ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محدودیت‌های مربوط به #کرونا در استان #تهران یک هفته دیگر تمدید شد

انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران از تمدید محدودیت‌های کرونایی برای یک هفته دیگر در این استان خبر داد. بندپی جمعه ۳ مرداد در گفت‌و‌گو با تلویزیون رسمی جمهوری اسلامی گفت که با توجه به شمار بیماران مبتلا به کووید‌ــ‌‌۱۹ در تهران، محدودیت‌ها از شنبه ۴ مرداد برای یک هفته دیگر تمدید خواهد شد. بسته ماندن استخرهای سرپوشیده و تالارهای پذیرایی عروسی و کافه‌ها و مدارس و دانشگاه‌ها، ممنوعیت برگزاری مراسم عزا و همایش‌ها و ورزش‌های پرخطر، و نیز عدم برگزاری نماز جمعه در تهران از جمله این محدودیت‌ها است. بندپی از «نظارت جدی» بر این محدودیت‌ها از سوی ناظران وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی خبر داد. استاندار تهران اما از تمدید دورکاری کارمندان و حضور دوسومی کارمندان در محل کار خبر نداد و در پاسخ به پرسشی دراین‌باره گفت که دورکاری طبق تصمیم قبلی تا چهارشنبه هفته آینده ادامه دارد اما تصمیم به تمدید یا عدم تمدید آن در روزهای آینده گرفته خواهد شد. مجموع بیماران کووید‌ــ‌۱۹ در ایران به ۲۸۶ هزار و ۵۲۳ نفر رسیده است. با فوت ۲۱۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا نیز جمعه ۳ مرداد به ۱۵ هزار و ۲۸۹ نفر رسید.

در آغاز پنجمین ماه سال؛ هنوز مجوز پرداخت ۲۰۰ هزار تومان اضافه #حق_مسکن #کارگران صادر نشده است

بعد از جلسه هفدهم خرداد شورای عالی کار در ایران، با جابه جایی مولفه‌های مزدی، ۵ درصد به پایه دستمزد اضافه شد و حق مسکن با ۲۰۰ هزار تومان افزایش از ۱۰۰ هزار تومان به ۳۰۰ هزار تومان رسید. با وجود تبلیغات بسیار دولت درباره میزان افزایش دریافتی کارگران مبنی بر اینکه دریافتی کارگران کمترین دست مزد بیش از ۳۳ درصد افزایش یافته است اما با پایان چهارمین ماه سال هنوز دولت مجوز پرداخت ۲۰۰ هزار تومان بیشتر بابت حق مسکن را صادر نکرده است. این مبلغ تقریبا ۸ درصد حقوق ماهانه کارگران است.

نماینده مجلس: ۴۸ سال طول می‌کشد تا یک کارمند صاحب خانه بشود

مجتبی یوسفی، عضو کمیته عمران مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفت طرح‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی وجود دارد که هیچگونه پیشرفت فیزیکی نداشته و با این‌حال بودجه به آن‌ها تعلق گرفته است. نماینده اهواز گفت: «یکی از اشتباهاتی که توسط دولت و بعضی از همکاران در مجلس صورت می‌گیرد این است که دوست دارند پروژه‌های جدید تعریف کنند.» یوسفی در ادامه این مصاحبه با اشاره به بحران مسکن گفت: «یک کارمند باتوجه به شرایط فعلی ۴۸ سال طول می‌کشد تا یک خانه بخرد. از همین رو در کمیسیون عمران مجلس تلاش داریم لایحه‌ای را به صحن بیاوریم برای ساخت خانه‌های ارزان قیمت.» پیش از این مجلس یازدهم طرح دولت برای ساخت آپارتمان‌های کپسولی یا به اصطلاح خانه‌های قوطی کبریتی را رد کرده بود. استدلال هم این بود که یک خانواده مسلمان متدین می‌خواهد فرزندآور باشد.

#آمریکا و #بریتانیا: #روسیه در فضا پرتابه‌ای را آزمایش کرد که می‌تواند ماهواره‌ها را هدف قرار دهد

به گزارش خبرگزاری آلمان، ایالات متحده آمریکا و بریتانیا روسیه را متهم کرده‌اند که در فضا پرتابه‌ای را آزمایش کرده است که می‌تواند ماهواره‌ها را هدف قرار دهد. نیروی فضایی ارتش آمریکا در واشنگتن اعلام کرد مدارکی در اختیار دارد که نشان می‌دهد که روسیه از اواسط ژوئیه/ تیر سال جاری پرتابه‌هایی را در فضا آزمایش کرده است. به گفته ارتش آمریکا چنین آزمایش‌هایی تهدیدی برای آمریکا و متحدانش به شمار می‌آیند و نظام فضایی جهان را هم به خطر می‌اندازد. آمریکا از روسیه خواست از انجام آزمایش‌های بیشتر چنین پرتابه‌هایی در فضا خودداری کند. وزارت دفاع روسیه اما اتهام شلیک پرتابه در فضا را رد کرد و اعلام کرد روسیه صرفاً با یک فضانورد وضع کلی ماهواره‌های ملی خود در فضا را از فاصله نزدیک بررسی کرده است.