ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

طرح سناتور آمریکایی برای برداشت هزینه پهپاد ساقط شده #گلوبال_هاوک #آمریکا از محل دارایی‌های مسدود شده ایران

تد کروز، سناتور آمریکایی سه‌شنبه ۲۵ ژوئن/ ۴ تیر با انتشار پیامی در توییتر اعلام کرد پیشنهاد افزودن متممی به لایحه بودجه دفاعی آمریکا را داده است. بر اساس این طرح دولت ترامپ موظف می‌شود قیمت پهپاد منهدم شده آمریکا بر فراز تنگه هرمز را محاسبه کند و معادل آن را از دارایی‌های مسدود شده ایران در آمریکا برداشت کند. بامداد پنجشنبه ۳۰ خرداد سپاه پاسداران یک فروند پهپاد گلوبال هاوک ارتش آمریکا در منطقه روبروی کوه مبارک استان هرمزگان را هدف آتش پدافند نیروی هوافضا قرار داد و سرنگون کرد. فرمانده سپاه اعلام کرد که پهپاد گلوبال هاوک حریم هوایی ایران را نقض کرده است. سنتکام اما را نادرست خواند و اعلام کرد که سرنگونی پهپاد گلوبال هاوک به معنای حمله بی‌دلیل به دارایی ارتش آمریکا در حریم هوایی بین‌المللی است. گلوبال هاوک از پهپادهای بسیار گران‌قیمت ارتش آمریکاست و بهای آن بین ۱۲۰ تا ۲۲۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شود. طرح تد کروز همزمان با اعمال تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران ارائه شده است.

ریزش چاه در #کهریزسنگ اصفهان: سه #کارگر جان باختند، دو #آتش‌نشان مصدوم شدند

سه #کارگر در اثر ریزش یک چاه در #کهریزسنگ اصفهان جان باختند. دو #مامور_آتش_نشانی نیز که برای نجات کارگران به محل حادثه رفته بودند مصدوم شدند. حادثه صبح دوشنبه سوم تیر روی داد. مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفته است کارگران که ۳۵، ۴۰ و ۵۵ ساله بودند، وارد چاه شده بودند اما در اثر ریزش دیواره‌های آن زیر آوار ماندند. روزانه در ایران ده‌ها حادثه ناشی از کار روی می‌دهد که به مصدومیت و در مواردی به مرگ کارگران منجر می‌شود.

دانشجویان #دانشکده_علوم_اجتماعی دانشگاه تهران در اعتراض به ادامه بازداشت #مرضیه_امیری تجمع کردند

گروهی از دانشجویان #دانشکده_علوم_اجتماعی دانشگاه تهران بعد از ظهر سه‌شنبه چهارم تیر در اعتراض به ادامه بازداشت #مرضیه_امیری و حکم قضایی صادره برای #لیلا_حسین_زاده تجمع کردند و خواستار پاسخگویی مسئولان دانشگاه شدند. مرضیه امیری دانشجوی دانشکده علوم اجتماعی و خبرنگار روزنامه شرق در جریان تجمع روز کارگر، ۱۱ اردیبهشت مقابل مجلس بازداشت شد و در بند زنان زندان اوین به سر می‌برد. لیلا حسین‌زاده فعال صنفی دانشگاه تهران روز گذشته توسط شعبه ۳۶ تجدیدنظر دادگاه انقلاب اسلامی به اتهام به اتهام اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام به ۳۰ ماه حبس تعزیری محکوم شده است. رای صادره قطعی و غیر قابل بازگشت است. کانال تلگرامی شوراهای صنفی دانشجویان کشور با انتشار تصاویری از تجمع نوشته است مسئولین وزارت علوم بارها قول اختتام پرونده فعالان صنفی دانشجویی و بازگشت پرونده‌های آنها به دانشگاه را داده بودند. دانشجویان از ساعت ۱۵ تجمع خود را آغاز کردند و منتظر ارائه توضیحات از جانب رئیس دانشگاه هستند. آن‌ها گفته‌اند در صورت بی‌نتیجه ماندن تجمع، به اعتراضات خود ادامه خواهند داشت.

دبیرکل ناتو: #ناتو در منطقه خلیج فارس نقش رسمی ندارد

به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس جنز استولتنبرگ، دبیرکل ناتو سه‌شنبه ۲۵ ژوئن/۴ خرداد در آستانه دیدار با کفیل وزارت دفاع آمریکا، خواستار ایجاد آرامش و کاهش تنش در منطقه خلیج فارس شد اما تشکیل یک ائتلاف نظامی را به صورت ضمنی رد کرد و گفت در تنش‌های میان ایران و آمریکا، ائتلاف نظامی(ناتو) هیچ نقش رسمیی در آنجا ندارد. او گفت مهمترین چیز اکنون این است که تنش را کاهش دهیم. دبیرکل ناتو در آستانه دیدار چهارشنبه با وزیران دفاع ناتو و همچنین مارک اسپر، کفیل وزارت دفاع آمریکا گفت متحدان ما نگران وضعیت خلیج فارس هستند و ما هم نگران تحرکات ایران در منطقه هستیم. براساس گزارش اسوشیتدپرس انتظار می‌رود مارک اسپر در دیدار با اعضای ناتو اقدامات آمریکا بعدی آمریکا در قبال ایران را تشریح کند.

تجمع اعتراضی #کارگران_بازنشسته #هتل_لاله_تهران

گروهی از #کارگران_بازنشسته #هتل_لاله تهران صبح سه‌شنبه چهارم تیر با خواست پرداخت مطالبات سنواتی مقابل هتل تجمع کردند. #کارگران گفته‌اند پس از ۳۰ سال کار #بازنشسته شده‌اند اما کارفرما هنوز پس از گذشت دو سال سنوات آن‌ها را پرداخت نکرده است. تعداد کارگران بازنشسته معترض ۶۰ تا ۷۰ تن اعلام شده است. کارفرما در توضیح نپرداختن حق سنوات کارگران بازنشسته گفته است که هتل با مشکل نقدینگی روبروست. حدود دو سوم سهام هتل لاله مربوط به سازمان میراث فرهنگی و یک سوم متعلق به بخش خصوصی است.

عزل دو مامور متخلف در ماجرای ضرب و شتم و بازداشت دختری در پارک پلیس #تهرانپارس

رییس پلیس پایتخت از دستگیری و #عزل_دو_مامور_متخلف در ماجرای ضرب و شتم و بازداشت دختری در پارک پلیس تهرانپارس خبر داده است. او گفته است ۳ مرد و ۲ زن جوان در این خصوص کماکان در بازداشت هستند. عصر روز شنبه اول تیرماه دو مامور لباس شخصی اقدام به ضرب و شتم و بازداشت یک دختر و ۴ تن دیگر از دوستانش به دلیل بازی آب پاشی کرده بودند. بر اساس روایت شاهدان این رویداد، مقاومت یکی از این افراد در برابر بازداشت توسط نیروهای لباس شخصی به ضرب و شتم وی توسط مامورین منتهی شد. سرهنگ عبدالوهاب حسنوند سرکلانتر شرق تهران شامگاه دوشنبه ۳ تیر در یک گفت‌وگوی تلویزیونی اعلام کرده بود که در درگیری مأموران لباس شخصی با یک دختر جوان در پارکی در تهرانپارس تهران، مأمور لباس شخصی خطا کرده است. .

تشدید نظارت و برخورد با پوشش شهروندان

محمد جواد حشمتی، معاون قضایی دادستان کل کشور اعلام کرده دستگاه قضا خواستار همصدایی سه قوه برای نظارت و برخورد با #پوشش_شهروندان است. او از نیروهای انتظامی خواست قاطع تر برخورد کنند. در روزهای گذشته برخوردهای خشونت آمیز پلیس با شهروندان به دلیل پوشش آنها در چند شهر ایران گزارش شده است. در عین حال، حسین رحیمی، رییس پلیس تهران بزرگ، روز سه‌شنبه ۴ تیر، از بازداشت و عزل «دو مامور متخلف» در ماجرای درگیری با یک دختر در پارک پلیس تهرانپارس خبر داده است. همچنین زمزمه تشکیل و فعالیت گشت‌هایی با عنوان «تذکر لسانی» برای نظارت بر پوشش شهروندان در مناطق تفریحی به گوش می‌رسد. پیش‌تر نیز رسول فلاحتی، امام جمعه رشت از فعالیت ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان در سواحل دریا برای برخورد با #کشف_حجاب خبر داده بود.

حسن روحانی در واکنش به #تحریم_رهبر_جمهوری اسلامی: اموال رهبری یک حسینیه و یک خانه ساده است

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران سه‌شنبه ۴ تیر در واکنش به خبر تحریم‌های جدید آمریکا علیه علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی و نهاد رهبری، این تحریم‌ها را «ضد بشری» و «تحریم تمام ملت ایران» خواند و گفت آمریکا به‌دلیل «سرخوردگی» و «ناتوانی»، رهبر ایران را تحریم کرده است. روحانی، علی خامنه‌ای را نه تنها رهبر ایران بلکه یک «مقام دینی،‌اجتماعی و معنوی» خواند که «شیعیان و غیرشیعیان در سراسر جهان» مطیع او هستند. روحانی گفت: «هیچ حکومتی اگر یک ذره خرد و تدبیر داشته باشد نمی‌آید بالاترین مقام یک کشور آن هم نه‌تنها مقام سیاسی، بلکه مقام دینی، اجتماعی و معنوی نه یک فرد که فقط رهبر ایران است بلکه رهبر عاشقان ایران انقلاب اسلامی و شیعیان در جهان اسلام و در سراسر جهان است را تحریم کند». روحانی با لحنی تمسخرآمیز گفت: «این همه مردم در عراق پاکستان، سوریه، لبنان، افغانستان، کویت، عراق و در سایر کشورها چه شیعه و غیرشیعه علاقمند و عاشق و مطیع مقام معظم رهبری هستند و آمریکایی‌ها آن‌قدر عقل‌شان را از دست داد‌ه‌اند که می‌خواهند رهبری یک کشور را تحریم کنند که ایشان به آمریکا نیاید. خوشمزه است! ما شما را راه نمی‌دهیم بعد می‌گویید شما نیایید؟». رئیس جمهوری ایران همچنین درباره تحریم دارایی‌های علی خامنه‌ای گفت: «می‌گویند می‌خواهیم اموال رهبری را تصرف کنیم! اموال او یک حسینیه و یک خانه ساده است. رهبران ما که مثل رهبران بقیه کشورها نیستند که در حساب‌های خارجی‌شان میلیاردها پول داشته باشند که بخواهید آنها را تحریم و تصرف کنید».

اسرائیل در واکنش به ارسال بالن‌های آتش‌زا به خاکش، تحویل سوخت به #غزه را متوقف کرد

اسرائیل ارسال سوخت به تنها نیروگاه در نوار غزه را متوقف کرد. مقامات اسرائیلی گفتند که عرضه سوخت در حال حاضر متوقف می‌شود. این اقدام در واکنش به ارسال بالن‌های آتش‌زا توسط فعالان فلسطینی به خاک اسرائیل صورت گرفت. از روز گذشته، دوشنبه ۳ تیر / ۲۴ ژوئن بر اثر این بالن‌ها ۱۵ آتش‌سوزی در اسرائیل رخ داده است. شامگاه امروز (سه‌شنبه) در منامه بحرین کنفرانس دو روزه خاورمیانه با هدایت آمریکا آغاز می‌شود. در این کنفرانس بخش اقتصادی طرح صلح موسوم به «معامله قرن» را که توسط جرد کوشنر، مشاور ارشد کاخ سفید و داماد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا تهیه شده است مورد بحث قرار خواهد گرفت. کوشنر امید دارد با جلب سرمایه‌گذاری کشورهای حاشیه خلیج فارس در مناطق فلسطینی، فلسطینی‌ها را پای میز مذاکره بنشاند. نمایندگان اسرائیل به نشست منامه دعوت نشده‌اند.

#ترامپ می‌گوید بدون موافقت کنگره می‌تواند دستور #حمله_نظامی_به_ایران را بدهد اما ترجیح می‌دهد کنگره را در جریان بگذارد

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا دوشنبه شب ۳ تیر / ۲۴ ژوئن در پاسخ به روزنامه آمریکایی «هِل» در برابر این پرسش که آیا برای اقدام نظامی علیه ایران رئیس‌جمهوری اختیار آن را دارد که بدون موافقت کنگره دستوری صادر کند، گفت: «بله، این اختیارات را دارد». ترامپ در این‌باره افزود: «البته همیشه ترجیح می‌دهم کنگره را در جریان امور قرار دهم». دونالد ترامپ همچنین گفت مخالف نظر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکاست که گفته بود رئیس‌جمهوری حق اقدام نظامی علیه ایران بدون موافقت کنگره را ندارد. به‌گفته ترامپ «ظاهراً اکثریت هم مخالف‌اند». او تأکید کرد که کاخ سفید همچنان کنگره را در جریان اقدامات خود قرار خواهد داد. در ادامه تنش میان ایران و آمریکا، نانسی پلوسی، از حزب دموکرات ۲۶ اردیبهشت / ۱۶ مه به خبرنگاران گفته بود: «دولت ترامپ مجوز کنگره برای ورود به جنگ با ایران را ندارد». نمایندگان کنگره آمریکا نیز پیش از این گفته بودند که دولت ترامپ اطلاعات لازم درباره تهدید ایران را در اختیار آن‌ها قرار نداده است. نانسی پلوسی هم از دولت آمریکا خواسته بود که در جلسه‌ای ویژه، نمایندگان را در جریان رویدادهای خلیج فارس و احتمال درگیری نظامی با ایران قرار دهد. نمایندگان مجلس سنا نیز که اکثریت آن در اختیار جمهوری‌خواهان است گفته بودند که چنین جلسه‌ای با آن‌ها هم برگزار نشده است.

#جرد_کوشنر: اگر بخواهیم معامله‌ای سر بگیرد باید از راه حل دو کشور فاصله بگیریم

جرد کوشنر، مشاور ارشد کاخ سفید و مبتکر طرح «معامله قرن» قبل از آغاز نشست منامه در بحرین در گفت‌وگو با شبکه الجزیره درباره طرح کاخ سفید برای صلح بین فلسطین و اسرائیل گفت: «طرح کاخ سفید تابع راه حل دو کشور نیست.» کوشنر گفت: «باید بپذیریم که اگر می‌خواهیم معامله سر بگیرد، باید از طرح راه حل دو کشور فاصله بگیریم.» طرح صلح کاخ سفید به گفته کوشنر در «جایی بین خواسته‌های اعراب و انتظارات اسرائیل» قرار دارد. فلسطینی‌ها نشست منامه را تحریم کرده‌اند. به گزارش رویترز، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره نشست منامه گفت: «پول مهم است، اقتصاد مهم است. اما سیاست مهم‌تر است. یافتن راهکار سیاسی اهمیت دارد.» مشیر المصری، سخنگوی حماس نیز گفت: «فقط فلسطینی‌‌ها می‌توانند فلسطین را نمایندگی کنند.» کوشنر اما امید دارد با جلب سرمایه‌گذاری کشورهای حاشیه خلیج فارس در مناطق فلسطینی، فلسطینی‌ها را پای میز مذاکره بنشاند. نشست منامه امروز (سه‌شنبه) برای جلب سرمایه‌گذاری کشورهای عربی برگزار می‌شود. نمایندگان اسرائیل به نشست منامه دعوت نشده‌اند.

رئیس بخش سیاسی #سازمان_آزادی‌بخش_فلسطین: #معامله_قرن فقط با قتل ۱۳ میلیون فلسطینی تحقق می‌یابد

در آستانه برگزاری نشست منامه درباره طرح صلح دولت ترامپ برای خاورمیانه که به «معامله قرن» مشهور است، بخش سیاسی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) نشستی در مقر شورای ملی فلسطین در دمشق برگزار کرد. انور عبدالهادی، رئیس بخش سیاسی ساف اطمینان داد که هیچ‌یک از طرح‌ها، اجرا نخواهد شد و فقط در حد حرف باقی خواهد ماند. عبدالهادی گفت: «آمریکا و اسرائیل، فقط در یک صورت می‌توانند این طرخ را اجرا کنند و آن هم این است که ۱۳ میلیون فلسطینی را به قتل برسانند.» فلسطینی‌ها نشست منامه را که سه‌شنبه ۲۵ ژوئن/ ۴ تیر در بحرین برگزار می‌شود تحریم کرده‌اند. وزیران کابینه اسرائیل نیز به این نشست دعوت نشده‌اند. بحث بر سر سرمایه‌گذاری کشورهای حاشیه خلیج فارس در طرح جرد کوشنر داماد ترامپ برای صلح به عنوان بدیل راه حل دو کشور سازمان ملل متحد است.

سرکلانتر شرق تهران به خطای مأموران در درگیری با #دختر_تهرانپارس اعتراف کرد

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند سرکلانتر شرق تهران شامگاه دوشنبه ۳ تیر در یک گفت‌وگوی تلویزیونی اعلام کرد که در درگیری مأموران لباس شخصی با یک دختر جوان در پارکی در تهرانپارس تهران، مأمور لباس شخصی خطا کرده است. سرکلانتر گفت: مأمور عصبانی شده اما ما خطای مأمور را اصلاً نمی‌پذیریم. مأمور ما هم خطا کرده و ما خطای مأمور را نمی‌پذیریم. ما با مأمور متخلف برخورد خواهیم کرد و قطعاً با این فرد هم برخورد خواهد شد.» سرهنگ حسنوند ادعا کرد که بر اساس فیلمی که در اختیار نیروی انتظامی است، دختر بازداشتی کشف حجاب کرده و با سیلی مأمور را کتک زده، بعد مأمور با او درگیر شده است. در فیلمی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، یک مأمور لباس شخصی دختر جوانی را به زور در خودرو پلیس می‌نشاند و در همان حال چند مأمور لباس شخصی دیگر و یک زن گشت ارشاد اطراف خودرو را احاطه کرده‌اند که کسی مقاومت نکند. در اطلاعیه پلیس که روز گذشته منتشر شد گفته شده که مأمور گشت قصد امر به معروف و نهی از منکر دختر بازداشتی را داشت. در این درگیری در مجموع پنج نفر بازداشت شده‌اند.

سخنگوی #وزارت_خارجه ایران: تحریم بی‌حاصل خامنه‌ای و ظریف راه دیپلماسی را برای همیشه مسدود کرد

سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به تحریم علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی و گروهی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران توسط آمریکا در پیامی در توییتر نوشت: تحریم بی‌حاصل رهبری ایران و نیز فرمانده دیپلماسی کشور یعنی بسته شدن همیشگی راه دیپلماسی با دولت مستأصل آمریکا.» سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: «دولت ترامپ درحال نابود کردن همه سازوکار‌های جاافتاده بین المللی برای صلح و امنیت جهانی است.» دوشنبه ۲۴ ژوئن/۳ تیر وزارت خزانه‌داری آمریکا رهبر جمهوری اسلامی و منصوبان او در داخل و خارج از ایران را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد. استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا همجنین اعلام کرد که هشت فرمانده سپاه تحت تحریم قرار گرفتند و محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران نیز به زودی تحریم می‌شود.