ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انفجاری در غرب #کابل دست‌کم ۱۳ کشته و ۳۰ زخمی به جا گذاشت

طارق آرین، سخنگوی وزارت داخله افغانستان در صفحه توییترش اعلام کرده که انفجاری حوالی ساعت ۰۴:۳۰ عصر امروز در حوزه سیزدهم ساحه پل خشک در غرب کابل رخ داده است. به گفته آرین، انفجار در داخل کوچه یک مرکز آموزشی روی داده است. وزارت داخله افغانستان اعلام کرده حمله کننده پیاده به سوی مرکز آموزشی می‌آمد که از سوی محافظان این مرکز شناسایی شد. حمله کننده قبل از اینکه به هدف برسد مواد را منفجر کرد. اکمل سمسور، سخنگوری وزارت صحت افغانستان شمار کشته‌شدگان این انفجار را ۱۴ نفر و زخمی‌ها را ۳۵ نفر اعلام کرده است.

۶۸۱ بیمار مشکوک به #کرونا در بیمارستان‌های مازندران بستری هستنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد که هم‌اکنون ۵۲۷ بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی مشکوک به کرونا و بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران بستری هستند. به گزارش خبرگزاری ایسنا، سید عباس موسوی شنبه ۳ آبان/۲۴ اکتبر پس از اعلام آمار بیماران مشکوک به کرونا که تحت مراقبت‌های پزشکی هستند افزود «از این تعداد ۱۳۷ نفر با علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.» همچنین روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرده است که در حال حاضر ۱۵۴ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های تحت حمایت این دانشگاه در بابل بستری شده اند. به این ترتیب، در مجموع ۶۸۱ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان مازندران بستری هستند.

پنج شهروند بهایی در مشهد مجموعا به پنج سال حبس تعزیری محکوم شدند

پنج نفر از پیروان آیین بهایی در مشهد به‌نام‌های ساناز اسحاقی، نکیسا حاجی پور ، نغمه ذبیحیان، نیکا پاکزادان و فرانه دانشگری توسط شعبه سوم دادگاه انقلاب این شهر، هریک به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شدند. طبق اعلام منابع مطلع، این شهروندان نسبت به حکم صادره اعتراض دارند و پرونده آنها قرار است برای تجدیدنظرخواهی به دادگاه تجدیدنظر فرستاده شود. به‌نوشته هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، احکام حبس علیه این پنج شهروند بهایی روز ۲۸ مهرماه بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام از طریق تبلیغ بهاییت» صادر شده است. به‌نوشته این منبع، نغمه ذبیحیان، ساناز اسحاقی، فرانه دانشگری، نیکا پاکزادان و نکیسا حاجی پور در تاریخ ٢۴ آبان ١٣٩۴ توسط ماموران امنیتی در مشهد بازداشت شدند. همزمان با بازداشت این شهروندان دستکم ۱۱ شهروند بهایی دیگر در شهرهای تهران و اصفهان توسط ماموران امنیتی بازداشت شدند. همچنین نغمه ذبیحیان پیش از این نیز در زمستان سال ۱۳۹۰ همراه با شمار دیگری از شهروندان بهایی به دلیل برپایی یک نمایشگاه کارهای دستی در منزل یکی از شهروند بهایی ساکن مشهد بازداشت و در سال ۹۱ توسط دادگاه انقلاب این شهر به قضاوت قاضی قربانی محاکمه و به اتهام تبلیغ علیه نظام به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود. #بهاییان ‌بزرگ‌ترین اقلیت مذهبی در ایران‌ همواره در طول تاریخ و به‌ویژه پس از سر کار آمدن حکومت جمهوری اسلامی، با آزار و اذیت و سرکوب روبه‌رو بوده‌اند. حقوق این اقلیت مذهبی در قانون اساسی جمهوری اسلامی لحاظ نشده و به همین دلیل بهاییت در ایران جزو ادیان رسمی کشور محسوب نمی‌شود و پیروان این آیین از حق برگزاری آزادانه مراسم مذهبی خود و از حق تحصیل در مدارس و دانشگاه‌های ایران و همچنین از دیگر حقوق شهروندی محروم شده‌اند.

#کمیسیون_مستقل_حقوق‌بشر #افغانستان کشته شدن ۱۲ کودک در حمله هوایی در تخار را تأیید کرد

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان یافته‌های ابتدایی خود درباره تلفات غیرنظامیان در حمله هوایی نیروهای ارتش در ولایت تخار را منتشر کرد. براساس یافته‌های ابتدایی کمیسیون مستقل حقوق بشر، در سی‌ام مهر ۱۲ کودک دختر و پسر کشته و ۱۸ تن دیگر از جمله ملای مسجد زخمی شده‌اند. کمیسیون مستقل حقوق بشر گفته است که این تلفات در پی حمله هوایی نیروهای دولتی در منطقه هزاره قرلق قول‌برس تخار به غیرنظامیان وارد شده است. طبق یافته‌های کمیسیون مستقل حقوق بشر، کودکان در این مسجد نزد ملا درس می‌خواندند و حمله هوایی هنگامی صورت گرفته است که دسته‌ای از جنگ‌جویان گروه طالبان از نزدیک این مسجد عبور می‌کردند. با این حال، کمیسیون مستقل حقوق بشر از مسوولان حکومتی خواسته با شهروندان ناقض حقوق بشر با گفتار و رفتار تهدیدآمیز برخورد نکنند. کمیسیون مستقل حقوق بشر افزایش تلفات غیرنظامیان به ویژه زنان و کودکان را نگران‌کننده خوانده و گفته است جنگ راه حل نیست و جز به قربانی‌شدن فزاینده شهروندان، نقض همه‌جانبه حقوق بشری و شهروندی آنان و ویرانی هرچه بیش‌تر کشور نمی‌انجامد. کمیسیون مستقل حقوق بشر خواستار شناسایی عاملان حمله به غیرنظامیان، تأمین عدالت و جبران خسارت وارده بر آن‌ها شده است. این نهاد هم‌چنان خواستار توقف فوری جنگ و برقراری آتش‌بس و حل مسایل از طریق مذاکره شده است.

پرونده #کیوان_امام‌وردی از حوزه پلیس خارج شده و به مراجع قضایی رفته است

حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ، با اشاره به آخرین وضعیت پرونده کیوان امام وردی فردی که از سوی چندین زن ایرانی به تجاوز به عنف متهم شده گفت: «پرونده از حوزه پلیس خارج شده است و در اختیار مرجع قضایی قرار دارد و در حال رسیدگی هستند و مطمئن هستم برخورد جدی با متهم امام وردی خواهد شد.» یما قوشه، وکیل شماری از شاکیان پرونده کیوان امام وردی، روز یک‌شنبه ۲۷ مهر تأیید کرد که هر چند موکلان او زیر عنوان مشخص «زنا به عُنف» طرح دعوا کرده‌اند، اما مقام‌های قضایی جمهوری اسلامی از همان ابتدا، کیوان امام وردی را به اتهام «افساد ‌فی‌‌الارض» بازداشت و بازجویی کرده‌اند. کیوان امام وردی متهم است که در یک دوره زمانی چند ساله، با به کارگیری شِگردهایی مشابه، به چندین زن جوان در ایران تجاوز جنسی کرده است. پرونده امام وردی هنگامی در مراجع قضایی جمهوری اسلامی مطرح شد که شمار قابل ملاحظه‌ای از قربانیان او، اکثرا با نام یا هویت‌های ناشناس، روایت‌های مشابهی از خشونت‌های جنسی امام وردی را در شبکه‌های اجتماعی و زیر عنوان جنبش «من‌هم» به اشتراک گذاشتند. «افساد فی‌الارض» موضوع ماده ۲۸۶ قانون مجازات اسلامی (مصوب ۱۳۹۲) است. بر اساس این قانون، هرگاه کسی موجب «اشاعه فساد یا فحشا در حد وسیع» گردد؛ «مفسد فی‌الارض» محسوب می‌شود و به اعدام محکوم خواهد شد.

کشف یک تن #مواد_مخدر در #خاش به دنبال درگیری مسلحانه

جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از درگیری مسلحانه ماموران پلیس با قاچاقچیان مواد مخدر در شهرستان خاش و کشف یک تن مواد مخدر خبر داد. ‌احمد طاهری‌ ‌گفت ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر خاش با پشتیبانی اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان سیستان و بلوچستان به سرنخ هایی از قاچاق محموله سنگین موادمخدر توسط اعضای یک باند حرفه‌ای قاچاق از مناطق مرزی به حوزه استحفاظی شهرستان خاش دست یافتند. بر اساس این خبر، شب گذشته، جمعه دوم آبان، اعضای این باند مسلح را که با دو دستگاه سواری پژو ۴۰۵ در حال جابه جایی محموله مواد مخدر در حوالی منطقه "پشتکوه" بودند، شناسایی و دستور ایست صادر کردند. این گروه با مشاهده ماموران به سمت خودروهای پلیس تیراندازی کردند و به سمت یکی از مسیرهای فرعی تغییر مسیر دادند که پس از طی مسافتی با رها کردن خودرو ها به سمت ارتفاعات منطقه متواری شدند. در بازرسی از خودروهای توقیفی، یک تن و یک کیلو و ۷۶۰ گرم انواع مواد مخدر شامل ۷۳۶ کیلو و ۲۹۰ گرم تریاک، ۱۸۲ کیلو و ۴۰۰ گرم حشیش، ۶۳ کیلو و ۷۰ گرم شیشه و ۲۰ کیلو گرم هروئین به همراه یک قبضه سلاح کلاش و مقادیری مهمات جنگی به دست آمده است. مجید کریمی، رییس پلیس مواد مخدر ایران گفته در شرایط شیوع ویروس کرونا، کشف ماده مخدر شیشه (متامفتامین) قاچاق از کشور افغانستان به ایران افزایش یافته، به طوری که در شش ماه نخست سال جاری، بیش از ۱۰ تن شیشه از قاچاقچیان کشف شده است.