ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#معصومه_عسگری، معلم بازنشسته که برای درمان بیرون زندان بود دوم آذر به زندان بازگردانده شد

معصومه عسگری، معلم بازنشسته که پیش از این به ۵ سال زندان محکوم شده بود و با تأیید پزشکی قانونی بیرون از زندان تحت درمان قرار داشت، روز یکشنبه دوم آذر به زندان اوین بازگردانده شد. یک منبع آگاه گفته است که معصومه عسگری پس از تحمل یک سال زندان به مرخصی استعلاجی اعزام شد و یک سال توقف حکم داشت و اکنون برای تحمل چهار سال حبس باقی ‌مانده به بند زنان سیاسی زندان اوین منتقل شد. او به‌تازگی در یکی از مراجعات برای تمدید مرخصی زیر پل اوین تصادف کرد و در پایش از ۸ نقطه پلاتین گذاشته شد. این معلم بازنشسته به سختی توان راه رفتن دارد و با واکر راه می‌رود. او همچنین از بیماری‌های مختلف از جمله اختلال دوقطبی رنج می‌برد و بنا به نظر پزشک قانونی باید تحت درمان قرار گیرد. عسگری در چنین شرایطی و در وضعیت شیوع اپیدمی کرونا به دلیل عدم تمدید مرخصی به زندان بازگردانده شد. دادگاه انقلاب تهران ۲۹ بهمن‌‌ماه سال گذشته معصومه عسگری را به جرم شرکت در تظاهرات صنفی معلمان به ۵ سال حبس محکوم کرد. اتهام او «اجتماع و تبانی» است. او در جریان اعتراضات سراسری مردادماه همان سال، روز ۱۱ مردادماه در اعتراضات خیابانی در تهران بازداشت و به زندان قرچک منتقل و پس از چند روز بازداشت آزاد شد. عسگری در آذرماه یک بار دیگر بازداشت و این بار به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. او یک ماه در سلول‌های انفرادی مورد بازجویی قرار گرفت. معصومه عسگری که تنها سرپرست پسر ۱۵ ساله‌اش است هم‌اکنون در بند زنان زندان اوین زندانی است.

افزایش اختیارات شهردارها از طریق تصویب طرح جامع مدیریت شهری

محسن پیرهادی، رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس چهارشنبه پنجم آذر از تصویب قریب‌الوقوع طرح جامع مدیریت شهری خبر داد و گفت اختیارات شهرداران از طریق این طرح افزایش می‌یابد. پیرهادی ضمن اشاره به تصویب کلیات طرح جامع مدیریت شهری در کمیسیون شوراها گفت: «در طرح جامع مدیریت شهری، به دنبال ایجاد یکپارچگی در وظایف و اختیارات شهری و محلی هستیم و تلاش داریم از تعدد مراجع تصمیم‌گیر در امور محلی کاسته و اختیارات مدیریت‌های شهری را افزایش دهیم.» به‌گفته رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس، از وزارت کشور، شوراهای شهر و شهرداری‌های سراسر کشور، به ویژه کلان‌شهرها خواسته شده نظرات کارشناسی خود درباره این طرح ارسال کنند. پیرهادی ضمن ابراز این‌که کلیات طرح تصویب شده گفت: «هنوز به تصویب جزئیات نرسیده‌ایم. با رویکرد توجه به مدیریت‌های محلی، شهرداری‌ها روزبه‌روز در حال گسترش و بسط ید هستند و حتی می‌توان از شهرداری‌ها و مدیریت‌های محلی به عنوان قوه چهارم در ساختار مدیریت کشور نام برد.» این اولین بار نیست که طرح جامع مدیریت شهری به مجلس ارائه می‌شود. سال ۹۳ لایحه‌ای با همین عنوان و در سال ۹۶ نیز طرحی توسط نمایندگان پیرامون همین موضوع تدوین شد، اما به تصویب مجلس نرسید و در عوض قرار شد لایحه مدیریت شهری دولت ارائه شود. رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس درباره دلایل به سرانجام نرسیدن این طرح گفت: «دلیل عمده حرکت کُند این طرح در مسیر تصویب و تبدیل شدن به قانون، مقاومت دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی در برابر تصحیح و تجمیع اختیارات بوده. طبیعتاً دستگاه‌ها نمی‌خواهند بخشی از اختیارات خود را به مدیریت‌های محلی واگذار کنند و با این کار، تعداد صندلی‌های مدیریتی و گستره نفوذ و عمل خود را محدود کنند.» در مجلس یازدهم فراکسیون مدیریت شهری با حضور ۱۹۳ نماینده مجلس تشکیل شد.

فرمانده کل #سپاه: جنگ نظامی از گزینه‌های دشمن خارج شده است

سردار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران در پیامی به‌مناسبت سالروز تشکیل سازمان بسیج مستضعفین گفت: «جنگ نظامی از گزینه‌های دشمن خارج شده و این‌ها واقعیت است». سلامی «آخر ماجرا» را «غروب مطلق دشمنان» دانست و افزود «تا آخر ایستاده‌ایم» و «لباس جهاد از تن ما بیرون نخواهد آمد». در پی پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا مایک اسپر، وزیر دفاع را برکنار و کریستوفر چارلز میلر را به جای او منصوب کرد. روزنامه نیویورک تایمز نوشت مقامات وزارت دفاع به‌طور غیررسمی ابراز نگرانی کرده‌اند که ترامپ ممکن است در آخرین روزهای دوره صدارتش، عملیاتی را به‌شکل آشکار یا مخفی علیه ایران یا سایر دشمنان آغاز کند. سفر مایک پمپئو به خاورمیانه نیز این گمانه را تقویت کرد. روز گذشته علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی مذاکره برای لغو تحریم‌ها را رد کرد و گفت باید تحریم‌ها را خنثی کرد و این راه به‌رغم سختی‌ها «خوش‌عاقبت» است.

ایالت‌های پنسیلوانیا و نوادا هم پیروزی #بایدن را تأیید کردند

ایالت‌های نوادا و پنسیلوانیا پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا را به صورت رسمی تأیید کردند. دادگاه عالی نوادا تصویب کرد که برنده نهایی این ایالت در انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر، جو بایدن بوده است. این رأی را هفت قاضی دادگاه عالی تصویب کردند. بر آن اساس به استیو سیسولاک، فرماندار دموکرات ایالت نوادا، ابلاغ شد که شش رأی الکترال این ایالت را به بایدن منتقل کند. ام وولف فرماندار ایالت پنسیلوانیا نیز با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت که ایالت پنسیلوانیا نتایج انتخابات ریاست جمهوری و معاون رییس جمهوری در پنسیلوانیا را با پیروزی بایدن و کاملا هریس تأیید کرده است.