ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مرگ سه نفر از جمله یک روحانی در انفجار مسجد «التقوا» در #کابل

وزارت کشور افغانستان اعلام کرد که جمعه ۳ خرداد / ۲۴ مه بر اثر یک انفجار در مسجد‌ «التقوا» در کابل، سه نفر از جمله مولوی سمیع‌الله ریحان، امام جمعه این مسجد کشته و ۱۶ نفر زخمی شدند. وحیدالله مایار، سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان شمار زخمی‌شدگان را ۱۸ نفر اعلام کرد. این انفجار حدود ساعت ۱۳ و ۲۰ دقیقه‌ در حوزه‌ نهم امنیتی شهر کابل هنگامی رخ داده است که نمازگزاران نماز جمعه می‌خواندند. مواد منفجره در منبر این مسجد جاسازی شده بود. محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان این اقدام تروریستی را محکوم کرد. تا کنون فرد یا گروهی مسئولیت این انفجار را به عهده نگرفته است. این دومین انفجار در کابل در ماه رمضان است. پیش از این در ۱۸ اردیبهشت / ۸ مه نیز گروه طالبان به دفتر مؤسسه‌ خارجی کونترپارت حمله کرد که در جریان این حمله شش غیرنظامی کشته و ۲۸ غیرنظامی دیگر زخمی شدند.

معاون #وزیر_راه ایران می‌گوید #سیل اخیر ۱۴هزار کیلومتر راه را تخریب کرد

عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر راه و شهرسازی ایران جمعه ۳ خرداد گفت: «سیل در سال زارعی جاری ۱۴هزار کیلومتر از راه‌های کشور و همچنین سه هزار متر پل را تخریب کرده است». به‌گفته حسن‌نیا در مناطق سیل‌زده حدود ۴۰۰ متر پل موقت نصب شده و به جای بخش‌هایی از پل‌های بزرگ تخریب‌شده پل‌های خرپای فلزی کار گذاشته شده است اما احداث پل‌های تخریب‌شده فرصتی دو ساله نیاز دارد که لازمه آن تأمین اعتبار لازم است. معاون وزیر راه در باره امنیت جاده‌های کشور گفت: «برای بهبود و ارتقای ایمنی جاده‌ها سالانه ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که از این منابع تنها حدود۳۰ تا ۳۵ درصد تأمین می‌شود.» بنا به آمار سازمان مدیریت بحران کشور در جریان سیل اخیر در نقاط مختلف ایران ۷۸ نفر کشته و یک‌هزار نفر زخمی شدند و تخمین زده می‌شود که حدود ۱۰ میلیون نفر تحت تأثیر مستقیم و غیرمسستقیم این سیل قرار گرفتند.

حادثه در حوضچه آمونیاک #شهرک_صنعتی_دزفول ــ دو #کارگر جوان جان باختند و پنج #کارگر مصدوم شدند

در یک حادثه ناشی از کار در شرکت کشاورزی جلگه واقع در شهرک صنعتی شماره یک #دزفول، دو کارگر در پی سقوط در حوضچه آمونیاک جان باختند. پنج کارگر که در همان محوطه کار می‌کردند نیز مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند. حادثه صبح جمعه سوم خرداد روی داده است. به نوشته خبرگزاری دولتی ایلنا عملیات احیای قلبی-ریوی بر روی دو کارگر جوان بی‌حاصل بود و دو کارگر ۲۵ و ۳۰ ساله جان خود را از دست دادند. پنج کارگر مصدوم به بیمارستان بزرگ دزفول منتقل شده‌اند. روزانه در ایران ده‌ها کارگر دچار حوادث ناشی از کار می‌شوند که برخی از این حوادث منجر به مرگ کارگران می‌شود. در سه روز اخیر دست‌کم ۹ کارگر در اثر حوادث ناشی از کار جان باخته‌اند. روز پنجشنبه دوم خرداد دو کارگر در شهرک صنعتی چمنستان استان مازندران در اثر سقوط در چاه جان باختند. در همین روز یک کارگر در مجتمع در حال احداث ایران مال واقع دراتوبان خرازی حین کار از طبقه پنجم سقوط کرد و جان باخت. پنج کارگر نیز در حال لایروبی چاه فاضلاب یک بیمارستان بودند که در اثر استنشاق گازهای سمی از حال رفتند. یکی از کارگران به درون چاه سقوط کرد و جان باخت. شبانگاه چهارشنبه اول خرداد هم یک کارگر اداره برق شهر الوان شهرستان شوش هنگام حین کار دچار برق گرفتگی شد و جان باخت. و یک کارگر ذوب‌آهن پاسارگاد واقع در شهرستان کوار بر اثر ریزش مواد مذاب در اثر سوختگی شدید جان داد.

اتهامات تازه #آمریکا علیه #جولیان_آسانژ به دادگاه ارائه شد

وزارت دادگستری آمریکا علیه جولیان آسانژ، بنیانگذار سایت افشاگر ویکی‌لیکس، ۱۷ اتهام تازه به دادگاه ارائه کرد. این اتهامات به دریافت اسامی منابع محرمانه و انتشار آن‌ها مربوط است. وزارت دادگستری آمریکا گفته است که آسانژ منابعی را که به اطلاعات محرمانه دسترسی داشته‌اند تشویق کرده که این اطلاعات را سرقت کنند و در اختیار ویکی‌لیکس قرار دهند. نخستین اتهام آسانژ همکاری با چلسی منینگ، تحلیل‌گر نهادهای امنیتی آمریکا در سال ۲۰۱۰ است. او متهم شده‌ است که به یک رایانه دولتی نفوذ کرده و صدهاهزار سند ارتش آمریکا درباره جنگ عراق و افغانستان را در ویکی‌لیکس منتشر کرده است. با اتهامات جدید ممکن است محکومیت آسانژ به بیش از ۱۷۰ سال زندان برسد. جولیان آسانژ هم‌اکنون در بریتانیا زندانی است و حکم دادگاه درباره درخواست استرداد از سوی آمریکا را انتظار می‌کشد. آسانژ ژوئن ۲۰۱۲ به سفارت اکوادور در لندن پناه برد و ۲۲ فروردین / ۱۱ آوریل سال جاری از سفارت اکوادور در لندن اخراج و بازداشت شد. مقامات سوئد نیز پس از اخراج آسانژ از سفارت اکوادور پرونده‌ای مختومه علیه او را دوباره به جریان انداخته‌اند که در آن آسانژ به آزار جنسی یک زن در این کشور متهم است. آسانژ این اتهام را همواره رد کرده است.

نخست‌وزیر #ژاپن برای نخستین بار از ایران دیدار خواهد کرد

شبکه تلویزیونی NHK ژاپن جمعه ۳ خرداد / ۲۴ مه اعلام کرد که شینزو آبه، نخستوزیر این کشور در اواسط ماه ژوئن قصد دارد از ایران بازدید کند. از زمان انقلاب ایران در سال ۱۹۷۸ هیچ نخست‌وزیری از ژاپن به ایران سفر نکرده است. این خبر یک هفته پس از دیدار محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران از ژاپن منتشر می‌شود. دیدار ظریف از ژاپن در شرایط پرتنش میان تهران و واشنگتن انجام شد. آمریکا از ماه نوامبر گذشته تحریم‌های نفتی علیه ایران را به‌اجرا گذاشت اما برای هشت کشور از جمله ژاپن استثنا قائل شد و این کشورها را از تحریم‌های نفتی ایران معاف کرد. اما در ماه آوریل دولت آمریکا با ابراز اطمینان از توانایی عربستان سعودی و امارات متحده عربی برای جلوگیری از عدم تعادل در بازار جهانی نفت، تصمیم گرفت که از اول ماه مه این معافیت‌ها را لغو کند. در سفر ظریف به ژاپن، تارو کونو، وزیر امور خارجه ژاپن از تعهد این کشور به «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) سخن گفته و افزوده بود که ژاپن علاقه‌مند است اقدامات دیپلمات خود را برای کاهش تنش در منطقه ادامه دهد. وزیر خارجه ایران همچنین درباره برجام و چگونگی پیشبرد آن با مقام‌های ژاپنی مذاکره کرد.