ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر خزانه‌داری آمریکا در واکنش به حضور ظریف در محل اجلاس #گروه_هفت: ترامپ برای مذاکره با ایران پیش‌شرطی تعیین نکرده است

به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس، استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا در واکنش به سفر پیش‌بینی نشده محمدجواد #ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی به محل نشست گروه هفت در بیاریتز فرانسه، احتمال مذاکره با ایران را رد نکرد و گفت دونالد ترامپ برای مذاکره با ایران «پیش‌شرطی تعیین نکرده است». مقامات ایران و فرانسه اما احتمال ملاقات میان ظریف و هیات آمریکایی را رد کرده‌اند. دونالد ترامپ هم از اظهارنظر در مورد حضور ظریف در محل اجلاس گروه هفت خودداری کرد. او پیشتر در مورد توافق اعضای گروه هفت برای انتقال پیامی به منظور کاهش تنش‌ با ایران گفته بود در مورد این پیام گفت‌وگویی نداشته است اما با تماس فرانسه و ژاپن با ایران مخالفتی ندارد. یک مقام ارشد فرانسه به خبرگزاری اسوشیتدپرس گفت دعوت از ظریف با تصمیم امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه انجام شده و او ممکن است با ظریف ملاقاتی داشته باشد. فرانسه اعلام کرده مایل است با قراردادن ظریف در جریان گفت‌وگوها، فضایی را برای مذاکرات ایجاد کند و از تنش‌های موجود درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران بکاهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه خبر حضور #ظریف در محل اجلاس #گروه_هفت را تایید کرد

سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی، خبر خبرگزاری فرانسه مبنی بر نشستن هواپیمای ایرانی ایرباس ای‌۳۲۱ در محل اجلاس گروه هفت و حضور ظریف در بیاریتز را تایید کرد و گفت ظریف با دعوت وزیر امورخارجه فرانسه به محل اجلاس گروه هفت رفته است. موسوی در توئیتر خود نوشت: «به دعوت لودریان وزیر امور خارجه فرانسه، دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان برای ادامه رایزنی ها درخصوص ابتکارات اخیر میان روسای جمهور ایران و فرانسه، وارد شهر بیاریتز محل برگزاری اجلاس سران گروه هفت شد. در این سفر با هیات آمریکایی ملاقات یا مذاکره‌ای صورت نخواهد گرفت.»

فعالان ضد سرمایه‌داری معترض به اجلاس #گروه_هفت تجمعات روز یکشنبه خود را پس از دستگیری یکی از رهبرانشان لغو کردند

معترضان ضد سرمایه‌داری روز یکشنبه ۲۵ اوت/سوم مرداد پس از دستگیری یکی از رهبرانشان، تظاهرات خود را که قرار بود مقابل محل اجلاس گروه هفت برگزار شود، لغو کردند. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، الکسیس شوساله از گروه فعالان «اتک (حمله)» اعلام کرد برگزاری تجمعات اعتراضی روز یکشنبه به‌دلیل «فراهم نبودن شرایط» برای برگزاری یک تظاهرات صلح‌آمیز به تعویق خواهد افتاد. به گفته یکی از رهبران این گروه که در مذاکرات برای برقراری تجمع صلح‌آمیز، میان معترضان و مقامات محلی نقش کلیدی داشته، شب‌هنگام دستگیر شده است. پلیس فرانسه روز شنبه ۶۸ نفر را به اتهام پرتاب مواد محترقه و اخلال دستگیر کرد. پلیس همچنین تمام مناطق اطراف محل برگزاری اجلاس در شهر بیاریتز فرانسه را مسدود کرده است. شوساله همچنین از زخمی شدن ده‌ها تظاهرکننده خبر داد که مقامات محلی این ادعا را رد کرده‌اند. رهبران گروه هفت روز یکشنبه در یک استراحتگاه لوکس در سواحل دریای آتلانتیک به هنگام صرف ناهاری که توسط یک آشپز ستاره‌دار از میشلن تدارک دیده شده بود، درباره نابرابری اقتصادی در جهان گفت‌وگو کردند.

امانوئل مکرون: #گروه_هفت درباره پیام به ایران دستور رسمی صادر نکرده است

امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه اعلام کرد از سوی رهبران گروه هفت به او حکم یا دستور خاصی در مورد پیامی که باید به جمهوری اسلامی منتقل شود، داده نشده و بنابراین خود او ابتکار عمل را در دست خواهد گرفت. به گزارش خبرگزاری رویترز، مکرون درباره پیام گروه هفت به تهران گفت در هفته‌های آینده گفت‌ووهایی را با تهران برای فروکاستن از تنش‌ها انجام خواهد داد: «ما دیروز بحثی داشتیم درباره ایران و این بحث باعث شد که بتوانیم دو خط مشی مشخص کنیم: این‌که هیچ یک از اعضای گروه هفت مایل نیست که به ایران اجازه دستیابی به بمب هسته‌ای داده شود و همه اعضا عمیقا خواهان برقراری ثبات و صلح در منطقه هستند.» مکرون اضافه کرد که او و شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن ابتکار عمل در مورد ایران را به‌دست گرفته‌اند: «.هیچ دستور رسمی از سوی گروه هفت داده نشده، بنابراین باید برای رسیدن به این دو هدف ابتکار عمل به‌خرج دهیم» منابع خبری پیشتر از موافقت گروه هفت برای رساندن پیامی به ایران از طریق فرانسه خبر داده بودند. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نیز اعلام کرده بود درباره محتوای این پیام گفت وگویی انجام نشده است.

دونالد ترامپ در حاشیه اجلاس #گروه_هفت: درباره پیام امانوئل #مکرون به ایران گفت‌وگو نکرده‌ایم

به گزارش خبرگزاری فرانسه، #دونالد_ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا یک‌‌شنبه ۲۵ اوت/سوم شهریور درباره همراهی آمریکا با پیام مورد توافق #گروه_هفت به ایران گفت: «[هنوز] درباره آن گفت‌وگویی نداشته‌ام». #امانوئل_مکرون ساعاتی قبل از اظهارنظر ترامپ اعلام کرده بود رهبران گروه هفت که در اجلاس سالانه این گروه در #فرانسه گرد هم آمده‌اند، با فرستادن پیامی از سوی او به ایران موافقت کرده‌اند. هنوز هیچ خبری در مورد جزییات این پیام مخابره نشده است اما پیش‌بینی می‌شود این پیام بر مسئله توافق هسته‌ای (برجام) و تنش‌های میان ایران و آمریکا متمرکز باشد.

رویترز به نقل از تلویزیون المیسره: پهپادهای #حوثی‌ یک فرودگاه و یک پایگاه هوایی را در #عربستان هدف قرار دادند

یک سخنگوی نیروهای حوثی‌ #یمن به تلویزیون المسیره، وابسته به این شورشیان گفت هواپیماهای بدون سرنشین این گروه #فرودگاه_ابها و پایگاه هوایی خمیس مشیط در #عربستان_سعودی را هدف قرار داده‌اند: «هواپیماهای بدون سرنشین به برج‌های کنترل این دو مکان که هر دو در جنوب غربی پادشاهی عربستان واقع شده‌اند، حمله کردند.» #حوثی‌ها که از سوی ایران حمایت می‌شوند مدعی شده‌اند که این حمله‌ها را روز یک‌شنبه ۲۵ اوت/ سوم شهریور انجام داده‌اند. مقام‌های عربستان سعودی هنوز به این خبر واکنشی نشان نداده‌اند. حوثی‌ها که صنعا، پایتخت یمن را در کنترل خود دارند، در چند ماه گذشته حمله‌هایشان را علیه عربستان سعودی افزایش داده‌اند. ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی که علیه حوثی‌ها می‌جنگد، در واکنش به این حمله‌ها مناطق تحت کنترل این گروه در صنعا و اطراف آن را هدف قرار می‌دهد که در این حمله‌ها معمولا غیرنظامیان زیادی کشته و زخمی می‌شوند. تنش در منطقه زمینه تشدید بحران و خشونت در یمن شده است که عرصه جنگ نیابتی میان ایران و عربستان سعودی است. این درگیری‌ها توافق صلحی که در دسامبر سال گذشته بر سر بندر حدیده شد نیز تهدید می‌کند. حوثی‌ها در جریان توافق صلحی که در اوایل ماه دسامبر ۲۰۱۸ در سوئد انجام شد، پذیرفتند در ازای توقف حمله‌های نیروهای دولت مرکزی یمن و حامیانش، از بندر حدیده عقب‌نشینی کنند.

#آتش‌سوزی در #مراتع_کلیبر ۳,۵ هکتار از این مراتع را از بین برد

آتش‌سوزی ۳,۵ هکتار از اراضی و مراتع شهرستان #کلیبر در ۱۸۰ کیلومتری شمال‌ شرق #تبریز را خاکستر کرد. خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، روز یک‌شنبه سوم شهریور گزارش داد که آتش‌سوزی عصر دیروز در روستای «پیغام» شهرستان کلیبر، بخش وسیعی از مراتع این منطقه را فرا گرفت. بر اساس این گزارش، حضور به موقع نیروهای مردمی، هلال احمر و منابع طبیعی، مانع از انتقال آتش به #جنگل‌های_ارسباران شد که بخش‌هایی از آن در روزهای گذشته طعمه حریق شده بود. حدود ۳۰۰ هکتار از جنگل‌های ارسباران در منطقه خداآفرین در چهار روز گذشته دچار آتش‌سوزی شده بود که این آتش، عصر دیروز کاملا خاموش شد. شهرستان کلیبر از نظر مرتع و جنگل از مناطق غنی استان #آذربایجان_شرقی است و بخش مهمی از جنگل‌های ارسباران در محدوده این شهرستان واقع شده است.