ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

معاون هماهنگ‌کننده #سپاه درباره سرنگون کردن هواپیمای اوکراینی: «می‌توانستیم بگوییم اشتباهی نکردیم»

سردار محمدرضا نقدی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران در برنامه‌ای در تلویزیون حکومتی ایران در مورد سرنگون کردن هواپیمای اوکراینی توسط پدافند هوایی سپاه پاسداران سر مردم ایران منت گذاشت و گفت: «قرائن بسیاری وجود داشته که ما می‌توانستیم خودمان را به آن آویزان کنیم و بگوئیم اشتباهی انجام نشده و دشمن جنگ الکترونیک کرده» او «لاپوشانی، کلاهبرداری و عوام‌فریبی» را «روش دشمنان» توصیف کرد و افزود: «قرار نیست که از روش‌های دشمن استفاده کنیم، مردم هم قدر این صداقت را می‌دانند و به همین دلیل اعتماد دارند.» هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراین، بامداد چهارشنبه ۱۸ دی ۹۸ پس از برخاستن از فرودگاه بین‌المللی خمینی تهران به مقصد کی‌یف، با دو موشک سامانه پدافند هوایی سپاه پاسداران منفجر شد. در این حادثه ۱۷۶ سرنشین این هواپیما کشته شدند. دست‌کم ۱۳۹ نفر از مسافران هواپیما ایرانی و ۵۷ نفر از آنها ایرانی-کانادایی بودند. مقامات جمهوری اسلامی پس از سه روز کتمان حقیقت، سرانجام به شلیک موشک پدافندی سپاه پاسداران به این هواپیما به دلیل «خطای انسانی» اعتراف کردند. پس از این اعتراف مردم در اعتراض به رفتار مسئولان حکومتی ایران در این ماجرا، دست به تظاهرات اعتراضی زدند.

ادامه بی‌خبری از وضعیت چهار زندانی سیاسی عرب در پی انتقال به مکانی نامعلوم

از یک‌شنبه ۳۰ شهریور چهار زندانی سیاسی عرب به نام‌های حسین سیلاوی، علی خسرجی، علی مطیری و علی مجدم که پیش‌تر حکم اعدام دریافت کرده‌اند، از زندان شیبان اهواز به مکان نامعلومی منتقل شده‌اند. تاکنون بعد از گذشت شش روز همچنان از وضعیت و محل نگهداری آنها هیچ اطلاعی در دست نیست. هم‌زمان نگرانی‌ها درباره احتمال اعدام مخفیانه آنها افزایش یافته است. در روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل در دو اقدام فوری از خطر اعدام برای حسین سیلاوی و علی خسرجی خبر داده بود. به گزارش عفو بین‌الملل این زندانیان سیاسی عرب در پی یک محاکمه به شدت «ناعادلانه« و بر اساس «اعترافات» اجباری به دست آمده از شکنجه به مجازات مرگ محکوم شده‌اند. سازمان عفو بین‌الملل با بیان اینکه مقام‌های ایران غالبا در مواقعی که از بروز اعتراضات گسترده مردمی نگران هستند، دست به اعدام زندانیان متعلق به اقلیت‌های اتنیکی می‌زنند، از آنها خواست هر گونه برنامه احتمالی برای اجرای این مجازات بی‌رحمانه و غیرانسانی را متوقف کرده، حکم اعدام این زندانیان را بی‌درنگ لغو و زمینه دسترسی آنها به یک محاکمه منصفانه را فراهم کند. وب‌سایت «مرکز حقوق بشر احواز» از انتقال این زندانیان سیاسی عرب به مکانی نامعلوم هم‌زمان با سالگرد حمله به رژه نیروهای نظامی در شهر اهواز خبر داده بود.