ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۲ نفر از کارکنان #قوه_قضائیه و ۱۸ وکیل به اتهام گرفتن و پرداخت رشوه بازداشت شده‌اند

علی عبداللهی، رئیس مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضائیه اعلام کرد در ماه‌های اخیر ۱۲ نفر از کارکنان دستگاه قضائی در بخش‌های مختلف به اتهام گرفتن رشوه و ۱۸ نفر از وکلایی که تلاش کرده بودند رشوه پرداخت کنند، بازداشت شدند. به‌گفته عبداللهی یک «کارچاق‎ کن حرفه‌ای» که به‌شکل علنی در مقابل یکی از مجموعه‌های قضائی فعالیت داشت نیز دستگیر شد. عبداللهی از سِمَت کارکنان بازداشت‌شده قوه قضائیه و تاریخ دستگیری آن‌ها اطلاعی نداد. پیش از این، در آبان‌ ماه گذشته غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه از دستگیری ۲۸ نفر از کارمندان دستگاه قضائی و ۱۹ نفر از وکلای دادگستری خبر داده و گفته بود تمام افراد بازداشتی مرتبط با استان تهران هستند.

عضو کمیسیون بهداشت #مجلس شورای اسلامی: برای قطع زنجیره انتقال #کرونا باید همه جاها تعطیل می‌شد

یحیی ابراهیمی، عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی دوشنبه ۳ آذر به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)گفت: «قرنطینه دو هفته‌ای چندان تاثیری در حذف زنجیره انتقال کرونا ویروس ندارد». نماینده سلسله و دلفان در مجلس یازدهم گفت که «تعطیلی دو هفته‌ای برای کنترل بیماری کرونا ویروس بی‌تاثیر نیست اما برای قطع زنجیره انتقال باید همه جاها تعطیل می‌شد». به گفته یحیی ابراهیمی برای کنترل کرونا باید همه مشاغل تعطیل و دولت حمایت معیشتی از مردم داشته باشد. عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی همچنین اعتراف کرد که «راهبرد ما در حوزه بیماری کرونا ویروس اشتباه بوده است». این نماینده مجلس یازدهم خواستار قرنطینه کامل افراد مبتلا به کرونا و خانواده آنان به هر طریقی شد تا راه سرایت به دیگران از این طریق بسته شود.

سرپرست آموزش و پرورش شهرستان #قرچک هدف گلوله قرار گرفت

بهمن خطیبی، فرماندار شهرستان قرچک اعلام کرد که روح‌الله زنجیرانی فراهانی، سرپرست آموزش و پرورش این شهرستان هدف گلوله قرار گرفت. خطیبی گفت: «پیش از ظهر امروز، دوشنبه ۳ آذرماه فردی با ورود به آموزش و پرورش قرچک، سرپرست این اداره را با اسلحه مورد اصابت گلوله قرار داد و از محل حادثه متواری شد». به‌گفته او مأموران انتظامی و امنیتی ضارب را شناسایی کردند و او را مورد تعقیب قرار دادند. قرچک ۲۷۰ هزار نفر جمعیت دارد و در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع است. بیش از سه هزار و ۵۰۰ معلم در آموزش و پرورش این شهرستان مشغول به کار هستند.

#علی_جنتی: هرکس کاندیدای #انتخابات۱۴۰۰ شود باید به عقلش شک کرد

علی جنتی، وزیر سابق ارشاد و فرهنگ اسلامی، در صفحه توئیتر خود در مورد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در ایران نوشت: «من فکر می‌کنم با توجه به مشکلات عدیده‌ای که کشور با آن روبه‌رو است اعم از تحریم‌های شکننده، تنگناهای اقتصادی، نارضایتی عمومی ناشی از مشکلات معیشتی، محدودیت اختیارات رئیس‌جمهور در اتخاذ تصمیم در سیاست خارجی و داخلی، هرکس هوس نامزدی ۱۴۰۰ را داشته باشد باید در میزان عقلش شک کرد.» سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ هم‌زمان با انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار خواهد شد. در این انتخابات هشتمین رئیس‌ جمهوری اسلامی انتخاب خواهد شد.

#حوثی‌ها می‌گویند که به سوی تأسیسات نفتی در جده موشک پرتاب کرده‌اند

حوثی‌های یمن اعلام کردند با موشک هدایت‌پذیر موفق شدند ایستگاه توزیع تأسیسات نفتی آرامکو در جده عربستان سعودی را هدف قرار دهند. عربستان سعودی این حمله را تأیید نکرده است. یحیی سریع، سخنگوی ارتش حوثی‌ها صبح دوشنبه ۲۳ نوامبر/ ۳ آذر با انتشار پیامی در توییتر نوشت:«موشک قدس ۲ امروز با موفقیت به هدف برخورد کرده و خودروهای آتش‌نشانی و آمبولانس‌ها به سوی مکان هدف گرفته شده شتافته‌اند». سریع به شهروندان و شرکت‌های خارجی مستقر در تأسیسات نفتی آرامکو هشدار داد که این عملیات ادامه پیدا می‌کند. به گفته این مقام حوثی «این عملیات در پاسخ به ادامه تجاوز و محاصره یمن و نیز وعده چند روز پیش نیروهای مسلح یمن مبنی بر انجام عملیات گسترده در عمق عربستان سعودی انجام شده است».

#حسن_نراقی، نویسنده کتاب «جامعه‌شناسی خودمانی» در انتقاد از منش و رفتار ایرانی درگذشت

حسن نراقی، نویسنده و پژوهشگر اجتماعی در هفتاد و شش سالگی درگذشت. اسدالله امرایی، مترجم آثار ادبی در مصاحبه با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) این خبر را تأیید کرده است. امرایی درباره مراسم تشییع و خاکسپاری او به ایسنا گفت: «اطلاع دقیقی ندارم اما با توجه به شرایط کرونا بعید می‌دانم مراسمی برگزار شود.» مهم‌ترین اثر نراقی «جامعه‌شناسی خودمانی» نام دارد که به چاپ سی و سوم رسید. «جامعه‌شناسی خودمانی» بیانگر زشتی‌های اخلاق ایرانی است و نویسنده با یادآوری نمونه‌های تاریخی پیامدهای چنین منش و رفتاری را آشکار می‌‌کند. او بر آن است که با آوردن مثل «از ماست که برماست» نمی‌توان منش و رفتار بد را پوشاند و از پیامدهای آن غافل ماند. مجموعه‌ای از مصاحبه‌ها و گفته‌های او هم در کتاب جداگانه‌ای با عنوان «حسن نراقی و خودمانی‌هایش» منتشر شده است. نراقی در این آثار جامعه ایرانی را با توجه ویژه به فرهنگ ایرانی بررسی کرده است: فرهنگ کار گروهی در ایران، معنای ویژه دموکراسی در ایران، ترور شخصیت و خانه‌نشینی نخبگان، تفاوت انتقاد و توهین، مفهوم روشنفکر و روشنفکری.