ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#ترکیه صدها نفر را به دلیل انتشار «مطالب تحریک‌آمیز» در شبکه‌های اجتماعی درباره ویروس #کرونا بازداشت کرد

سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه اعلام کرد که ۴۱۰ نفر در این کشور به دلیل انتشار پست‌های «تحریک‌آمیز» در شبکه‌های اجتماعی در مورد شیوع ویروس کرونا بازداشت شده‌اند. سویلو گفت حدود دو هزار حساب در شبکه‌های اجتماعی که مطالب «تحریک‌آمیز» در مورد شیوع این بیماری منتشر می‌کردند شناسایی شدند. ترکیه مدارس و کافه‌ها و بارها را تعطیل و نماز جمعه را ممنوع کرده است، مسابقات ورزشی را به تعویق انداخته و پرواز هواپیماها را معلق کرده است. شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ترکیه روز سه‌شنبه ۳۴۳ مورد افزایش یافت و به یک هزار و ۸۷۲ نفر رسید. ۴۴ نفر نیز تاکنون جان باخته‌اند. به‌گفته سلیمان سولو از زمان اعمال محدودیت‌ها، تعداد مسافران اتوبوس‌های بین شهری ۸۳ درصد کاهش یافته است و شدت تردد در ۱۵ شهر اصلی ۶۵ درصد کاهش یافته است.

کاخ جشنواره کن به اقامتگاه انسان‌های بی‌خانمان تبدیل شد

به گزارش فرانس ۲۴ با شیوع بیماری کووید ۱۹ در فرانسه جشنواره بین‌المللی فیلم کن درهای محل برگزاری خود را به روی افراد بی‌خانمان باز کرد. در فرانسه بیش از ۱۲ هزار بی‌خانمان زندگی می‌کنند. در این کشور تاکنون ۲۲۳۴۰ مورد ابتلای قطعی به کووید ۱۹ شناسایی شده و ۳۲۸۱ نفر هم تا غروب روز گذشته در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه هفته گذشته قرنطینه خانگی اعلام کرد. افراد بی‌خانمان که خیابان خانه آن‌هاست، در خیابان‌ها سرگردان شده بودند. جشنواره فیلم کن که قرار بود از تاریخ ۱۲ تا ۲۳ مه ( ۲۳ اردیبهشت تا ۳ خرداد) برگزار شود، اما به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاد سهم بزرگی در اقتصاد سینما در جهان دارد.

رئیس #بانک_مرکزی از احتمال بازگرداندن بخشی از #پول‌های_مسدود_شده ایران توسط آمریکا خبر داد

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی ایران چهارشنبه ۶ فروردین در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: «با تلاش‌های وزارت امور خارجه و بانک مرکزی احتمال باز شدن بخشی از منابع مسدود شده ایران که به ناحق توسط آمریکا مسدود شده بود، وجود دارد که ما از این منابع برای واردات کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی استفاده خواهیم کرد.» همتی افزود این منابع به‌تدریج آزاد خواهد شد. حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی نیز صبح چهارشنبه در هیئت دولت گفته بود: «وزارت امور خارجه اقدام بسیارخوبی را برای حرکت افکار عمومی و "نه گفتن به تحریم" آغاز کرده است، الان در شورای امنیت سازمان ملل نیز این بحث مطرح است که مصوبه‌ای به تصویب برسد که در شرایط کرونا همه تحریم‌ها کنار زده شود و در این زمینه فعال هستند.»

آمار جدید #وزارت_بهداشت از #کرونا در ایران: درگذشتگان ۲۰۷۷ نفر، مبتلایان ۲۷۰۱۷ نفر

وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ظهر چهارشنبه ۶ فروردین آخرین آمار رسمی در مورد شیوع کروناویروس در ایران را اعلام کرد. بر این اساس در ۲۴ ساعت گذشته، با جان باختن ۱۴۳ نفر از بیماران مبتلا به کرونا، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری به ۲۰۷۷ نفر رسید. همچنین از ظهر دیروز (سه‌شنبه) تا ظهر امروز (چهارشنبه)، ۲۲۰۶ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به ۲۷۰۱۷ نفر رسید. وزارت بهداشت گفته است که تاکنون ۹۶۲۵ نفر از بیماران کووید۱۹ در کشور بهبود یافته‌اند. علیرضا رئبسی معاون بهداشت وزیر بهداشت روز چهارشنبه در نشست خبری از طریق ویدیو کتفرانس، در مورد ‎سرنخ‌های جدید درباره منشاء بروز کرونا در ایران گفت: «از روزی که اولین مورد بیماری را در قم پیدا کردیم، تیم اپیدمیولوژی قوی مطالعات‌شان را در این زمینه شروع کردند. بر اساس مطالعات انجام شده، این بیماری در قم واضحاً و مشخصاً در ارتباط با چینی‌هایی بود که در این استان بودند؛ تعدادی کارگر چینی که در بهمن‌ماه رفت‌وآمد داشتند و همچنین یک سری دانشجو که در قم بودند.» احتمالاً منظور رئیسی از «دانشجو» طلبه‌های شیعه از کشورهای دیگر هستند که در حوزه علمیه قم تحصیل دینی می‌کنند. ‎

سفارت عراق در تهران مانع از اخراج ۶۰۰ دانشجوی عراقی از ایران به دلیل بحران #کرونا شد

برخی رسانه‌ها اعلام کرده بودند که ایران ۶۰۰ دانشجوی عراقی را اخراج کرده است. وابسته فرهنگی سفارت عراق در تهران گفت با رایزنی با مقامات ایرانی مانع از اخراج دانشجویان عراقی شده است. احمد الصحاف، سخنگوی رسمی وزارت خارجه عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی این کشور(واع) اما با تکذیب خبر اخراج دانشجویان عراقی خاطرنشان کرد سفارت عراق در تهران امور دانشجویان عراقی در تمامی استان‌های ایران و همچنین امور تمام شهروندان عراقی مقیم ایران را دنبال می‌کند. حیدر محمد علی نصار، وابسته فرهنگی سفارت عراق در تهران هم در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی عراق اعلام کرد هیچ‌گونه شکایتی از سوی هیچ دانشجوی عراقی در ایران در رابطه با اخراج از ایران به بخش فرهنگی سفارت نرسیده است. نصار گفت: «ما به طور مستمر با دانشجویان در تماس هستیم و دانشجویان به خصوص در مرحله بحران کرونا تمام مشکلات خود را با ما در میان می‌گذارند. تلاش‌های ما به همراه طرف ایرانی منجر به لغو ویزای خروج برای دانشجویان عراقی در این شرایط شد.»

ارتش برای درمان بیماران مبتلا به #کرونا محل دائمی نمایشگاه‌‌های بین‌المللی تهران را به بیمارستانی با دو هزار تخت‌خواب تبدیل کرد

ارتش برای درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در محل دائمی نمایشگاه‌‌های بین‌المللی تهران یک بیمارستان با دو هزار تخت‌خواب احداث کرد. صبح چهارشنبه ۶ فروردین سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش این بیمارستان صحرایی را که شهید هجرتی نامیده شده افتتاح کرد. در این مراسم دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش، کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت، حجت‌الاسلام محمد حسنی رییس عقیدتی سیاسی ارتش حضور داشتند. کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت سه‌شنبه ۵ فروردین اعلام کرد هر ۱۲ دقیقه یک ایرانی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست می‌دهد و رشد ابتلا به این بیماری در تهران حدود ۱۳ درصد است. در ایران تاکنون ۲۴۸۱۱ مورد ابتلای قطعی به کووید ۱۹ شناسایی شده است.

سخنگوی شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی: ۱۹ میلیون و ۱۰۰ هزار خانوار #یارانه_معیشتی دریافت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سخنگوی شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی چهارشنبه ۶ فروردین اعلام کرد که در حال حاضر بیش از ۶۰ میلیون نفر کمک معیشتی دریافت می‌کنند. بر همین اساس ۳ میلیون و ۷۰ هزار خانوار اعتراض کردند که از بین آن‌ها یک میلیون و ۱۷۶ هزار خانوار اعتراضشان پذیرفته شد و به لیست اضافه شدند. سخنگوی شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی در ادامه این مصاحبه افزود: «در حال حاضر ۱۹ میلیون و ۱۰۰ هزار خانوار بسته معیشتی ماهانه دریافت می‌کنند.» تاکنون چهار دوره از بسته معیشتی دولت به مردم پرداخت شده و قرار است پنجمین مرحله از کمک‌‌های معیشتی ساعت ۲۴ یکشنبه ۱۰ فروردین به حساب سرپرستان خانوار واریز شود. مبلغ پرداختی بابت طرح حمایتی معیشتی دولت به خانوارهای یک نفره ۵۵هزار تومان، دونفره ۱۰۳هزار تومان، ۳نفره ۱۳۸هزار تومان، ۴نفره ۱۷۲هزار تومان و ۵ نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان است و به نفر ششم و بیشتر هر خانواده بسته معیشتی تعلق نمی‌گیرد.