ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عضو کمیسیون امور داخلی کشور: برای مهار #کرونا «باید دو هفته محدودیت‌های سخت‌گیرانه‌ای اعمال شود.»

جلال رشیدی کوچی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی گفت که «به دلیل نبود محدودیت‌های سختگیرانه موج کرونا روز به روز بزرگ‌تر شده و افراد بیشتری را با این بیماری درگیر می‌کند.» نماینده مرودشت در مجلس یازدهم ۲ آبان در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اشاره به «یکه‌تازی» مرگ و میر ناشی از کرونا در ایران گفت: «یکسری از محدودیت‌ها از سوی مسئولان و متولیان امر اعمال شده است اما در عمل می‌بینیم که این محدودیت‌ها نمی‌تواند با این موج کشنده کرونا مقابله کند.» به گفته جلال رشیدی کوچی «متاسفانه روزانه مردم به طور عادی به سرکار می‌روند حال چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی و در بازار شهرها تردد می‌کنند. اگر این روند ادامه یابد، باید به این آمارها عادت کنیم.» رشیدی کوچی همچنین گفت که «باید دو هفته دستور العمل‌های سختگیرانه‌ای ابلاغ شده و محدودیت‌های سخت گیرانه‌ای اعمال شود.» بنا بر آمار رسمی اعلام شده تا ۲ آبان مجموع بیماران کووید-۱۹ در ایران به ۵۵۶ هزار و ۸۹۱ نفر و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۳۱ هزار و ۹۸۵ نفر رسیده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی: در سال ۱۴۰۰ از #بحران_اقتصادی عبور می‌کنیم، مردم صبر و حوصله در پیش بگیرند

ذبیح‌الله اعظمی ساردویی، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی ۲ آبان به خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) گفت: «همه مردم انتظار داشتند با توجه به شعارهایی که نمایندگان پیش از انتخابات سر دادند، مشکلات اقتصادی و معیشتی آنها حل شود. اما شعارهای نمایندگان هنوز برآورده نشده است و مردم می پرسند مجلس انقلابی این بود؟ این شرایط به خود نمایندگان فشار وارد می‌کند تا آنها هم مجبور شوند به دولت، رییس جمهوری یا سایر مسوولان فشار بیاورند.» نماینده جیرفت و عنبرآباد در مجلس یازدهم گفت: «کالاهای اساسی مردم ۳ برابر و کودشیمیایی و نهاده‌های دامی ۵ تا ۱۰ برابر افزایش یافته است ایمان دارم به رغم همه تنگناها، سال ۱۴۰۰ از این بحران‌ها عبور می‌کنیم.» او همچنین گفت بر این باور است که «رشد اقتصادی سال ۱۴۰۰ مثبت خواهد شد.» اعظمی ساردویی در ادامه از مردم برای شرایط بد اقتصادی عذرخواهی کرد و گفت: «از آنها می‌خواهیم شرایط حاضر را درک کرده و صبر و حوصله در پیش گیرند.»

مدیر کل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش #عشایر: بیش از ۷۰۰ مدرسه عشایری فاقد سرویس بهداشتی است

محمد رضا سیفی، مدیر کل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر جمعه ۲ آبان در مصاحبه با خبرگزاری کار ایران (ایلنا) اعلام کرد که بیش از یک سوم مدارس عشایری در کشور فاقد آبخوری‌اند و هزار و ۷۰ مدرسه عشایری هم کلاً از سرویس بهداشتی محروم‌اند. در ایران شش هزار و ۱۳۷ مدرسه عشایری وجود دارد. عشایر ایران به ۷۸۰ مدرسه چادری، یک هزار مدرسه کانکسی و ۵۱۷ مدرسه ساختمانی نیاز دارند. به گفته محمد رضا سیفی، وزارت آموزش و پروش برای احداث این مدارس با سازمان نوسازی وارد گفت‌وگو شده اما بودجه کافی برای این کار وجود ندارد. از ۷۸۰ مدرسه چادری، ۳۶۵ مدرسه به سبب فرسودگی جادرها نیاز به تعویض دارند که این هم میسر نشده است.