ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#روحانی در نیویورک: #ترامپ اگر #تحریم‌ها را بردارد حاضرم درباره تغییرات کوچک در #برجام گفت‌وگو کنم

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک رفته امروز سه‌شنبه ۲ مهر / ۲۴ سپتامبر در دیدار با مدیران ارشد رسانه‌های آمریکا گفت تلاش‌های امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه برای کاهش تنش در صورتی مؤثر است که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا تحریم‌ها علیه ایران پس از خروج از برجام را بردارد. او افزود: «در آن زمان، ‌امکان مذاکره در قالب ۱+۵ وجود دارد». روحانی گفت: «اگر تحریم‌ها برداشته شود من آماده‌ام درباره تغییرات، الحاقات یا اصلاحات کوچکی در توافق هسته‌ای گفت‌وگو کنم». مکرون نیز پس از دیدار دوشنبه شب با حسن روحانی در نیویورک اظهار امیدواری کرد که در «ساعت‌های پیش رو» پیشرفتی در زمینه گفت‌‌وگو با ایران به دست آید. سران کشورهای بریتانیا، آلمان و فرانسه در بیانیه اخیر خود ایران مسئول حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی دانستند. حسن روحانی امروز در این‌باره گفت: «مبنای اتهام زدن به ایران در مورد حمله به آرامکو، صرفاً این است که نمی‌خواهند قبول کنند ارتش یمن توان نظامی حمله موشکی و پهپادی را دارد. این یعنی اتهام زنندگان به ایران هیچ برآورد واقعی از پیشرفت‌های نظامی یمنی‌ها ندارند، چشمان خود را بسته‌اند و صرفاً به گمانه‌زنی بسنده کرده‌اند». ترامپ در سخنرانی خود در هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل جمهوری اسلامی ایران را «یکی از بزرگ‌ترین تهدیدهای امنیتی پیش روی ملل صلح‌دوست» عنوان کرد و گفت: «هیچ کشوری نباید از خونریزی‌های ایران حمایت کند.»

#وزارت_خارجه_ایران تلویحاً سه قدرت اروپایی را به «تشدید آتش ویرانگر #جنگ_یمن و احتمال فراگیرتر شدن آن» تهدید کرد

سران کشورهای بریتانیا، آلمان و فرانسه با انتشار بیانیه متشرکی اعلام کرده‌اند «مشخص است که ایران مسئول حمله به عربستان سعودی است. توضیح دیگری برای این حمله وجود ندارد.» وزارت خارجه ایران سه‌شنبه ۲ مهر با انتشار بیانیه‌ای نوشت: «اتهام مسئولیت به یک دولت ثالث در خصوص حمله‌ای که در جریان یک جنگ تمام عیار میان طرف سعودی و یمنی انجام شده و طرف یمنی رسماً انجام آن را بر عهده گرفته است، به خودی خود یک اقدام تحریک‌آمیز و شدیداً مخرب است، چه رسد به اینکه این اقدام پیش از هرگونه تحقیقات و بدون ارائه هرگونه دلیل و مدرک و صرفاً بر اساس این استدلال مضحک صورت گرفته باشد که توضیح محتمل دیگری وجود ندارد.» سخنگوی وزارت دفاع عربستان چهارشنبه ۲۷ شهریور در یک نشست خبری ادعا کرد که حمله ۲۳ شهریور به تأسیسات نفتی عربستان از شمال خلیج فارس و با موشک‌های‌ نقطه‌زن کروز «یا علی» و چندین فروند پهپاد سپاه پاسداران و با استفاده از سیستم موقعیت‌یاب «جی پی اس» انجام شده است. حوثی‌های یمن اما رسماً مسئولیت این حمله را به عهده گرفته‌اند. وزارت خارجه ایران در بیانیه خود تروئیکای اروپایی را به « به تشدید آتش ویرانگر جنگ یمن و احتمال فراگیرتر شدن آن» متهم و به یک معنا تهدید کرده است.

زلزله #کشمیر و #پنجاب را لرزاند

زمین‌لرزه ای به بزرگی ۵,۸ ریشتر «کشمیر» و مناطقی در «پنجاب» پاکستان را لرزاند. شدت زمین‌لرزه به حدی بوده که در «دهلی نو» پایتخت هند نیز احساس شد. هنوز گزارش خسارت‌ها و تلفات جانی احتمالی در این منطقه منتشر نشده است. از تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شدهف پیداست که جاده‌های آسفالت در برخی مناطق شکاف برداشته. گزارش‌های تأیید نشده‌ای منتشر شده که دست‌کم در همان دقایق اولیه ۵۰ نفر دراین زمین‌لرزه مجروح شده‌اند.

#ترامپ از #سیسی حمایت کرد

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پس از دیدار و گفت‌وگو با عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر در حاشیه برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل در واکنش به اعتراضات در برخی شهرهای مصر علیه سیسی گفت: «در همه جا اعتراضات هست. این موضوع به من ربط ندارد. مصر دارای رهبر خوبی است.» جمعه و شنبه گذشته هزاران نفر در مرکز شهر قاهره پایتخت مصر و در سوئز به خیابان‌ها آمدند و خواهان برکناری عبدالفتاح سیسی از ریاست جهموری این کشور شدند. در سوئز نیروهای امنیتی با پرتاب گازاشک‌آور تلاش کردند معترضان را پراکنده کنند. در جریان این وقایع دست‌کم ۵۰۰ نفر بازداشت شدند.

۱۰ سال پیش ۴ درصد جمعیت #معتادان کشور به #گل #اعتیاد داشتند، این رقم اکنون ۳ برابر شده است

الگوی مصرف مواد مخدر در ایران از تریاک به سمت هروئین و کراک، بعد به سمت شیشه و سپس به ماده مخدر گل سوق پیدا کرده است. روزنامه همشهری در گزارشی در این‌باره نوشته است که ۱۰ سال قبل ۴ درصد جمعیت معتادان کشور به گل اعتیاد داشتند و این رقم اکنون ۳ برابر شده است. بنا به این گزارش، نکته قابل توجه در اعتیاد به گل، سن پایین مصرف‌کنندگان این مخدر است که عمده آن‌ها را دانش‌آموزان، نوجوانان و دانشجویان تشکیل می‌دهند. سهولت دسترسی، ایجاد احساس سرخوشی موقتی و قیمت تقریباً پایین گل از مهم‌ترین دلایل استقبال قشر نوجوان و جوان از این ماده مخدر است. گل مثل سیگار مصرف می‌شود، و اکثر جوانان فکر می‌کنند اثراتش نیز مانند آن است. امیر خلیفه‌زادگان، درمانگر اعتیاد می‌گوید: «چون گل مانند سیگار استعمال می‌شود، بسیاری از خانواده‌ها در مراجعه به ما نمی‌گویند بچه ما معتاد شده، بلکه معتقدند فرزندشان سیگاری شده است (...) بیشتر معتادان به گل وقتی خودشان را با دیگر معتادان مقایسه می‌کنند، تصور می‌کنند جزو افراد معتاد طبقه‌بندی نمی‌شوند».

#مایک_پمپئو وزیر خارجه آمریکا با استقبال از بیانیه تروئیکای اروپایی از کشورهای جهان خواست برای محکوم کردن ایران به آمریکا ملحق شوند

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا با انتشار پیامی در توییتر از بیانیه مشترک سه قدرت اروپایی که ایران را مسئول حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی معرفی کرده بود تمجید کرد: «ایالات متحده از دوستان نزدیکمان در بریتانیا، فرانسه و آلمان به خاطر بیان صریحشان درباره مسئولیت خاص ایران در انجام اقدام جنگی علیه عربستان سعودی و تأثیر آن بر منطقه و جهان تشکر می‌کند.» بریتانیا، آلمان و فرانسه شامگاه گذشته با انتشار بیانیه مشترکی اعلام کردند مسئولیت حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی با ایران است. تروئیکای اروپایی در این بیانیه نوشته‌اند: «وقت آن فرارسیده که ایران مذاکرات درازمدت برای برنامه اتمی و امنیت منطقه از جمله برنامه موشکی خود را بپذیرد.» وزیر خارجه آمریکا در ادامه پیام خود در توییتر نوشت: «این اقدام (محکوم کردن ایران توسط تروئیکای اروپایی) سبب تقویت دیپلماسی و به نفع صلح خواهد شد. ما از تک تک کشورها می‌خواهیم که به محکوم کردن اقدامات ایران ملحق شوند.»

سرلشکر باقری: اگر یمنی‌ها به سلاح‌های پیشرفته دست پیدا کرده‌اند از برکات دفاع مقدس است

سرلشکر محمد باقری، رئیس ستادکل نیروهای مسلح در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی از شرایط کنونی تنش‌ها در منطقه سخن گفت و جنگ هشت ساله ایران و عراق را موفقیت بزرگ ایران خواند و با اشاره به اوضاع منطقه گفت: «اگر در سطح منطقه محور مقاومت را قابل مقایسه با گذشته نمی‌بینیم و ملت سوریه و عراق مقابل تروریسم ایستادند و کشورشان را حفظ کردند، از دفاع مقدس ملت ایران الگو گرفتند. اگر مردم یمن با دست خالی برای چهارمین سال مقابل تجاوز عربستان ایستادگی کردند و امروز به جایی رسیدند که به سلاح‌هایی دست پیدا کرده‌اند که هواپیماهای راهبردی دشمنشان را ساقط می‌کنند و دشمن را به این نتیجه رسانده که جز فرار از باتلاق یمن راهی ندارد، از برکات دفاع مقدس است». او افزود اگر تجاوزی به «ایران اسلامی» صورت گیرد، همان رفتاری که با پهپاد آمریکایی و نفتکش بریتانیایی صورت گرفت در انتظار مهاجمان است. باقری خطاب به کشورهای همسایه گفت جمهوری اسلامی با آن‌ها دشمنی ندارد و «کشورهایی مانند عربستان سعودی و امارات، کشورهای اسلامی هستند که راه را گم کرده‌اند و باید کنار ایران قرار بگیرند تا امنیت منطقه حفظ شود».

در #خراسان_شمالی بیش از ۱,۵ تن #مواد_مخدر کشف شد، افزایش شیوع مواد مخدر در این استان

سردار علیرضا مظاهری، فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی از کشف یک تن و ۵۲۶ کیلوگرم مواد مخدر در نیمه نخست امسال خبر داد. به‌گفته مظاهری بیشتر این مواد مخدر از نوع تریاک بوده است. این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۵ درصد افزایش دارد. همچنین در این بازه زمانی یک هزار و ۳۲۷ نفر از عوامل تهیه، توزیع و مصرف مواد مخدر دستگیر شدند که ۵ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش دارد. احمد ریواده، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی نیز گفته است در این استان ۶۲۴ معتاد متجاهر شناسایی شده که ۶۰۰ نفر زن و مرد و ۸۰ نفر کودک هستند. شیوع اعتیاد در خراسان شمالی در جمعیت ۱۵ تا ۶۴ سال، ۷,۲۱ درصد است که این رقم دو درصد بیش از میانگین کشوری آن است. خراسان شمالی از نظر شیوع اعتیاد رتبه ششم کشور را دارد و بر اساس آمار رسمی ۴۵ هزار معتاد در جمعیت عمومی استان شناسایی شده‌اند که ۱۰ درصد آن‌ها را زنان تشکیل می‌دهند. جمعیت خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر و مهم‌ترین آسیب اجتماعی این استان اعتیاد است.

۶۵ درصد #پزشکان به دلیل ثبت نکردن #کارتخوان مالیاتی جریمه می‌شوند

حدود ۶۵ درصد کارتخوان پزشکان در سامانه مالیاتی در موعد مقرر ثبت نشده است. این پزشکان به جرم کتمان درآمد یا فرار مالیاتی به پرداخت دو درصد درآمد خود جریمه شده‌اند. آخرین مهلت قانونی ثبت کارتخوان در نظام مالیاتی ۳۱ شهریورماه سال جاری بود. در مجموع ۷۳ هزار و ۸۷۷ پزشک مشمول فراخوان ثبت و نصب کارتخوان مورد تایید نظام مالیاتی شده بودند. اکنون نه تنها این پزشکان، بلکه تمامی صاحبان مشاغلی که خود را مقید به اجرای احکام مالیاتی نمی‌دانند جریمه دو درصدی از فروش یا درآمد در انتظار آن‌هاست. سازمان مالیاتی نیز می‌تواند مدعی کتمان درآمد و فرار از مالیات بشود. سازمان نظام پزشکی در نامه‌ای به‌طور تلویحی رسانه‌ها را عاملان اصلی تنش و عدم انجام تکالیف قانونی پزشکان دانسته و از مسئولان مربوطه خواسته تا در کمیته‌ای چهار جانبه و به دور از شفافیت و نظر عموم جامعه، به مالیات آن‌ها رسیدگی شود.

کاخ الیزه: #مکرون به #روحانی گفت زمان آن فرارسیده که ایران تنش‌ها را کاهش دهد

کاخ الیزه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه در دیدار و گفت‌وگو با حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی گفته است مسیر کاهش تنش‌ها در منطقه تنگ‌تر شده و زمان آن فرارسیده که ایران تنش‌ها را کاهش دهد. شامگاه دوشنبه یکم دی/ ۲۳ سپتامبر روحانی و مکرون در حاشیه برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به مدت ۹۰ دقیقه با یکدیگر گفت‌وگو کردند. پیش از دیدار و گفت‌وگوی رئیسان جمهوری دو کشور، سران سه قدرت اروپایی با انتشار بیانیه مشترکی اعلام کرده بودند که ایران مسئول حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی است.در بیانیه الیزه درباره صحبت‌های مکرون خطاب به روحانی آمده است: «رئیس‌جمهوری فرانسه گفت که در شرایط کنونی، مسیر کاستن از تنش‌ها در حال تنگ‌تر شدن است اما بیشتر از هر زمانی کاستن از تنش ضروری است و زمان آن فرارسیده که ایران این اقدام را انجام دهد.» بر اساس بیانیه الیزه، مکرون از روحانی خواست که ایران مذاکره و صحبت درباره دستور کار امنیت منطقه را آغاز کند.