ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات ـ کارگران کارخانه «رنگین نخ» سمنان برای دریافت حقوق معوقه چند ساله خود برای یازدهمین بار دست به تجمع اعتراضی زدند

صبح پنج‌شنبه ۳ آبان #کارگران کارخانه «رنگین نخ» #سمنان برای چندمین بار در مقابل ساختمان استانداری این شهر تجمع اعتراضی برپا کردند. این تجمع از ساعت ۸ صبح آغاز شد و حدود ۲۵ نفر از کارگران در آن شرکت داشتند. این یازدهمین باری است که کارخانه «رنگین نخ» سمنان دست به تجمع اعتراضی می‌زنند. ۵۰ کارگر رسمی و ۱۸۰ کارگر غیررسمی این کارخانه از سال ۹۲ که این شرکت منحل شد در انتظار دریافت حق سنوات و مطالبات مزدی خود هستند و می‌خواهند مسئولان وضعیت آن‌ها را روشن کنند. به‌گفته کارگران، نه استانداری و نه دیگر مراجع رسمی استان، هیچ کدام پاسخ قانع‌کننده‌ای به آن‌ها نداده‌اند.

بسته مشکوک انفجاری مشابه آن‌چه برای #هیلاری_کلینتون و #باراک_اوباما فرستاده شده بود به رستوران #رابرت_دنیرو نیز فرستاده شد

مقام‌های آمریکایی گفته‌اند که یک بسته مشکوک صبح پنج‌شنبه ۲۵ اکتبر / ۳ آبان برای رستوران #رابرت_دنیرو، بازیگر معروف سینما در نیویورک فرستاده شد. پلیس ساختمان رستوران دنیرو را تخلیه کرد. این هشتمین بسته مشکوک انفجاری است که از روز دوشنبه گذشته برای چند چهره سیاسی و دفتر رسانه‌ها در آمریکا ارسال می‌شود. #باراک_اوباما رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، #هیلاری_کلینتون وزیر امور خارجه سابق آمریکا، #جان_برنن رئیس سابق سیا، #جورج_سوروس رئیس هیئت مدیره بنیاد جامعه باز، اریک هولدر وزیر دادگستری دوران اوباما و ماکسی واترز نماینده دموکرات کالیفرنیا افرادی بودند که از این بسته‌های مشکوک برای آن‌ها ارسال شده بود. همچنین دو بسته مشکوک دیگر نیز به نشانی کاخ سفید و شبکه «سی‌ان‌ان» ارسال شده بود.

کشته شدن یک #کولبر و زخمی شدن کولبری دیگر در #تیراندازی #نیروهای_مرزبانی #ایران در مناطق مرزی سلماس

دو #کولبر در مناطق مرزی #سلماس در استان #آذربایجان_غربی هدف گلوله نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی قرار گرفته‌اند که به دنبال این حادثه یک نفر از آنان کشته و دیگری زخمی شده است. این حادثه روز سه‌شنبه اول آبان ۹۷ در حالی رخ داده که گروهی از کولبران در منطقه‌ مرزی شپیران از توابع شهرستان سلماس مورد هجوم نیروهای مرزبانی قرار گرفته‌اند. رسانه‌های محلی کولبر جان‌باخته در این حادثه را فرامرز جلی‌باقو معرفی کرده‌اند. او ۲۶ سال داشته است. کولبر دیگری هم به نام ذاکری جلی‌باقو، ۳۰ ساله، در این حادثه به شدت زخمی شده است. او برای رسیدگی پزشکی به بیمارستانی در شهر سلماس منتقل شده و وضعیت عمومی‌اش وخیم گزارش می‌شود‌. این افراد به ظن حمل کالای قاچاق، از فاصله‌ نزدیک و بدون اخطار قبلی هدف شلیک مستقیم قرار گرفته‌اند. از روز ۲۳ مهر که معاون سیاسی و امنیتی وزارت کشور کولبری را معادل قاچاقچی‌گری قرار داد، فشارها بر کولبران افزایش یافته تا جایی که در یک هفته منتهی به ۲۹ مهر، یک کولبر کشته، ۶ کولبر مجروح و ۸ کولبر بازداشت شدند. حسین ذوالفقاری گفته بود: «ما دیگر چیزی به نام کولبر نداریم. این کلمه کولبر هم کلمه‌ای بود که نمی‌دانم کجا اختراع شد، هم برای خود مردم و هم برای مسئولان مشکل درست کرد.» با اعلام ممنوعیت کولبری اما امنیت جانی مرزنشینانی که از این طریق معیشتشان را تأمین می‌کردند، بیش از پیش به خطر می‌افتد. این در حالی‌ست که دولت پیشتر وعده داده بود این افراد را تحت پوشش بیمه‌ تأمین اجتماعی قرار دهد. ایران ۷۵ هزار کولبر دارد که ۲۰ هزار نفرشان در سردشت و پیرانشهر ساکنند. بر اساس گزارش سالانه مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سال ۱۳۹۶، قتل ۴۶ کولبر گزارش شده و ۵۸ نفر هم (عمدتا در مناطق کردنشین) به دست نیروهای مرزبانی و انتظامی زخمی شده‌اند.

روزنامه #حریت: نصب سامانه موشکی روسی «اس – ۴۰۰» در #ترکیه از اکتبر ۲۰۱۹ آغاز می‌شود

خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه به روزنامه حریت گفته است که نصب سامانه موشکی روسی «اس – ۴۰۰» در ترکیه از اکتبر ۲۰۱۹ آغاز می‌شود. به گفته وزیر دفاع ترکیه پرسنل نظامی برای آموزش در همان سال ۲۰۱۹ به روسیه اعزام می‌شوند. به گفته خلوصی آکار ایالات متحده آمریکا جنگنده‌های اف-۳۵ را مطابق برنامه به ترکیه تحویل می‌دهد. قرار است سومین و چهارمین جنگنده اف-۳۵ در مارس/ فروردین سال آینده به ترکیه تحویل داده شود. توافقنامه خرید سامانه دفاع موشکی «اس – ۴۰۰» دسامبر گذشته بین ترکیه و روسیه امضا شد. این تصمیم آنکارا با واکنش منفی کشورهای غربی عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روبه‌رو شد. ترکیه هم یکی از اعضای ناتوست. کنگره آمریکا در ادامه بررسی‌های خود درباره بودجه دفاعی سال ۲۰۱۹ فروش اف-۳۵ به ترکیه را متوقف و آن را به ارائه گزارش پنتاگون درباره روابط دو کشور وابسته کرده بود.

#جان_دوندار روزنامه‌نگار تبعیدی ترک می‌گوید #اردوغان که از #خاشقجی حمایت می‌کند #ترکیه را به زندان بزرگ روزنامه‌نگاران تبدیل کرده

واشنگتن پست در گزارشی به‌نقل از #جان_دوندار روزنامه‌نگار ترک و سردبیر سابق روزنامه «جمهوریت» #ترکیه که در حال حاضر در برلین در تبعید به‌سر‌ می‌برد نوشته است که حمایت رجب طیب #اردوغان رئیس‌جمهور این کشور از روشن شدن ماجرای قتل #جمال_خاشقجی روزنامه‌نگار سعودی در حالی صورت می‌گیرد که ترکیه خود شمار زیادی روزنامه‌نگاران زندانی را دارد و رسانه‌ها در این کشور آزاد نیستند. این گزارش به‌نقل از کمیته حافظت از روزنامه‌نگاران آورده است که ترکیه نسبت به کشورهایی همچون چین، روسیه و مصر بیشترین روزنامه‌نگاران زندانی را دارد. دوندار گفته است: «غم‌انگیز است. اگر [اردوغان] نگران روزنامه‌نگاران است در مورد روزنامه‌نگاران کشور خود چه می‌گوید؟» پس از کودتای نافرجام ژوئیه ۲۰۱۶، همچنین ۱۰۰ رسانه و شبکه رادیویی در ترکیه بسته شدند و بخشی دیگر نیز که از منتقدان دولت محسوب می‌شدند به‌دست طرفداران دولت افتادند. جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد سعودی ظهر سه‌شنبه ۲ اکتبر / ۱۰ مهر به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول مراجعه کرده بود که گواهی تجرد بگیرد اما دیگر بازنگشت. بعد از دو هفته معلوم شد که یک هیأت ۱۵ نفره آدم‌ربایی ابتدا از او در کنسولگری عربستان بازجویی کرده‌اند و سپس او را به قتل رسانده‌اند. اردوغان سه‌شنبه ۲۳ اکتبر / یکم آبان در سخنانی گفته بود که قتل خاشقجی از پیش طراحی شده بود.

قیمت #رب_گوجه‌فرنگی کاهش نیافت- همچنان در محدوده ۱۸ هزار تومان

انتظار می‌رفت که قیمت رب گوجه به تدریج ارزان شود اما چنین نشد. محمد آقاطاهر رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی به خبرگزاری‌های داخلی گفته است: «به دلیل اتمام گوجه مخصوص رب، قاچاق گوجه و عدم افت قیمت مواد بسته‌بندی، قیمت رب گوجه فرنگی کاهش نیافت. قیمت رب تنها متأثر از قیمت گوجه فرنگی نیست و در حال حاضر به دلیل عدم افت قیمت قوطی، درب آسان بازشو، کارتن و حتی پلاستیک بسته‌بندی نمی‌توان ختی افت قیمت رب را تصور کرد.» قیمت رب گوجه‌فرنگی در محدوده ۱۸ هزار تومان گزارش شده. در فصل خرید کارخانه‌های رب‌سازی، با افزایش صادرات گوجه فرنگی، عرضه گوجه فرنگی در بازار داخل کاهش یافت. وزارت صنعت، معدن و تجارت صدور گوجه فرنگی را برای تأمین نیاز داخلی ممنوع اعلام کرده است.

در نروژ بزرگ‌ترین رزمایش ناتو از پایان جنگ سرد تاکنون آغاز شد

ناتو پنجشنبه ۲ آبان/ ۲۵ اکتبر بزرگ‌ترین رزمایش خود بعد از پایان جنگ سرد تاکنون را آغاز کرد. در رزمایش «تریدنت جانکچر» ۵۰ هزار سرباز، ۱۰ هزار خودروی زرهی، ۲۵۰ جنگنده، ۶۵ ناو از ۲۹ عضو ناتو همچنین سوئد و فنلاند حضور دارند. این رزمایش به مدت دو هفته‌ در نروژ و در حوزه هوایی و دریایی در اطراف این کشور ادامه‌ خواهد داشت. خبرگزاری رویترز گزارش داده هدف از برگزاری این رزمایش، آزمایش و آموزش نیروهای ضربت مشترک ناتو و نیروهای دیگر است. ناتو از روسیه که مرز مشترک با نروژ دارد برای نظارت بر این رزمایش دعوت کرده بود اما مسکو نپذیرفت و با صدور بیانیه‌ای برگزاری رزمایش «تریدنت جانکچر» را محکوم کرد. سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه یک روز قبل از آغاز رزمایش ناتو در نروژ اعلام کرد: «این رزمایش شبیه‌سازی یک عملیات نظامی خصمانه است. فعالیت‌های نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای ما به بالاترین حد از زمان جنگ سرد رسیده است.» ارتش آلمان با ۱۰ هزار سرباز و ۲۰۰۰ خودروی زرهی، جنگنده‌های یورو فایتر و تورنادو و سه ناو بزرگ‌ترین ارتش شرکت‌کننده در رزمایش ناتوست. ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفته است: «در سال‌های اخیر فضای امن در اروپا به طور گسترده کاهش یافته.»

فرمانده نیروی زمینی #سپاه: مقامات پاکستانی برای آزادی #گروگان‌های_ایرانی قول همکاری دادند

به گزارش سپاه نیوز، سردار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه، در پایان سفر یک روزه‌اش به پاکستان در فرودگاه نظامی «نورخان» گفت: «در جلسه‌ای که با مسئولان و مقامات نظامی و امنیتی پاکستان به ویژه فرمانده ارتش این کشور داشتیم نگرانی‌های خود را در مورد ناامنی‌های مرزی مطرح کردیم و درباره آزادی گروگان‌های ایرانی که در مرز میرجاوه ربوده شدند با آنها صحبت کردیم و آنان قول دادند از تمام ظرفیت‌های خود برای آزادی و سلامت گروگان‌ها استفاده کنند.» شامگاه سه‌شنبه ۲۴ مهر «جیش‌العدل» تعدادی از نیروهای هنگ مرزی ایران را ربود و به خاک پاکستان منتقل کرد. تعداد این نیروها بین ۱۲ تا ۱۴ نفر گزارش شده بود. رمضان شریف معاون روابط عمومی سپاه اما تعداد مرزبانان ربوده شده را ۱۲ نفر اعلام کرده و گفته است: «ممکن است از این تعداد برخی هم در میان راه فرار کرده باشند که ما از آن مطلع نیستیم.» محمد پاکپور، صبح دوشنبه، ۳۰ مهر در رأس هیاتی برای پیگیری این موضوع به پاکستان سفر کرده بود. فرمانده نیروی زمینی سپاه در بازگشت از پاکستان گفته است درباره موضوع امنیت مرزی با ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش و دیگر مقامات نظامی پاکستان گفت‌وگو کرده. پاکپور گفته از وضعیت گروگان‌ها در حال حاضر کاملاً بی‌اطلاع است.

«راکت آموزشی» #سپاه سبب انفجاری مهیب در حوالی شهرستان #بجستان شد

در یک منطقه کویری در جنوب استان خراسان رضوی صدای مهیب انفجار و صدای برخورد شی نامشخصی به زمین شنیده شده است. روابط عمومی سپاه ناحیه بجستان پنجشنبه ۲ آبان با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: صدای شنیده ‌شده ناشی از اصابت راکت آموزشی به زمین در جریان برگزاری تمرینات آمادگی یکی از یگان‌های سپاه در شرق کشور بوده است. روابط عمومی سپاه بجستان محل وقوع این حادثه را در حوالی روستای فخرآباد از توابع شهرستان بجستان نامیده و ادعا کرده که در اثر اصابت راکت به زمین نه انفجاری روی داده و نه خسارتی به بار آمده است. اهالی منطقه اما صدای انفجار مهیب را شنیده‌اند.