ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انبار نفت شرکت آرامکو عربستان سعودی در جده هدف حملات حوثی‌ها قرار گرفت

رسانه‌های دولتی عربستان سعودی روز جمعه ۵ فروردین / ۲۵ مارس گزارش دادند که یک رشته حملات پهپادی و موشکی از سوی حوثی‌های یمن مورد حمایت ایران به جده صورت گرفت و دود سیاهی برفراز این منطقه به آسمان بلند شد. الجزیره نوشته است عربستان سعودی و شرکت نفت دولتی آرامکو آتش‌سوزی را تأیید نکردند اما به‌نظر می‌رسد که مرکز آن در همان انبار سوختی است که حوثی‌ها در روزهای اخیر به آن حمله کردند. یحیی سریع، سخنگوی ارتش حوثی‌ها گفت این گروه با موشک به تأسیسات نفتی آرامکو و با پهپاد به پالایشگاه‌های رأس تنوره و رابغ حمله کرد‌‌ند. سریع افزود این حملات همچنین تأسیسات حیاتی در ریاض پایتخت عربستان سعودی را هدف قرار دادند. شبکه تلویزیونی العربیه به نقل از ائتلاف عربی اعلام کرد که سامانه پدافند هوایی این کشور دو پهپاد مملو از مواد منفجره را که نجران را هدف قرار داده بودند، منهدم کرد.

طالبان حضور استادان زن در «نشست‌های غیرضروری» دانشگاه بلخ و صحبت با دختران دانشجوی این دانشگاه را ممنوع کردند

منابع محلی بلخ به روزنامه «۸صبح» افغانستان گفتند طالبان دستورالعمل جدیدی در دانشگاه این ولایت ابلاغ کرده‌اند که بر اساس آن در جلساتی که خیلی ضروری نباشد، استادان زن دعوت نشوند و دانشجویان دختر باید حجاب اسلامی را مراعات کنند و نباید چادر رنگی بپوشند. در این دستورالعمل همچنین آمده است که هیچ‌کس حق ندارد با دختران در اداره یا کلاس‌های دانشگاه صحبت کند و دانشجویان اجازه ندارند که از تلفن‌های همراه در داخل دانشگاه استفاده کنند. بنا به این گزارش، شماری از دانشجویان از این‌ اقدامات طالبان انتقاد می‌کنند و می‌گویند چنین تصمیماتی توهین به جامعه دانشگاهی افغانستان است. به‌گفته دانشجویان، هر روز در این دانشگاه محدودیت‌های جدید اعمال می‌شود، اما از کیفیت درس و خوابگاه هیچ خبری نیست. طالبان در روزهای اخیر نام «دانشگاه» را از تابلوی دانشگاه بلخ حذف کردند و نام «پوهنتون» را که به زبان پشتو است جایگزین آن کردند. کاربران شبکه‌های اجتماعی از این اقدام به‌عنوان «فارسی‌زدایی» طالبان یاد کردند.