقل رسیده، بازار خودرو با رکود همراه است و خودروسازان با بحران مواجه شده‌اند.

#ظریف در نشست #جنبش_عدم_تعهد در جمهوری آذربایجان خواهان فشار بین‌المللی به آمریکا شد

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران چهارشنبه یکم آبان در نشست آماده‌سازی وزیران امور خارجه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در شهر باکو آذربایجان به آمریکا تاخت و خواهان پیشبرد «طرح صلح هرمز» شد. او اقدام آمریکا در خروج از برجام را «غیرمسئولانه» خواند و آن را «از مهم‌ترین عناصر آشوب‌ساز در منطقه و ماورای آن» دانست و گفت تحریم‌های آمریکا علیه ایران «تروریسم اقتصادی» است که در بسیاری از کشورهای عضو جنبش عدم تعهد مانند کوبا، ونزوئلا، سوریه و حتی چین و روسیه، «علیه مردم» صورت می‌گیرد و «در حال تضعیف اساس روابط اقتصادی بین‌المللی و به مخاطره افکندن صدها میلیون نفر از مردم و همچنین تجارت جهانی است». ظریف گفت: «اتخاذ موضع یکپارچه جامعه بین‌المللی برای وادار ساختن ایالات متحده به بازگشت از این مسیر خطرناک خود به‌منظور اجتناب از بروز یک فاجعه جهانی، یک ضرورت فوری است». ظریف همچنین بار دیگر «طرح صلح هرمز» (امید) را که حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی در مجمع عمومی سازمان ملل معرفی کرد اما از آن استقبالی نشد را بار دیگر مطرح کرد و از همسایگان و همه شرکای ایران در جنبش عدم تعهد دعوت کرد تا برای تقویت و اجرای این طرح با جمهوری اسلامی همکاری کنند.

مأموران امنیتی #عماد_کثیر از #فعالان_کارگری #هفت_تپه را بازداشت کردند

کانال مستقل #کارگران_هفت_تپه در شبکه اجتماعی تلگرام اعلام کرد که ساعت ۴ بامداد امروز چهارشنبه یکم آبان مأموران امنیتی به خانه #عماد_کثیر از #فعالان_کارگری این شرکت هجوم برده و او را دستگیر و به پلیس امنیت منتقل کردند. وسایل شخصی‌ او از جمله موبایلش نیز ضبط شده است. در این حمله رئیس پلیس امنیت شوش شخصاً حضور داشته است. ۱۴ مهرماه ۱۴ تن از کارگران نیشکر هفت ‌تپه بازداشت شدند. سه تن از این کارگران در شوش توسط پلیس امنیت و ۱۱ تن دیگر در مسیر حرکت به تهران، در خرم‌آباد دستگیر شدند. دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان ۱۸ مهر ادعا کرد که همه کارگران بازداشتی هفت تپه آزاد شده‌اند. اما سندیکای کارگران نیشکر هفت ‌تپه آزادی همه کارگران بازداشتی را تأیید نکرد و گفت تنها شش نفر از کارگران بازداشتی این کارخانه که در جاده خرم‌آباد به تهران بازداشت شده بودند، با سپردن وثیقه به‌طور موقت آزاد شدند. با وجود این فشارها اعتصاب کارگران هفت تپه ادامه دارد.

کاردار سفارت آمریکا در #اوکراین علیه #ترامپ شهادت داد

ویلیام تایلور، کاردار سفارت آمریکا در اوکراین، روز ۳۰ مهر ماه پشت درهای بسته در برابر سه کمیته مجلس نمایندگان آمریکا برای تحقیقات درباره استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور حاضر شد و علیه ترامپ شهادت داد. این تحقیقات درباره مکالمه تلفنی رئیس جمهوری آمریکا با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در مورد جو بایدن، یکی از نامزدهای اصلی حزب دمکرات در کارزار انتخاباتی ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰، و پسرش، هانتر بایدن است. ترامپ از زلنسکی خواسته بود که در ازای کمک تسلیحاتی دولت آمریکا به اوکراین موضوع پرونده فساد مالی هانتر بایدن، پسر جو بایدن را پیگیری کند. ویلیام تایلور در نشست کمیته‌های مجلس نمایندگان آمریکا این موضوع را تأیید کرد. به‌گفته تایلور، ترامپ کمک‌های نظامی و هر چه را که ولودیمیر زلنسکی می‌خواست به انجام تحقیقات رسمی اوکراین در مورد دمکرات‌ها و پسر جو بایدن مشروط می‌کرد. هانتر بایدن، مدیرعامل یک شرکت اوکراینی گاز طبیعی به نام بوریسما است. این شرکت از ماه‌ها پیش به فساد مالی متهم شده و پرونده‌ای برای آن تشکیل شده است. دست‌کم ۲۰۶ نماینده مجلس نمایندگان آمریکا از تحقیقات برای استیضاح ترامپ حمایت کرده‌اند. دونالد ترامپ تحقیقات مجلس نمایندگان آمریکا در مورد استیضاحش را «تصفیه حساب سیاسی» نامیده است.

رئیس #شورای_اروپا پیشنهاد داد #برگزیت بار دیگر به تعویق بیفتد

دونالد توسک، رئیس شورای اتحادیه اروپا خواستار تعویق دوباره برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) شد. او در توئیتر نوشت برای جلوگیری از خروج بدون توافق بریتانیا از اتحادیه اروپا، به سران کشورها و دولت‌ها توصیه می‌کند که با درخواست بریتانیا برای تعویق برگزیت موافقت کنند. توسک همچنین پیشنهاد داد که تصمیم‌گیری در این‌باره به شکل کتبی صورت گیرد. سپس هیچ نشست ویژه اتحادیه اروپا لازم نیست تشکیل شود. اقدامی که مهلت برگزیت را تا پایان ژانویه می‌‌تواند تمدید ‌کند. تاریخ خروج بریتانیا از برگزیت ۹ آبان / ۳۱ اکتبر تعیین شده است. پارلمان بریتانیا شامگاه گذشته، سه‌شنبه ۳۰ مهر / ۲۲ اکتبر به کلیات طرح بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور در مورد برگزیت رأی مثبت داد اما زمان‌بندی پیشنهادی او را رد کرد. جانسون پیش از رأی‌گیری پارلمان بریتانیا درباره جدول زمانی برگزیت تهدید کرده بود که اگر مجلس نمایندگان با آن موافقت نکند، طرح برگزیت را پس خواهد گرفت و اعلام انتخابات سراسری می‌کند. در پی رد این طرح، جانسون از پارلمان خواست تا بررسی طرح توافق برگزیت به‌طور موقت کنار گذاشته شود تا پس از گفت‌وگو با رهبران اتحادیه اروپا تصمیم‌گیری کنند. جانسون خواهان اجرای برگزیت در تاریخ تعیین‌شده بود.