نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرمانده انتظامی تهران بزرگ بدون ذکر نام، از دستگیری فرد «متهم به تجاوز به دختران دانشجو» خبر داد

روزنامه همشهری سه‌شنبه ۴ شهریور از دستگیری یک «متهم به تجاوز به دختران دانشجو» خبر داد. سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ از شکایت‌کنندگان درخواست کرده «با اطمینان از محفوظ ماندن هویت‌شان نزد پلیس، برای شکایت از این مرد به پلیس امنیت عمومی تهران مراجعه کنند». با وجود این‌که هویت فرد دستگیرشده به صورت رسمی اعلام نشده اما با توجه به موج اخیر افشای آزارهای جنسی و تجاوز در توییتر، به نظر می‌رسد نام فرد دستگیرشده «کیوان امام‌‌وردی» است. روزنامه همشهری پیشتر نیز گزارشی از اتهامات او منتشر کرده بود که ساعاتی بعد از وب‌سایت این روزنامه حذف شد. مطابق با روایت‌های فاش‌شده در شبکه‌های اجتماعی، کیوان امام‌وردی، دانش‌آموخته باستان‌شناسی دانشگاه تهران متهم است که علاوه بر «پاییدن» و آزار جنسی فیزیکی، کلامی و مجازی زنان از جمله زنان دانشجوی پردیس هنرهای زیبای تهران، به ده‌ها زن نوشیدنی حاوی خواب‌آور خورانده و در حالت بدحالی یا بیهوشی به آن‌ها تجاوز کرده است. او تنها یکی از نام‌هایی‌ست که در روزهای گذشته در شبکه‌های اجتماعی مطرح شده است. چندین وکیل در توییتر برای قبول این پرونده اعلام آمادگی کرده بودند.

#ظریف: سفر مدیر کل #آژانس_بین‌المللی_انرژی_اتمی به تهران هیچ ارتباطی به موضوع #مکانیسم_ماشه ندارد

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران صبح دوشنبه ۳ شهریور در حاشیه افتتاح میز خدمت کنسولی در وزارت خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره سفر رییس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران گفت: «این سفر هیچ ارتباطی به مکانیسم ماشه ندارد البته مکانیسم ماشه اصطلاح نادرستی است که آمریکایی‌ها باب کرده‌اند.» آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شنبه گذشته اعلام کرد که رافائل گروسی، مدیرکل این سازمان، دوشنبه ۲۳ اوت/۳ شهریور قبل از برگزاری شورای حکام به تهران سفر خواهد کرد. این سفر به سبب آنکه ایالات متحده آمریکا شکایت‌نامه‌ای به رئیس دوره‌ای شورای امنیت مبنی بر نقض تعهدات هسته‌ای ایران تسلیم کرده اهمیت ویژه‌ای دارد. کاظم غریب‌آبادی، نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز روز گذشته تأکید کرده بود که سفر رافائل گروسی به تهران به درخواست آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ربط ندارد.ظریف در سخنانش در جمع خبرنگاران گفت: «ما گفت‌وگوهای زیادی با آژانس داشتیم و سفر اخیر رییس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز به ایران در همین چارچوب صورت می‌گیرد.» این گفت‌وگوها بر محور دسترسی بازرسان آژانس به دو مکان هسته‌ای انجام شده بود. بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی روز گذشته برای نخستین بار اعلام کرد که این دو مکان در تهران و در شهرضای اصفهان واقع شده‌اند.