ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محمدجواد #ظریف، وزیر خارجه ایران، استعفا کرد

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، با انتشار عکسی در صفحه اینستاگرام خود از استعفای خود خبر داد. روز ۶ اسفند/ ۲۵ فوریه، محمدجواد ظریف در اعلام کناره‌گیری از سمت وزیر خارجه نوشت که «از ناتوانی برای ادامه خدمت و تمام کاستی‌ها و کوتاهی‌ها در دوران خدمت صمیمانه پوزش می‌خواهم.» او در این متن از مردم ایران و مسئولین تشکر کرده است و نوشته: «از بزرگواری مردم عزیز و دلاور ایران و مسئولین محترم در ۶۷ ماه گذشته بسیار سپاسگزارم.» استعفای ظریف چند ساعت پس از دیدار بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه با علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی اعلام شد. در این سفر که از پیش اعلام نشده بود، بشار اسد با خامنه‌ای و حسن روحانی، رئیس‌جمهوری اسلامی برای توسعه مناسبات و همکاری‌های تهران-دمشق دیدار و گفت‌وگو کرد. ظریف در دیدار با بشار اسد حضور نداشت. مشخص نیست که حسن روحانی استعفای وزیر خارجه‌اش را پذیرفته باشد.

فرمانده نیروی دریایی #سپاه: تا وقتی نفت صادر می‌کنیم #تنگه_هرمز باز است

سردار دریادار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در گفت‌وگو با العالم یک بار دیگر تهدید کرد که چنانچه صادرات نفت ایران به صفر برسد، ایران تنگه هعرمز را می‌بندد: «تا زمانی‌که نفت ما از تنگه هرمز خارج می‌شود و منعی برای خروج و ورود کشتی‌های ما صورت نگیرد این تحقق پیدا نمی‌کند. اما اگر روزی احساس کنیم که منعی وجود دارد که نفت از اینجا خارج شود و نفت ما خارج نشود آن موقع هر عقل سلیم و سالمی اجازه نمی‌دهد که این اتفاق بیفتد چرا که ما که این ساحل طولانی را داریم و نگهبان این تنگه هرمز هستیم و به آن تسلط کامل داریم اگر نتوانیم نفت‌مان را صادر کنیم اما یک بیگانه فرامنطقه‌ای بیاید و بتواند نفت را از اینجا ببرد و صادر کند، خب این منطقی نیست، قطعاً بدانید که جوانان غیور این مملکت اجازه این موضوع را نخواهند داد و تا زمانیکه ما از تنگه هرمز استفاده می‌کنیم و نفت‌مان را صادر می‌کنیم و منعی برای ما وجود ندارد این تنگه باز است اما زمانی که بخواهند جلوی نفت ما و کشتی‌های ما را بگیرند این منطقی است و هر منطقی این را می‌گوید و خواهند دید که ایا این اتفاق می‌افتد یا نه؟»

#خامنه‌ای: مسئولان ناامیدی را از خودشان دور کنند

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی دوشنبه ۶ اسفند در درس خارج فقه خود که درباره نشاط و افسردگی بود از مسئولان سه قوه و مدیران دولتی خواست که «ناامیدی» را از خودشان دور کنند: «توصیه‌ من به همه‌ کسانی که مدیریتی دارند، مسئولیتی دارند، چه در قوه‌ مجریه، چه در قوه‌ قضائیه، چه در مدیریت‌های گوناگون، این است که افسردگی و ملالت را و بی‌حوصلگی را از خودشان دور کنند، ناامیدی را از خودشان دور کنند، و بدانند که کار دارد پیش می‌رود، انقلاب حرکت می‌کند.»

#عادل_عبدالمهدی، نخست‌وزیر #عراق برای ایجاد منطقه صنعتی مشترک با #ایران اعلام آمادگی کرد

عباس عراقچی، معاون سیاسی وزارت خارجه ایران در چارچوب دور سوم گفت‌وگوهای سیاسی ایران و عراق و برای فراهم آوردن مقدمات سفر حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی به عراق، دوشنبه ۲۵ فوریه/ ۶ اسفند در بغداد با عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق دیدار و گفت‌وگو کرد. دفتر تخست‌وزیری عراق با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در جریان این دیدار، «توسعه روابط بین دو کشور، گسترش همکاری در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، مسائل [مربوط به] آب، مرزها، ویزا و تمایل مشترک برای حصول یادداشت تفاهم‌نامه روشن بررسی شد؛ به گونه‌ای که [این تفاهم‌نامه] به صورت عادلانه منافع مشترک بین دو کشور را تأمین کند.» عبدالمهدی در این دیدار اعلام کرد «عراق آماده است منطقه مشترکی را مانند منطقه صنعتی عراق و اردن» با ایران ایجاد کند.

#یونیسف خواهان پایان دادن به #جنگ یمن علیه #کودکان شد

یک روز قبل از برگزاری کنفرانس بین‌المللی درباره یمن، صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) خواستار توقف جنگ در این کشور شد. سازمان #یونیسف در آلمان با انتشار اطلاعیه‌ای آورده است که جنگ علیه کودکان و رنج مردم غیرنظامی #یمن باید پایان گیرد. به‌گفته یونیسف ۸۰ درصد دختران و پسران یمن نیاز فوری به حمایت دارند. دو میلیون کودک مبتلا به سوء تغذیه حاد هستند و ۳۶۰ هزار نفر از آنها چنان دچار سوء تغذیه هستند که هر زمان ممکن است جان خود را از دست بدهند. فردا (سه‌شنبه ۷ بهمن / ۲۶ فوریه) در کنفرانسی در ژنو به موضوع وضعیت یمن پرداخته خواهد شد. از سال ۲۰۱۵ در یمن جنگ حاکم است. در یک سوی این جنگ عربستان سعودی و کشورهای عربی قرار دارند که از حکومت یمن پشتیانی می‌کنند و در سوی دیگر حوثی‌های یمن قرار دارند که ایران از آن‌ها حمایت می‌کند.

مقام #وزارت_بهداشت: در برخی #مراکز_ترک_اعتیاد معتادان را کتک می‌زنند

علی اسدی معاون دفتر سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت دوشنبه ۶ اسفند از وجود مراکز غیرقانونی در ایران برای ترک اعتیاد خبر داد که در آن‌ها معتادان را کتک می‌زنند: «متأسفانه تعداد زیادی مراکز ترک اعتیاد بدون مجوز ایجاد شده که مسئولیت جمع‌آوری‌شان هم با وزارت بهداشت نیست و نیروی انتظامی و وزارت کشور باید در این حوزه اقدام کنند.» این مقام مسئول به مردم توصیه کرد به مراکزی که فاقد مجوز درمانی از وزارت بهداشت یا بهزیستی هستند، اعتماد نکنند: «مداخلات غیر پزشکی و غیر علمی بسیاری در این مراکز اتفاق می‌افتد. از جمله کتک زدن معتادان برای ترک اعتیاد.»

دو دانشجوی خارجی به خاطر تبدیل ۲ هزار #دلار به تومان برای پرداخت شهریه‌شان، به اتهام اخلال در نظام ارزی بازداشت شدند

رئیس دانشگاه تهران دوشنبه ۶ اسفند به خبرگزاری‌های داخلی گفت که دو دانشجوی خارجی که قصد داشتند دو هزار دلار ارزشان را به تومان تبدیل کنند به اتهام اخلال در نظام ارزی بازداشت شدند. محمود نیلی احمدآبادی گفت: «این دانشجویان حدود ۲ هزار دلار ارز همراه خود داشتند و برای تبدیل آن به ریال و پرداخت شهریه دانشگاه به خیابان فردوسی تهران مراجعه کرده بودند تا ارز همراه را به ریال تبدیل کنند.» به گفته رئیس دانشگاه تهران این دانشجویان خارجی دو شب در بازداشت ماندند و سپس با پادرمیانی دانشگاه تهران آزاد شدند.

اسماعیل_بخشی، نماینده کارگران #هفت‌تپه هنگام ملاقات با خانواده‌اش از هوش رفت

سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه اعلام کرد که اسماعیل بخشی، نماینده کارگران هفت‌تپه که زندانی است یکشنبه ۵ اسفند هنگام ملاقات با اعضای خانواده‌اش «بیهوش» شد. فرزانه زیلابی، وکیل اسماعیل بخشی گفته است: «موکلم به شدت زیر فشار است به گونه‌ای که امروز در حضور اعضای خانواده‌اش بیهوش شده و طبق اظهارات آنها مرگ فرزندشان را برای لحظاتی جلوی چشم خود می‌بینند و خوشبختانه دوباره به هوش می‌آید.» کانال مستقل کارگران نیشکر هفت‌تپه پیش از این خبر داده بود که اسماعیل بخشی نماینده کارگران این شرکت و سپیده قُلیان فعال مدنی، برای برای اعترافات اجباری دوباره و نوشتن «ندامت‌نامه» تحت «فشار شدید» قرار دارند.

۲۸ نفر به دلیل مصرف #مشروبات_الکلی تقلبی در شهرستان #اهر دچار مسمومیت شدند

دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد ۲۸ نفر به دلیل مصرف مشروبات الکلی تقلبی در شهرستان اهر دچار مسمومیت شدند. مسموم‌شدگان بین ۱۹ تا ۵۰ سال سن دارند. به گزارش خبرگزاری‌های داخلی از این تعداد ۱۴ نفر به دلیل وخامت حالشان به بیمارستان سینای تبریز منتقل شدند که یک نفر از آنان به اغما رفته است. شهرستان اهر با حدود ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شمال شرق تبریز واقع شده است.