ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#منصور_ارضی، مداح مورد تأیید #رهبر_جمهوری_اسلامی تهدید کرد که سایر خائنان هم به سرنوشت #هاشمی_رفسنجانی در «#استخر_فرح» دچار می‌شوند

مراسم دعای عرفه بعد از ظهر ۳۰ مرداد ۹۷ در خیابان سعدی تهران برگزار شد. مداح این مراسم منصور ارضی از مداحان مورد تأیید رهبر جمهوری اسلامی بود. رسانه‌های داخلی طرفدار دولت جمعه ۲ شهریور ویدیویی از سخنرانی ارضی را منتشر کرده‌اند که او در فرازی از سخنانش علی اکبر هاشمی رفسنجانی را به «خیانت» متهم می‌کند و وعده می‌دهد که سایر خائنان نیز به سرنوشت رفسنجانی در «استخر فرح» دچار شوند. استخر کوشک که هاشمی رفسنجانی در آن جان خودش را از دست داد، متعلق به مجمع تشخیص مصلحت نظام است و بعد از انقلاب سال ۵۷ ساخته شده، اما سعید قاسمی، از فرماندهان سپاه پاسداران و از منتقدان و مخالفان هاشمی رفسنجانی، اولین بار از این استخر با نام «استخر فرح» یاد کرد و از آن پس این نام در رسانه‌های محافظه‌کاران ایران تکرار شد. در تجمع ۲۵ مرداد طلبه‌های مدرسه فیضیه قم شعار ««آنکه مذاکره شعارت-استخر فرح درانتظارت» بعد از اعتراض ناصر مکارم شیرازی، در رسانه‌های طرفدار دولت پربازتاب شد. مکارم شیرازی که از سخنرانی حسن رحیم‌پور ازغدی درباره «اشرافیت مذهبی» و «سکولاریسم حوزوی» ناخشنود بود، این شعار را به تهدید به قتل «رئیس جمهور محترم» تعبیر کرده بود.

بیژن نامدار #زنگنه، #وزیر_نفت ایران: برخی اعضای #اوپک در جهت منافع #آمریکا و برای کاهش تولید #نفت_ایران عمل می‌کنند

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت به خبرگزاری خانه ملت گفته است «برخی اعضای اوپک مصوبه نشست اخیر را [در جهت منافع آمریکا] تفسیر به رأی می‌کنند که اقدامی نادرست است.» در آستانه تحریم نفتی ایران، کشورهای تولیدکننده نفت خام عضو اوپک و کشورهای غیرعضو بر سر افزایش تولید نفت خام در جهان به میزان یک میلیون بشکه در روز توافق کردند. زنگنه دو هفته قبل با ارسال نامه‌ای به سهیل محمد المزروعی، وزیر انرژی و صنعت امارات و رئیس دوره‌ای کنفرانس سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) گفته بود که برخی کشورهای عضو اوپک تلاش می‌کنند با افزایش تولید نفت خام، کاهش تولید نفت ایران در بازارهای جهانی را جبران کنند. وزیر نفت ایران به خبرگزاری خانه ملت گفته است نیازی به برگزاری اجلاسی برای بررسی «اقدامات کارشکنانه» برخی اعضای اوپک نمی‌بیند.

۱۲ میلیارد تومان اعتبار پرداخت #دستمزد_معوق #کارگران #شهرداری_کاشان گم شده است

یک عضو #شورای_شهر #کاشان در نامه‌ای سرگشاده از گم شدن ۱۲ میلیارد تومان اعتبار پرداخت #دستمزد_معوق #کارگران و کارکنان شهرداری این شهر خبر داد. علی هاشمی طاهری در این نامه که کانال تلگرامی «کاشان کیوسک» منتشر کرد، نوشته است: شورای اسلامی شهر کاشان ۱۸ مهر سال گذشته در یک نشست فوق‌العاده با درخواست شهردار مبنی بر فروش اوراق مشارکت برای پرداخت دستمزد معوقه کارکنان شهرداری موافقت کرده است. براساس این نامه شهرداری کاشان دستمزد معوقه کارکنان را ۱۵ میلیارد و ۹۶۵ میلیون تومان اعلام کرده و شورای شهر تصویب کرده است: «اسناد خزانه اسلامی – مطالبات شهرداری از دانشگاه کاشان- به ارزش ۱۲ میلیارد تومان «از طریق فرابورس فروخته تا با وجه حاصل از فروش این اوراق ، حقوق معوقه کارکنان شهرداری پرداخت شود. » او در ادامه از عدم پرداخت دستمزد معوقه کارکنان و کارگران شهرداری خبر داده و نوشته است: «اکنون این سوال مطرح است شهرداری این ۱۲میلیارد تومان را در کجا هزینه کرد ؟ چرا با وجود جذب این اعتبار ، شهردار کاشان همچنان در پرداخت حقوق و مطالباتکارکنان شهرداری اظهار عجز و ناتوانی می کند؟». علی رسول‌زاده رئیس شورای شهر کاشان اردیبهشت امسال گفته بود: «بیش از ۲ هزار پرسنل شهرداری حدود سه ماه حقوق معوقه دارند».

شمار مسافران ایرانی‌ #گرجستان ۶۰۰ درصد افزایش یافت

ایوسب چاخواشویلی سفیر #گرجستان در تهران گفته که سفر ایرانی‌ها به این کشور از سال ۲۰۱۶ تا به حال ۶۰۰ درصد افزایش یافته است. #ایران و گرجستان از سال ۲۰۱۶ رژیم صدور روادید را حذف کردند. بر اساس آمار سازمان‌های جهانی گردشگری سال گذشته (۲۰۱۷) ۳۲۳ هزار ایرانی به گرجستان سفر کردند. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، جواد قوام شهیدی سفیر ایران در گرجستان گفته که تا سه سال پیش سالانه ۱۵ هزار ایرانی به گرجستان سفر می‌کردند، این رقم برای سال ۲۰۱۷ به حدود ۳۵۰ هزار تن رسیده است و پیش‌بینی می‌شود برای سال بعد (۲۰۱۹) به بیش از یک میلیون تن برسد. شمار ایرانیانی که در سال ۲۰۱۶ به گرجستان سفر کردند هم ۱۴۸ هزار تن اعلام شده است. قوام شهیدی افزایش «مهاجرت و مسافرت و درخواست تحصیل و سرمایه‌گذاری» ایرانی‌ها در گرجستان را «بی‌سابقه» دانسته و گفته این افزایش بی‌سابقه همچنان «به شکل چشمگیری ادامه دارد». به گفته او تعداد مراجعان به سفارت ایران در گرجستان از «روزی سه تا چهار نفر به ۲۰۰ نفر رسیده است». براساس اعلام دولت گرجستان ایرانی‌ها در رتبه پنجم #گردشگران این کشور قرار دارند. افزایش مسافرت ایرانی‌ها به گرجستان با افزایش تقاضا برای اقامت و انتقال منابع ارزی همراه شده است. گرجستان چندی پیش حساب بانکی ایرانی‌ها در این کشور را برای یک دوره زمانی کوتاه مسدود کرد. مقام‌های ایران هم می‌گویند شمار ایرانی‌های خریدار ملک در گرجستان افزایش یافته است.

۶۰ درصد #روستائیان به دلیل #بیکاری و عدم درآمد کافی #مهاجرت می‌کنند

ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری ایران جمعه ۲ شهریور «نبود شغل» و «عدم درآمد کافی» را از عوامل اصلی افزایش #مهاجرت از روستا به شهر دانست. او گفته دلیل مهاجرات ۶۰ درصد روستائیان #بیکاری و نداشتن درآمدن کافی برای «فرزندان تحصیل کرده دانشگاهی» است. رضوی جمعیت روستایی را حدود ۲۱ میلیون تن اعلام کرده که به گفته او معادل ۲۶,۷ درصد کل جمعیت در سال ۱۳۹۵ است و گفته بالغ بر ۴ هزار روستا فاقد آب آشامیدنی لوله‌کشی است. او گفته که دولت برای تشویق روستائیان به #مهاجرت_معکوس – از شهر به روستا- تصمیم گرفته به روستائیانی که در فعالیت اقتصادی مشارکت کنند، تسهیلات بانکی با کارمزد سه درصد پرداخت کند. مهاجرت از روستا به شهر و از شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ طی سال‌های گذشته در ایران افزایش چشمگیری داشته و به رشد جمعیت مناطق #حاشیه‌نشین انجامیده است. به گونه‌ای که وزارت راه و شهرسازی از سی برابر شدن جمعیت مناطق حاشیه‌نشین خبر داده است.

محاکمه اسفندیار رحیم #مشایی آغاز می‌شود، اتهام‌های او #امنیتی است و دادگاه ممکن است علنی نباشد

محاکمه اسفندیار رحیم مشایی، معاون و رئیس دفتر محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری پیشین ایران در دولت‌های نهم و دهم، فردا، شنبه ۳ شهریور آغاز می‌شود. وکیل او گفته است که سه اتهام مشایی «تبانی و مشارکت علیه امنیت داخلی و خارجی کشور» به‌دلیل آتش‌زدن حکم قضایی حمید بقایی، هم‌فکر خود در مقابل سفارت بریتانیا، «تبلیغ علیه نظام» به‌دلیل انتشار مطالبی در شبکه‌های اجتماعی، و «توهین به مقامات قضایی» است. اسفندیار رحیم مشایی ۲۶ اسفند سال ۹۶ در مقابل خانه حمید بقایی بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. غلامحسین اسماعیلی، رئیس کل دادگستری استان تهران دوشنبه ۲۹ مرداد از برگزاری علنی دادگاه خبر داد و گفت: «تصمیم درخصوص علنی یا غیرعلنی بودن جلسات دادگاه برعهده قاضی رسیدگی‌کننده است ولی در مشورتی که در این خصوص با ما انجام شد، مقرر شد دادگاه مشایی علنی برگزار شود.» با این حال خبرگزاری فارس نوشته است که هنوز معلوم نیست دادگاه مشایی علنی برگزار شود. محمود احمدی‌نژاد و یاران و هم‌فکرانش، از جمله حمید بقایی و اسفندیار رحیم مشایی در ماه‌های اخیر بارها علیه دیگر مقامات جمهوری اسلامی، به‌ویژه صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه و برادرش، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی سخن گفته و آن‌ها را فاسد خوانده‌اند.

#ولادیمیر_پوتین، رئیس جمهور #روسیه به #عربستان_سعودی سفر می‌کند. معاون وزیر خارجه #روسیه گفته هر موقع #پوتین وقت کند، تاریخ سفرش را اعلام خواهد کرد

خبرگزاری تاس اعلام کرده که کرملین در تدارک سفر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به عربستان سعودی است. میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه به خبرگزاری تاس گفته که تاریخ سفر پوتین به عربستان سعودی به وقت رئیس جمهور روسیه بستگی دارد و هنوز مشخص نشده و به یک معنا هر موقع پوتین وقت کند، تاریخ سفرش را به مقامات سعودی اطلاع می‌دهد. ملک سلمان، اکتبر سال گذشته به عنوان نخستین پادشاه عربستان به روسیه سفر کرده بود. در این سفر معاهدات متعددی با موضوعات انرژی، بازرگانی و دفاع بین مقانات دو کشور امضاء شد و طرفین برای انجام سرمایه‌گذاری‌هایی به ارزش میلیاردها دلار به توافق رسیدند. ملک سلمان اعلام کرد که روابط میان مسکو و ریاض در حال حاضر از هر زمانی بهتر است.

#محمد_نفریه مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان #بهزیستی: در #شیرخوارگاه‌ها #کمبود_شیرخشک وجود ندارد

محمد نفریه مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان بهزیستی در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرده که مراکز نگهداری کودکان و شیرخوارگاه‌های ایران با مشکل کمبود شیرخشک مواجه نیستند. این مقام مسئول گفته است: «وزارت بهداشت سهمیه شیرخشک شیرخوارگاه‌ها را هر سال در اختیار سازمان بهزیستی قرار می‌دهد و این سازمان نیز شیرخشک مورد نیاز مراکز را در اسرع وقت توزیع می‌کند. همچنین علاوه به شیرخوارگاه‌ها بخشی از این سهیمه در اختیار مراکز معلولین زیر یک سال قرار می‌گیرد.» مهران مدیری که کنسرتی برای کمک به کودکان یک خیریه برگزار کرده، گفته بود به دلیل کمبود شیرخشک به کودکانی که در شیرخوارگاه‌ها نگهداری می‌شوند آب قند می‌دهند. نفریه از مدیری خواسته است این ادعا را ثابت کند.

۱۶ سناتور جمهوریخواه آمریکایی به رهبری #تد_کروز در نامه‌ای به #استیو_منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا خواهان قطع اتصال #ایران به #سوئیفت شدند

۱۶ سناتور جمهوریخواه آمریکایی به رهبری تد کروز، سناتور ایالت تگزاس، در نامه‌ای به استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا خواهان اخراج ایران از سوئیفت شدند. سناتورها در نامه خود به منوچین نوشته‌اند: «اقدامات سریع و همه‌جانبه برای موفقیت استراتژی فشار حداکثری دولت ترامپ امری حیاتی است، هم برای اینکه منابع رژیم [اسلامی] در مسیر رفتار مخربش [در خاورمیانه] محدود شود و هم اینکه نشانه‌ای از تعهد آمریکا به حفظ یکپارچگی معماری تحریم‌های ما [علیه ایران] خواهد بود.» این سناتورهایادآوری کرده‌اند که تحریم‌ها هنگامی موفقیت‌آمیز است که اتصال ایران به شبکه سوئیفت قطع شود.

#جرمی_هانت، وزیر خارجه #بریتانیا به خاطر مرخصی سه روزه #نازنین_زاغری از زندان از مقامات جمهوری اسلامی تشکر کرد و گفت نازنین بیگناه است

جرمی هانت، وزیر خارجه بریتانیا در سخنرانی شامگاه پنجشنبه ۲۳ اوت خود در سازمان ملل در نیویورک به مرخصی سه روزه نازنین زاغری، شهروند ایرانی – بریتانیایی زندانی در ایران اشاره کرد و گفت: «ما می‌خواهیم از مقام‌های ایران برای کاری که انجام دادند تشکر کنیم در حالی که نباید فراموش کرد که نازنین زاغری از همان اول هم نمی‌بایست زندانی می‌شد. نازنین بی‌گناه است.» نازنین زاغری –رتکلیف، شهروند ایرانی بریتانیایی، که به اتهام جاسوسی در ایران به پنج سال زندان محکوم شده است، پس از دو سال حبس روز پنج‌شنبه به مرخصی آمد. ریچاد رتکلیف، همسر او، در بیانیه‌ای اعلام کرد که مرخصی نازنین زاغری سه روز خواهد بود اما وکیل‌اش امیدوار است که بتواند مرخصی او را تمدید کند.

#بنیامین_نتانیاهو، نخست‌وزیر #اسرائیل در بدو ورود به #لیتوانی از قطع پروازهای سه شرکت هواپیمایی بزرگ #اروپا به #ایران اظهار خرسندی کرد

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل که خود تبار لیتوانی دارد و برای نخستین بار برای گسترش روابط اسرائیل با این کشور به لیتوانی سفر کرده، از خروج شرکت‌های هواپیمایی کی ال ام، بریتیش ایرویز و ایرفرانس از ایران استقبال کرده و از دیگر شرکت‌های هواپیمایی هم خواسته که پروازهایشان به ایران را قطع کنند. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، نتانیاهو در بدو ورود به لیتوانی گفته است: «این خبر خوبی است، دیگران نیز باید چنین کنند، آنها نیز چنین خواهند کرد، چون نباید به ایران به خاطر تجاوزش در منطقه و تلاش‌هایش در زمینه گسترش تروریسم پاداش داد.» بریتیش ایرویز، ایرفرانس و کی ال ام اعلام کرده‌اند که پروازهایشان به ایران بازدهی اقتصادی ندارد.

#کنت_والکر، معاون رئیس #گوگل: چندین کانال #یوتیوب، #وبلاگ و حساب‌هایی در #گوگل_پلاس که با صدا و #سیمای_جمهوری_اسلامی مخفیانه همکاری می‌کردند مسدود شد

کنت والکر، معاون رئیس گوگل در یادداشتی که در سایت گوگل منتشر شده اعلام کرده که در همکاری با با شرکت امنیت سایبری «فایرآی» ۳۹ کانال یوتیوب، شش وبلاگ در بلاگر و ۱۳ حساب در گوگل پلاس را که با صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران همکاری مخفیانه‌ای داشتند مسدود کرده است. معاون رئیس گوگل نوشته است:‌ «فعالان این نوع رخنه، مقررات ما را نقض کرده بودند و ما سریعاً محتوای آنها را از سایت‌های خود حذف کرده و حساب‌های‌شان را بستیم.» کنت والکر خاطرنشان کرده که تحقیقات گوگل درباره این موضوع ادامه می‌یابد. پیش از این، فیسبوک و توئیتر نیز صدها صفحه و حساب کاربری مرتبط با تبلیغات ضد سعودی و ضد اسرائیلی جمهوری اسلامی را که مردم خاورمیانه، آمریکای جنوبی، بریتانیا و آمریکا را مخاطب قرار داده بودند مسدود کرده بودند.