نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#کرونا به سوئیس، اتریش، اسپانیا و کرواسی هم رسید

ابتلای شماری بیمار به ویروس جدید کرونا سه‌شنبه ۲۵ فوریه / ۶ اسفند در کشورهای اتریش، اسپانیا، سوئیس و کرواسی تأیید شد. سوئیس نخستین مورد ابتلا به بیماری کرونا (COVID-19) را در شهری در مرز با ایتالیا گزارش داد. در اسپانیا در ایالت کاتالونیا نخستین بیمار کرونا در سرزمین اصلی این کشور تشخیص داده شد. در جزیره‌های متعلق به اسپانیا، سه بیمار کرونا از آلمان، ایتالیا و بریتانیا پیشاپیش گزارش شده بودند. آندری پلنکوویچ، نخست‌وزیر لهستان نیز سه‌شنبه ابتلای یک نفر به کرونا در این کشور را اعلام کرد. این بیمار از میلان ایتالیا آمده بود. در اتریش، دو بیمار کرونا در ایالت تیرول تشخیص داده شدند. این ایالت نیز با ایتالیا هم‌مرز است. ۱۲ شهر ایتالیا در قرنطینه هستند. ۲۸۳ مورد کرونا در این کشور تأیید شده اند و هفت تن جان داده اند. بریتانیا نیز که پیش از این نمونه‌هایی از بیماران مبتلا به کرونا را گزارش کرده بود، ۱۲ مدرسه را در شهرهای مختلف تعطیل کرد. این مدرسه‌ها اردوهایی به پیست‌های اسکی شمال ایتالیا ترتیب داده بودند.

تیراندازی افراد ناشناس در #ماهشهر یک کشته و یک زخمی برجای گذاشت

تیراندازی افراد ناشناس در شهر #ماهشهر صبح سه‌شنبه ۶ بهمن به کشته شدن یک تن و مجروحیت فرد دیگری انجامید. به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، افراد ناشناس در پاساژ «نصر» ماهشهر اقدام به تیراندازی کردند. محسن بیرانوند، فرماندار ماهشهر با تأیید این حادثه گفت: «در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی۱۱۰ در خصوص تیراندازی در پاساژ نصر ماهشهر در ساعت ۱۱:۳۰ امروز ماموران انتظامی در محل حاضر شدند. در این تیراندازی یک نفر در دم جان باخت و یک نفر دیگر مجروح و به بیمارستان منتقل شد.» فرماندار ماهشهر از اعزام ماموران پلیس آگاهی به محل خبر داد: « از همان لحظات اولیه این حادثه در دست بررسی است و دستگیری عاملان این درگیری مسلحانه در دستور کار ماموران انتظامی ماهشهر قرار دارد.» محسن بیراوند از انگیزه مهاجمان اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت سرنخ‌هایی از مهاجمان به دست آمده که کارشناسان مشغول بررسی آنها هستند. بندر ماهشهر در استان خوزستان قرار دارد.

کره جنوبی از بیش از ۲۰۰ هزار عضو یک کلیسا تست کرونا می‌گیرد

به‌دنبال شیوع کروناویروس جدید در کره جنوبی، مقامات پزشکی این کشور از بیش از ۲۰۰ هزار عضو یک کلیسا که علائم بیماری کووید ۱۹ در آن‌ها مشاهده شده است، تست کرونا می‌گیرند. به گزارش خبرگزاری رویترز، در سه روز گذشته از نزدیک به ۳۳ هزار نفر در این کشور تست کرونا گرفته شده است. مون جه‌این، رئیس جمهوری کره جنوبی سه‌شنبه ۲۵ فوریه/۶ اسفند وضعیت در این کشور را «بسیار وخیم» اعلام کرد و گفت هفته‌های پیش‌رو برای جلوگیری از شیوع کرونا، «حیاتی» به شمار می‌روند. کره جنوبی تاکنون ۹۷۷ مورد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ را به ثبت رسانده است که از این تعداد ۱۱ نفر، از جمله یک تبعه کشور مغولستان، جان خود را از دست داده‌اند. ۶۸ درصد مبتلایان به کووید ۱۹ در کره جنوبی به نوعی با کلیسای «سینچئونجی» در ارتباط بوده‌اند که تعداد اعضای آن بالغ بر ۲۱۵ هزار نفر برآورد می‌شود. اولین مورد ابتلا به این بیماری (یک زن ۶۱ ساله) در کره جنوبی نیز در این کلیسا ثبت شده است.

در ادامه اعتصاب غذای صدها زندانی در زندان ارومیه، رحیم محمودی آذر، زندانی سیاسی هم دست به اعتصاب غذا زد

به گزارش خبرگزاری هرانا، رحیم محمودی آذر، زندانی سیاسی در زندان ارومیه از سه شنبه ۶ اسفند در اعتراض به مخالفت مسئولان زندان با درخواست عفو مشروط خود دست به اعتصاب غذا زده است. شعبه ۳ دادگاه انقلاب محمودی آذر را که از بیماری مفصلی نیز رنج می‌برد، به اتهام «عضویت در گروه‌های معاند نظام، اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام» در مجموع به ۲۲ سال حبس تعزیری محکوم کرده که این حکم در دادگاه تجدید نظر عیناً تایید شده است. هرانا روز گذشته از اعتصاب غذای حدود ۳۰۰ زندانی در بندهای روان درمانی ۱ و ۲ زندان ارومیه به صورت همزمان در اعتراض به قطعی آب گرم خبر داده بود. در همان حال، بر همین اساس پیمان میرزازاده زندانی سیاسی در این زندان نیز از دوشنبه ۵ اسفند در اعتراض به مخالفت شورای طبقه‌بندی زندان با درخواست عفو مشروط دست به اعتصاب غذا زده است. عبدالسلام مردان رزگه و بشیر پیرماوانه نیز به ترتیب در روزهای ۳۹ و ۳۱ اعتصاب خود در وضعیت نامناسب جسمی در زندان ارومیه به سر می‌برند.

نتانیاهو یک هفته قبل از انتخابات پارلمانی اسرائیل از شهرک‌سازی در کرانه باختری خبر داد، در اعتراضات فلسطینی‌ها ۵۶ نفر مجروح شدند

به گزارش خبرگزاری رویترز، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل یک هفته قبل از انتخابات پارلمانی در آن کشور اعلام کرد که دولت اسرائیل با احداث ۳۵۰۰ خانه در کرانه باختری طرح شهرک‌سازی برای اسکان یهودیان در مناطق فلسطینی را ادامه می‌دهد. بر اساس این طرح که نخستین بار در سال ۱۹۹۵ ارائه شد، شهرک‌سازی در کرانه باختری به وسعت ۱۲ کیلومتر مربع پیش‌بینی شده است. به سبب واکنش‌های بین‌المللی اما این طرح اجرا نشد. فلسطینی‌ها و حامیان آن‌ها می‌گویند با اجرای این طرح کرانه باختری عملاً به دو بخش مجزا تقسیم می‌شود. دوشنبه هفته آینده شهروندان اسرائیلی یک بار دیگر در انتخابات پارلمانی این کشور شرکت می‌کنند. همزمان با رونمایی از طرح شهرک‌‌سازی در کرانه باختری، در حمله نظامیان اسرائیلی به معترضان فلسطینی در الاغوار شمالی در شمال شرق کرانه باختری ۵۶ نفر از معترضان مجروح شدند. جمعیت هلال احمر فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد در این درگیری‌ها شش فلسطینی به ضرب گلوله جنگی و پنج نفر به ضرب گلوله مشقی زخمی و به بیمارستان منتقل شدند. پنجاه فلسطینی دیگر نیز بر اثر استنشاق گاز اشک‌آور دچار حالت خفگی شدند که آن میان هشت نفر به دلیل وخامت حالشان به بیمارستان منتقل و بقیه به طور سرپایی مداوا شدند.

بهنوش بختیاری، بازیگر ایرانی تحت پیگرد قضایی قرار گرفت

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی سه‌شنبه ۶ اسفند اعلام کرد به دستور دادستان بهنوش بختیاری، بازیگر ایرانی تحت پیگرد قضایی قرار گرفته است. بختیاری در اینستاگرام شربتی را برای جلوگیری از ابتلا به کروناویروس جدید عرضه کرده بود. سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی همچنین از کشف سه میلیون ماسک در انباری در تهران و ۲۵۰ هزار کارتن در انباری در کرمانشاه خبر داد.

میانگین قیمت یک متر مربع #مسکن در تهران ۱۴ میلیون و ۴۰۵ هزار تومان اعلام شد

میانگین قیمت یک متر مربع مسکن در تهران از مرز ۱۴ میلیون تومان عبور کرد. دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی ایران، سه‌شنبه ۶ اسفند میانگین قیمت یک مترمربع واحد مسکونی در تهران را ۱۴ میلیون و ۴۰۵ هزار تومان اعلام کرد که در مقایسه با یک ماه قبل ۳,۸ درصد افزایش نشان می‌دهد. بر اساس این گزارش قیمت مسکن در مقایسه با بهمن یکسال قبل ۴۳ درصد افزایش داشته است. میانگین قیمت مسکن در ۱۱ ماه نخست امسال هم ۱۳ میلیون و ۱۸۵ هزار تومان گزارش شد که بیانگر رشد ۶۴ درصدی در مقایسه با ۱۱ ماه نخست ۱۳۹۷ است. افزایش قیمت مسکن اما از رشد خرید و فروش جلوگیری نکرده است. در بهمن امسال ۱۳ هزار و ۵۵۰ واحد مسکونی معامله شد که نسبت به دی ماه امسال ۲۵ درصد و نسبت به بهمن ماه پارسال ۴۲ درصد رشد نشان می‌دهد.

قیمت دلار به کانال ۱۵ هزار تومان نزدیک شد

به گزارش خبرگزاری‌های داخلی صرافی‌های بانک‌ها از صبح دوشنبه ۶ اسفند قیمت دلار را برای فروش به مردم ۱۴ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرده‌اند که نسبت به روز گذشته ۱۰۰ تومان افزایش یافته است. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۴ هزار و ۷۰۰ هزار تومان می‌خرند. بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۱۵ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام شده است. همچنین قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۵ و ۸۰۰ هزار تومان است. سایت‌های ارز و طلا قیمت سکه را شش میلیون تومان اعلام کرده‌اند.

رزمایش مشترک کره جنوبی و آمریکا به سبب شیوع کرونا احتمالا لغو می‌شود، چین تحرکات نظامی خود را کاهش داد و ایتالیا از اعزام نیرو به لیبی صرف‌نظر کرد

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا و جئونگ کیونگ دوف وزیر دفاع کره جنوبی از احتمال لغو رزمایش‌های مشترک نظامی دو کشور در شبه‌جزیره کره به سبب شیوع کروناویروس جدید خبر دادند. جئونگ کیونگ دوف اعلام کرد که شیوع کووید ۱۹ در کره جنوبی تحرکات ارتش آن کشور را کاهش داده و انجام رزمایش مشترک با ارتش آمریکا عملا میسر نیست. جمهوری خلق چین هم تحرکات نظامی خود در سطح دریاها را کاهش داده و به دلیل شیوع کرونا ۴۰۰ هزار سرباز در خاک آن کشور را به حالت آماده‌باش درآورده است. در مرکز اروپا، ارتش ایتالیا برخی شهرها در شمال این کشور را قرنطینه کرده و برای کنترل اوضاع، یگان‌های نظامی را به خدمت گرفته و به همین سبب فعلاً از اعزام نیرو به لیبی صرف‌نظر کرده است. سازمان جهانی بهداشت در روز سه‌شنبه ۲۵ فوریه/ ۶ اسفند اعلام کرد که جهان می‌بایست آماده ورود به مرحله همه‌گیری کروناویروس جدید شود. با گسترش شیوع ویروس در خاورمیانه احتمال می‌رود که سطح تنش‌های نظامی در این منطقه از جهان هم کاهش یابد.

فرودگاه بین‌المللی دبی پروازها به ایران به استثنای تهران را لغو کرد

به گزارش خبرگزاری رویترز با افزایش تعداد مبتلایان به کروناویروس جدید در ایران، فرودگاه بین‌المللی دبی همه پروازها به مقصد ایران به استثای تهران را لغو کرد. بر اساس آمار تازه وزارت بهداشت در حال حاضر در ایران ۹۱۶ مورد مشکوک به کرونا، ۶۱ نفر تست مثبت و ۱۲ نفر فوتی در ایران ثبت شده است. بحرین هم اعلام کرد که همه پروازها به مقصد دبی را تا اطلاع ثانوی لغو می‌کند. در آن کشور یک مورد ابتلا به کووید ۱۹ ثبت شده است. در همان حال دفتر شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرد مرزهای این کشور با ایران به‌روی رفت‌وآمد باز شده و مردم می‌توانند با رعایت تدابیر بهداشتی به‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا سفر کنند.

وحشت از کرونا هشتمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری را به تعطیلی کشاند

هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری از لغو اجلاس رسمی خبرگان به دلیل شیوع ویروس کرونا خبر داد. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) هیات رئیسه خبرگان رهبری صبح سه‌شنبه ۶ اسفند با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «به اطلاع نمایندگان محترم مجلس خبرگان رهبری می‌رساند بنا بر تصمیم هیئت محترم رئیسه در راستای عمل به توصیه‌های پیشگیرانه، هشتمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان که قرار بود در روزهای ۱۳ و ۱۴ اسفند ۹۸ برگزار شود به زمان دیگری موکول گردید.»