ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سوءقصد به کلینتون‌ها و اوباما- شبکه سی ان ان تخلیه شد

سرویس امنیت آمریکا اعلام کرده که در صندوق پست منزل هیلاری کلینتون، وزیر خارجه اسبق آمریکا در حوالی نیویورک و در صندوق پست منزل باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا در واشنگتن دی سی بسته‌های مشکوکی یافته است. چهارشنبه ۲۴ اکتبر/ ۲ آبان سرویس امنیت آمریکا با انتشار بیانیه‌ای گفته است: «این بسته‌ها در جریان بازرسی‌هایی منظم به عنوان وسیله‌های انفجاری شناسایی و به صورت ایمن از محل خارج شدند.» کاخ سفید ارسال بسته‌های پستی انفجاری به نشانی این دو سیاستمدار دموکرات را اقدامی «رذیلانه» خوانده و آن را محکوم کرده است. خبرگزاری‌ها گزارش داده‌اند که علاوه بر این دو بسته مشکوک دیگر نیز به نشانی کاخ سفید و شبکه «سی ان ان» ارسال شده. شبکه «سی ان ان» در نیویورک به همین دلیل تخلیه شد. روز گذشته (سه‌شنبه) نیویورک تایمز گزارش داده بود که یک بسته انفجاری در صندوق پستی جورج سوروس، رئیس هیئت مدیره بنیاد جامعه باز کشف کرده است. سوروس یکی از حامیان پرنفوذ هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ ایالات متحده آمریکا بود.

#القرار_العراقی، ائتلاف بزرگ سنی از گفت‌وگوها برای تشکیل دولت #عراق کناره‌گیری کرد

ائتلاف پارلمانی سنی «القرار العراقی» از گفت‌وگوها برای تشکیل دولت بعدی عراق کنار کشید. اسامه نجیفی رهبر این اثتلاف به رسانه‌ها گفته است که ائتلاف او که ۱۴ کرسی را در انتخابات گذشته به دست آورده است به این دلیل گفت‌وگو‌ها را ترک کرده است که وزارت‌خانه‌ها تنها به یک ائتلاف سپرده شده بودند. به نظر می‌رسد ارجاع او به دیگر ائتلاف بزرگ سنی به رهبری محمد الحلبوسی رئیس پارلمان است. نجیفی می‌گوید عادل عبدل مهدی معاون نخست وزیر که مسئولیت تشکیل دولت جدید را از سوی برهم احمد صالح رییس حمهور برعهده دارد، برای توافق بر سر کابینه با سختی‌های زیادی روبه‌روست. عادل عبدل مهدی طبق قانون اساسی عراق ۳۰ روز فرصت دارد تا کابینه دولت را تشکیل دهد و در غیر این‌صورت احمد صالح فرد دیگری را انتخاب خواهد کرد.

#فرانسه به روابط خود با #عربستان ادامه می‌دهد

یکی از منابع رسمی در دفتر ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد که این کشور تا مشخص شدن حقایق در مورد قتل جمال خاشقجی از گرفتن تصمیم در مورد آینده روابط فرانسه با عربستان سعودی خودداری می‌کند. این منبع که نام او افشا نشده به رویترز گفته است: «اگر باید تصمیمی در آینده گرفته شود،‌ بر اساس حقایق روشن و مسئولیت‌هایی که به روشنی تفویض شده‌اند، گرفته خواهد شد. ما تصمیم عجولانه‌ای در مورد آینده روابط استراتژیکمان اتخاذ نخواهیم کرد.» روز گذشته امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه از اظهار نظر در مورد تصمیم فرانسه به قطع فروش اسلحه به عربستان خودداری کرد. از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۷ عربستان دومین خریدار سلاح از فرانسه بوده است. ارزش قراردادهای تسلیحاتی دو کشور به بیش از ۱۱ میلیارد یورو می‌رسد.

تردید #چین در خرید #نفت از #ایران در آستانه تحریم‌های جدید #آمریکا

به گزارش رویترز گروه سین‌اوپک و شرکت ملی نفت چین که بزرگ‌ترین پالایشگاه‌های دولتی را در اختیار دارند، به دلیل نگرانی در مورد زیر پا گذاشتن تحریم‌های جدید آمریکا، برای خرید نفت ایران در ماه نوامبر اقدامی نکرده‌اند. دولت آمریکا قرار است از ۴ نوامبر/۱۳ آبان تحریم‌های جدیدی را به قصد توقف برنامه موشکی سپاه و تحدید نفوذ جمهوری اسلامی در خاورمیانه بر صادرات نفت ایران اعمال کند. علیرغم اینکه هر دوی این شرکت‌ها از اظهار نظر خودداری کرده‌اند، یک مقام ارشد صنایع نفتی در چین اعلام کرده است که بدون مشخص شدن جزئیات تحریم‌ها، هیچ شرکتی حتی برای خرید یک بشکه نفت ایران خطر نمی‌کند». ایران سومین تولیدکننده نفت در اوپک به شمار می‌رود و چین بزرگ‌ترین خریدار نفت ایران است. پیش‌تر اعلام شده بود که چین قصد اجرای تحریم‌های آمریکا را ندارد.

گشت‌زنی مشترک #آمریکا و #ترکیه در #منبج #سوریه به زودی آغاز خواهد شد

به گزارش خبرگزاری رویترز ترکیه و آمریکا به زودی گشت‌زنی مشترک را در منبج آغاز خواهند کرد. خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه چهارشنبه ۲۴ اکتبر/ ۲ آبان به خبرگزاری دولتی آندالو گفت: «بعد از اتمام دوره آموزشی که تا چند روز آینده طول خواهد کشید، ترکیه و آمریکا گشت‌زنی را به صورت مشترک آغاز خواهند کرد.» دو روز قبل، ژنرال ووتل، فرمانده ستاد مرکزی فرماندهی ارتش آمریکا در غرب و مرکز آسیا و شمال آفریقا به خبرنگاران گفته‌ بود گشت‌زنی مشترک پس از پایان مأموریت آموزشی که انتظار می‌رود «چند روز دیگر» طول بکشد، آغاز می‌شود. طبق توافقی که در ژوئن/خرداد گذشته بین ترکیه و آمریکا صورت گرفت نیروهای دو کشور که به صورت مستقل اقدام به گشت‌زنی می‌کردند، تحت آموزش قرار گرفتند تا گشت‌زنی را به صورت مشترک انجام دهند. گشت‌ نظامی مشترک بخشی از توافق کلی آمریکا و ترکیه درباره یک نقشه راه برای همکاری‌های بیشتر در منبج است.

#گلبدین_حکمتیار: انتخابات پارلمانی #افغانستان آبروریزی بود

گلبدین حکمتیار انتخابات اخیر افغانستان را یک «آبروریزی» خواند.جنگ‌سالار سابق و رهبر کنونی «حزب اسلامی» یکی از قدرتمندترین احزاب افغانستان، چهارشنبه ۲ آبان در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی طلوع از تاخیر و هرج‌ومرج در حوزه‌های انتخاباتی انتقاد کرد و انتخابات پارلمانی ۲۰ اکتبر را «آبروریزی» خواند. انتخابات پارلمانی افغانستان هفته گذشته پس از سه سال تاخیر در ۳۲ ولایت افغانستان برگزار شد و علیرغم تهدیدها و حملات تروریستی متعدد، بیش از ۴ میلیون نفر در این انتخابات شرکت کردند. جمال‌الدین حکمتیار، پسر گلبدین حکمتیار نیز یکی از نامزدان این انتخابات بود. حکمتیار گفت: «ما تعداد زیادی شکایت در مورد برگزاری انتخابات دریافت کردیم. نیمی از مردم افغانستان نتوانستند رای بدهند و این یک آبروریزی بزرگ بود.» او با اشاره به مسدود باقی ماندن شماری از مراکز اخذ رأی، اظهارات کمیسیون انتخابات افغانستان درباره موفقیت‌آمیز بودن برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور را رد کرد و گفت: «کمیسیون مرکزی انتخابات نتوانست به صورت عادلانه و آزادانه، انتخابات را برگزار کند.»

معاون فرهنگی #قوه_قضائیه درباره حضور #زنان در ورزشگاه‌ها می‌گوید دیدن بدن برهنه جنس مخالف از دور بحث فنی است و باید مراجع نظر دهند

حجتالاسلام هادی صادقی معاون فرهنگی قوه قضائیه از کسانی که از حضور زنان در ورزشگاه‌ها دفاع می‌کنند انتقاد کرد و گفت: «دیدن بدن برهنه جنس مخالف برای نامحرم جایز نیست، این حکم شرعی است، اما ممکن است با وجود فاصله زیاد جایگاه تماشاچیان در برخی موارد، صدق نظر به بدن نامحرم نباشد.» صادقی افزود: «این یک بحث فنی و مصداقی است و می‌توان برای تشریح موضوع با فقها و مراجع محترم صحبت کرد.» او معتقد است حضور یک زن مسلمان در فضای ورزشگاه «که امکان هتک حرمت وجود دارد، جایز نیست». معاون فرهنگی قوه قضائیه در پاسخ به مسئولانی که می‌گویند چون در جاهای دیگر گناهان بزرگتری جریان دارد، پس در این‌جا مانعی ندارد یا این‌که صداوسیما این مسابقات را پخش می‌کند، پس دیدن در ورزشگاه نیز اشکال ندارد، گفت: «این افراد توجه ندارند که نه وجود گناه در جای دیگر مجوز گناه در این‌جاست و نه صداوسیما حکم حضور در ورزشگاه را دارد.»

#سپاه_پاسداران اعلام کرد که از سهامداری #شرکت_مخابرات_ایران و #همراه_اول خارج می‌شود

بنیاد تعاون #سپاه_پاسداران چهارشنبه ۲ آبان‌ با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که از شرکت «توسعه اعتماد مبین» مربوط به سهامداری #شرکت_مخابرات_ایران و #همراه_اول کنار می‌کشد. سپاه گفته که این تصمیم را «در راستای تدابیر ستاد کل نیروهای مسلح» گرفته اما جزئیاتی درباره آن منتشر نکرد. کنسرسیوم «توسعه اعتماد مبین» مجموعه‌ای از شرکت‌های وابسته به سپاه پاسداران است که مالک اصلی شرکت ارتباطات سیار، همراه اول به شمار می‌آید. همراه اول یکی از درآمدزاترین شرکت‌های ایران است. سهام شرکت مخابرات ایران به صورت قسطی به کنسرسیوم «توسعه اعتماد مبین» واگذار شده است. کشمکش بر سر مالکیت شرکت مخابرات از روزهای پایانی آذر ۹۵ پس از آن آغاز شد که سازمان خصوصی‌سازی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که به دلیل عدم پرداخت مطالبات این سازمان از سوی شرکت «توسعه اعتماد مبین»، واگذاری سهام مخابرات به این شرکت باطل شده است. اما این اطلاعیه واکنش تند برخی از مدیران ارشد کنسرسیوم سه‌گانه متشکل از شرکت‌های وابسته به بنیاد تعاون سپاه و «ستاد اجرایی فرمان امام» را به دنبال داشت. خبر واگذاری سهام شرکت مخابرات ایران و همراه اول در پی آن صورت می‌گیرد که علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی به ستاد کل نیروهای مسلح ایران مأموریت داده بود که واگذاری بنگاه‌های اقتصادی «غیرمرتبط» در سپاه پاسداران، ارتش و وزارت دفاع پیگیری شود.

#مجلس شورای اسلامی با یک فوریت طرح مستثنی‌کردن #شهردار_تهران از قانون منع به کارگیری #بازنشستگان مخالفت کرد

یک فوریت طرح مستثنی‌کردن شهردار تهران از قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در جلسه علنی چهارشنبه ۲ آبان مجلس شورای اسلامی با ۹۴ رأی موافق و ۱۲۶ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۰ نماینده حاضر رد شد. بر اساس قانون منع به کارگیری بازنشستگان، شهردار تهران می‌بایست استعفا دهد. طرح استفساریه مستثنی‌شدن شهردار تهران از قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان با امضای ۱۳۷ نماینده به هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی داده شده بود. اکنون این طرح به صورت عادی در مجلس شورای اسلامی پیگیری می‌شود.

دو مقام سعودی: خاشقجی را خفه کردند

دو مقام سعودی که نام آن‌ها افشا نشده در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس گفته‌اند هدف از عملیات آدم‌ربایی این بوده که جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد به یک «خانه امن» منتقل شود. به گفته این مقامات از زمان پادشاهی ملک عبدالله مخالفان سعودی برای شرکت در یک «گفت‌وگوی ملی» به عربستان سعودی منتقل می‌شدند. این دو مقام سعودی گفته‌اند بعد از آنکه مأموران به خاشقجی اطلاع داده‌اند که او را به یک خانه امن منتقل می‌کنند، روزنامه‌نگار منتقد داد و فریاد به راه انداخته و کار به زد و خورد کشیده شده یکی از مأموران تیم آدم‌ربایی که هنوز معلوم نیست چه کسی است، برای ساکت کردن خاشقجی، گلوی او را فشرده و سبب مرگ او شده است. این دو مقام سعودی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته‌اند که با کشته شدن جمال خاشقجی، هیأت آدم‌ربایی دست و پای خودشان را گم کرده بودند و با همراهی عواملی که در ترکیه داشتند، تلاش کردند جنازه خاشقجی را از بین ببرند. آن‌ها جنازه خاشقجی را با «ماده‌ای» پوشاندند و سپس یکی از عوامل محلی جنازه را از کنسولگری خارج کرده است. این دو مقام سعودی گفته‌اند ادعای ترکیه مبنی بر اینکه جنازه خاشقجی با اره برقی تکه تکه شده و در پیش‌زمینه هم برای تسکین اعصاب، موسیقی پخش می‌شده صحت ندارد.

گزارشگر ویژه حمایت از #حقوق_بشر #سازمان_ملل: در دو سال گذشته ۱۰۰۰ فعال حقوق بشری تحت تعقیب و آزار قرار گرفته‌اند

مایکل فورست گزارشگر ویژه حمایت از حقوق بشر سازمان ملل در گزارشی به کمیته حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد که در فاصله بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ بیش از ۱۰۰۰ فعال حقوق بشری تحت تعقیب و آزار قرار گرفته‌اند. فورست هشدار داد که جدای از خشونت، در نهایت حقوق مدنی و دموکراسی به خطر افتاده است. گزارشگر ویژه حمایت از حقوق بشر سازمان ملل گفت: «فعالان حقوق بشر قهرمان نیستند. آن‌ها هم شهروندانی هستند مثل ما. آن‌ها یکی از ما هستند و در کنار ما و با ما زندگی می‌کنند. والدین ما، همسایگانمان، دوستان و همکارانمان.»

نشست سه‌جانبه #ایران، #روسیه و #ترکیه درباره حاکمیت #اسد در #ادلب برگزار شد

نشست سه‌جانبه مذاکره‌کنندگان ارشد اجلاس آستانه با حضور حسین جابری‌انصاری دستیار ارشد وزیر خارجه ایران، الکساندر لاورنتیف، نماینده ویژه پوتین در امور سوریه و سدات اونال، معاون وزیر خارجه ترکیه و نمایندگان این دو کشور در تالار تشریفات وزارت خارجه روسیه در مسکو برگزار شد. موضوع اصلی گفت‌وگوهای دوجانبه و چندجانبه نحوه برقراری حاکمیت اسد در استان ادلب با سه میلیون جمعیت در شمال سوریه بود. جابری‌انصاری از اختلاف بین ایران با ترکیه و سوریه درباره ادلب خبر داده است. طرفین در پایان توافق کردند که دور بعدی نشست مذاکره کنندگان ارشد سه کشور در آستانه پایتخت قزاقستان برگزار شود.

سران قوا به رئیس کل بانک مرکزی اجازه عزل و نصب مدیران بانک‌ها را دادند

به گزارش خبرگزاری تسنیم، طهماسب مظاهری، رئیس کل اسبق بانک مرکزی خبر داده که سران قوا به رئیس بانک مرکزی اختیار داده‌اند که مدیران بانک‌ها را عزل یا نصب کند. به گفته مظاهری عزل و نصب مدیران بانک‌‌های کشور از گذشته جزو اختیارات بانک مرکزی بوده ولی به تدریج با دخالت مسئولان دولتی و نهادهای مختلف، عملاً بانک مرکزی از اجرای این اختیار فاصله گرفته است. رئیس کل اسبق بانک مرکزی گفته اختیار ویژه رئیس کل بانک مرکزی ایران «منافاتی با استقلال بانک‌ها ندارد و حتی می‌توان از آن به عنوان الزامی در راستای حمایت از دارایی‌های سپرده‌گذاران در بانک‌ها یاد کرد .»

#سازمان_ملل: نیمی از جمعیت #یمن در آستانه قحطی قرار دارد

سازمان ملل متحد هشدار داده که به زودی ممکن است نیمی از جمعیت یمن دچار قحطی و گرسنگی شوند. مارک لوکوک معاون دبیر کل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه در سخنانی در شورای امنیت اعلام کرد که ۱۴ میلیون نفر در یمن در معرض قحطی قرار گرفته‌اند. به گفته لوکوک ابعاد این قحطی بسیار گسترده‌تر از هر آنچه است که همکاران او در سازمان ملل تا پیش از جنگ داخلی یمن در نقاط مختلف دیگر جهان تجربه کرده‌اند. معاون دبیر کل سازمان ملل متحد خواهان برقراری آتش‌بس در یمن شد. جنگ داخلی یمن به عنوان صحنه‌ای برای رقابت و درگیری بین ایران و عربستان از چهار سال قبل تاکنون بی‌وقفه ادامه دارد.

۱۴۲ نماینده مجلس در قالب یک پرسش خواهان ادامه کار شهردار تهران شدند

بر اساس قانون منع به کارگیری بازنشستگان، شهردار تهران می‌بایست استعفا دهد. مهراد بائوج لاهوتی، نماینده مجلس اما از طرح استفساریه مستثنی‌شدن شهردار تهران از قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان با بیش از ۱۴۲ رای خبر داده. این طرح به هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی ارجاع شده. لاهوتی درباره این استفساریه به رسانه‌های داخلی گفته است: «چون در قانون نامی از شهرداری‌ها برده نشده است و چون شهرداری‌ها دولت نیستند، این استفساریه می‌پرسد که آیا شهردار تهران که قبلا هم‌تراز وزرا بوده، از اعتبارات دولتی استفاده نمی‌کند و براساس قانون شوراها و با رای اعضای شورا انتخاب می‌شود، آیا مشمول قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان می‌شود یا نه؟ نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی درباره روند بررسی این استفساریه توضیح داد: «امروز فوریت این طرح رای‌گیری می‌شود و پس‌ از رای‌آوردن فوریت آن، در کمیسیون بررسی می‌شود.»

#وریا_خسروی،‌ #فعال_محیط_زیست، #شوگرد_گولابی، یک فعال محیط زیست دیگر و برادرش #زانیار_گولابی از #سنندج بازداشت شده‌اند

#وریا_خسروی،‌ #فعال_محیط_زیست، #شوگرد_گولابی، یک فعال محیط زیست دیگر و برادرش #زانیار_گولابی از شهر #سنندج به دلایل نامعلوم چهارشنبه ۲۵ مهر بازداشت شده‌اند. از محل نگهداری آنها خبری نیست. فشارها بر فعالان محیط زیستی از سال گذشته افزایش یافت و بهمن و اسفند، ۱۳ فعال به اتهام جاسوسی بازداشت شدند. کاووس سیدامامی در زندان درگذشت و اعلام خودکشی به عنوان علت آن با اعتراض خانواده و افکار عمومی مواجه شد. هنوز ۸ تن از آنها در زندان به سر می‌برند و محمد حسین آقاسی،‌ وکیل دادگستری شنبه ۲۸ مهر گفت که اتهام پنج تن از جاسوسی به افساد فی‌الارض تغییر کرده است. هرچند عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست آن را شایعه دانسته است.