ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فستیوال رابرت دنیرو با حمایت از جنبش «زن، زندگی، آزادی» خواستار آزادی ترانه علیدوستی شد

فستیوال فیلم ترایبکا در آمریکا بازداشت ترانه علیدوستی و سرکوب مردم ایران را محکوم کرد. این فستیوال که یکی از معتبرترین فستیوال‌های بین‌المللی فیلم است، در بیانیه‌ای رسمی بازداشت ترانه علیدوستی و سرکوب مردم ایران را محکوم کرد و خواستار آزادی این بازیگر شد. فستیوال ترایبکا در این بیانیه که به امضای رابرت دنیرو به‌عنوان یکی از مدیران فستیوال رسیده است، نوشت: «به‌عنوان فستیوالی عملگرا که باور دارد هنر باعث ایجاد تغییرات ریشه‌ای می‌شود، فستیوال فیلم ترایبکا با بازیگر ایرانی که در رویداد اسکار حضور داشته است اعلام همبستگی می‌کند. ترانه علیدوستی در تاریخ ۲۶ آذر ماه بعد از اینکه شجاعانه اعدام یکی از معترضین ایران، محسن شکاری را محکوم کرد، بازداشت شد. ما شدیدا نگران امنیت ترانه هستیم و به فستیوال‌ها، فیلمسازان و هنرمندان سراسر جهان که آزادی فوری او را از زندان اوین در تهران خواستارند، می‌پیوندیم.» ترایبکا در ادامه بیانیه خود ضمن اشاره به فعالیت‌های ترانه علیدوستی در زمینه حقوق زنان، ادامه داد: «ما همراه با او فریاد می‌زنیم: زن، زندگی، آزادی و خواهان آزادی فوری ترانه و سایر زندانیان که برای صحبت کردن درباره این وضعیت، خطرهای زیادی را به جان خریده‌اند هستیم؛ از جمله جعفر پناهی، محمد رسول‌اف و مصطفی آل احمد.» ترایبکا از سایر فستیوال‌های مطرح دنیا تقاضا کرده که به موج حمایت بین‌المللی از ترانه علیدوستی بپیوندند.

می‌خواهند یک نهاد سرکوب دیگر درست کنند: فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء خواهان تشکیل «قرارگاه رسانه‌ای» شد

سردار سرلشکر پاسدار غلامعلی رشید، فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء سپاه پاسداران جمعه ۲ دی در جمع نیروهای نظامی ارتش گفت: «دشمنان در صدد هستند با ایجاد بی‌ثباتی، با قدرت نیروهای مسلح ایران مقابله کنند و در این مسیر با تمام توان از ظرفیت‌های خود در فضای مجازی استفاده کرده‌اند.» او افزود: «یکی از راه‌های مقابله با برنامه‌ریزی گسترده دشمنان، تشکیل قرارگاه رسانه‌ای با حضور نخبگان رسانه‌ای و فضای مجازی است.» رشید در حالی پیشنهاد تشکیل «قرارگاه رسانه‌ای» را مطرح می‌کند که در ایران پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ایران یا پلیس سایبری (فتا) نیز در بازداشت فعالان رسانه‌ای فعال است. تشکیل نهادهای موازی فشار و سرکوب همواره از ویژگی‌های جمهوری اسلامی بوده است. به همین دلیل حکومت ایران از نادر حکومت‌های جهان است که در سرکوب اعتراضات مردمی از چندین نهاد و دستگاه و سازمان بهره می‌برد.