ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کابینه فراگیر در #اسرائیل شکست خورد، #نتانیاهو مأمور تشکیل دولت ائتلافی شد

گفت‌وگوی نتانیاهو با گانتز برای تشکیل کابینه فراگیر شکست خورد. رووین ریولین، رئیس جمهوری اسرائیل نتانیاهو را مأمور کرد کابینه ائتلافی را تشکیل دهد و به او برای انجام این مأموریت ۲۸ روز وقت داد. دولت ائتلافی باید حداقل ۶۱ کرسی از ۱۲۰ کرسی پارلمان اسرائیل را در اختیار داشته باشد. نتانیاهو با وجود آنکه موفق شده حمایت احزاب راست افراطی را به دست بیاورد فقط از حمایت ۵۵ نماینده کنست برخوردار است.

‌‌بیانیه مشترک ‌‌وزیران خارجه ایران و کشورهای ۱+۴: تأکید بر اجرای کامل و موثر برجام

وزیران خارجه ایران و کشورهای ۱+۴ (چین، فرانسه، آلمان، روسیه، به استثنای وزیر خارجه بریتانیا که به دلیل تحولات برگزیت در لندن بود و نماینده او در جلسه حضور داشت) در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد تشکیل جلسه دادند. در پایان این جلسه به ریاست فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا وزیران خارجه ایران و کشورهای ۱+۴ با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند: برجام که به تایید قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد رسیده، یک عنصر کلیدی در ساختار جهانی عدم اشاعه هسته‌ای و یک دستاورد مهم دیپلماسی چندجانبه است. شرکت‌کنندگان در این اجلاس بر اهمیت اجرای کامل و مؤثر توافق هسته‌ای با ایران توسط همه طرف‌ها تاکید کردند و اعلام کردند برای حفظ این توافق تلاش می‌‌کنند.

پلیس #اسرائیل #فادی_الهدمی، وزیر فلسطینی امور بیت‌المقدس (اورشلیم) را به اتهام فعالیت سیاسی غیرقانونی بازداشت کرد

پلیس اسرائیل چهارشنبه ۲۵ سپتامبر/ ۳ مهر اعلام کرد فادی الهدمی، وزیر فلسطینی امور بیت‌المقدس (اورشلیم) را بازداشت کرده است. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس الهدمی متهم است که به مأموریت از طرف تشکیلات خودگردان فلسطین، در بیت‌المقدس، فعالیت سیاسی غیرقانونی کرده است. حکم بازداشت عدنان غیث، فرماندار بخش شرقی بیت‌المقدس نیز به اتهام فعالیت سیاسی غیرقانونی صادر شده اما هنوز پلیس اسرائیل موفق به بازداشت او نشده است. الهدمی ژوئن گذشته نیز به اتهام فعالیت سیاسی غیرقانونی بازداشت شده بود. آمریکا بیت‌المقدس (اورشلیم) را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخته است. سیاستمداران فلسطینی که به حکم تشکیلات خودگردان فلسطین در شرق بیت‌المقدس مسئولیت‌هایی را به عهده می‌گیرند، عملاً کاره‌ای نیستند و قدرت اجرایی ندارند.

جایزه #نوبل_آلترناتیو به گرتا تونبرگ، کنشگر محیط زیست و سه فعال حقوق بشر رسید

گرتا تونبرگ نوجوان سوئدی ۱۶ ساله و فعال محیط زیست به همراه داوی کوپناوا، فعال محیط زیست و حقوق بومیان منطقه آمازون، امیناتو حیدر، فعال حقوق بشر از صحرای غربی، و گوا جیانمی، فعال حقوق زنان از چین برنده چهلمین جایزه نوبل آلترناتیو امسال شدند. بنیاد جایزه نوبل آلترناتیو که در استکهلم مستقر است گفته که گرتا تونبرگ حفاظت از محیط زیست را به گوش جهانیان رسانده است. این بنیاد همچنین گفته است که برندگان امسال این امکان را برای میلیون‌ها نفر در جهان فراهم آورده‌اند که «از حقوق اساسی خود دفاع کنند و برای آینده‌ای شایسته زندگی در این سیاره مبارزه کنند». گرتا تونبرگ بنیانگذار جنبشی جهانی به نام «جمعه‌ها برای آینده» است که در آن نوجوانان کشورهای مختلف علیه عدم اقدام دولت‌ها در مقابله با تغییرات اقلیمی دست به اعتراض می‌زنند. تونبرگ به‌تازگی جایزه مهم سازمان عفو بین‌الملل را نیز دریافت کرد.

#الجبیر از «شیوه اروپایی‌ها» در مقابله با ایران انتقاد کرد، در همان حال #مکرون رئوس پیشنهادهایش برای مذاکرات تهران و واشنگتن را اعلام کرد

سه‌شنبه ۲۴ سپتامبر/ ۲ مهر مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا و وزیران خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از جمله عربستان سعودی جلسه‌ای تشکیل دادند. در این جلسه عادل الجبیر، وزیر مشاور در امور خارجه عربستان از بیانیه مشترک تروئیکای اروپایی که ایران را مسئول حمله به تأسیسات نفتی عربستان دانسته بود استقبال کرد. الحبیر اما اعلام کرد که عربستان سعودی همچنان نسبت به عزم کشورهای اروپایی در مقابله با ایران یا به تعبیر او نسبت به «شیوه اروپایی‌ها» مردد است. وزیر مشاور در امور خارجه عربستان گفت پیشنهاد مکرون مبنی بر لغو بخشی از تحریم‌های اقتصادی، همچنین خویشتنداری سایر کشورهای اروپایی سبب شد که ایران به فکر حمله به تأسیسات نفتی عربستان بیفتد. به این ترتیب عربستان تلویخاً اروپا را هم بی‌تقصیر ندانست. در همان حال امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه در سخنانش در مجمع عمومی سازمان ملل رئوس پیشنهادهای خود برای مذاکرات احتمالی بین تهران و واشنگتن را مطرح کرد:۱- ایران نباید هیچگاه به سلاح اتمی دست یابد ۲-راهکاری برای برون‌رفت از بحران یمن پیدا شود ۳- نقشه امنیتی منطقه‌ای برای رفع دیگر بحران‌ها طراحی شود ۴- امنیت ناوبری دریایی تامین شود ۵ -تحریم‌های اقتصادی علیه ایران برداشته شود. مکرون گفت: «البته ساده‌لوح نیستم و به معجزه هم اعتقادی ندارم. با این‌همه باور دارم که برای رسیدن به صلح، شجاعت لازم است.»

#پریسا_رفیعی #فعال_دانشجویی در دادگاه تجدیدنظر به ۷ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد

خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران اعلام کرد که شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، محکومیت پریسا رفیعی، فعال صنفی دانشگاه تهران را عیناً تأیید کرد. بر این اساس او به ۷ سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق و دو سال ممنوع الخروجی و محرومیت از عضویت در گروه‌ها و احزاب محکوم شد. گفته می‌شود به استناد ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، اشد مجازات، یعنی ۵ سال از مدت زمان محکومیت وی قابل اجرا خواهد بود. جلسه دادگاه تجدیدنظر پریسا رفیعی قرار بود ۱۱ تیرماه سال جاری برگزار شود اما با دستور ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه، این دادگاه برگزار نشد و حکم به صورت غیابی صادر شد. اتهامات او «اجتماع و تبانی، تبلیغ علیه نظام و اخلال در نظم عمومی» عنوان شده است. یک منبع نزدیک به پریسا رفیعی به هرانا گفته است که او «در تمام مدت بازداشت تحت آزارهایی همچون اعزام برای آزمایش بکارت و تهدید به اعدام و ضرب و شتم و ناخن کشیدن قرار گرفت». پریسا رفیعی، فعال صنفی و دانشجوی هنر‌های زیبا دانشگاه تهران، در تاریخ ۶ اسفندماه ۹۶ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از تحمل ۲۳ روز سلول انفرادی در مکانی نامعلوم در آخرین روز سال ۹۶ با سپردن قرار وثیقه آزاد شد.

#تروریسم در #افغانستان در ۲۰۱۹: تاکنون چهار هزار کشته

«مرکز غیرنظامیان درگیر جنگ» که یک مرکز حقوق بشری در افغانستان است، اعلام کرد در سال جاری میلادی بیش از چهار هزار نفر در خشونت‌ها و جنگ داخلی افغانستان کشته و زخمی شده‌اند. «مرکز غیرنظامیان درگیر جنگ» در این گزارش یادآوری کرد که اقدامات لازم برای کاهش تلفات شهروندان غیرنظامی انجام نشده. این مرکز حقوق بشری از طرف‌های درگیر جنگ خواست که از قوانین بین‌المللی تمکین کنند و مانع از تلفات غیرنظامیان شوند. به گزارش « ۸ صبح» سحر محمدلی، رییس مرکز غیرنظامیان درگیر جنگ در امور آسیایی جنوبی گفت: «برای کاهش و توقف خشونت‌ها و پایان تلفات غیرنظامیان افغان، توجه بسیار کم شده است. تمام طرف‌های درگیر جنگ باید از افراد ملکی، ملکیت آنان و درمانگاه‌ها، حفاظت کنند.» مرکز غیرنظامیان درگیر جنگ در گزارش خود اعلام کرد که در جریان گفت‌وگوهای صلح میان آمریکا و طالبان، جنگ با عواقب ویرانگر آن برای غیرنظامیان ادامه داشته و «مکان‌های عمومی، روستاها، مساجد، مکاتب و ساحات غیرنظامی مورد حمله انتحاری، حمله‌های هوایی و تلاشی قرار گرفته است.» صبح چهارشنبه ۳ مهر رسانه‌های افغانستان گزارش دادند که در حمله به ستاد انتخاباتی اشرف غنی در ولایت قندهار در نتیجه انفجار یک مین چهار نفر از جمله یک روزنانه‌نگار محلی کشته و هفت نفر زخمی شدند. همه قربانیان این حادثه تروریستی غیر نظامی‌اند.

#ایشینگر، رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ و سفیر سابق آلمان در واشنگتن نسبت به احتمال کاهش تنش میان ایران و آمریکا و حتی مذاکره مستقیم #روحانی و #ترامپ خوش‌بین است

ولفگانگ آیشینگر، رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ و از دیپلمات‌های کهنه‌کار آلمانی در گفت‌وگو با شبکه رادیویی آلمانی‌زبان دویچلندفونک درباره احتمال تنش‌زدایی از رابطه ایران و آمریکا در چارچوب دیدارهای سران کشورها در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل گفت تحرکاتی در دیپلماسی برای فراهم کردن زمینه مذاکره مستقیم روحانی و ترامپ مشاهده شده است. به گفته آیشینگر ایالات متحده آمریکا دریافت که تنها راه برای جلوگیری از یک درگیری نظامی در خلیج فارس چندجانبه‌نگری است. علاوه بر این به گفته آیشینگر باید توجه داشت که روحانی نیز تلویحاً از آمادگی ایران برای اعمال تغییراتی در توافق هسته‌ای خبر داده است. روحانی بعد از دیدار و گفت‌وگو با مدیران ارشد رسانه‌های آمریکا در جمع خبرنگاران گفت:«اگر تحریم‌ها برداشته شود من آماده‌ام درباره تغییرات، الحاقات یا اصلاحات کوچکی در توافق هسته‌ای گفت‌وگو کنم.»

سهم #معلولان از استخدام در مراکز دولتی فقط سه درصد میزانی است که قانون پیش‌بینی کرده، کارفرمایان، کارگران معلول را با نیمی از دستمزد برای سودجویی به کار می‌گیرند

به گزارش خبرگاری کار ایران (ایلنا) سهم معلولان از استخدام در مراکز دولتی بسیار ناچیزتر از سهمی است که قانون برای معلولان در نظر گرفته است. بر اساس قانون کار باید ۳ درصد از نیروهای هر مرکز دولتی از بین معلولان باشد. حدوداً دو میلیون نفر در مراکز دولتی کار می‌کنند. با این حساب، طبق قانون می‌بایست حداقل ۶۰ هزار معلول به استخدام مراکز دولتی درآمده باشند. اما در مراکز دولتی حدود ۲ هزار نفر از معلولان به کار گرفته شده‌اند: یعنی فقط ۳ درصد از سهم معلولان از استخدام مراکز دولتی تحقق پیدا کرده است. به گزارش ایلنا کارگران معلول گاهی فقط نیمی از دستمزد را دریافت می‌کنند. یکی از کارگران معلول به ایلنا گفت: « «ما ۱۳ نفر با معلولیت شدید هستیم که در فروشگاه یک روزنامه محلی در مشهد کار می‌کنیم آن هم با دستمزد ماهانه ۶۷۵ هزار تومان. در شرایطی که سبد معیشت خانوار از مرز ۷ میلیون تومان گذشته، ما تنها یک هفتم خرج و مخارجمان حقوق می‌گیریم، بلکه بیمه هم نیستیم.»

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تشکیل #وزارت_ بازرگانی موافقت کردند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی چهارشنبه ۳ مهر با طرح تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی موافقت کردند. از ۲۲۲ نماینده حاضر در پارلمان ۱۳۲ نماینده رای موافق، ۷۸ نماینده رای مخالف و ۸ نماینده به این طرح رای ممتنع طرح دادند. هادی قوامی نماینده اسفراین، محمد قسیم عثمانی نماینده بوکان و احمد علی کیخا نماینده زابل از طرح جداسازی صنعت از تجارت در قالب دو وزارتحانه دفاع کردند. کیخا گفت سران قوا و رهبر جمهوری اسلامی با طرح تشکیل وزارت بازرگانی موافقت کرده بودند. به گفته این نماینده مجلس تشکیل وزارت بازرگانی ممکن است قیمت‌گذاری بر کالاها را شفاف کند. سیدناصر موسوی لارگانی، سید محمد حسینی نماینده تفرش و سید تقی کبیری نماینده خوی از فراکسیون ولایی اما تشکیل وزارت بازرگانی را به معنای بزرگ‌تر شدن دولت دانستند. سید محمد حسینی ادعا کرد که دولت با تشکیل وزارت بازرگانی قصد دارد از طریق مافیای واردات هزینه انتخابات را تأمین کند.