ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

معاون وزیر راه و شهرسازی می‌گوید ۱۱ درصد جمعیت شهری حاشیه‌نشین شده‌اند

محمد آئینی، معاون وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی دوشنبه ۳ مرداد اعلام کرد که جمعیتی بالغ بر هفت میلیون و ۱۳۶ هزار نفر در بافت‌های‌ حاشیه‌ای شهرها ساکن هستند که به‌گفته او «۱۱ درصد جمعیت شهری و حدود ۸ درصد از سطح شهرها را شامل می‌شود، و بالغ بر دو میلیون و ۱۰۰ هزار خانوار در این محدوده‌ها زندگی می‌کنند». آئینی افزود: «حدود ۵۸ هزار و ۹۵۶ هکتار به‌عنوان سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت حاشیه‌ای شناخته می‌شوند که بیش از ۹۰ درصد از آن‌ها در درون محدوده‌های شهری قرار دارند». معاون وزیر راه و شهرسازی بر اساس آمار رسمی گفت ۵۳ درصد بناها در بافت‌های حاشیه‌ای ناپایدار هستند و از مقاومت لازم برخوردار نیستند و چنانچه حوادث غیرمترقبه‌ای همچون زلزله رخ بدهد عمده تلفات انسانی در این محدوده‌ها خواهد بود. همچنین از آن‌جایی‌که این محدوده‌ها به شکل خودرو ساخته شده‌اند در زمینه سرانه‌های زیربنایی (شبکه‌های آب، برق، فاضلاب، گاز، مخابرات و...) و سرانه‌های روبنایی (آموزشی، بهداشتی، درمانی، عمومی و...) دچار کمبودهای جدی هستند. این در حالی است که به‌گفته محمد آئینی سرانه مذهبی در بافت‌های حاشیه‌ای پایین‌تر از متوسط سرانه مذهبی همان شهر نیست.

تداوم بازداشت و بی‌خبری از وضعیت نازنین بهرامی، بازیگر تئاتر

به گزارش هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شنبه یکم مرداد، نازنین بهرامی، بازیگر تئاتر توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شد. نیروهای امنیتی حین بازداشت تلفن همراه نازنین بهرامی و تعدادی از اطرافیان او را ضبط کردند و با خود بردند. بنا به اطلاع یک منبع آگاه نازنین بهرامی حوالی ساعت ۱۱ صبح، هنگامی که از سر کار بازمی‌گشت در نزدیکی خیابان انقلاب، توسط چند مامور «لباس شخصی» بازداشت شد. تاکنون از دلایل بازداشت، محل نگهداری و اتهام‌های مطروح شده علیه این بازیگر تئانر اطلاعی در دست نیست. نازنین بهرامی، از امضاکنندگان بیانیه ۸۰۰ زن سینماگر علیه خشونت جنسی در سینمای ایران، است. تیرماه سال جاری، حسین فرحبخش، تهیه‌کنندگان سینما در برنامه‌ای رادیویی خواستار «شلاق زدن» به زنان سینماگری شده بود که به «خشونت، آزار و باج‌گیری جنسی» در عرصه سینما و تئاتر اعتراض کرده‌ بودند و آنها را «اشاعه فحشا» متهم کرد. در ماه‌های گذشته فشار نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی بر فعالان و شهروندان زن شدت گرفته است و بسیاری از آنها بازداشت یا احضار شده‌اند.

حداد عادل: رهبر بر جوان‌گرایی اصرار کرده و این یک واقعیت است

غلامعلی حداد عادل، رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به «جوان‌گرایی» در اداره کشور، گفت: «رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب بر جوان‌گرایی اصرار کرده است و این یک شعار نیست بلکه یک واقعیت است، پس به جوانان فرصت دهید تا استعداد خود را نشان دهند و این موضوع را به‌عنوان یک راهبرد استراتژیک رعایت کنید، زیرا این کشور باید به دست جوانان اداره شود.» حداد عادل در حالی به‌نقل از رهبر جمهوری اسلامی از «جوان‌گرایی» می‌گوید که حکومت ایران مقامی مادام‌العمر به نام ولی فقیه و مدیرانی دارد که تا آخرین لحظه حیات، به شرط وفاداری به حاکمیت یا در سمتشان برقرار هستند و یا در چرخه حاکمان، از صندلی‌ای به صندلی دیگر می‌روند. احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، رئیس مجلس خبرگان رهبری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی متولد ۱۳۰۵ است.

«اختلافات شخصی» انگیزه عاملان قتل مجید عبدالباقی عنوان شد

پس از آن‌که نیروی انتظامی آبادان از بازداشت پنج نفر در ارتباط با قتل مجید عبدالباقی برادر حسین عبدالباقی، مالک ساختمان متروپل خبر داد، سردار مهدی حاجیان، سخنگوی فرماندهی کل انتظامی کشور گفت: «بر اساس بررسی‌های اولیه، اختلافات شخصی انگیزه قاتلان از این اقدام بوده است.» او درباره این «اختلافات» چیزی نگفت. حاجیان افزود پلیس آگاهی استان خوزستان «در کمتر از دو ساعت عوامل تیراندازی و قاتل این فرد را شناسایی و دستگیر کرد». هنوز هویت هیچ‌یک از بازداشت‌شدگانی که پلیس آبادان آن‌ها را به قتل عبدالباقی متهم می‌کند، فاش نشده است. مجید عبدالباقی، ظهر شنبه یکم مرداد در آبادان به دست افراد ناشناس کشته شد. ریزش ساختمان متروپل در دوم خرداد امسال جان دست‌کم ۴۷ نفر را گرفت. به ادعای رسانه‌های حکومتی ایران حسین عبدالباقی، مالک این ساختمان هم در این حادثه جانش را از دست داد.