ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کارگران #صنایع_غذایی_کیوان همدان خواستار احیای تولید و #امنیت_شغلی شدند

کارخانه صنایع غذایی کیوان واقع در همدان در آستانه تعطیلی قرار دارد و #کارگران با خطر #بیکاری مواجه‌اند. کارگران این کارخانه از بی‌توجهی مسئولان استان به وضعیت کارخانه انتقاد کرده و خواستار #راه‌اندازی_تولید، تضمین امنیت شغلی و بهبود شرایط کار خود شدند. کارخانه کیوان، قدیمی‌ترین کارخانه صنایع غذایی همدان است و پیش از دچار شدن به وضعیت کنونی، تغذیه دانش‌آموزان مدارس ۱۸ استان‌ کشور را تولید می‌کرد. از سال ۱۳۸۸ که این کارخانه به بخش خصوصی واگذار شده بخش اعظم هزار کارگر کارخانه به مرور اخراج شده‌اند و تولید کارخانه تقریبا به صفر رسیده است. به گفته‌ی کارگران، بدهی کارخانه بابت مالیات و حق بیمه کارگران به ۲۲ میلیارد تومان رسیده است. کارفرما در صدد است کارخانه را تغییر کاربری دهد و مطالبات کارگران از جمله حق بیمه حدود ۵۰ کارگر باقی‌مانده را به طور کامل نمی‌پردازد. در تیرماه سال جاری رسانه‌های دولتی نوشتند که قرار است کارخانه صنایع غذایی کیوان با تصمیم وزارت صمت تعیین تکلیف شود. ولی این وعده در حد حرف باقی مانده است. کارگران در تلاش برای حفظ کارخانه و احیای تولید به نهادهای مختلف مراجعه کرده‌اند، ولی نتیجه‌ای نگرفته‌اند. استاندار همدان اقدامی برای خروج کارخانه از رکود انجام نداده است، نمایندگان عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس قول پیگیری داده‌ اما اقدام عملی انجام نداده‌اند، اقدام‌های معاون دادستان به جایی نرسیده و وزارت کار و سازمان خصوصی‌سازی نیز به مشکلات کارخانه و کارگران آن بی‌توجهند. کارخانه صنایع غذایی کیوان در حال حاضر زیرمجموعه هولدینگ داروگر است.

نماینده #مجلس: وزیر #جهادکشاورزی گفت «من اختیاری ندارم!»؛ #استیضاح او را پیگیری خواهم کرد

محمدعلی نقدعلی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت طرح استیضاح وزیر جهاد‌ کشاورزی را در سامانه مجلس ثبت‌کرده و به زودی این استیضاح را در صحن علنی پیگیری خواهد کرد. به گفته این نماینده خمینی‌شهر در مجلس یازدهم «برای بررسی علت‌های نابسامانی بازار واردات نهادهای دامی و کشاورزی، تیم‌های متعددی را به بندرگاه‌های مختلف و گمرک اعزام کردیم اما نهایت کار، جوابی که از وزیر شنیدیم این بود که «من اختیاری ندارم!» به طبع با اظهار عجزی که از ایشان شنیدیم، چاره کار را در استیضاح روشن شدن تکلیف در صحن علنی مشاهده کردیم.» محمدعلی نقدعلی «عدم نظارت بر توزیع نهادهای دامی در بازار، عدم اعمال اختیارات در قانون تمرکز و اینکه چرا کل پروسه تخصیص و توزیع نهادها را باید وزارت کشاورزی انجام دهد و قانون را اعمال نکرده؛ عدم اعمال نظارت بر صادرات و واردات محصولات کشاورزی، توزیع ناعادلانه نهادها در مرغداری‌ها و دام‌داری‌ها، وجود تبعیض و رانت در توزیع خارج از سامانه بازارگاه و ایجاد آشفتگی در قیمت نهاد و بازار افسارگسیخته محصولات پروتئینی و لبنی به شکل غیرقابل قبول» را از محورهای استیضاح اعلام کرد.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی: دیگر موضوعی به نام برجام وجود ندارد که بتوان برای آن کاری کرد

محمدحسین فرهنگی، سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی سه‌شنبه چهارم آذر در گفت‌وگو با خبرگزاری مجلس (خانه ملت) ضمن اینکه ابراز امیدواری برخی از مقام‌های دولتی برای بازگشت آمریکا به برجام را «ذوق‌زدگی» خواند، گفت: «این رفتارها در واقع فرار رو به جلو است آنهایی که از همه تلاش‌هایشان نتیجه نزدیک به صفر گرفته‌اند، می‌خواهند بگویند می‌توانند دوباره به شرایط گذشته برگردند.» نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی ادعا کرد تلاش برای بازگشت به برجام جنبه حقوقی ندارد: «چرا که دیگر موضوعی به نام برجام وجود ندارد که بتوان کاری کرد، چرا که توافق هسته‌ای از سوی طرف‌های مقابل لغو شده، درست است ما برخی چارچوب‌های برجام را حفظ کرده‌ایم اما دیگر کاری به آن نداریم.» به گفته محمدحسین فرهنگی، پرداختن به «موضوع مبهمی» به نام برجام «فضای کشور را سیاسی می‌کند» و بهتر است بر اداره امور تمرکز شود. بعد از پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، احتمال بازگشت این کشور به توافق هسته‌ای (برجام) که در سال ۲۰۱۸ با خروج یک‌جانبه آمریکا در آستانه نابودی قرار گرفت، افزایش یافته است. محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران پیش‌تر درباره وضع برجام بعد از پیروزی جو بایدن گفته بود: «لغو تحریم‌ها زمان‌بر نیست. اگر آمریکا به تعهدات خود در برجام عمل کند، ایران هم به طور کامل به توافق هسته‌ای بازمی‌گردد.»