نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

با مرگ یک بیمار #کرونا در #همدان، شمار قربانیان به ۱۳ تن رسید ــ دو بیمار کرونا در اردبیل بهبود یافتند

با مرگ یک بیمار کرونا در همدان، شمار قربانیان مبتلایان به این بیماری (COVID-19) به ۱۳ تن رسید. منوچهر کرمی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان دوشنبه ۵ آبان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی (ایرنا) با اعلام این خبر گفت: « موارد مشکوک به ویروس کرونا در استان وجود دارد و شناسایی شده اند و در نهایت علت فوت یکی از این بیماران بعد از تایید آزمایش، کرونا عنوان شد. » خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا)، به نقل از یک منبع آگاه گزارش داده است که فرد فوت‌شده یک پیرمرد ۷۷ ساله بود و چند روز پیش درگذشت اما خبر مرگ او امروز منتشر شد. مدرسه‌ها و دانشگاه‌های همدان از یکشنبه ۴ بهمن تا پایان هفته جاری تعطیل اعلام شده اند. تا کنون بر اساس آمار رسمی، ۶۱ تن در ۱۰ استان کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند، ۱۳ تن فوت کرده اند و ۳ تن بهبود یافته اند. همزمان قدرت اخوان اکبری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل دوشنبه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران، از مرخص‌شدن دو بیمار مبتلا به کرونا پس از بهبودی خبر داد. او نگفت که این بیماران چه زمانی در بیمارستان پذیرش شده بودند.

چندین تن، از جمله چند کودک پس از رفتن یک خودرو به میان شرکت‌کنندگان #کارناوال در #آلمان مجروح شدند

به گزارش رسانه‌های آلمانی، دوشنبه ۲۴ فوریه / ۵ اسفند چندین تن از جمله کودکان خردسال در حمله عمدی یا غیرعمدی یک خودرو به کارناولی در آلمان مجروح شدند. این کارناوال در شهر فولک‌مارسن در حال برگزاری بود. آمار مجروحان بین ۱۰ تا ۱۵ تن اعلام شده و از جان باختن احتمالی مصدومان هنوز گزارشی منتشر نشده است. راننده خودرو دستگیر شده است. هنوز مشخص نیست حادثه عمدی بوده یا نه. چندی پیش یک مهاجم مسلح راست افراطی با حمله به یک کافه‌قلیان و یک کیوسک ۱۰ تن را در هاناو آلمان کشت. در کارناوال غرب آلمان که اکنون در حال برگزاری است، شعارها و پلاکاردهای زیادی علیه نئونازی‌ها و حزب «آلترناتیو برای آلمان» (آ ف د)، حزب راست افراطی سر داده می‌شود.

دهمین روز #اعتصاب و تجمع کارگران اخراجی #شرکت_نفت_ماهشهر

کارگران اخراجی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ماهشهر پنجم اسفند دهمین روز اعتصاب خود را پشت سرگذاشتند. کارگران اخراجی که بیش از ۳۰ تن هستند، از #کارگران_بومی‌ این شرکت هستند و بیش از چهار سال در این شرکت سابقه کار دارند. در کلیپی که خبرگزاری عصر جنوب امروز از #تجمع_کارگران مقابل درب ورود و خروج تانکرها منتشر کرده، #کارگران می‌گویند مسئولان آمدند و وعده دادند اما خُلف وعده کردند. به گفته‌ی کارگران، مدیریت قصد دارد کارگران غیربومی را جایگزین آن‌ها کند. شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ماهشهر دربرگیرنده انبارهای نفتی و تامین‌کننده سوخت تعدادی از نیروگاه‌ها از جمله نیروگاه‌های سنندج، کرمانشاه، BOT شیراز، و حافظ شیراز است. در مرداد سال جاری کارگران این شرکت در حمایت از کارگران اخراج شده دست به اعتصاب زده و مقابل فرمانداری ماهشهر تجمع کرده بودند.

مردی در نیشابور بر اثر ابتلا به #کرونا درگذشت

رئيس دانشکده علوم‌پزشکی نیشابور دوشنبه ۵ اسفند اعلام کرد که یک مرد ۷۰ساله مبتلا به کرونا در بیمارستان ۲۲ بهمن این شهر درگذشت. به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، محسن عظیمی‌نژاد همزمان با اعلام خبر مرگ یک نفر در نیشابور بر اثر ابتلا به بیماری کرونا گفته است که ۲۰ بیمار با علایم بیماری دستگاه تنفسی در هفته گذشته در این بیمارستان بستری شده‌اند، از همه آنها آزمایش کرونا گرفته شده و ۱۰ نفر از آنها با بهبود وضعیت و به دست آوردن سلامتی از بیمارستان مرخص شده اند. به گفته رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور نتایج آزمایش‌های اولیه از بیمار فوت‌شده نشان می‌دهد که او مبتلا به کرونا بوده و مقامات هنوز منتظر نتایج تشخیص آزمایش‌های ویروس‌شناسی ژنتیک است.

ترکیه: اگر ایران قم را قرنطینه می‌کرد نیازی به بستن مرزها نبود

وزیر بهداشت ترکیه گفته است که اگر ایران درخواست این کشور برای قرنطینه قم را می‌پذیرفت، نیازی به اتخاذ تدابیر پیشگیرانه از سوی ترکیه و بستن راههای مرزی با ایران نبود. به گزارش خبرگزاری آناتولی، فخرالدین کوجا دوشنبه ۵ اسفند در گفتگو با روزنامه «حریت» درباره علت بستن مرزهای این کشور با ایران گفت: «در گفتگو با سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران درخواست کردم که شهر قم نیز مانند شهر ووهان چین قرنطینه شود. اگر این شهر قرنطینه می‌شد، دیگر نیازی به اتخاذ تدابیر دیگر و بستن مرزها نبود.» کوجا گفته است که ایران در پاسخ به درخواست ترکیه، قرنطینه قم را ناممکن اعلام کرده است. ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت پیشتر درباره امکان قرنطینه شهرها، به ویژه قم، مرکز شیوع کرونا در ایران گفت: «ما به هیچ وجه با قرنطینه موافق نیستیم. قرنطینه برای قبل از جنگ جهانی اول است، برای طاعون و وبا. چینی‌ها هم از قرنطینه‌ای که انجام دادند، راضی نیستند.» این در حالی است که وزیر بهداشت ترکیه تجربه چین و ایتالیا در قرنطینه شهرهای محل شیوع بیماری را موثر دانست و گفت: « ایتالیا منطقه‌ای که در آن ویروس مشاهده شده را قرنطینه کرد و کار صحیحی بود. چین نیز ووهان را قرنطینه کرد. اگر ایران نیز شهر قم را قرنطینه می‌کرد، این پیشگیریها و تدابیر ضروری نبود.» در روزهای ابتدایی انتشار اخبار درباره از شیوع کرونا در ایران، رسانه‌های ترکیه به نقل از فخرالدین کوجا این کشور نوشتند او از قول همتای ایرانی خود اعلام کرده که آمار موارد مشکوک به کرونا در ایران به ۷۵۸ نفر رسیده است. رسانه‌های ترکیه دوشنبه همچنین گزارش داده اند وزیر خارجه ترکیه دوشنبه ۵ اسفند در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه ایران به رایزنی درباره شیوع ویروس کرونا در ایران و زلزله در مرز دو کشور پرداختند.

وزیر ارتباطات جمهوری اسلامی: #ماهواره مخابراتی «ناهید ۱» آماده پرتاب است

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات جمهوری اسلامی دوشنبه ۵ اسفند از آمادگی برای پرتاب ماهواره مخابراتی «ناهید ۱» به فضا خبر داد. آذری جهرمی که به مناسبت سالروز تأسیس پژوهشگاه فضائی ایران پیام داده است، درباره ماهواره‌های ایران گفت: «در حوزه طراحی و ساخت ماهواره نیز ماهواره مخابراتی ناهید ۱ را به پایان رسانده که آماده پرتاب است و ماهواره سنجشی پارس ۲ هم در دست تجمیع است، همچنین مدل مهندسی ماهواره ناهید ۲ نیز پایان رسیده و مراحل ساخت مدل کیفی و پروازی آن در دست اقدام است.» وزیر ارتباطات چندی پیش به خاطر انتشار عکس یک لباس فضانوردی «مشکوک» هدف انتقادهای کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت و سپس عذرخواهی کرد. پرتاب ماهواره ظفر که ۲۰ بهمن انجام شد، شکست خورد. ماهواره ظفر، ساخت، دانشگاه علم و صنعت بعداز ظهر شنبه ۲۰ بهمن، از پایگاه فضایی «امام خمینی» سمنان با موشک سیمرغ به فضا پرتاب شد و قرار بود در مداری با فاصله ۵۳۰ کیلومتری از زمین مستقر شود. برنامه فضائی ایران یکی از موارد اختلاف تهران و واشنگتن است و آمریکا آن را به برنامه موشکی ایران مرتبط می‌داند.

معصومه ابتکار: مسائل مطرح‌شده در نامه‌های #نیلوفر_بیانی بسیار نگران‌کننده است

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده مسائل مطرح‌شده در نامه‌های افشاکننده نیلوفر بیانی را که در روز صدور حکم قطعی او منتشر شد، «بسیار نگران‌کننده» خواند و ضمن تاکید بر ضرورت پیگیری این موضوع از سوی همه دستگاه‌ها گفت که «این موضوع در حیطه دستگاه قضا است و همه انتظار دارند در مورد این مسئله شفاف‌سازی کرده و به مردم گزارش دهد.» به گزارش خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا)، معصومه ابتکار در خصوص اظهارات نیلوفر بیانی مبنی بر شکنجه جسمی و جنسی و روحی او در زمان بازداشت، گفته است که حاکمیت در قبال «امنیت و سلامت» فرد بازداشت‌شده مسئولیت دارد. ابتکار همچنین تاکید کرد که قوانین و مقررات موجود دستگاه‌های امنیتی را ملزم می‌کنند که در هنگام «تحقیق و بازجویی از متهم زن در نیروی انتظامی، آگاهی، زندان» از حضور یک مامور زن در محل اطمینان حاصل کنند. ساعاتی بعد از صدور حکم قطعی فعالان محیط‌زیستی بازداشت‌شده، نامه‌ها و دفاعیه بیانی در مورد شکنجه‌ها و آزارهای جنسی تحمیل شده بر او در دست‌کم هزار و ۲۰۰ ساعت از دوران بازداشتش منتشر شد که حکایت از اعتراف اجباری او سایر فعالان محیط زیستی بازداشت شده داشت. گرچه واکنش اولیه مسئولان انکار و رد ماجرا بوده است، واکنش‌های گسترده در شبکه‌های اجتماعی و فشار افکار عمومی موجب شد که امروز دوشنبه ۵ اسفند هیئت دولت طی یک مصوبه وزیر دادگستری را مسئول رسیدگی به افشاگری این فعال محیط زیست در خصوص شکنجه و آزار جنسی در دوران بازداشت کند.

در بحبوحه ترس از شیوع #ویروس_کرونا در خاورمیانه: #عراق مرزها با کویت را بست

در بحبوحه ترس‌ها از شیوع ویروس کرونا در خاورمیانه، عراق مرز سفوان با کویت را به روی مسافران و تاجران بست. یکی از مقامات محلی عراق دوشنبه ۵ اسفند/۲۴ فوریه به خبرگزاری «رویترز» گفت که بستن مرزها با درخواست کویت صورت می‌گیرد، اما دلیلی برای این اقدام ارائه نکرد. کویت دوشنبه اعلام کرد که سه نفر شامل یک فرد سعودی، که از ایران به این کشور بازگشته بودند به ویروس کرونای جدید (COVID-19) مبتلا شده اند. این افراد به شهر مشهد مسافرت کرده بودند. عراق شنبه، سوم اسفند ورود غیرعراقی‌ها از ایران را تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام کرد. این کشور اما امروز دوشنبه (۵ اسفند) از شناسایی یک بیمار کرونا در شهر نجف خبر داد. بیمار یک طلبه ایرانی بوده که پیش از بسته شدن مرزها موفق به ورود به خاک عراق شده بود. ایران و عراق روابط تجاری، سیاسی و توریستی زیادی با یکدیگر دارند و با توجه به تاخیر مسئولان ایرانی در اعلام شیوع کرونا در کشور احتمال شناسایی موارد بیشتر مبتلایان در کشورهای همسایه وجود دارد. تا کنون هشت کشور در خاورمیانه شامل امارات متحده، بحرین، لبنان، اسرائیل، ، مصر، کویت، عراق و ایران مواردی از مبتلایان ویروس کرونا را کشف کرده اند. در این میان، بیشترین شیوع این بیماری در ایران رخ داده و بر اساس آخرین آمار اعلام‌شده از سوی وزارت بهداشت، ابتلای ۶۱ نفر به ویروس کرونا تأیید شده است و تا کنون ۱۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

هیات دولت #وزیر_دادگستری را مامور رسیدگی به افشاگری #نیلوفر_بیانی درباره #شکنجه جسمی و جنسی و روحی در دوران بازداشت کرد

هیئت دولت طی یک مصوبه وزیر دادگستری را مسئول رسیدگی به افشاگری نیلوفر بیانی، فعال محیط زیست، در خصوص شکنجه و آزار جنسی در دوران بازداشتش کرد. هیات دولت روز یکشنبه ۴ اسفند/۲۳ فوریه از علیرضا آوایی خواست اظهارات نیلوفر بیانی را « به طور جدی پیگیری و نتیجه را به هیأت وزیران گزارش کند». دادگاه تجدید نظر نیلوفر بیانی را به ۱۰ سال زندان و رد وجوه دریافتی از دولت آمریکا محکوم کرد. اما ساعاتی بعد از صدور حکم قطعی فعالان محیط‌زیستی بازداشت‌شده، نامه‌ها و دفاعیه بیانی در مورد شکنجه‌ها و آزارهای جنسی تحمیل شده بر او در دست‌کم هزار و ۲۰۰ ساعت از دوران بازداشتش منتشر شد که حکایت از اعتراف اجباری او سایر فعالان محیط زیستی بازداشت شده داشت. افشای این نامه‌ها واکنش‌های گسترده‌ای به دنبال داشت و موجب شد دادستانی تهران بلافاصله واکنش نشان دهد و چهارشنبه اول اسفند در بیانیه‌ای اعلام کند که هیأتی برای شنیدن توضیحات نیلوفر بیانی به زندان رفته اما «متاسفانه خانم بیانی حاضر به بیان هیچ‌گونه توضیحی در این باره» نشده است. عبدالکریم لاهیجی، حقوقدان و فعال برجسته حقوق بشر در واکنش به انتشار بیانیه دادستانی به زمانه گفته بود که قوه قضاییه در مجموع آلت و ابزار دست شبکه‌های اطلاعاتی است و نمی‌توان شکایت از متهم را پیش خود متهم برد.

معاون وزارت بهداشت: با #قرنطینه_قم مخالفیم، قرنطینه برای قبل از جنگ جهانی اول بود

معاون کل وزارت بهداشت جمهوری اسلامی دوشنبه پنجم اسفند در نشست خبری مشترک با علی ربیعی، سخنگوی دولت حاضر شد تا درباره وضعیت شیوع ویروس کرونا (COVID-19) در ایران توضیح بدهد. ایرج حریرچی درباره امکان قرنطینه شهرها، به ویژه قم، مرکز شیوع کرونا در ایران گفت: «ما به هیچ وجه با قرنطینه موافق نیستیم. قرنطینه برای قبل از جنگ جهانی اول است، برای طاعون و وبا. چینی‌ها هم از قرنطینه‌ای که انجام دادند، راضی نیستند.» نماینده قم در مجلس شورای اسلامی صبح دوشنبه گفته بود که ۵۰ تن در قم بر اثر کرونا فوت کرده اند و ۲۵۰ تن در قرنطینه هستند. احمد امیرآبادی فراهانی خواستار قرنطینه شهر قم شده بود. اما آمار اعلام‌شده از سوی او تکذیب شد و حریرچی در توضیح مخالفت دولت با قرنطینه قم گفت: «قرنطینه تبعاتی دارد. اگر یک شهر را قرنطینه کنیم، افراد ساکن شهر چه کنند؟ اگر در شهر قم ۱۰ روز تعطیل کنیم و همه به مسافرت بروند، ویروس در همه کشور پخش می‌شود.» هرچند پس از تعطیلی مدرسه‌ها و دانشگاه‌ها، بسیاری به ویژه از تهرانی‌ها برای سفر به سمت شمال ایران راه افتادند و گزارش‌ها از ترافیک در محورهای تهران ـ شمال خبر می‌دهند. مواردی از کرونا در شمال ایران گزارش و تأیید شده‌اند. در تهران نیز بیماران کرونا در بیمارستان بستری هستند. در ایتالیا نیز ۱۲ شهر به دلیل شیوع کرونا در وضعیت قرنطینه قرار دارند. قرنطینه ووهان و چند شهری دیگر در استان هوبِی چین نیز باعث شده است که به گزارش روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست»، نرخ موارد ابتلا به بیماری در چین اکنون اندکی نزولی شود.

#نماینده_قم در واکنش به تکذیب آمار #کرونا: فهرست فوت‌شدگان را به معاون وزیر بهداشت دادم، منتظر استعفای ایشان‌ام

احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده قم در واکنش به تکذیب آمار اعلام‌شده از سوی او در مورد قربانیان ابتلا به ویروس کرونا (COVID-۱۹) گفت: «اسامی فوت شدگان را به معاون وزیر داده‌ام و حالا باید منتظر استعفاء وی باشیم.» فراهانی صبح دوشنبه ۵ اسفند در حاشیه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی اعلام کرده بود که تاکنون ۵۰ تن در قم بر اثر ویروس کرونا فوت کرده‌اند و بیش از ۲۵۰ نفر در قرنطینه هستند. کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت اما در گفت‌وگو با خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا)، در واکنش به سخنان این نماینده محافظه‌کار منتقد دولت، آن را تکذیب کرد: «ایشان صلاحیت اظهارنظر و ارائه آمار در این زمینه را ندارد». به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی( ایرنا)، پس از آنکه احمد امیرآبادی فراهانی در جمع خبرنگاران حاضر شد و درباره بیماری کرونا صحبت کرد، مجلس را به دلیل نامساعد بودن حالش ترک کرد. پس از خروج نماینده قم از صحن صندلی این نماینده محافظه‌کار منتقد دولت توسط نیروهای مجلس ضدعفونی شد. هرچند امیرآبادی در واکنش به این ضدعفونی گفت: «غلط کردند همچنین کاری کردند. اشتباه کردند. به من چه مربوط است». فراهانی همچنین خبر مراجعه‌اش به اورژانس مجلس را تکذیب کرد. مقام‌های ایرانی تا پنج‌شنبه هفته گذشته قویاً وجود مبتلایان به کرونا را تکذیب کرده بودند. خبر حضور کرونا در ایران با مرگ دو بیمار به طور رسمی تأیید شد.

روابط عمومی وزارت بهداشت ادعای #نماینده_قم درباره مرگ ۵۰ بیمار کرونا را تکذیب کرد

کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، دوشنبه پنجم اسفند در گفت‌وگو با خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا)، در واکنش به سخنان نماینده قم مبنی بر مرگ ۵۰ نفر در قم براثر ابتلا به ویروس کرونا گفت: «خبر کذب است و ایشان صلاحیت اظهار نظر و ارائه آمار در این زمینه را ندارد». احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده قم صبح امروز در حاشیه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی اعلام کرده بود که تاکنون ۵۰ تن در قم بر اثر ویروس کرونا فوت کرده‌اند و بیش از ۲۵۰ نفر در قرنطینه هستند. به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی( ایرنا)، پس از آنکه احمد امیرآبادی فراهانی در جمع خبرنگاران حاضر شد و درباره بیماری کرونا صحبت کرد، مجلس را به دلیل نامساعد بودن حالش ترک کرد. پس از خروج نماینده قم از صحن صندلی این نماینده محافظه‌کار منتقد دولت توسط نیروهای مجلس ضدعفونی شد. هرچند امیرآبادی در واکنش به این ضدعفونی گفت: «غلط کردند همچنین کاری کردند. اشتباه کردند. به من چه مربوط است».

نمایندگان مجلس با کلیات بودجه ۹۹ مخالفت کردند

دوشنبه ۵ اسفند کلیات لایحه بودجه سال ۹۹ در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با اظهارات موافقان و مخالفان کلیات و نیز صحبت‌های محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه مورد بررسی قرار گرفت. نمایندگان مجلس در این جلسه با اکثریت آرا با کلیات لایحه بودجه ۹۹ مخالفت کردند. حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ۱۷ آذر با حضور در مجلس بودجه سال ۱۳۹۹ را جهت بررسی به مجلس ارائه کرد و در سخنانی اعلام کرد که سال آینده به لحاظ اقتصادی، سال «فشار حداکثری و ادامه تحریم‌هاست» و بر همین اساس نیز «بودجه سال آینده بودجه استقامت و مقابله با تحریم است» و چندان هم به نفت اتکا ندارد. دولت در لایحه بودچه سال آینده پیشنهاد کرده بود در صورتی که منابع دولت از محل صادرات نفت خام،‌ میعانات گازی و صادرات گاز به سقف تعیین شده نرسد، دولت اجازه دارد این اختلاف را از محل حساب ذخیره ارزی جبران کند که در اختیار خامنه‌ای است.

نخستین مورد ابتلا به کرونا در بحرین ثبت شد. فرد مبتلا به ایران سفر کرده بود

خبرگزاری رسمی بحرین گزارش داد که وزارت بهداشت بحرین دوشنبه ۲۴ فوریه/ ۵ اسفند با انتشار اطلاعیه‌ای از ثبت نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد. این شهروند بحرینی از ایران بازگشته بود. وزارت بهداشت بحرین اعلام کرد این فرد علائم مشکوک داشت و بلافاصله آزمایش‌های لازم انجام شده و پس از اطمینان از ابتلای او به کووید ۱۹ در بیمارستان تحت درمان قرار گرفته است.

محمدرضا قدیر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم قرنطینه شد

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) دکتر محمدرضا قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم که در طی روزهای گذشته در تماس مکرر با بیماران مبتلا به کرونا بوده در قرنطینه تحت نظر قرار گرفت. روز گذشته محمد رضا قدیر در شبکه خبر گفته بود که وزارت بهداشت دستور داده آمار مبتلایان به کرونا اعلام نشود. رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفته بود: «من عادت دارم که صادقانه صحبت کنم، باید نگاه دیگری به قم داشت، وضعیت قم مناسب نیست و از همین‌جا استمداد می‌طلبم از وزارت بهداشت از هیات دولت، قم را جور دیگری ببینند تا شاهد اپیدمی کرونا در قم نباشیم.» محمد رضا قدیر در روزهای گذشته با برخی از مراجع تقلید از جمله با ناصر مکارم شیرازی دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

شیوع کرونا در ایران: عراق ممنوعیت ورود شهروندان ایرانی را ۱۵ روز دیگر تمدید کرد، شهروندان عراقی هم اجازه ندارند وارد ایران شوند

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق ( INA) سازمان گذرگاه‌های مرزی آن کشور، شامگاه یکشنبه ۲۳ فوریه/ ۴ اسفند با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که به دلیل شیوع کرونا در ایران، ممنوعیت ورود شهروندان ایرانی به عراق به مدت ۱۵ روز تمدید می‌شود. سازمان گذرگاه‌های مرزی همچنین سفر اتباع عراقی به ایران را هم به مدت ۱۵ روز ممنوع اعلام کرد. پیش از این سازمان گذرگاه‌های مرزی به مدت سه روز رفت و آمد به ایران را ممنوع اعلام کرده بود. این مدت اما با افزایش مبتلایان به کرونا در ایران تمدید شد.