ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازار سیاه بلیت #جام_جهانی: آژانس‌های مسافرتی بلیت ندارند

در آستانه آغاز بازی‌های جام جهانی فوتبال بازار سیاه خرید و فروش بلیت رونق گرفته است.حرمت‌الله رفیعی رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران گفته است: هیچ یک از آژانس‌های مسافرتی بلیت برای فروش ندارند و قیمت بلیت در بازار غیررسمی چند برابر قیمت واقعی است. فدراسیون فوتبال ایران و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری چندی پیش اعلام کردند:۷۷ آژانس مسافرتی برای فروش بلیت بازی‌های جام‌جهانی انتخاب شده‌اند. آژانس‌های انتخاب شده هم از متقاضیان سفر به #روسیه برای تماشای بازی‌های جام‌جهانی نام‌نویسی کردند. حال اما به گفته رفیعی این آژانس‌ها بلیتی برای مشتریانی که ثبت‌نام کردند، ندارند. مسافران سرگردان هستند و آژانس‌ها حاضرند به چند برابر قیمت بلیت برای مشتریان تهیه کنند. او گفته است: از مسئولان هم کسی پاسخگو نیست. مسئولان فدراسیون فوتبال هم حاضر به فروش بلیت‌های سهمیه‌ای که در اختیار دارند نیستند. برای همین مسافران ثبت‌نام شده سرگردان مانده‌اند. مسابقات #جام_جهانی_فوتبال ۲۰۱۸ از ۲۴ خرداد آغاز خواهد شد و ایران با #مراکش، #پرتغال و #اسپانیا در یک گروه قرار دارد. فدراسیون فوتبال ایران پیش از این ۵ هزار و ۶۰۰ قطعه بلیت سه بازی ایران در مرحله مقدماتی را پیش‌فروش کرده است.

درخواست #اسرائیل از #اتحادیه اروپا : تأمین مالی گروه‌هایی را که خواهان «بایکوت‌های ضداسرائیلی» هستند متوقف کنید

دولت #اسرائیل از #اتحادیه_اروپا خواست که از تأمین مالی چندین سازمان غیردولتی اروپایی و فلسطینی که «بایکوت‌های ضد اسرائیلی» را تبلیغ می‌کنند دست بر دارد. وزارت خارجه اسرائیل در یک گزارش ۴۰ صفحه‌ای بر اساس آماری که به‌دست آورده میزان کمک‌های مالی به این سازمان‌ها در سال ۲۰۱۶ را پنج میلیون یورو اعلام کرده است. مقامات اسرائیلی مدتهاست جنبش‌های طرفدار فلسطین از جمله جنبش‌های بایکوت، تحریم و علیه تبعیض را که خواستار پایان اشغال #فلسطین در شهرک‌های کرانه باختری هستند، محکوم می‌کند. نمایندگی اتحادیه اروپا در اسرائیل در بیانیه‌ای گفته است که اطلاعاتی از دولت اسرائیل در این زمینه دریافت نکرده اما این اتحادیه مطمئناً از هیچ گروه تروریستی و یا مدافع چنین تحریم‌ها و بایکوت‌هایی حمایت مالی نکرده است. این بیانیه افزوده است که اگر چنین موردی وجود داشته باشد مغایر با سیاست‌های اتحادیه اروپاست. در گزارش وزارت خارجه اسرائیل از سازمان غیردولتی نروژی «کمک‌های مردم» نام برده شده که به‌گفته این گزارش نمایندگان #حماس و #جبهه_مردمی_برای_آزادی_فلسطین را آموزش داده و از اتحادیه اروپا ۱,۷۶ میلیون یورو دریافت کرده است.

همه‌پرسی درباره حق #سقط_جنین در جمهوری ایرلند برگزار شد

روز جمعه ۲۵ ماه مه / ۴ خرداد جمهوری #ایرلند حق #سقط_جنین برای زنان را به همه‌پرسی گذاشت. حدود ۳,۲ میلیون نفر واجد شرایط رأی دادن در این همه‌پرسی هستند. با این همه‌پرسی به مجلس این فرصت داده می‌شود که سقط جنین را تا هفته یازدهم بارداری قانونی کند. در ایرلند نسبت به کشورهای عضو اتحادیه اروپا قوانین سخت‌گیرانه‌ای در مورد سقط جنین حاکم است. طبق قانون فعلی، حتی پس از تجاوز جنسی نیز سقط جنین ممنوع است. از سال ۲۰۱۴ سقط جنین در این کشور تنها در شرایطی که جان مادر در خطر باشد و یا مادر در معرض خودکشی قرار داشته باشد آزاد است. این همه‌پرسی براساس جمع‌آوری امضا توسط شهروندان برگزار می‌شود و رقابت بین مخالفان و موافقان آن تنگاتنگ است.

قانون جدید #حفاظت_از_داده‌های_شخصی در #اتحادیه_اروپا به‌اجرا گذاشته شد

در #اتحادیه_اروپا از امروز جمعه ۲۵ مه / ۴ خرداد قوانین جدید در زمینه #حفاظت_از_داده‌های_شخصی به‌اجرا در آمد. قوانین جدید، حفاظت از داده‌ها و اطلاعات شخصی توسط شرکت‌ها، انجمن‌ها یا مقامات را دقیق‌تر از قبل تنظیم می‌کند. بر این اساس به شهروندان اتحادیه اروپا اجازه داده می‌شود تا بیش از گذشته بر اطلاعات شخصی خود تسلط داشته باشند. از جمله این‌که مصرف‌کنندگان باید آگاه شوند که چه کسی داده‌های شخصی مانند نام، نشانی، نشانی ایمیل و شماره شناسایی آن‌ها را جمع‌آوری می‌کند و به چه دلیل. افزون بر این، موافقت مصرف‌کننده با ارائه داده‌های شخصی خود از این پس ضروری است. در صورت نقض این موارد، جریمه‌هایی تعیین شده است. با اجرای این قانون جدید شرکت‌های کوچک و متوسط و همچنین انجمن‌ها نگران افزایش هزینه‌های اداری هستند.

#بحران_آب در #خراسان_جنوبی جدی است: ۸۰ درصد #کودکان به بیماری پوستی مبتلا شدند

محمدباقر عبادی نماینده بیرجند در مجلس شورای اسلامی گفت: ۸۰ درصد #کودکان در #خراسان_جنوبی بیماری پوستی دارند. به گفته او ۴۸۰ روستا در این استان دسترسی به #آب ندارد، #بحران_آب بسیار جدی است و این مسئله #بهداشت را تحت تاثیر قرار داده است. به لحاظ کمبود آب مردم امکان استحمام و رعایت مسائل بهداشتی به صورت صحیح و کامل را ندارند. عبادی گفت: تا زمانی که مشکل کمبود آب در این استان رفع نشود، حضور پزشکان و درمانگران برای مداوای کودکانی که به بیماری پوستی مبتلا شده‌اند هم کارساز نخواهد شد. طی چند روز گذشته انتشار عکس چند کودک در یکی از روستا‌های خراسان جنوبی خبر ساز شده است. این کودکان به بیماری پوستی مبتلا هستند.

افزایش نرخ #دلار #گرانی را تشدید کرد: #مرغداران ورشکست شدند، پتروشیمی‌ها قیمت را افزایش دادند

افزایش نرخ #دلار باعث #گرانی کالاهای دیگر شده است. محمدرضا مرتضوی دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت گفته: تولیدکنندگان برای بسته‌بندی با مشکل جدی روبرو هستند، چرا که هم با کمبود مواد اولیه روبرو هستند و هم باید برای مواد مورد نیاز هزینه گزافی بپردازند. او افزایش قیمت محصولات پتروشیمی را «بی‌رحمانه» خواند و گفت: شرکت‌های پتروشیمی با کاهش عرضه، قیمت را افزایش دادند و هیچ نهادی هم پاسخگوی این وضعیت نیست. همزمان با او محمد یوسفی مدیرعامل اتحادیه مرغداران تهران از کمبود #خوراک_مرغ خبر داد و گفت: نگران است که دولت نتواند ارز ۴۲۰۰ تومانی برای ورادات خوراک مرغ را تامین کند. دولت جمهوری اسلامی نرخ برابری دلار را ۴۲۰۰ تومان اعلام کرده است. با این حال نرخ رسمی دلار طی روزهای گذشته دوباره افزایش یافت. یوسفی گفت: با افزایش شدید نرخ نهاده‌های دامی و کاهش شدید نرخ مرغ، بسیاری از #مرغداران ورشکست شدند و قادر به جوجه‌ریزی مجدد نیستند. قیمت #گوشت قرمز و مرغ از آغاز سال جدید دوباره افزایش یافته است. این در حالی است که حسن روحانی و محمدباقر نوبخت گفته بودند: قیمت مواد غذایی و کالاهای اساسی افزایش نخواهد یافت و دولت با تامین ارز با نرخ ۴۲۰۰ تومان بازار را کنترل خواهد کرد.

اختلال‌های #اینترنت و کاهش سرعت آن در ایران پس از #فیلترینگ #تلگرام بیشتر شده است

ایرنا در گزارشی نوشته است که پس از #فیلترینگ #تلگرام در ایران، از دهم اردیبهشت کاربران #اینترنت شاهد بروز اختلال‌های زیاد و کاهش سرعت سرویس‌های خود هستند. این در حالی است که مسئولان بخش ارتباطات می‌گویند مسدود کردن تلگرام نباید سبب اخلال در اینترنت شود. بنا به این گزارش کاربران اینترنت با مراجعه به صفحه‌های ارائهکنندگان خدمات اینترنتی در شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام اعتراض‌های خود را مطرح می‌کنند. محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات نیز ۲۴ اردیبهشت ماه بروز مشکل در کیفیت اینترنت را تأیید کرد. حسین فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تأیید کرده که اختلال‌های اینترنتی به دلیل اعمال فیلترینگ تلگرام است. به‌رغم این، مجید حقی معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می‌گوید ۸۵ درصد مشکل در کشور رفع شده است.

انفجار بمب در یک رستوران هندی در در استان #اونتاریوی #کانادا حداقل ۱۵ مجروح بر جای گذاشت

در پی انفجار یک بمب دست‌ساز در یک رستوران هندی در استان اونتاریو، حداقل ۱۵ نفر زخمی شدند که حال ۳ نفر از آنان وخیم گزارش شده. انفجار در ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه شامگاه گذشته اتفاق افتاد. دوربین‌های مداربسته دو نفر را نشان داده‌اند که صورت خود را پوشانده‌اند. آن‌ها بسته‌ای را که حاوی بمب دست‌ساز بوده به داخل رستوران برده و سپس محل را ترک کرده‌اند. پلیس کانادا اعلام کرده که عاملان این انفجار متواری‌اند. منابع امنیتی هنوز احتمال تروریستی بودن این بمب‌گذاری و انفجار را رد نکرده‌اند. هیچ گروهی هم تاکنون مسئولیت این انفجار را به عهده نگرفته است.

فرودگاه نظامی «الضغبه» در حمص، در مرکز #سوریه مورد حمله موشکی قرار گرفت

خبرگزاری رسمی سوریه اعلام کرد که شامگاه گذشته فرودگاه نظامی «الضبعه» حمص در مرکز سوریه مورد حمله موشکی قرار گرفته است. به گزارش خبرگزاری سانا پدافند ارتش سوریه موشک شلیک‌شده را رهگیری و منهدم کرده است. اما در همان حال در گزارش دیگری گفته شده که صدای انفجار در این پایگاه شنیده شده، بون آنکه دلیل انفجار مشخص شده باشد. در این پایگاه شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان هم مستقر بوده‌اند. اسرائیل بارها پایگاه‌های شبه‌نظامیان حزب‌الله و سپاه قدس را هدف حملات موشکی و بمباران چنگنده‌هایش قرار داده، اما هرگز مسئولیت این حملات را با صراحت به عهده نگرفته است. روز گذشته خبرگزاری دولتی سوریه و رسانه‌های نزدیک به حزب‌الله لبنان گزارش داده‌ بودند که بامداد پنجشنبه ۲۴ مه/ ۳ خرداد جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا مواضع ارتش سوریه در ابوکمال و حمیمیه در بیابان‌های شرق حلب را بمباران کرده‌اند.