ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سقوط #هواپیمای_مالزی چهار سال پیش در اوکراین به‌دلیل اصابت موشکی از پایگاه نظامی #روسیه بود

گروه تحقیقاتی مسئول بررسی دلایل سقوط #هواپیمای_مالزی در چهار سال پیش، اعلام کرد که موشک شلیک‌شده از یک پایگاه نظامی روسیه عامل سقوط این هواپیما بود. در روز ۱۷ ژوئیه ۲۰۱۴، بوئینگ ۷۷۷ پرواز MH17 ، متعلق به خطوط هواپیمایی مالزی، از آمستردام به مقصد کوالالامپور در حرکت بود که ظاهراً بر اثر اصابت یک موشک در آسمان منفجر شد و تمام مسافران و خدمه آن کشته شدند. اوکراین این موشک را از نوع SA-11 همراه با هدایت راداری دانسته و ادعا کرده بود که سامانه پرتاب موشک را روسیه به همراه سه شهروند روس به‌عنوان خدمه عملیاتی به شورشیان شرق اوکراین داده است. روسیه نیز متقابلاً تقصیرها را متوجه ارتش اوکراین کرده بود. ۲۹۸ سرنشین این هواپیما کشته شدند.

#زینب_طاهری، وکیل #محمد_ثلاث به اتهام تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب به دادگاه #احضار شد

زینب طاهری، وکیل دادگستری که وکالت محمد ثلاث درویش گنابادی متهم به قتل را به عهده دارد، با اتهام «تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب»، به شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شده است. زینب طاهری، وکیل محمد ثلاث در روزهای گذشته ویدیویی در رابطه با بی‌گناهی موکل خود در فضای مجازی منتشر کرده بود. او همچنین در چند وقت اخیر از فیلتر شدن تلگرام انتقاد کرده بود. گفته می‌شود این موارد مبنای احضار این وکیل به دادگاه است. زینب طاهری خود ساعاتی پیش با انتشار مطلبی در کانال تلگرامی خود از احضارش به دادگاه خبر داده است.

#مقتدی_صدر از نزدیک شدن به ترکیب دولت آینده #عراق خبر داد و گفت دولتی که در نظر گرفته «عراقی اصیل» است

#مقتدی_صدر رئیس ائتلاف #سائرون در انتخابات پارلمانی #عراق در صفحه توئیتر خود نوشت آخرین مشاوره‌ها و بازنگری‌ها در مورد دولت آینده را انجام داده و توافق بر سر ترکیب دولت جدید عراق نزدیک است. او گفت در این‌باره نظر اقشار مختلف مردم، عشایر و مراجع دینی را نیز خواهد پرسید. صدر نوشت دولتی که در نظر دارد «نه سنی است و نه شیعه، نه عرب است و نه کرد، نه ناسیونالیست است و نه فرقه‌گرا، عراقی اصیل است». مقتدی صدر در چند روز اخیر با #هادی_عامری رهبر ائتلاف فتح و نزدیک به ایران، #حیدر_عبادی رهبر ائتلاف النصر، #ایاد_علاوی رهبر ائتلاف وطنیه و #عمار_حکیم رهبر جریان حکمه، به‌منظور تشکیل دولت جدید عراق دیدار و گفت‌وگو کرده است. فهرست سائرون با کسب ۵۴ کرسی از مجموع ۳۲۸ کرسی پارلمان عراق پیروز انتخابات سراسری شد.

#اسرائیل اعلام کرد که ۲۵۰۰ خانه جدید در منطقه اشغالی #کرانه_غربی می‌سازد

#آویگدور_لیبرمن، وزیر دفاع #اسرائیل اعلام کرد که با ساخت ۲۵۰۰ خانه جدید در منطقه اشغالی #کرانه_غربی موافقت شده و این خانه‌ها تا پایان سال جاری میلادی ساخته خواهند شد. تصمیم نهایی و برنامه‌ریزی آن هفته آینده صورت خواهد گرفت. این ساخت‌وساز به حدود ۳۰ شهرک از جمله در سامریه یا شومرون مربوط می‌شود. لیبرمن افزود موافقت با ساخت ۱۴۰۰ خانه دیگر بعداً اعلام خواهد شد. #سازمان_ملل همواره شهرک‌سازی‌های اسرائیل در مناطق اشغالی را محکوم کرده است.

با وجود #کم_آبی و #خشکسالی کشاورزان #کرمانشاه همچنان محصولات آب‌بری همچون برنج کشت می‌کنند

در حالی که به دلیل #بحران_آب در ایران کشت برنج تنها در دو استان شمالی کشور مجاز اعلام شده اما در #کرمانشاه این موضوع رعایت نمی‌شود و کشاورزان همچنان محصولات آب‌بر کشت می‌کنند. به‌گفته مروت قبادی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای غرب، تاکنون پنج خزانه تولید نشای #برنج در شهرستان صحنه شناسایی شده که سه خزانه آن توسط نیروی انتظامی و دستگاه قضائی تخریب شده است. کاشت برنج در شماری از شهرستان‌های استان کرمانشاه به‌طور گسترده رواج پیدا کرده و می‌تواند به‌عنوان تهدید جدی برای رودخانه‌ها و به‌دنبال آن کاهش منابع آب سفره‌های زیرزمینی باشد. هر هکتار برنج حدود ۲۰ تا ۲۵ هزار مترمکعب در سال آب مصرف می‌کند. مصرف آب‌های زیرزمینی برای محصولات کشاورزی پرآب یکی از معضلات پیش روی منابع آبی ایران است. در استان کرمانشاه ۹۴۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغ وجود دارد و مصرف آب در این بخش ۹۲ درصد است اما تنها حدود ۲۵ درصد زمین‌های آن آبی است.

در بازار #کرمانشاه #دلار ۷۰۰۰ تومانی فروش می‌رود و #گرانی اجناس جهشی شده است

#کرمانشاه در روزهای اخیر شاهد تشدید سیر جهشی قیمت‌ها اعم از کالاهای داخلی و خارجی است و #دلار با واسطه و حدود ۶ تا ۷ هزار تومان به دست مردم می‌رسد. خبرگزاری مهر گزارش داده که بیشتر سهم گرانی‌های اخیر در بازار کرمانشاه ناشی از دلارهایی است که با قیمت بیش از آنچه دولت تعهد کرده به دست تولیدکننده و واردکننده می‌رسد. حسین بیات، رئیس اتحادیه پوشاک استان کرمانشاه می‌گوید: «به دلیل افزایش قیمت ارز، پوشاک جدید بین ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش قیمت دارند. شلواری که قبلا ۶۰ هزار تومان فاکتور می شد امروزه ۸۰ تومان فاکتور می شود و مانتوهایی که با نرخ دلار قبلی ۲۱۰ هزار بوده امروز ۲۷۵ هزار تومان است که همگی به ارز ارتباط دارد.» به غیر از پوشاک، قیمت پفک، چیپس، کیک و... هرکدام حداقل ۵۰ درصد افزایش یافته و قیمت گوشت گوسفند، شیر، ماست و... نیز چنین است. حسین بیات می‌افزاید: «این‌که می‌گویند افزایش دلار بر روی گرانی‌ها تأثیری نداشته واقعیت ندارد متأسفانه جلوی گرانی‌ها را هم نگرفته‌اند.»

در نشست سران سه قوه مقرر شد که دولت مطالبات مالباختگان #مؤسسات_مالی تا سقف یک میلیارد تومان را پرداخت کند

ظاهراً اعتراضات مالباختکان مؤسسات مالی بی‌ثمر نماند: مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت اعلام کرده که روز گذشته سران سه قوه برای رسیدگی به وضع مالباختگان مؤسسات مالی نشستی برگزار کردند. در این نشست مقرر شده که پرداخت مطالبات سپرده‌گذاران مؤسسات مالی و اعتباری تا سقف یک میلیارد تومان اصل سپرده‌ها آغاز شود. به گفته پزشکیان، بانک مرکزی نحوه مراجعه سپرده‌گذاران به مؤسسات مالی و اعتباری و همچنین اینکه سپرده‌گذاران به کدام بانک برای دریافت سپرده خود مراجعه کنند را اعلام می‌کند.

محمد علی #افشانی، #شهردار_تهران در نخستین حکم‌اش مدیر کل #حراست_شهرداری را تغییر داد

محمدعلی افشانی، شهردار تهران طی حکمی جعفر سمیعی را به عنوان مدیر کل جدید حراست شهرداری تهران منصوب کرد.‎ محمد باقر قالیباف در مرداد ۹۵ حجت‌الله ناطقی عطاآبادی را را به ریاست حراست شهرداری تهران منصوب کرده بود. یکی از وظایف او «تدابیر پیشگیرانه در برابر بروز تخلف» بود. محمد علی افشانی ۲۳ اردیبهشت با ۱۹ رای اعضای شورای شهر تهرلن به جای محمد علی نجفی به سمت شهرداری تهران انتخاب شد.