نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#عباس_معیری، نقاش، مینیاتوریست و مجسمه‏‌ساز سرشناس در سن ۸۱ سالگی در پاریس درگذشت

عباس معیری نگارگر، نقاش و مجسمه‌ساز سرشناس شنبه سوم آبان/۲۴ اکتبر در سن ۸۰ سالگی در بیمارستان سن‌ژوزف پاریس درگذشت. رادیو فرانسه علت مرگ او را ابتلا به بیماری کووید-۱۹ اعلام کرده اما ایسنا به نقل از آشنایان این هنرمند، از مرگ او پس از تحمل دوره‌ای بیماری خبر داده است. عباس معیری متولد سال ۱۳۱۸ در رشت و از هنرمندان شناخته شده در فرانسه و از اعضای «انجمن فرهنگ ایران» در پاریس بود. او تحصیلاتش را در دانشگاه تهران تا مرحله‏ استادی به پایان برد، شاگرد استاد بهزاد بود و پس از فوت استاد بهزاد، به عنوان استاد مینیاتور در دانشکده‏ هنرهای زیبای تهران، جانشین او شد. معیری پس از مهاجرت به فرانسه از سال ۱۹۸۴ استاد مییناتور در مرکز فرهنگی "ادک" (-ADAC انجمن گسترش هنر و فرهنگ وابسته به شهرداری پاریس) شد و شاگردان بسیاری از ملیت‌های مختلف را با این هنر ایرانی آشنا کرد. از عباس معیری چندین نمایشگاه در کشورهای گوناگون برگزار شده و آثار او جوایز مهمی را از آن این هنرمند فقید کرده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران: محدودیت تردد در ورود مسافران به مازندران تغییری ایجاد نکرده است

سیف الله فرزانه، مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران اعلام کرد اعمال محدودیت‌های تردد در میزان سفر گردشگران به مازندران و ازدحام در مناطق گردشگری این استان تغییری ایجاد نکرده است. فرزانه یکشنبه چهارم آبان در مصاحبه با خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفت: «رفت وآمد در شهرهای تهران، کرج، مشهد، اصفهان و ارومیه که شیوع بالای ابتلا به کرونا را دارند در سه روز تعطیلات گذشته با محدودیت روبرو بود، اما آنگونه که مشخص است این محدودیت‌ها هم نتوانست سیل گردشگران به سمت شمال را کنترل کند و همچنان جاده‌ها مملو از ماشین‌های شخصی و اتوبوس بود. حتا اکنون نیز که با تعطیلاتی دیگر روبه روهستیم بازهم شاهد حضور مسافران در استان‌های شمالی کشورهستیم، چنانکه ضریب اشغال مراکز اقامتی استان مازندران که در شرایط شیوع ویروس کرونا بنابر رعایت پروتکل‌های بهداشتی با ۵۰ درصد ظرفیت خود فعال هستند، کاملا پر است.» سیف‌الله فرزانه «بزرگترین مشکل» سازمان میراث فرهنگی مازندران را «فعالیت واحدهای اقامتی غیرمجاز» دانست و در اظهارنظری قابل توجه گفت:‌ «اگر بتوانیم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به همین منوال پیش برویم خوب و نیکو خواهد بود.» به گفته او مسافران به خاطر گرانی دلار سفرهای خارجی را لغو کرده و به سفرهای داخلی روی آورده‌اند. بر اساس اعلام دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۴ بیمارکووید-۱۹ دربیمارستان‌های زیر مجموعه این دانشگاه‌ها شناسایی و بستری شده‌اند. شمار کل بیماران کووید-۱۹ بستری در بیمارستان‌های مازندران به ۷۱۷ می‌رسد که ۱۷۰ تن از آن‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند.

#پروین_کیوان #پرستار دزفولی بر اثر ابتلا به #کرونا جان باخت

دانشگاه علوم پزشکی دزفول در استان خوزستان صبح یکشنبه چهارم آبان از فوت یک پرستار دیگر در این شهر خبر داد. هویت این پرستار که در بیمارستان بزرگ شهرستان دزفول شاغل بود، پروین کیوان اعلام شده است. براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی دزفول، او «در راه مبارزه با بیماری کرونا و سلامت مردم» جان خود را از دست داده است. معاون سازمان نظام پرستاری ایران هفته گذشته از ابتلا بیش از ۳۱ هزار پرستار به کووید-۱۹ خبر داده و گفته بود: ۵۴ تن از این پرستاران تا به حال جان باخته‌اند.

در واکنش به اظهارات اردوغان درباره سیاست مکرون در قبال مسلمانان، فرانسه سفیرش را «برای مشورت» از ترکیه فراخواند

به دنبال اظهارات رجب‌ طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه درباره سیاست‌های امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه در قبال مسلمانان، فرانسه سفیر خود در این کشور را برای «مشورت» فرا خواند. به گزارش خبرگزاری فرانسه رئیس جمهوری این کشور، پیشتر در مراسم یادبود ساموئل پتی، معلمی که یک مهاجم ۱۸ ساله سر او را به‌خاطر انتشار کاریکاتورهای پیامبر اسلام برید، با تهدید ضمنی به اعمال کنترل بر مسلمانان فرانسه، وعده داده بود که با «جدایی‌طلبی اسلامی» مبارزه خواهد کرد. اردوغان روز شنبه در واکنش به سخنان مکرون گفته بود: «مشکل این فردی که نامش مکرون است با اسلام و مسلمین چیست؟ مکرون احتیاج به درمان روانی دارد» او رئیس جمهوری فرانسه را متهم کرده بود که آزادی عقیده را نمی‌فهمد و به همین خاطر با میلیون‌ها مسلمانی که در کشورش زندگی می‌کنند بدین صورت رفتار می‌کند. فرانسه سخنان اردوغان را «غیرقابل قبول» خوانده است. یک مقام دولت فرانسه به خبرگزاری فرانسه گفت: «رویکرد اردوغان از هر جهت خطرناک است و از او می‌خواهیم سیاست خود را تغییر دهد». به گفته او فرانسه همچنین به این‌که ترکیه قتل معلم پاریسی را تسلیت نگفته و پیام حمایتی نفرستاده نیز اشاره کرده است. فرانسه و ترکیه در هفته‌های گذشته به صورت غیرمستقیم در مناقشه قره‌باغ نیز مواضعی مخالف هم اتخاذ کردند.

با ادامه درگیری‌های در #قره‌باغ، ایران یک تیپ نظامی سپاه پاسداران در نوار مرزی مشترک با جمهوری #آذربایجان مستقر کرد

با ادامه درگیری‌ها در قره‌باغ، سپاه پاسدارن ایران یک تیپ نظامی مکانیزه را در مرزهای شمال غربی کشور مستقر کرده است. خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا) به نقل از یک عضو سپاه پاسداران که نامش فاش نشد، گزارش کرد: «تیپ مکانیزه امام زمان برای دفاع از تمامیت ارضی و مردم خدا‌آفرین در مناطق مرزی شمال غرب کشور مستقر شده است». از زمان آغاز درگیری‌های ارمنستان و آذربایجان بر سر منطقه خودمختار قره‌باغ چندین خمپاره به روستاهای خداآفرین اصابت کرده است. درگیری‌های ارمنستان و آذربایجان از ۲۶ سپتامبر/ ۷ مهر آغاز شد و به رغم دو مرتبه توافق طرفین برای آتش‌بس، همچنان ادامه دارد. به گفته فرماندار خدا آفرین در جریان درگیری‌های ماه گذشته تاکنون افزون بر ۵۰ راکت جنگی به اراضی و روستاهای این شهرستان اصابت کرده است و تاکنون تعداد ۳۲ واحد مسکونی در جریان جنگ قره‌باغ در روستاهای خدا آفرین خسارت دیدند.