ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#مجمع_دانشجویی_عدالتخواه دانشگاه تهران از خامنه‌ای خواست تا به سئوالات دانشجویان درباره عملکرد نظام و رهبری پاسخ دهد

مجمع دانشجویی عدالتخواه دانشگاه تهران از #علی_خامنه‌_ای رهبر جمهوری اسلامی دعوت کرد که در روز دانشجو به سئوالات دانشجویان درباره عملکرد نظام و رهبری در طول ۴۰ سال حکومت اسلامی در ایران پاسخ دهد. این دانشجویان نوشته‌اند: «دعوت به منظور فراهم کردن فرصتی است تا شما بر اساس اختیارات و وظایف ولی فقیه در قانون اساسی نسبت به عملکرد ۴۰ ساله جمهوری اسلامی و کیفیت تعیین و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی نظام به‌ویژه در نهاد‌های تحت مدیریت رهبری مانند ستاد کل نیروهای مسلح از سپاه پاسداران تا ارتش و نیروهای انتظامی، و نهادهای انتصابی از جمله قوه قضائیه، صدا و سیما، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام و... و همچنین هدایت و حل اختلاف‌های غیرعادی و تنظیم روابط نهادهای انتخابی از جمله دولت و مجلس، توضیح و تحلیل خود را ارائه و به سئوالات دانشجویان و مردم پاسخ دهید.»

ایران از این پس برای #گردشگران خارجی «ویزای الکترونیک بدون برچسب» صادر می‌کند

علی‌اصغر مونسان، معاون رئیس‌جمهوری ایران و رئیس سازمان میراث ‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در صفحه توئیتر خود از اجرایی شدن طرح روادید الکترونیک بدون برچسب خبر داد. او نوشت با بررسی‌های کارشناسان سازمان میراث و با کمک وزارت خارجه از پنج‌شنبه اول آذرماه ۱۳۹۷ برای گردشگران و تجار خارجی که قصد سفر به ایران را دارند «ویزای الکترونیک بدون برچسب» صادر می‌شود تا مردم همه کشورها بتوانند بدون دغدغه به ایران سفر کنند. مونسان هدف از اجرای این طرح را تسهیل در رفت‌وآمد و نیز تسریع در انجام امور اداری عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد این اقدام در افزایش گردشگران ورودی به کشور تأثیر به‌سزایی داشته باشد. طرح اجرای روادید الکترونیکی بدون برچسب ایران برای گردشگران خارجی زمانی مطرح شد که دولت ترامپ، صدور ویزای آمریکا را برای کسانی که قبلاً به کشورهای خاصی از جمله ایران سفر کرده باشند، با محدودیت‌هایی مواجه کرد.

یک مقام سازمان #بسیج بار‌دیگر #کارگران را به #کار_مجانی در طرح موسوم به «#شیفت_ایثار» فراخواند

حسین قلیجی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج کارگری تهران جمعه دوم آذر به خبرگزاری مهر، وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی، باردیگر کارگران را به کار مجانی و بدون دستمزد برای آنچه که «کمک به حل مشکلات اقتصادی کشور» عنوان کرد، فراخواند. به گفته او در طرح موسوم به «شیفت ایثار» کارگران یک یا دو شیفت کاری را بدون دریافت دستمزد کار کنند و درآمد حاصل از این طرح «به افراد نیازمند تحت پوشش کمیته امداد و مؤسسات خیریه و یا حل مشکلات کارخانجات اختصاص یابد». سازمان بسیج ۲۰ شهریور امسال نیز همزمان با رزمایش نظامی سپاه پاسداران از کارگران خواست که با کار مجانی در طرح موسوم به «شیفت ایثار» مشارکت کنند. به گفته فرماندهان پایگاه‌های بسیج کارگران ده‌ها واحد تولیدی در سراسر ایران در مرحله اول اجرای این طرح مشارکت کردند. بسیج در حالی اجرای این طرح را در دستور کار قرار داده که دستمزد کارگران بسیاری از واحدهای تولیدی و شهرداری‌ها با تاخیر چند ماهه پرداخت می‌شود و دستمزد ماهانه تنها یک سوم هزینه کارگران را پوشش می‌دهد.

#نرخ_تورم در آبان ۹۷ از ۳۴ درصد فراتر رفت

مرکز آمار جمهوری اسلامی نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به آبان ۹۷ را ۶، ۱۵ درصد گزارش کرد که ۲، ۲ درصد در مقایسه با نرخ تورم یک ماه قبل (مهر) افزایش نشان می‌دهد. نرخ تورم نقطه به نقطه هم در آبان سال جاری به ۹، ۳۴ درصد رسیده است. ‎در این گزارش مرکز آمار اعلام کرده که در ماه گذشته قیمت اکثر اقلام خوراکی، آشامیدنی‌ها و دخانیات افزایش یافته است. قیمت انواع «گوشت»، انواع «میوه و خشکبار»، محصولات لبنی، و سس گوجه‌فرنگی و رب گوجه‌فرنگی بیشتر از سایر اقلام افزایش پیدا کرده. در گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» گروه «مبلمان، لوازم خانگی و نگهداری معمول آنها» (انواع شوینده‌ها)، گروه «پوشاک و کفش» گروه «کالاها و خدمات متفرقه» (دستمال کاغذی و لوازم آرایشی و بهداشتی) بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند. بخشی از این افزایش قیمت‌ها به دلیل صدور این کالاها به کشورهای همجوار برای دریافت دلار است.

انفجار در بازاری محلی در #پاکستان جان ده‌ها نفر را گرفت

در انفجار در یک بازاری محلی واقع در شمال غربی پاکستان دست‌کم ۳۵ نفر کشته و ۵۰ نفر زخمی شدند. به‌گفته مقام‌های پاکستانی بمب در میان سبزیجات یک تاکسی‌بار جاسازی شده بود. نیروهای طالبان پاکستان و القاعده در همین منطقه متمرکز هستند. صبح جمعه در حمله افراد مسلح به کنسولگری چین در کراچی نیز دست‌کم شش نفر کشته شدند. سازمان ارتش آزادی‌بخش بلوچستان مسئولیت این حمله را به عهده گرفت.

ده‌ها نفر در حمله به یک مسجد در ولایت خوست #افغانستان کشته شدند

در یک حمله انتحاری به مسجدی در یک پادگان نظامی #افغانستان در شهر مندوزی ولایت #خوست دست‌کم ۲۶ نفر کشته و حدود ۵۰ نفر زخمی شدند. مقام‌های محلی در خوست می‌گویند که این رویداد حوالی ساعت یک و نیم ظهر جمعه ۲۳ نوامبر / ۲ آذر رخ داده است. سربازان ارتش برای ادای نماز روز جمعه در این مسجد گرد آمده بودند. بیشتر قربانیان را سربازان تشکیل می‌دهند. امکان افزایش شمار کشته‌شدگان این حادثه می‌رود.

#احمد_خاتمی : امید داریم قبل از آن‌چه حضرت آقا وعده داد، شاهد نابودی #اسرائیل باشیم

#احمد_خاتمی عضو مجلس خبرگان در خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت «۴۷۰ موشک» از #غزه به خاک #اسرائیل شلیک شد که «اگر این روند ادامه پیدا کند، امید داریم قبل از ۲۵ سالی که حضرت آقا وعده داده‌اند، شاهد نابودی رژیم صهیونیستی باشیم». علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی، پس از توافق هسته‌ای ایران و گروه ۵+۱، خطاب به رهبران اسرائیل گفته بود: «اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید». او در ۲۴ آذر ۱۳۹۵ نیز همین جمله را تکرار کرده و گفته بود: «رژیم صهیونیستی همچنان‌که قبلاً گفته‌ایم به شرط مبارزه همگانی و متحد فلسطینی‌ها و مسلمانان با صهیونیست‌ها در ۲۵ سال آینده وجود خارجی نخواهد داشت.» احمد خاتمی در نماز جمعه همچنین گفت گفت جریانی را می‌بیند که به دنبال «اسلام‌زدایی» است و «انحراف ذره ذره شکل می‌گیرد نه یک‌باره»: «امروز حرف از آزاد کردن مشروبات الکلی است، فردا می‌گویند بی‌حجابی را آزاد کنید و پس فردا هم می‌گویند اسلامی بودن نظام را به رفراندوم بگذارید، اما بدانید که آرزویتان را به گور می‌برید.» احمد خاتمی به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا نیز حمله کرد و او را «بدبخت دچار عقده حقارت»، «بی‌شخصیت» و «بی‌هویت» خواند. خاتمی درباره سفر #جرمی_هانت وزیر خارجه بریتانیا به ایران و سخنان او درباره نازنین زاغری زندانی ایرانی ـ بریتانیایی گفت او «سخنان سخیفی را بیان کرده که دستگاه دیپلماسی نباید اجازه چنین سخنان و دخالت‌هایی را می‌داد.» جرمی هانت گفته بود استفاده ایران از دوتابعیتی‌ها برای اعمال فشار سیاسی برای بریتانیا غیرقابل قبول است و ایران هزینه چنین رفتاری را خواهد پرداخت. خاتمی می‌گوید: «او به مسائلی که ربطی به او نداشته است فضولی کرده است.»

سازمان حج و زیارت: برنامه‌ای برای از سرگیری اعزام زائران ایرانی به #سوریه وجود ندارد

حمید محمدی، رئیس سازمان حج و زیارت به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: «فعلاً برنامه‌ای برای از سرگیری اعزام زائران ایرانی به سوریه وجود ندارد.» با تشدید درگیری‌های در سوریه و پس از ربوده شدن تعدای از شهروندان ایرانی، اعزام زائران و سفرهای هوایی و زمینی ایرانی‌ها به سوریه با مصوبه شورای امنیت ملی متوقف شد. از سال ۱۳۹۵ دولت اسد از جمهوری اسلامی ایران خواسته اعزالم زائران ایرانی را از سر بگیرد. جمله دمشق، از دولت ایران درخواست کرد اعزام زائران ایرانی را از سر گیرد. ایران اما از سوریه خواسته بود طرحی برای تأمین امنیت زائران ایرانی ارائه دهد.

وزیر خارجه #قطر از آمادگی کشورش برای میانجیگری بین #ایران و #آمریکا خبر داد

وزیر خارجه قطر که برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی «گفت‌وگوهای مدیترانه‌ای» به رم سفر کرده در جمع خبرنگاران از آمادگی قطر برای میانجیگری بین ایران و آمریکا خبر داد. محمد بن عبدالرحمن آل ثانی گفت: «مناقشه ایران و ایالات متحده ما را در وضعیت ناخوشایندی قرار داده چرا که شاهد اختلاف بین قوی‌ترین متحدمان از یک سو و همسایه‌مان از سوی دیگر هستیم. باید راهی باشد که بتوان برای حل این مساله بین دو طرف پلی زد، اگر قطر بتواند این پل را ایجاد کند چرا که نه؟» عبدالرحمن آل ثانی اعلام کرد که کشورش مایل است به روابط خود با ایران ادامه دهد، زیرا تهران هنگامی که عربستان سعودی و متحدانش قطر را در حصر قرار دادند، برای تأمین منابع به دوحه کمک کرده است.

دفتر #نتانیاهو: نخست‌وزیر به #بحرین سفر می‌کند، مقدمه‌ای برای خاورمیانه‌ای دیگر

هانی مرزوق، سخنگوی دفتر بنیامین نتانیاهو از سفر نخست‌وزیر اسرائیل به بحرین خبر داد و گفت: «این سفر مقدمه‌ای برای امری بزرگ‌تر است - برای خاورمیانه‌ای دیگر. این سفر آغازگر روابط جدیدی است و نشان می‌دهد که ما در مسیر درست برای اصلاح تاریخ قرار داریم.» سخنگوی دفتر نتانیاهو اعلام کرده که اسرائیل خواهان برقراری روابط گسترده‌ای با جهان عرب در سطح علمی و آکادمیک است. نخست‌وزیر اسرائیل پنجشنبه ۲۵ اکتبر، در سفری غیرمنتظره و محرمانه عازم مسقط، پایتخت عمان شد و با سلطان قابوس، پادشاه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. منابع نزدیک به نخست وزیر اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرده بودند که این سفر «گام مهمی در جهت پیشبرد سیاست‌های بنیامین نتانیاهو برای تعمیق روابط با کشورهای منطقه و بهره‌برداری مناسب از این موقعیت در حوزه‌های امنیتی، تکنولوژیک و اقتصادی بوده است.»