ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

میزان زاد و ولد در تهران امسال ۶,۹ درصد کاهش یافت

در حالی‌که علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی همواره بر افزایش شمار فرزندان و ازدواج جوانان تأکید کرده است، مسعود شفیعی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت: «تعداد ولادت‌های ثبت‌شده طی پنج ماهه سال جاری به ۶۱ هزار و ۷۲۵ مورد می‌رسد که نسبت به ۶۶ هزار و ۲۸۰ مورد ثبت‌شده مدت مشابه سال ۱۳۹۸، ۶,۹ درصد کاهش دارد.» در مقابل میزان درگذشتگان در این استان ۳۱,۶ درصد رشد داشته است. همچنین تعداد طلاق ‌های ثبت‌شده استان تهران در این بازه زمانی ۱۰,۶ درصد رشد کرده در حالی‌که شمار ازدواج‌های ثبت‌شده تنها ۴,۸ درصد افزایش داشته است. به‌گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران برآورد جمعیت این استان در پایان مرداد سال ۱۳۹۹، ۱۴ میلیون و پنج هزار و ۵۷۲ نفر است. این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۱۳ میلیون و ۹۳۰ هزار و ۴۹۵ نفر بود. جمعیت استان تهران نرخ رشد ۱,۷ درصدی داشته است. علی خامنه‌ای در شهریور ۹۶ فرمان ۱۶ ماده‌ای را با عنوان «سیاست‌های کلی خانواده» به دستگاه‌های حکومتی ابلاغ کرده بود که در آن فرمان بر ترویج فرزندآوری، نقش مادری و خانه‌داری زنان، ازدواج افراد مجرد و ازدواج مجدد زنان بی‌شوهر سرپرست خانواده تأکید شده بود.

#طالبان ۲۸ سرباز را پس از تسلیم‌شدن در ولایت #ارزگان کشتند

مسئولان محلی در ولایت ارزگان اعلام کردند که افراد گروه طالبان ۲۸ نیروی دولتی را پس از تسلیم‌شدن در شهر گیزاب این ولایت کشته‌اند. به‌گفته زرگی عبادی، سخنگوی والی ارزگان این رویداد دوشنبه ۳۱ شهریور / ۲۱ سپتامبر رخ داده است. نیروهای دولتی پس از محاصره‌ طالبان تسلیم شده بودند. طالبان به آن‌ها گفته بودند که در صورت تسلیم‌شدن سالم به خانواده‌های‌شان تحویل داده خواهند شد. مهمات و تجهیزات نظامی این افراد نیز به‌دست طالبان افتاده است. طالبان از روز یکشنبه گذشته حملات خود به مرکز گیزاب را آغاز کردند. روز سه‌شنبه نیز گفته شد که ۱۴ نیروی دولتی در درگیری با طالبان در این شهر کشته شدند. به‌گفته سخنگوی والی ارزگان کنترل اوضاع در حال حاضر در دست نیروهای دولتی است. ولایت ارزگان در جنوب افغانستان قرار دارد و از ولایت‌های ناامن است. طالبان در بخش‌هایی از این ولایت از جمله گیزاب حضور و فعالیت گسترده دارند. حملات طالبان در حالی ادامه دارد که هیئت نمایندگی آن‌ها در دوحه قطر با نمایندگان دولت افغانستان در حال مذاکره است.

در #کالیفرنیا از سال ۲۰۳۵ فروش خودروهای جدید بنزینی و دیزلی ممنوع خواهد شد

در ایالت کالیفرنیای آمریکا، از سال ۲۰۳۵ مجوز فروش خودرو‌های جدید با موتورهای بنزینی یا دیزلی داده نخواهد شد. گوین نیوسام، فرماندار کالیفرنیا گفت، این محدودیت در مورد خودروها و کامیون‌ها خواهد بود. فروش خودروهای جدید فقط در صورت عدم انتشار گازهای خروجی که منجر به آلودگی هوا می‌شوند، مجاز است. خودروهای بنزینی یا دیزلی فعلی که در دسترس مردم هستند می‌توانند به رفت و آمد ادامه دهند یا فروخته شوند. کالیفرنیا با ۱۱ درصد از کل فروش وسایل نقلیه در سراسر آمریکا، بزرگترین بازار خودرو در این کشور را دارد. گوین نیوسام در توئیتر با اشاره به آتش‌سوزی ویرانگر جنگل‌ها در سواحل غربی ایالات متحده، گفت: «این مؤثرترین اقدامی است که دولت محلی ما می‌تواند در مبارزه با تغییرات آب و هوایی انجام دهد. چندین دهه به خودروها اجازه داده‌ایم هوای تنفسی فرزندان و اعضای خانواده ما را آلوده کنند. خودرو نباید به کودکان در ابتلا به آسم کمک کند و همچنین نباید یخچال‌های طبیعی را ذوب کند و یا در بالا آمدن سطح دریا نقش داشته باشد.»

#ترامپ انتقال مسالمت‌آمیز قدرت بعد از انتخابات ریاست جمهوری #آمریکا را تضمین نکرد

دونالد ترامپ شامگاه چهارشنبه ۲۳ سپتامبر/۲ مهر در نشست خبری خود در کاخ سفید، در پاسخ به این پرسش که آیا بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قدرت را به طور مسالمت‌آمیز واگذار می‌کند گفت: «ما مجبوریم ببینیم چه اتفاقی می‌افتد. می‌دانید که من قویا نسبت به رای‌گیری شکایت داشته‌ام. آرا فاجعه‌بار هستند». خبرنگار پرسید: اما مردم در حال نوشتن آرای خود هستند، آیا متعهد می‌شوید به شکل مسالمت‌آمیز قدرت را منتقل کنید؟ ترامپ در پاسخ گفت: «صریح باشیم، انتقالی وجود نخواهد داشت بلکه شما یکی می‌دانید که نتایج آرا ادامه (این دولت) است. هیچ کسی به اندازه دموکرات‌ها این را نمی‌داند.» ترامپ در هفته‌های گذشته همواره اعلام کرده بود که ممکن است نتیجه انتخابات را به رسمیت نشناسد. او احتمال داده است که در ماه نوامبر تصمیم‌گیری دباره نتیجه انتخابات به دیوان عالی سپرده می‌شود. به همین سبب نیز بعد از درگذشت روث بیدر گینزبرگ، انتصاب باربارا لاگوا به عنوان جانشین قاضی متوفی برای ترامپ در اولویت قرار گرفته است. رئیس جمهوری آمریکا در ادامه نشست خبری خود گفت: «من در حال صحبت کردن با افراد هستم اما برنامه‌ای برای دیدار (با باربارا لاگوا) ندارم.» قرار است گزینه دیوان عالی شنبه ۲۶ سپتامبر/۵ مهر مشخص شود.