ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حسن مشروعی‌فر، فرمانده سپاه حفاظت رهبری شد

 خبرگزاری تسنیم از قول رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه اعلام کرد که حسن مشروعی فر با حکم حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به سمت «فرمانده سپاه حفاظت ولی امر» که حفاظت از رهبر جمهوری اسلامی را به عهده دارد، منصوب شده است. مشروعی فر جایگزین ابراهیم جباری شده است. سه روز قبل هم پس از چند روز گمانه‌زنی در مورد برکناری و حتی ترور ناموفق حسین طائب، سپاه به صورت رسمی اعلام کرد که او از ریاست سازمان اطلاعات سپاه برکنار شده است. خبر برکناری حسین طائب را هم رمضان شریف، سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه اعلام کرد. در خبری که خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران منتشر کرد از قول رمضان شریف آمده است که «با حکم سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،  سردار سرتیپ پاسدار محمد کاظمی به سمت «رئیس سازمان اطلاعات سپاه" منصوب شد». حسین طائب، رئیس پیشین سازمان اطلاعات سپاه هم سمت تشریفاتی مشاور فرمانده کل سپاه داده شده است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:‌ تدریس معلمان مرد در مدارس دخترانه ممنوع است

محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از ممنوعیت تدریس دبیران مرد در مدارس متوسطه دخترانه خبر داد و گفت: «بخشنامه‌ای در تاریخ ۲۸ اردیبهشت امسال درباره ممنوعیت تدریس معلمان مرد در مدارس دخترانه ابلاغ کردیم.» به گفته کاظمی،این بخشنامه به استناد ماده۳ آیین‌نامه اجرایی مدارس است که سال گذشته تصویب شده است. او گفته مدارس به تفکیک جنسیت تأسیس می‌شوند و تطابق جنسیت کارکنان مدارس با دانش‌آموزان الزامی است. کاظمی گفته: «تخصیص دبیر غیرهمجنس در مدارس دوره اول و دوم متوسطه شامل همه مدارس عادی دولتی، استعدادهای درخشان، نمونه دولتی، شاهد و حتی مدارس غیردولتی فاقد وجاهت قانونی است.» بر این اساس، نظارت و مسؤولیت این موضوع بر عهده مدیر واحد آموزشی و مدیر آموزش و پرورش منطقه و اداره‌کل است. پیش‌تر در شبکه‌های اجتماعی گفته شده بود که مدارس استعدادهای درخشان از قانون ممنوعیت دبیر مرد در دبیرستان‌های دخترانه مستثنی شدند که معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش این موضوع را تکذیب کرده است.

دو نفر در تیراندازی در محل گردهمایی دگرباشان در اسلو کشته شدند

در تیراندازی روز شنبه ۲۵ جولای در یک کلوپ شبانه دگرباشان جنسی در اسلو، نروژ، حداقل دو نفر کشته و ۱۴ نفر زخمی شدند. تیراندازی در« میخانه لندن» رخ داد که در وب سایتش خود خود را به عنوان «بزرگترین محل برگزاری مراسم برای همجنس گرایان و لزبین ها در اسلو» معرفی می کند. یک خبرنگار نروژی در گزارش گفت: «مردی را دیدم که با یک کیف وارد شد، اسلحه را برداشت و شروع به تیراندازی کرد.» به گزارش رویترز به نقل از پلیس محلی، یک مظنون در همان نزدیکی دستگیر شد، اما هنوز مشخص نیست که انگیزه این حمله چه بوده است. پلیس در محل حادثه به خبرنگاران گفت که ۱۴ نفر به شدت زخمی شدند. بیمارستان دانشگاه اسلو اعلام کرده که در پی تیراندازی به حالت هشدار قرمز در آمده است. یوناس گار استوره، نخست وزیر نروژ در بیانیه‌ای به خبرگزاری NTB نروژ گفت: این حمله یک حمله وحشتناک و عمیقاً تکان‌دهنده به مردم بی گناه بود. ما هنوز نمی‌دانیم پشت این اقدام وحشتناک چه چیزی نهفته است، اما به مردمی که می‌ترسند و در سوگ هستند، می‌خواهم بگویم که ما در کنار شما هستیم.» اسلو قرار است رژه سالانه پراید خود را اواخر روز شنبه برگزار کند.