نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تجمع اپراتورهای پست‌های فشار قوی برق تهران با خواست استخدام دائمی

گروهی از اپراتورهای پست‌های فشار قوی برق تهران، چهارشنبه چهارم تیر به نمایندگی از همکارانشان مقابل شرکت برق منطقه‌ای تهران #تجمع کردند و خواستار تبدیل قراردادهای خود شدند. آن‌ها به رغم سال‌ها سابقه کار، #استخدام رسمی نیستند و در بلاتکلیفی شغلی به سر می‌برند. اپراتورها بارها در اعتراض به عدم تبدیل قراردادشان به قرارداد مستقیم با وزارت نیرو اعتصاب و اعتراض کرده‌اند. سرانجام سال گذشته وزارت نیرو با استخدام آن‌ها موافقت و حکم جذب آن‌ها را ابلاغ کرد. اما این ابلاغیه هنوز به اجرا گذاشته نشده است. به رغم تصویب مجلس و هیات دولت و ابلاغ مصوبه توسط سازمان امور استخدامی، سازمان توانیر از استخدام رسمی اپراتورها سر باز می‌زند و در صدد است به جای اجرای مصوبه دولت، «آزمون» برگزار کرده، بخشی از اپراتورها را به طور گزینشی استخدام کند و از تعیین وضعیت سایر اپراتورها با بیش از ده سال سابقه کار سر باز زند. خبرگزاری کار ایران (ایلنا) از قول یکی از اپراتورهای حاضر در تجمع امروز مقابل شرکت برق تهران نوشته است که معترضان خواستار تعیین تکلیف استخدام اپراتورها از سوی وزارت نیرو هستند و آن‌ها تاکید دارند که «دیگر با قرارداد معین کار نمی‌کنیم».

آمار جدید #وزارت_بهداشت از #کرونا در ایران: درگذشتگان ۹۹۹۶ نفر، مبتلایان ۲۱۲۵۰۱ نفر

وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ظهر چهارشنبه ۴ تیر آخرین آمار رسمی در مورد شیوع ویروس جدید کرونا در ایران را اعلام کرد. بر این اساس در ۲۴ ساعت گذشته، با جان باختن ۱۳۳ نفر از بیماران مبتلا به کرونا، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری به ۹۹۹۶ نفر رسید. همچنین از ظهر دیروز (سه‌شنبه) تا ظهر امروز (چهارشنبه)، ۲۵۳۱ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به ۲۱۲۵۰۱ نفر افزایش یافت. وزارت بهداشت گفته است که تاکنون ۱۷۲۰۹۶ نفر از بیماران کووید۱۹ در کشور بهبود یافته‌اند و ۲۸۶۹ نفر در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

#حسن_روحانی ادعا کرد که اسلام دین #مردسالاری نیست و در جمهوری اسلامی #حقوق_زنان نادیده گرفته نشده

در تقویم جمهوری اسلامی، روز تولد فاطمه معصومه، خواهر علی ابن موسی الرضا، امام هشتم شیعیان به‌عنوان روز دختر برگزیده شده است. حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران به این مناسبت در جلسه چهارشنبه ۴ تیر هیئت دولت با بیان این‌که «هیچ کس در دنیا نمی‌تواند به ما اتهام بزند که اسلام دین مردسالاری است و حقوق زنان نادیده گرفته شده»، چنین ادعا کرد: «از افتخارات جمهوری اسلامی و دولت تدبیر و امید باز کردن فضا برای همه زنان برای حضور در فعالیت‌های مختلف است.» او همچنین افزود: «به همان اندازه که مردم حق حضور در جامعه دارند، زنان هم دارند.» سخنان حسن روحانی با آن‌چه در جمهوری اسلامی بر حقوق زنان رفته است کاملاً فرق دارد و هیچ‌کدام از واقعیت‌های موجود، از حقوق اجتماعی و قضائی تا حق انتخاب پوشش، و حتی حضور زنان در دولت روحانی، با گفته‌های او درباره حقوق زنان در جمهوری اسلامی نمی‌خواند. روز اعلام‌شده از سوی سازمان ملل متحد برای دختران، ۱۱ اکتبر است که از سال ۲۰۱۲ گرامی داشته می‌شود. امسال سوم تیر مصادف با روز دختر در تقویم جمهوری اسلامی بود. جمهوری اسلامی در مقابل روزهایِ مناسبتیِ متداول در جهان، روزهای مذهبی را جایگزین آن‌ها می‌کند.

#کره_شمالی می‌گوید که از درگیری نظامی با #کره_جنوبی صرف نظر کرده است

خبرگزاری دولتی کره شمالی اعلام کرد که کیم جونگ اون، رهبر این کشور فعلاً از درگیری نظامی با کره جنوبی خودداری می کند. بنا به این گزارش، در نشست کمیسیون نظامی حزب حاکم کارگر، اعضای این کمیسیون قبل از آن‌که به تعلیق اجرای نقشه‌های نظامی برسند تصمیم گرفتند که «فهرستی از وضعیت غالب کنونی» را تهیه کنند. این خبرگزاری بدون توضیح بیشتری در این زمینه گفته است که با این حال، اقداماتی در مورد «تقویت بیشتر بازدارندگی جنگی کشور» مورد بحث قرار گرفت. به گزارش وب‌سایت «۳۸ شمال» که بر سیاست‌های کره شمالی نظارت می‌کند، لفاظی ضد کره جنوبی مقام‌های کره شمالی در هفته گذشته جای خود را به انعطاف‌پذیری داده است. این سایت نوشته است: «حتی اگر کره شمالی از تشدید تنش‌ها جلوگیری کند هنوز بعید به نظر می‌رسد که در آینده نزدیک به دنبال روابط دیپلماتیک با دولت مون جائه این در کره جنوبی باشد.» هفته گذشته، کره شمالی پیشنهاد دیدار با مقام‌های کره جنوبی برای کاهش تنش را رد و تهدید کرد که سربازانش را به منطقه امنیتی مشترک با کره جنوبی باز می‌گرداند. یک روز پیش از این تهدید، کره شمالی دفتر ارتباطات با کره جنوبی در شهر مرزی کائه سونگ را منفجر کرد. اکنون حضور نیروهای نظامی در نزدیکی مرز با کره جنوبی افزایش یافته است.