ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#ترامپ می‌گوید #تحریم‌های_جدید_آمریکا علیه ایران #خامنه‌ای را هدف قرار داده است

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا دوشنبه ۳ تیر / ۲۴ ژوئن در واکنش به سرنگون کردن پهپاد این کشور توسط سپاه پاسداران، تحریم‌های جدید علیه ایران امضا کرد و گفت این تحریم‌ها علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی را هدف قرار می‌دهند. ترامپ همچنین تمایل خود برای دستیابی به یک توافق با ایران را تکرار کرد و گفت ایالات متحده در پی درگیری با ایران نیست. او در همین افزود نمی‌گذارد ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد. به‌گفته سپاه پاسداران بامداد پنج‌شنبه ۳۰ خرداد / ۲۰ ژوئن یک فروند پهپاد ارتش آمریکا در حریم هوایی ایران هدف آتش پدافند نیروی هوافضا قرار گرفت و سرنگون شد. فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) رسماً سرنگونی پهپاد ارتش آمریکا را تأیید کرد اما اعلام کرد برخلاف ادعای سپاه، پهپاد ساقط شده در حریم هوایی بین‌المللی پرواز می‌کرد. در پی سرنگونی یک فروند پهپاد ارتش آمریکا، دونالد ترامپ شنبه گذشته در توئیتر خود اعلام کرد که از روز دوشنبه (امروز) تحریم‌های جدیدی علیه ایران به‌اجرا گذاشته خواهد شد. وال‌استریت ژورنال به‌نقل از یک مقام نزدیک به وزارت خزانه‌داری آمریکا نوشته بود که یکی از این تحریم‌ها احتمالاً تحریم کانال ویژه مالی اروپا با ایران موسوم (اینستکس) است. این روزنامه همچنین احتمال داده بود که تحریم‌های جدید، بیشتر به‌صورت ثانویه و به‌شکل جریمه کردن بانک‌ها، شرکت‌های بیمه و شرکت‌های تجاری خارجی باشد.

#کارگران #پتروشیمی_تندگویان_ماهشهر اعتصاب کردند

کارگران #پتروشیمی_تندگویان_ماهشهر دوشنبه سوم تیر دست از کار کشیدند و با خواست تبدیل قرارداد خود از پیمانی به #قرارداد_رسمی مقابل دفتر مرکزی شرکت تجمع کردند. کارگران معترض که خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) تعداد آن‌ها را ۱۵۰ تن اعلام کرده است، همچنین خواستار رسیدگی به خواست‌های رفاهی خود شدند. به نوشته ایرنا، تلاش این خبرگزاری برای گفت‌و‌گو با مدیران شرکت بی‌نتیجه مانده است. یکی از کارگران این شرکت عصر سه‌شنبه ۲۸ خرداد در اعتراض به تعلیق خود توسط حراست با حلق‌آویز کردن خود اقدام به خودکشی کرده بود که نجات یافت و به بیمارستان منتقل شد. پتروشیمی تندگویان ۱۳۷۷ ایجاد شد و تولیدکننده مواد اولیه پلاستیک و لاستیک است. این شرکت زیرمجموعه‌ هلدینگ خلیج‌فارس است و در سایت ۴ منطقه ویژه اقتصادی بندر ماهشهر واقع شده است.

#برایان_هوک: #ترامپ به دنبال معاهده‌ای است که #کنگره_آمریکا تأیید کند

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، #برایان_هوک، نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران دوشنبه ۲۴ ژوئن / ۳ تیر در گفت‌و‌گویی تلفنی از #عمان گفت که #دونالد_ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به دنبال مذاکره با ایران است: «این رئیس‌جمهور خیلی می‌خواهد با رژیم [ایران] بنشیند و گفت‌و‌گو کند. فکر می‌کنم پرسش اصلی این است که ایران چرا هنوز دیپلماسی را رد می‌کند؟» هوک به کشورهای حاشیه خلیج فارس سفر کرده بود و دوشنبه (امروز) برای ادامه رایزنی‌ها به فرانسه می‌رود. او در جمع خبرنگاران گفت که واشنگتن به دنبال معاهده‌ای با جمهوری اسلامی است که کنگره آمریکا آن را تصویب کند. او گفت که «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) معیوب بود و پایه قانونی نداشت. ایران و قدرت‌های ۱+۵ در ۲۰۱۵ توافق هسته‌ای را امضا کردند اما ترامپ مه ۲۰۱۸ از آن خارج شد و تحریم‌ها علیه ایران را بازگرداند. تنش‌ها بین ایران و آمریکا پنج‌شنبه گذشته ۲۰ ژوئن / ۳۰ خرداد پس از سرنگون‌کردن یک پهپاد آمریکایی به دست سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بالا گرفت. آمریکا آماده حمله بود اما بنا بر گفته‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، او این دستور را به تعلیق درآورد. ترامپ بعدتر گفت که «تحریم‌های خیلی بیشتری» در راه خواهند بود و در توئیتر آغاز این تحریم‌ها را دوشنبه ۲۴ ژوئن (امروز) اعلام کرد.

#روسیه: در برابر #تحریم‌های_جدید_آمریکا علیه ایران «گام‌هایی برخواهیم داشت»

به گزارش خبرگزاری‌های روسیه، #سرگئی_ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه دوشنبه ۲۴ ژوئن / ۳ تیر گفت که #روسیه و شرکای آن برای مقابله با تحریم‌های جدید واشنگتن علیه #تهران گام‌هایی برخواهند داشت. او مشخص نکرد که چه گام‌هایی برداشته خواهد شد. سرگئی ریابکوف گفت که اعمال تحریم‌های آمریکا تنش‌ها را وخیم‌تر خواهد کرد و واشنگتن باید در عوض به دنبال گفت‌وگو با تهران باشد. تنش‌ها بین ایران و آمریکا پنج‌شنبه گذشته ۲۰ ژوئن / ۳۰ خرداد پس از سرنگون‌کردن یک پهپاد آمریکایی به دست سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بالا گرفت. آمریکا آماده حمله بود اما بنا بر گفته‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، او این دستور را به تعلیق درآورد. ترامپ بعدتر گفت که «تحریم‌های خیلی بیشتری» در راه خواهند بود و در توئیتر آغاز این تحریم‌ها را دوشنبه ۲۴ ژوئن (امروز) اعلام کرد. وال‌استریت ژورنال به‌نقل از یک مقام نزدیک به وزارت خزانه‌داری آمریکا نوشته است که یکی از این تحریم‌ها احتمالاً تحریم کانال ویژه مالی اروپا با ایران موسوم (اینستکس) است. وال‌استریت ژورنال همچنین احتمال داد که تحریم‌های جدید، بیشتر به‌صورت ثانویه و به‌شکل جریمه کردن بانک‌ها، شرکت‌های بیمه و شرکت‌های تجاری خارجی باشد.

بریتانیا نسبت به #جنگ_تصادفی بین آمریکا و ایران هشدار داد

#جرمی_هانت، وزیر خارجه بریتانیا دوشنبه ۳ تیر / ۲۴ ژوئن در گفت‌و‌گو با رادیو بی بی سی گفت که آمریکا یا ایران خواهان #جنگ نیست اما امکان وقوع جنگ تصادفی وجود دارد. هانت گفت: «ما بسیار نگران هستیم؛ ما فکر نمی‌کنیم که هیچ یک از دو طرف جنگ بخواهند، اما بسیار نگران هستیم که شاید به ورطه یک جنگ تصادفی بیفتیم. ما هر چه بتوانیم برای کاهش تنش انجام خواهیم داد». به گفته وزیر خارجه بریتانیا، لندن و واشنگتن در زمینه وضعیت «بسیار خطرناک خلیج فارس» در تماس نزدیک هستند. هانت شب گذشته نیز با روزنامه بریتانیایی «دیلی میل» مصاحبه کرده بود. به گزارش این روزنامه بریتانیایی، هانت گفته است که در صورت وقوع جنگ علیه ایران، لندن پیوستن به واشنگتن را بررسی خواهد کرد: «ما از ایالات متحده به عنوان نیرومندترین متحدمان حمایت خواهیم کرد اما قطعاً باید هر درخواستی برای حمایت نظامی را به صورت مورد به مورد بررسی کنیم». تنش‌ها بین ایران و آمریکا پنج‌شنبه گذشته ۲۰ ژوئن / ۳۰ خرداد پس از سرنگون‌کردن یک پهپاد آمریکایی به دست سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بالا گرفت. آمریکا آماده حمله بود اما بنا بر گفته‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، او این دستور را به تعلیق درآورد.

اعزام کشتی تهاجمی آبی-خاکی «#یو‌اس‌اس_باکسر» به خاورمیانه همزمان با سفر #پمپئو به عربستان و امارات

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که کشتی تهاجمی آبی-خاکی «یو‌اس‌اس باکسر» به خاورمیانه اعزام شد. این ناو تحت فرماندهی ناوگان پنجم دریایی آمریکا قرار دارد. همزمان با سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان و دیدار و گفت‌وگو با پادشاه سعودی در جده، کشتی تهاجمی آبی-خاکی «یو‌اس‌اس باکسر» به منطقه تحت فرماندهی ناوگان پنجم دریایی آمریکا به کشتی‌های تهاجمی «یواس‌اس جان پی مارتا» و کشتی «یو‌اس‌اس هارپر فری» ملحق شده است. نیروی دریایی آمریکا درباره مکان دقیق استقرار یو‌اس‌اس باکسر سکوت کرده. ناوگان پنجم نیروی دریایی مستقر در بحرین مسئول نظارت بر ناوهای آمریکا در خلیج فارس و منطقه غرب آسیا است. پیش از وزارت دفاع آمریکا ناو ناو هواپیمابر «یواس‌اس آبراهام لینکلن» را به غرب آسیا اعزام کرد که در دریای عربی متوقف شده است.

#فلاحت‌پیشه: با سرنگون کردن #پهپاد نقطه اوج #تنش_با_آمریکا فروکش کرد

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با روزنامه «آرمان امروز» گفت: «تنش بین ایران و آمریکا از نقطه اوج عبور کرده و در شرایط کنونی ما در نقطه اوج به‌سر نمی‌بریم. پس از سقوط پهپاد این نقطه اوج خیلی زود فروکش کرد». به‌گفته فلاحت‌پیشه فضای کاخ سفید از حالت جنگی خارج شده و بیشتر به سمت دیپلماسی حرکت می‌کند. بامداد پنج‌شنبه ۳۰ خرداد / ۲۰ ژوئن یک فروند پهپاد ارتش آمریکا در منطقه تنگه هرمز هدف آتش پدافند نیروی هوافضای سپاه پاسداران قرار گرفت و سرنگون شد. فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) رسماً سرنگونی پهپاد ارتش آمریکا را تأیید کرد اما اعلام کرد برخلاف ادعای سپاه، پهپاد ساقط شده در حریم هوایی بین‌المللی پرواز می‌کرد. این رویداد به تنش ایران و آمریکا دامن زد تا آن حد که نیویورک تایمز نوشت فرمان حمله به ایران هم صادر شد اما ترامپ آن را به تعلیق درآورد. حشمت‌الله فلاحت‌پیشه این‌که ترامپ ۱۰ دقیقه قبل از حمله به ایران آن را متوقف کرده را قابل قبول ندانست و گفت: «تصمیم‌گیری درباره جنگ در آمریکا یک تصمیم تصادفی و خلق‌الساعه نیست و معمولاً همه جوانب جنگ را می‌سنجند و سپس تصمیم‌گیری می‌کنند». او همچنین راهبرد امنیت ملی جمهوری اسلامی را چنین عنوان کرد: «از هر نقطه‌ای که ایران مورد حمله قرار بگیرد به همان نقطه حمله خواهد کرد و در این زمینه با کسی تعارف ندارد». او تأکید کرد که «هنوز اختلاف بین ایران و آمریکا به حدی نرسیده که منجر به جنگ شود».

نایب‌رئیس #کمیسیون_امنیت_ملی مجلس: اگر #پهپاد_آمریکا را سرنگون نمی‌کردیم حمله نظامی می‌کردند

محمدجواد جمالی، نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره حمله ایران به پهپاد آمریکا گفت: «شاید اگر ما پهپاد را سرنگون نمی‌کردیم آن‌ها حمله نظامی می‌کردند». جمالی همچنین افزود: «نقش رژیم صهیونیستی (اسرائیل) در ورود پهپاد جاسوسی آمریکا به مرزهای کشورمان مشهود است». سپاه پاسداران روز پنج‌شنبه ۳۰ خرداد / ۲۰ ژوئن اعلام کرد یک فروند پهپاد جاسوسی ارتش آمریکا را در حریم هوایی ایران سرنگون کرده است. فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) رسماً سرنگونی پهپاد ارتش این کشور را تأیید اما اعلام کرد خلاف ادعای سپاه، پهپاد ساقط شده در حریم هوایی بین‌المللی پرواز می‌کرده است. جمالی گفت: «آمریکایی‌ها با این اقدام به دنبال آزمایش اراده و تجهیزات ما بودند».

دادستان کل کشور: صاحب #پاساژ_علاءالدین اصلی‌ترین مرکز گوشی موبایل در تهران از زندان گریخته و متواری است

محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور قدیمی‌ترین پرونده دادسرای ناحیه ۱۲ تهران را مربوط به پاساژ معروف علاءالدین در تهران دانست و گفت صاحب این پاساژ «متواری بوده و اتهامش کلاهبرداری است چرا که همکف این پاساژ را که پارکینگ بوده کاربری دیگری گرفته و تجاری تحویل مردم نداده است و معلوم نیست که به چه شکل هم از زندان آزاد شده است». او دستور پیگیری این پرونده را داد. #حاج_رضا_علاءالدین مدیر و صاحب #پاساژ_علاءالدین است که نام خود را بر ملک خود نهاده است. او در پایان دهه ۱۳۷۰ ساخت این پاساژ را با ۱۱ طبقه و حدود یک‌هزار و ۱۱۱ مغازه به اتمام رساند. این پاساژ مرکز تجاری خرید و فروش موبایل و لوازم دیجیتال واقع در تقاطع خیابان‌های جمهوری اسلامی و حافظ تهران است و بورس اصلی گوشی موبایل در تهران و به تبع آن در ایران محسوب می‌شود. تخمین زده می‌شود که این پاساژ بیش از هزار میلیاردتومان ارزش داشته باشد و ده‌ها میلیارد تومان گردش مالی‌اش باشد. در بازار گفته می‌شود که حاج رضا علاءالدین به «حکومتی‌ها وصل است». او در مصاحبه‌ای این موضوع را رد کرده اما گفته بود: «البته همه کسانی را هم که به مردم خدمت می‌کنند دوست دارم».

سخنگوی #وزارت_خارجه_ایران اعتصاب و تحصن همسر #نازنین_زاغری در مقابل سفارت ایران در لندن را «اقدام شانتاژگونه» نامید

عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران درباره اعتصاب و تحصن ریچارد رتکلیف، همسر نازنین زاغری، زندانی سیاسی دو تابعیتی محبوس در زندان اوین، در مقابل سفارت ایران در لندن، گفت: «اقدامات شانتاژگونه به پرونده کمک نمی‌کند و هرگونه جنجال برای انجام امور عادی سفارت‌مان در لندن را نمی‌پذیریم و خلاف کنوانسیون‌های بین‌المللی است.» ریچارد رتکلیف در همراهی با اعتصاب غذای همسرش نازنین در مقابل سفارت ایران چادر زده و شب را در آن‌جا سپری می‌کند. پدر و مادر و برخی دوستان او نیز همراه او شده‌اند. او می‌گوید از آن‌جا که به درخواست‌های او توجهی نشده دست به چنین اقدامی زده است. نازنین زاغری همراه فرزند دو ساله‌اش برای دیدار خانواده به ایران آمده بود که ۱۵ فروردین ۱۳۹۵، نیروهای حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران او را هنگام خروج از ایران در فرودگاه خمینی تهران بازداشت کردند. او به اتهام «تلاش برای توطئه و براندازی نظام» به پنج سال زندان محکوم شده اما این اتهام همواره از سوی خانم زاغری و خانواده‌اش رد شده است. سخنگوی وزارت خارجه ایران در این‌باره افزود: «تصمیم‌گیری درباره مجرمان امنیتی با قوه قضائیه و دستگاه‌های ذیربط است. این فرد دوتابعیتی است و ایران دوتابعیتی بودن را قبول نمی‌کند و تابعیت مورد ملاک ما ایرانی بودن است. ما خانم زاغری را ایرانی دانسته و جرم‌شان هم امنیتی است. (...) توصیه ما این است که اگر حرفی است از طریق مجاری قانونی پیگیری شود و سفارت ایران کار خود را ادامه دهد.»