ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احضار شهردار ‌و مدیرعامل آب و فاضلاب اهواز به دادسرا به دلیل سوء مدیریت

چهارشنبه چهارم دی خبرگزاری تسنیم (وابسته به سپاه پاسداران) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادگستری استان خوزستان، خبر از احضار شهردار و مدیرعامل سازمان آب و فاضلاب اهواز به دلیل سوءمدیریت به دادسرای این شهر داد. عباس حسینی‌پویا، دادستان اهواز با بیان اینکه «سلامت مردم و بهداشت عمومی خط قرمز دستگاه قضایی است»، احضار شهردار ‌و مدیرعامل آب و فاضلاب اهواز را تأیید کرد و گفت: «در این زمینه پرونده قضایی تشکیل شده و شهردار و مدیر آبفای اهواز به دادسرا احضار شدند.» به گفته دادستان اهواز طبق مقررات قانونی، شهردار و مدیر آبفای اهواز باید پاسخگوی مشکلات به وجود آمده باشند: «با وجود هشدار‌های مکرر قبل از بارندگی، شهرداری و شرکت آب و فاضلاب متولیان اصلی آبگرفتگی و سرریز شدن فاضلاب به شهر‌های مختلف اهواز هستند که موجب مشکلات زیست‌محیطی و نارضایتی شدید مردم از این دو مرجع شده است.» دوشنبه ۲۵ آذر با بارش باران خیابان‌های اهواز دچار آبگرفتگی شد و فاضلاب به خیابان‌ها و حتی به برخی خانه‌های شهروندان سررزیر کرد و احتمال شیوع وبا و سالک در اهواز، مخصوصا در میان کارگران شهرداری افزایش پیدا کرد. با سرریز شدن فاضلاب به برخی مناطق شهر اهواز از جمله کوت عبدالله، محله حاشیه‌نشین جنوب اهواز، زندگی ۲۰۰ هزار نفر تحت تأثیر قرار گرفته است. مهرداد شریفی، رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز از این وضعیت به عنوان یک «بحران زیست‌محیطی» نام برده بود و اعلام کرد فاضلاب شهری، صنعتی و بیمارستانی وارد خانه‌های مردم، مدارس، مساجد و سازمان‌ها هم شده است.

#کانون_نویسندگان ایران: #آرش_گنجی را آزاد کنید

#کانون_نویسندگان ایران با انتشار بیانیه‌ای بازداشت #آرش_گنجی منشی هیئت دبیران این کانون را محکوم کرد و خواستار «آزادی فوری و بی‌قید و شرط او و همه زندانیان سیاسی و عقیدتی» شد. آرش گنجی صبح یکشنبه یکم دی‌ماه / ۲۲ دسامبر در خانه خود بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شد. در بیانیه کانون نویسندگان ایران آمده که بعد از دو روز مشخص شده که او در «بازداشتگاه اوین» است و «تحت بازجویی وزارت اطلاعات» قرار دارد. این در حالی است که گنجی «بیمار قلبی» است و فشار بازجویی «جان او را در معرض خطر قرار می‌دهد.» کانون نویسندگان دستگیری آرش گنجی را نمونه‌ای از سرکوب‌های گسترده حکومت برای خاموش کردن موج اعتراضات آبان‌ماه دانست. این کانون همچنین دستگیری یکی از اعضای خود را نمونه‌ای از فشار امنیتی بر این تشکل فرهنگی توصیف کرده است؛ « تشکلی که همواره از سوی نهادهای امنیتی با ارعاب، بازداشت، صدور حکم‌های سنگین و حبس و قتل اعضای فعالش، زیر ضرب و فشار قرار داشته است».

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس می‌گوید: #استیضاح_وزیر_کشور به دلیل کاهش امضاء‌ اعلام وصول نشد نه مخالفت خامنه‌ای

اسدالله عباسی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ایران چهارشنبه چهارم دی سخنان علی مطهری که گفته بود؛ «هیئت رئیسه استیضاح وزیر کشور را به دلیل مخالفت رهبری اعلام وصول نمی‌کند»، رد کرد. او دلیل خارج شدن طرح استیضاح عبدالرضا رحمانی فضلی را کاهش تعداد استیضاح کنندگان عنوان کرد و گفت: به دلیل کاهش تعداد استیضاح کنندگان و بر مبنای آئین‌نامه داخلی مجلس، استیضاح رحمانی فضلی از دستور کار خارج شده است. به گفته او کمیسیون شوراهای مجلس این تصمیم را گرفته و هیئت رئیسه آن را تایید کرده است. مطهری یک روز قبل گفته بود که فشارهای زیادی به متقاضیان استیضاح وارد شد تا امضاء خود را پس بگیرند اما آنها در مقابل فشارها ایستادند و به اندازه کافی امضاء برای اعلام وصول طرح وجود داشت. عباسی در نهایت گفت: «مطهری اگر همچنان به دنبال استیضاح وزیر کشور است باید مجدداً برای استیضاح درخواست بدهد و امضا جمع کند و سپس این موضوع را به هیات رئیسه اعلام کند». مطهری و شماری دیگر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در طرحی که از دستور کار خارج شد، خواستار استیضاح وزیر کشور به دلیل «فراهم نکردن مقدمات و تمهیدات لازم برای اجرای مصوبه مدیریت مصرف سوخت» شده بودند.

سخنگوی دولت ایران: باید به سرعت آمار کشته‌شدگان #اعتراضات_آبان را اعلام کنیم

علی ربیعی سخنگوی دولت جمهوری اسلامی ایران ضمن تکذیب گزارش رویترز در خصوص تعداد کشته‌شدگان اعتراضات آبان گفت: «شاید اشکال از ماست که باید به سرعت آمار تفکیک شده و اسامی را اعلام کنیم». دولت ایران هنوز هیچ آماری از تعداد کشته‌شدگان اعتراضات آبان‌ماه ارائه نکرده است. برخی نمایندگان و رسانه‌های نزدیک به حکومت ایران در مورد ضرورت شفاف‌سازی در این باره از دولت انتقاد کرده‌اند. اما اوایل این هفته خبرگزاری رویترز با انتشار یک گزارش، به نقل از چند منبع آگاه در «وزارت کشور»، تعداد کشته‌شدگان اعتراضات اخیر در ایران را ۱۵۰۰ تن اعلام کرد. به گزارش خبرگزاری دولتی دانشجویان ایران (ایسنا) علی ربیعی وعده داد که آمار کشته‌شدگان اعتراضات آبان «اعلام خواهد شد.» او گفت تفکلیک آمار و اسامی «در حال انجام است اما باید با دقت باشد.» سخنگوی دولت در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره علت تاخیر در ارائه این آمار گفت که خود او در جریان جزییات کار و مشکلات احتمالی نیست، با این حال آمار ارائه شده از سوی خبرگزاری رویترز را «غلوآمیز» خواند. فعالان حقوق بشر برخورد سرکوب اعتراضات آبان ۹۸ را خونین‌ترین رخداد از زمان استقرار جمهوری اسلامی تا کنون می‌دانند. علاوه بر آمار بالای کشته‌شدگان، هزاران نفر نیز بازداشت شدند و برخی از آنها با اتهام‌های سنگین مواجه هستند و امیدی به برگزاری دادگاه عادلانه ندارند.

‌خانه #پرستار در نامه‌ای به حسن روحانی: در هیچ یک از مراسم نمایشی روز پرستار شرکت نمی‌کنیم

در آستانه روز پرستار تشکل صنفی پرستاران (خانه پرستار) در نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران نوشت: خانه پرستار هیچ دلیلی برای شرکت در نمایش‌های روز پرستار نمی‌بیند و در هیچ یک از این مراسم شرکت نمی‌کند. در بخشی از این نامه آمده است: در ساختار وزرات بهداشت مدیران به ظاهر پرستاری که باید دغدغه بیماران و مردم را داشته باشند، بیشتر با فشار بر مجموعه پرستاری سعی در تامین منافع گروه حاکم را را داشته و در این سیستم حکمرانی نه تنها پرستاری بلکه مردم هم فراموش و اصلا دیده نمی‌شوند و در حقیقت سیاست‌های حاکم بر وزرات بهداشت در حوزه پرستاری باعث شده سرمایه‌ اجتماعی و یا به عبارتی اعتماد جامعه پرستاری کشور به وزرات بهداشت، نظام سلامت و دولت به حداقل ممکن رسیده است و این خطری است که تا دیر نشده بایستی چاره‌ای اندیشید. در این نامه از حقوق پایین و پرداخت نشدن اضافه‌کاری، سختی کار و دیگر مزایای شغلی پرستاران انتقاد شده و نوشته شده است: «وقتی پرستاری از مزایای قوانین سخت و زیان‌آور و حتی ارتقای بهره‌وری به بهانه‌های واهی محروم و حتی تفاوت تطبیق حکمی که می‌گرفته، قطع شده است، آیا باید در جشن روز پرستار شرکت نماید؟ آیا برای حقوق حدود ۲تا ۳ میلیون تومان در ماه و اضافه‌کاری اجباری که چندین ماه پرداخت نشده و چندرغاز کارانه‌ای که ۱۶ ماه پرداخت نشده است و در گذاران حداقل‌های زندگی مشکل دارند یا برای تحقیر و تهدید پرستاران توسط مدیران، روسای بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها و عواملشان، باید در مراسم جشن روز پرستاری شرکت کرد؟».

یک هواپیما در آسمان #اردبیل سقوط کرد، احتمال می‌رود هواپیما سقوط کرده نظامی باشد

صبح چهارشنبه چهارم دی رسانه‌های ایران از سقوط یک هوایپما در آسمان استان اردبیل خبر دادند. یک مقام مسئول که نامش فاش نشد، سقوط این هوایپما را تایید کرد اما گفت: اخبار مربوط به این حادثه پس از بررسی موضوع اطلاع‌رسانی خواهد شد. به گزارش «همشهری آنلاین» از صبح امروز بالگردهای جمعیت هلال احمر در جستجوی هواپیمای سقوط کرده هستند. مجید محمدغریبانی، رییس مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی اردبیل اما گفت که هنوز اثری از هواپیما مشاهده نشده است. بنا به گفته سخنگوی «سازمان هواپیمایی کشوری» هواپیما سقوط کرده، مسافری نبوده است و احتمال می‌رود یک هواپیما نظامی باشد.