ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیس #دادگاه_انقلاب: اتهام جدید #زاغری امنیتی است ــ ریچارد رتکلیف: نسبت به تمدید مرخصی خوش‌بین هستیم

#نازنین_زاغری_رتکلیف، شهروند ایرانی‌ـ‌بریتانیایی زندانی در ایران به مرخصی سه روزه اعزام شده است. اما موسی غضنفرآبادی، رئیس دادگاه انقلاب سوم شهریور در گفت‌و‌گو با خبرگزاری «تسنیم»، وابسته به سپاه پاسداران با تأکید دوباره بر تشکیل پرونده جدید برای او گفت که اتهام جدید زاغری امنیتی است. او نگفت این اتهام امنیتی چیست. این شهروند ایرانی‌ـ‌بریتانیایی پیش‌تر به پنج سال زندان محکوم شده. غضنفرآبادی می‌گوید دادگاه پس از معرفی وکیل زاغری، برای رسیدگی به پرونده امنیتی جدید علیه او تشکیل جلسه خواهد داد. #نازنین_زاغری بیشتر از دو سال پیش هنگام خروج از ایران در فرودگاه «امام خمینی» همراه دختر خردسالش بازداشت شد و از آن زمان تا پیش از این مرخصی زندانی بود. ریچارد رتکلیف، همسر او که پیش از این اعلام کرده بود وکیل زاغری به دنبال تمدید مرخصی است، در گفتگو با روزنامه بریتانیایی «تایمز» گفت: «ما اطمینان زیادی داریم که با تمدید مرخصی موافقت خواهد شد اما تا این لحظه هنوز تأیید آن را نگرفته‌ایم». به گفته او، وکیل نازنین زاغری امروز برای ثبت درخواست تمدید مرخصی به دادگاه رفته است.

خطوط هوایی داخلی نتوانستند سودجویی کنند، بهای بلیط پروازها افت کرد

بنابر گزارش رسانه‌های داخلی، مقاومت مردم و کاهش شماران مسافران پروازهای داخلی سبب شده تا قیمت بلیط هواپیما در ایران کاهش پیدا کند. اواسط مردماه امسال اعلام شد «قیمت بلیط پروازهای داخلی ۲۰ تا ۴۰ درصد افزایش یافته است». نوسانات بازار ارز و تصمیم آمریکا برای اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه ایران یکی از دلایل افزایش قیمت بلیط‌های داخلی عنوان شده بود. اکنون خبرگزاری مهر در گزارشی نوشته «در روزهای اخیر شاهد افزایش قیمت بلیط پروازهای تهران به تبریز و بالعکس بودیم اما وقتی فقط چندروز مردم از پروازهای غیرضروری اجتناب کردند و چند هواپیما با صندلی‌های خالی پریدند، قیمت‌ها نصف شد».

مجلس: ازدواج دختربچه‌ها با اجازه دادگاه

طیبه سیاوشی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفته «در طرح افزایش سن ازدواج که با قید یک فوریت تحویل مجلس شده، دختران بین ۱۳ تا ۱۶ سال برای ازدواج باید حکم قانونی از دادگاه دریافت کنند و ازدواج دختران زیر ۱۳ سال نیز ممنوع خواهد شد». به گفته این نماینده مجلس، در این طرح حداقل سن ازدواج برای دختران ۱۶ سال و برای پسران ۱۸ سال پیش بینی شده است. این طرح هفته آینده در مجلس به بحث گذاشته می‌شود. این نماینده مجلس قبل‌تر اعلام کرده بود «نمایندگان مرد مجلس ایران با افزایش سن ازدواج از ۱۳ سال به ۱۶ سال مخالفند». گزارش‌های منتشر شده از سوی سازمان ثبت ‌احوال استان تهران نشان می‌دهند در سال ۹۶، هزار و ۴۸۱ ازدواج مربوط به کودکان زیر ۱۵ سال به ثبت رسیده است که هزار و ۴۶۳ مورد آن مربوط به ازدواج دختران زیر ۱۵ سال است. در حال حاضر سن قانونی ازدواج در ایران ۱۳ سال برای دختران و ۱۵ سال برای پسران است. 

یک شرکت امنیت سایبری: هکر‌های مرتبط با #سپاه_پاسداران دانشگاه‌های ۱۴ کشور را هدف گرفتند

شرکت «سکیور ورکز»، یک شرکت امنیت سایبری در ایالات متحده اعلام کرده است که هکرهایی مرتبط با #سپاه_پاسداران_ایران به ۷۶ دانشگاه در ۱۴ کشور، از جمله ژاپن، استرالیا، چین و اسرائیل حمله برده‌اند. هدف از این کارزار سرقت اطلاعات بوده است. به گزارش روزنامه تایمز بریتانیا، دانشگاه‌های این کشور نیز احتمالا هدف حمله بوده اند. هرچند نام این دانشگاه‌ها فاش نشده است. به گفته سکیورورکز، هکرهای وابسته به سپاه بین ماه‌های مه و اوت سال جاری ۳۰۰ وب‌سایت تقلبی و صفحه ورود به حساب کاربری جعلی درست کرده‌اند تا اسم کاربری و رمز عبور کاربران را به سرقت ببرند. روشی در هک‌کردن که به «#فیشینگ» معروف است. ارتش سایبری ایران پیش از این نیز به هک‌کردن دانشگاه‌ها و دیگر نهادها در کشورهای غربی و نیز عربستان متهم شده بود. حمله‌های سایبری اخیر ایران نیز به گروه «#کبالت_دیکنز» نسبت داده شده. حملات سایبری این گروه به ایالات متحده باعث شد که وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا ۲۳ مارس/سوم فروردین در اقدامی هماهنگ با وزارت دادگستری این کشور شرکت مبنا در ایران و ۱۰ فرد مرتبط با آن را به دلیل سازماندهی و مشارکت در حملات سایبری به «صدها دانشگاه آمریکا» بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ در فهرست تحریم‌های اقتصادی قرار دهد.

رویا صغیری، دانشجوی معترض به #حجاب_اجباری برای گذراندن ۲۳ ماه حبس به زندان می‌رود

#رویا_صغیری دانشجوی دانشگاه مدنی تبریز که در جریان اعتراضات دی‌۹۶ بازداشت و به ۲۳ماه زندان محکوم شد در صفحه اینستاگرامش از احضارش به زندان خبر داده و نوشته شنبه سوم شهریور به زندان می‌رود. اتهامات او اختلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمعات و ظاهر شدن در انظار عمومی بدون حجاب اعلام شده است.