ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در سه چهارم مساحت کره زمین، باروری #زمین به میزان قابل توجهی کاهش و #بیابان_‌زایی افزایش یافته است

در کره زمین گستره بیابان‌ها رو به افزایش است. دلایل بیابان‌زایی و #فرسایش_زمین بسیار است: خاک‌ زمین بر اثر کشاورزی نامناسب به‌هدر می‌رود، #گرمایش جهانی باعث شده که آب‌های زیرزمینی فروکش کند، درختان جنگل‌ها قطع می‌شوند و... بر اساس گزارش اتحادیه اروپا، به‌ویژه آفریقا و آسیا آسیب دیده‌اند. اما بیابان‌زایی نیز در اروپا افزایش می‌یابد. در اتحادیه اروپا هشت درصد از سطح زمین تحت تاثیر این تغییرات قرار گرفته است، به‌ویژه در جنوب اروپا. براساس این گزارش، هر سال، بر میزان زمین‌های فرسوده در جهان به اندازه نصف حجم کل اتحادیه اروپا افزوده می‌شود. تا سال ۲۰۵۰، این امر به‌طور بالقوه منجر به کاهش قابل توجه محصولات و مهاجرت ۷۰۰ میلیون نفر از سرزمین‌های خود خواهد شد.

۱۰ فقره #آتش‌سوزی ۷۰ هکتار از #جنگل‌های #کهگیلویه_و_بویراحمد را نابود کرد

عزت‌الله بهشتی مدیرکل #منابع_طبیعی #کهگیلویه_و_بویراحمد گفت: از آغاز سال‌جاری تا به حال ۱۰ فقره آتش‌سوزی در #جنگل‌های این استان رخ داده و سبب نابودی ۷۰ هکتار از منابع طبیعی شده است. او وجود کوره‌های متعدد زغال‌گیری در کوه‌های بهمئی را از علل عمده آتش‌سوزی عنوان کرد. در سه ماه نخست سال گذشته نیز طی ۴۵ فقره آتش‌سوزی ۲۱۷ هکتار از منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد را از بین برد. به گفته بهشتی در آتش‌سوزی‌های اخیر ماموران حفاظت از جنگل تهدید شده و کتک خورده‌اند. او گفت که سال گذشته نیز افراد سودجو به ماموران منابع طبیعی تیراندازی کردند.

بازار موبایل #شیراز تعطیل شد

بر اساس خبرهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، بازار موبایل شیراز تعطیل شد. علاوه بر بی‌ثباتی ارزش ریال در برابر دلار آمریکا، بی‌ثباتی در گمرک و ترخیص نشدن کالاها هم از دلایل نارضایتی بازاریان است. شنبه ۲ تیر بر اساس ابلاغیه وزیر صنعت، معدن و تجارت به سازمان توسعه تجارت، ثبت سفارش و واردات ۱۳۳۹ ردیف تعرفه‌ای کالا که شامل بیش از ۱۴۰۰ قلم کالا است ممنوع شد. یکی از دلایل اعتصاب بازاریان در تهران و قشم و شیراز این ابلاغیه است. روز گذشته کسبه بازار علاءالدین تهران اعتصاب کرده بودند و دوشنبه ۴ تیر نیز بازار بزرگ تهران تعطیل شد. خبرگزاری‌های وابسته به سپاه در صدد امنیتی جلوه دادن اعتراض بازاریان‌اند. اتحادیه تجهیزات مخابراتی ادعا کرده که وضع بازار موبایل به حالت عادی برگشته است.

بازاریان #قشم هم در اعتراض به منع ورود بیش از ۱۴۰۰ قلم کالا و بی‌ثباتی در #گمرک اعتصاب کردند

ویدیوها و تصاویری در شبکه‌های اجتماعی از اعتصاب بازاریان قشم در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. بازار بزرگ تهران صبح دوشنبه ۴ تیر در اعتراض به سقوط ارزش ریال در برابر دلار آمریکا اعتصاب کرد. بازار قشم هم بعد از بازار تهران تعطیل شد. علاوه بر بی‌ثباتی ارزش ریال در برابر دلار آمریکا، بی‌ثباتی در گمرک و ترخیص نشدن کالاها هم از دلایل نارضایتی بازاریان است. شنبه ۲ تیر بر اساس ابلاغیه وزیر صنعت، معدن و تجارت به سازمان توسعه تجارت، ثبت سفارش و واردات ۱۳۳۹ ردیف تعرفه‌ای کالا که شامل بیش از ۱۴۰۰ قلم کالا است ممنوع شد. یکی از دلایل اعتصاب بازاریان در تهران و قشم این ابلاغیه است.

یحیی_رحیم‌صفوی مشاور عالی #خامنه‌ای: #دولت راه را اشتباه رفته، اگر دولت نباشد کشور بهتر اداره می‌شود#

یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی رهبر جمهوری اسلامی گفته است:«گاهی به نظر می‌رسد اگر دولت نباشد، کشور بهتر اداره می‌شود». فرمانده پیشین #سپاه_پاسداران با بیان اینکه «رهبری از ابتدا به مذاکره با امریکا خوش‌بین نبود اما به دلیل پایبندی به قانون اساسی به دولت اجازه داد (که) وارد مذاکرات #برجام شود»، گفته: «دولت راه را اشتباه رفته و این گناه رهبر جمهوری اسلامی نیست». صفوی ادامه داده است: «جمهوری اسلامی در دولت سازی مشکل دارد و گاهی به نظر می‌رسد اگر دولت نباشد کشور بهتر اداره خواهد شد». او نارضایتی‌های ایجاد شده در بین مردم را پیامد ناکارآمدی مسئولان دانسته و گفته: «مردم به ادارات و سازمان‌ها و شهرداری‌ها مراجعه می‌کنند و مشکلاتشان برطرف نمی‌شود و همین مسائل ایجاد نارضایتی کرده و ضدانقلاب نیز بلافاصله سوءاستفاده می‌کند و مردم را ناراضی جلوه می‌دهد». فرمانده پیشین سپاه در پایان از اینکه این نهاد نظامی را به صنعت خودروسازی راه نمی‌دهند، اظهار نارضایتی کرده و صنعت خودروسازی را «یک اختاپوس» خواند که «اصلا سپاه را به بدنه خود راه نمی‌دهد».

امیر #خجسته، نماینده #همدان در #مجلس شورای اسلامی: به دولت ۱۰ تا ۱۵ روز برای کنترل ارز فرصت می‌دهیم، سپس عدم کفایت رئیس جمهور را کلید می‌زنیم

به گزارش خبرگزاری مجلس، امیرخجسته نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سیاست ارزی دولت حسن روحانی و افزایش نرخ دلار و طلا گفته است که نماینگان مجلس به دولت روحانی ۱۰ الی ۱۵ روز فرصت می‌دهند تا برنامه‌های خود را برای کنترل بازار ارز اعلام کند. در غیر این‌صورت نمایندگان استیضاح وزیران اقتصادی دولت و موضوع عدم کفایت رئیس جمهور را کلید خواهند زد. نماینده همدان گفته است: «صد البته این استیضاح و عدم کفایت نه با اهداف سیاسی بلکه به خاطر ناتوانی دولت در حوزه اقتصادی است، این خواسته مردم است و ما از آن یک درصد هم عقب‌نشینی نخواهیم کرد.» رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس گفته است مستنداتی در اختیار دارد که نشان می‌دهد با مساعدت دولت، برخی واردکنندگان، کالاهایی مانند «خاک زیر پای گربه» و «غذای سگ» و «لوازم آرایشی» را با ارز مبادله‌ای وارد کشور کرده‌اند.

یک مقام آموزش و پرورش اعلام کرد که ۱۵۱ هزار و ۴۶ #دختر ایرانی به دلیل فقر و فقر فرهنگی در هیچ مدرسه‌ای ثبت‌نام نکرده‌اند. بیش از ۴ درصد از دختران دانش‌آموز #ترک_تحصیل می‌کنند

عباس سلطانیان (معاون آموزش دوره متوسطه دوم وزارت آموزش و پرورش) به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفته است که در سال تحصیلی ۹۶-۹۷ ، ۱۵۱ هزار و ۴۶ دختر ایرانی در هیچ مدرسه‌ای ثبت‌نام نکرده‌اند و دانش‌آموز محسوب نمی‌شوند. به گفته این مقام مسئول، هر سال بیش از چهار درصد دختران دانش‌آموز ترک تحصیل می‌کنند. سلطانیان از «فقر فرهنگی» به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل ترک تحصیل دختران نام برده. او گفته برخی خانواده‌ها ترجیح می‌دهند دخترانشان زودتر ازدواج کنند و در برخی مناطق محروم هم از فرزندان به عنوان نیروی کار استفاده می‌شود که در این زمینه هم دختران آسیب‌پذیرترند.

شماری از هواداران تیم ملی #فوتبال_ایران با ایجاد سر و صدا مقابل هتل اقامت تیم ملی فوتبال #پرتغال آرامش بازیکنان پرتغالی را به هم زدند

شماری از هواداران تیم ملی فوتبال ایران شامگاه گذشته مقابل هتل اقامت تیم‌ ‌ملی فوتبال پرتغال در شهر سارانسک روسیه جمع شدند و با فریادهای خود، کری‌خوانی و نواختن بر طبل خواب و آرامش بازیکنان پرتغال به ویژه‌ کریستیانو رونالدو را به هم زدند با این هدف که او در اثر کم‌خوابی نتواند با آرامش و تمرکز به میدان برود و تیم ملی ایران با شکست دادن پرتغال به مرحله بعدی مسابقات جام جهانی فوتبال روسیه راه پیدا کند. کریستیانو رونالدو از پشت پنجره با ایما و اشاره از ایرانی‌ها خواست آرامش او را به هم نزنند.

حوثی‌های #یمن دو موشک به #ریاض شلیک کردند. #ائتلاف_عربی می‌گوید موشک‌ها رهگیری و منهدم شده‌اند و تلفات جانی و خسارت مالی به بار نیاورده‌اند

حوثی‌های یمن اعلام کرده‌اند که شامگاه یکشنبه ۳ تیر دو فروند موشک به سمت اهداف نظامی و حکومتی عربستان سعودی در ریاض پایتخت عربستان سعودی شلیک کرده‌اند. شیعیان یمن ادعا می‌کنند که موشک‌ها به هدف خورده‌اند. ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی گفته است که انصارالله یمن این موشک‌ها را از صعده در شمال یمن به سوی ریاض شلیک کرده‌اند، اما سامانه‌های پاترویت با موفقیت موشک‌ها را رهگیری و منهدم کرده و بقایای این دو موشک‌ها در برخی مناطق مسکونی سقوط کرده که تلفات جانی یا خسارت مالی نداشته است.