نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سخنگوی وزارت بهداشت و درمان اعلام کرد: در شبانه روز گذشته ۲ هزار و ۱۸۰ بیمار مبتلا به #کرونا شناسایی شد

کیانوش جهان‌پور، سخنگوی وزارت بهداشت و درمان ایران ظهر یکشنبه ۴ خرداد در ۲۴ ساعت گذشته ۲ هزار و ۱۸۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ شناسایی شد. بر این اساس شمار بیماران کرونا در ایران به ۱۳۵ هزار و ۷۰۱ رسیده است. به گفته جهان‌پور در شبانه روز گذشته کرونا جان ۵۸ تن دیگر را هم گرفت. ویروس کرونا از آغاز اسفند تا به حال جان ۷ هزار و ۴۱۷ تن را گرفته است. دولت ایران از هفته پایانی فروردین محدودیت‌های آمد و شد را لغو و از فردا (دوشنبه ۵ خرداد) اماکن زیارتی و مذهبی را بازگشایی می‌کند. کاهش و لغو محدودیت‌ها شمار بیماران در برخی مناطق را افزایش داده است. در استان خوزستان به گفته جهان‌پور همچنان وضعیت قرمز است. شمار بیماران در منطقه چابهار در استان سیستان و بلوچستان نیز طی روزهای گذشته افزایش یافته بود. با این حال جهان‌پور گفت: در طول ۲۴ ساعت گذشته در ۱۳ استان موارد فوتی صفر و در ۸ استان، فقط یک مورد فوتی گزارش شده است.

هند از شناسایی ۶ هزار و ۷۶۷ بیمار مبتلا به کرونا در یک روز خبر داد

وزارت بهداشت هند از شناسایی ۶ هزار و ۷۶۷ بیمار مبتلا به ویروس کووید- ۱۹ در یک روز خبر داد که این رقم بالاترین میزان ابتلا در یک روز است. بر این اساس شمار بیماران شناسایی شده در هند به ۱۳۱ هزار و ۸۶۸ تن رسید. کرونا در ۲۴ ساعت گذشته جان ۱۴۷ تن دیگر را در این کشور گرفت تا شمار کشته شدگان این ویروس در هند به ۳ هزار و ۸۶۷ نفر برسد. وزارت بهداشت هند دو روز پیش (۲۲ مه) از شناسایی ۶ هزار و ۸۸ بیمار جدید در طی یک روز خبر داده و این رقم را بالاترین آمار شناسایی موارد جدید عنوان کرده بود. وزارت کشور هند در راستای مقابله با ویروس کرونا مقررات محدودیت آمدوشد را تا ۳۱ مه تمدید کرده است.

ایران می‌گوید: یکی از پنج #نفتکش ایرانی حامل بنزین به #ونزوئلا رسیده است

سفارت جمهوری اسلامی ایران در ونزوئلا یکشنبه چهارم خرداد مدعی شد اولین نفتکش حامل بنزین ایران به این کشور رسیده است. خبرگزاری روشا تودی هم تایید کرد که این نفتکش به آب‌های ونزوئلا وارد شده است. نفتکش فورچون یکی از پنج نفتکش حامل بنزین است که آب‌های ایران را به مقصد ونزوئلا در آمریکای لاتین ترک کرده بود. روز گذشته منابع خبری از ورود اولین نفتکش با پرچم ایران به نزدیکی حوزه دریای کارایب خبر داده بودند. ایران اعلام کرده که این نفتکش‌ها به منظور کمک به دولت ونزوئلا که در ماه‌های اخیر بنزین با کمبود بنزین روبرو است، به این کشور می‌روند. چهار نفت‌کش ایرانی دیگر به نام‌های پتیونیا، فارست، فاکسون و کلیول نیز در حال حرکت به سمت ونزوئلا هستند. ایران و ونزوئلا هر دو از سوی دولت ایالات متحده آمریکا تحریم هستند. حرکت نفتکش‌ها با پرچم ایران در روزهای گذشته تنش لفظی و احتمال درگیری میان ایران و آمریکا را افزایش داد.