نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هکتیویست‌های «بلک ریوارد» وب‌سایت خبرگزاری فارس را هک کردند و به بولتن‌های خبری محرمانه آن دست یافتند

هکتیویست‌های تیم بلک ریوارد (Black Reward) توانستند جمعه‌شب چهارم آذر وب‌سایت خبرگزاری حکومتی فارس، نزدیک به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را هک کنند. آنها تصویر جدیدی در صفحه خانه فارس‌نیوز قرار دادند که روی آن این پیام نوشته شده بود:‌ «مزدبگیران بنگاه لجن‌پراکنی فارس سال‌هاست تصور می‌کنند کسی جلودار آن‌ها نیست و برای خودشان تخته‌گاز می‌روند؛ اما زهی خیال باطل! انتشار دروغ، شایعه‌پراکنی، پرونده‌سازی علیه مردم ایران فعالیت کردن و نوشتن، تاوان سنگینی دارد؛ به‌خصوص زمانی که «حقیقت روشن می‌شود»، پرده‌ها فرو می‌افتد و ذات فرومایه‌ این مزدبگیران، برای همگان برملا می‌شود.» اینان که هکتیویست خوانده می‌شوند به دلیل استفاده از "هک" برای اکتیویسم (کنش‌گری) سیاسی، همچنین خبر داده اند که «تمام اطلاعات بنگاه لجن‌پراکنی فارس، شامل بولتن‌های محرمانه خبری که به نهاد رهبری و سپاه ارسال می‌کردند، به همراه فکس‌ها، تماس‌های رکورد شده، اطلاعات پورتال‌های داخلی مربوط به مکالمات اداری و کارتابل‌‌های خبری، آرشیو تصاویر، همچنین اسناد مالی» را در اختیار دارند و نزدیک به ۲۵۰ ترابایت دیتا، «یا به عبارتی هست و نیست بنگاه لجن‌پراکنی فارس از ابتدا تاکنون» را از همه‌ی سرورها و کامپیوترهای متعلق به این مجموعه حذف کرده اند. این هکرها پیش از این نیز وبسایت‌های حکومتی جمهوری اسلامی را هدف قرار داده بودند.

محمدعلی ابطحی از نامه محمد خاتمی به خامنه‌ای درباره اعتراضات سراسری جاری خبر داد

در روزهای اخیر، جمعی از چهره‌های اصلاح‌طلب با علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی و همچنین غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه دیدار و گفت‌وگو کرده و نشریه «صبح صادق»، متعلق به سپاه پاسداران نیز از بخشی از سخنان محمد خاتمی، رئیس جمهوری دوران اصلاحات درباره اعتراضات سراسری استقبال کرده بود. اکنون محمدعلی ابطحی، از چهره‌های اصلاح‌طلب از نامه محمد خاتمی، به علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی خبر داده و نوشته است: «علی‌رغم مکاتبه آقای خاتمی با رهبری و ملاقات اصلاح‌طلبان با مسئولان عالی‌رتبه برای جلوگیری از خشونت و اصلاح امور، نشانه‌ای از این‌که خواسته‌ها مورد توجه حاکمیت قرار گرفته باشد نیست که کاش بود.» ابطحی افزوده است: «یکی از روزنامه‌های منتسب به سپاه که سخنرانی آقای خاتمی را خوب اما ناکافی دانسته بود، خیلی‌ها تصور کرده‌اند که این دعوت حاکمیت از آقای خاتمی است. نه هیچ اتفاقی نیفتاده. فقط یک مقاله برای اختلاف‌افکنی است و نظرات همیشگی اصلاح‌خواهانه آقای خاتمی مورد قبول حاکمیت قرار نگرفته است.» محمد خاتمی به تازگی درباره رویدادهای جاری گفته بود «براندازی نه ممکن است، نه مطلوب». او در همین حال افزوده بود: «ولی ادامه وضع کنونی هر لحظه زمینه‌های فروپاشی اجتماعی را پهن‌تر و بیشتر می‌کند.»

پرونده‌سازی امنیتی کذب علیه دنا شیبانی، گرافیست و سنگ‌نورد زندانی

بنا به گزارش‌های رسیده به دست «زمانه»، دنا شیبانی، گرافيست، سنگ نورد و مربی اسنوبورد اهل شيراز با پرونده‌سازی امنیتی مواجه شده و به زندان عادل‌آباد شیراز منتقل شده است. بنا به این گزارش‌ها، مقام‌های امنیتی پس از اینکه نتوانستند اتهامی متوجه شیبانی کنند، به دروغ گفته اند که ۴۰۰۰ یورو همراه او بوده و از خارج کشور به صورت روزانه برای او پول می‌فرستاده‌اند. این در حالی‌ست که به گفته منابع زمانه دنا هیچ پولی به همراه نداشته است. دنا شيبانی پنج‌شنبه ١٩ آبان در شهر قشم با اسنپ رديابی و پس از حمله ماموران امنیتی با اسلحه ربوده شد. او را به بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز موسوم به پلاک ۱۰۰ منتقل کردند. دنا شیبانی از ۲۸ مهر برای دیدار با خواهرش به قشم سفر کرده بود. ماموران امنیتی در زمان بازداشت برخی از لوازم شخصی این شهروند از جمله لپ‌تاب و تلفن‌های همراه او و خواهرش را ضبط کردند و با خود بردند. بنابر خبرهای منتشرشده، مرجان جنگجو (مربی ورزش)، اشراق نجف‌آبادی (عضو سابق تیم ملی دوچرخه‌سواری کوهستان ایران) و حامد قشقایی (کوهنورد) از دیگر ورزشکاران شهر شیراز هستند که بازداشت شده‌اند. پس از خیزش انقلابی مردم ایران در پی قتل حکومتی ژینا (مهسا) امینی، جمهوری اسلامی بیش از ۱۷ هزار تن را دستگیر کرده و صدها تن را کشته است.

سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه، کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری، و گروه اتحاد بازنشستگان: خواهان خروج فوری نیروهای مسلح سرکوبگر از کردستان‌ایم

سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه، کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری و گروه اتحاد بازنشستگان در بیانیه‌ای مشترک خواهان توقف فوری سرکوب و کشتار در شهرها و روستاهای کرد شدند. این سه تشکل مستقل کارگری در بیانیه‌شان با انتقاد از جمهوری اسلامی نوشتند: «دولت‌ها که خود را نماینده مردم معرفی می کنند و تمام درآمدهای سرشار را در اختیار دارند، به جای پاسخگویی به خواست مردم، جنایت می آفرینند.» آنها با اشاره به سرکوب‌های رخ‌داده پس از پیروزی انقلاب ضدسلطنتی ۱۳۵۷ همچون «کشتار و قتل مردم کردستان در سال ۱۳۵۸، حمله به ترکمن صحرا و خوزستان، قتل عام زندانیان سیاسی و ایجاد خاوران‌ها، و موردهای اخیر کشتار آبان ۹۸، و در هفته گذشته کشتار بی‌رحمانه مردم شریف و آزادی‌خواه در مهاباد، جوانرود، اشنویه، پیرانشهر، سنندج، کامیاران و دیگر شهرها و روستاهای کردستان» خواهان خروج فوری نیروهای سرکوب از شهرهای کرد و توقف جنگ‌افروزی در اقلیم کردستان عراق شدند: « کارگران و زحمتکشان، فرودستان و تمامی مزد بگیران تحت ستم و استثمار در ایران هیچ منفعتی با دولت های سرکوبگر و غارتگر را ندارد. منفعت ما یک منفعت جمعی است. کارگران و زحمتکشان کردستان، خواهران و برادران ما هستند. ما درد مشترک داریم، ما کارگران مخالف هر نوع ستمی هستیم. ستم ملی، ستم جنسیتی، و... و در نهایت مخالف استثمارهستیم... ما خواهان خروج فوری همه نیروهای مسلح سرکوبگر از کردستان و تمامی شهرهای کردنشین هستیم و آزادی بی‌قید و شرط همه زندانیان و دستگیرشدگان را خواستاریم. مخالف موشک‌اندازی و جنگ‌افروزی و بحران‌آفرینی در اقلیم کردستان عراق هستیم.»

با گذشت بیش از دو ماه از بازداشت حسین امیری به دست نیروهای امنیتی اطلاعی از وضعیت او در دست نیست

بنا بر گزارش شبکه حقوق بشر کردستان، با گذشت بیش از دو ماه از بازداشت حسین امیری کماکان اطلاع دقیقی از وضعیت این شهروند کُرد در دست نیست. بر پایه گزارش شبکه حقوق بشر کردستان حسین امیری چند روز پس از بازداشت در یک تماس تلفنی با خانواده از نگهداری خود در سلول انفرادی بازداشتگاه اطلاعات سپاه در سنندج خبر داده و پس از آن هیچ تماسی با خانواده نداشته است. عدم اطلاع از وضعیت این شهروند کُرد به شدت خانواده او را نگران کرده است. حسین امیری ۳۶ ساله و کارگر پمپ بنزین است. بر اساس این گزارش دو هفته پیش کودک او بدون حضور پدرش به دنیا آمد. پس از خیزش انقلابی مردم ایران در پی قتل حکومتی ژینا (مهسا) امینی، جمهوری اسلامی بیش از ۱۷ هزار تن را دستگیر کرده و صدها تن را کشته است.

آمنه زمانی، فعال حقوق کودکان را بازداشت کردند

آمنه زمانی، فعال حقوق کودکان پنج‌شنبه ۳ آذر بازداشت شد. بنا به گزارش‌های رسیده به «زمانه»، این فعال حقوق کودکان در پی یورش نیروهای امنیتی به جلسه شبکه یاری کودکان کار، یک تشکل مردم‌‌نهاد حامی کودکان، دستگیر شده است. هنوز از نهاد بازداشت‌کننده و محل نگهداری او خبری در دست نیست. وسایل شخصی الکترونیکی فعالان شبکه یاری کودکان کار نیز در این یورش ضبط شد. پس از خیزش انقلابی مردم ایران در پی قتل حکومتی ژینا (مهسا) امینی، جمهوری اسلامی بیش از ۱۷ هزار تن را دستگیر کرده و صدها تن را کشته است.